Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Hódolat a meggymagosnak - csaló világ Magyarországon

2013. július 03. - ZorróAszter

Jó pár éve annak, hogy egy élelmes vállalkozó felismerte, hogyan enyhíthetne a vetőmag hiányon.

 

Elment a konzervgyárba, és tonnaszám vásárolta meg a meggymagot. Családi vállalkozásban szépen megtisztította, és csinosan becsomagolva jó pénzért árulta

Persze a kommunizmusban papírok is kellettek. Ehhez a vetőmag ellátó intézet gépkocsivezetője adott hivatalos pecsétet.

 

Ám a bili váratlanul kiborult. A bíztatóan cseperedő meggyfák szemlátomást egyenlőtlenül fejlődtek, néha egy-egy  másik fajtabeli tolakodott közibük. Mintha nem is egyszerre virágoztak volna, érni se egyszerre értek, a termés meg vacak volt. Százhektárszám kellett a meggyeseket kivágni és újratelepíteni.

 

Ekkor kezdtek utánanézni a dolognak, és ki is derült a turpisság. A meggymagost csalásért és okirathamisításért lecsukták.

 

Ártatlanul. Remélem azóta rehabilitálták és kárpótlást is kapott.

 

Még be sem vonult a bötönbe, egy ország emelte piedesztálra. Maga a fiatal Juszt László is lelkendezve mondta, hogy ilyen ügyes emberek kellenek gazdasági vezetőknek. Ha kiszabadul, valami olyan vezető állást kell neki adni, ahol remek képességeit kamatoztathatja mindannyiunk örömére.

 

Aztán a rendszerváltást követően ez is bekövetkezett: nagyüzemi módszerekkel hamisították a vetőmagot éveken keresztül hatalmas, milliárdos kárt okozva a gazdáknak évről-évre.

 

Minden egyes búzaszál másként növekedett. Mire az egyik beért, a másik kalásza kipergett.

 

Ám szerencsére a meggymagos nimbusza ezáltal se tépázódott meg: maradt a szocialista tervgazdálkodással szemben fellépő magányos népi hős.

 

Majd még tovább is fejlődtünk: egy ország majszolta jóízűen a világhírű hungaricumot, a finom ólmozott pirospaprikát.

Mind a tíz ujjunkat megnyaltuk utána.

 

Aztán több ilyen eset után már kezdtünk közönyössé vállni.

 

Ma már rezignáltan vesszük tudomásul a sajtóban repkedő méregneveket: aflatoxin, dioxinnal szennyezett guargumi. (Vajon ki lehetett az az ínyenc, aki guargumit követelt az ételébe.)

 

Kinyitom a frissen vásárolt, lassan bélszin áron kapható marhapárizsit - kiveri a víz, rózsaszín lé csurog belőle. Hnaja - rózsaszín víz - marhabélszin áron.

 

Úgyhogy tényleg ne nagyon ágáljunk. Mi magunk vágytunk erre a szép új világra.

 

2013. 07. 03.

 

További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr518907236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kokó 2013.07.03. 20:00:39

'Aszter kérem, Ön csak féligazságot mond. Volt abban a paprikában téglapor is. Mondjuk az nem mérgez, az igaz, csak varcog az ember foga alatt... Igazi unikum.....:-)))
Ha az azóta elkövetett trógerságokat valaki fel akarná sorolni, bővíteni kellene a tárhelyet...:-)))

solide 2013.07.03. 20:33:57

A baj az, hogy több forrás szerint is a meggymagos ember története tipikus városi legenda. Ezt látszik erősíteni, hogy minimum három verziója ismert. Az egyik, amit itt leírtál. A másik szerint saját kertészetében nevelt facsemetéket, és azokat adta el, ráadásul minőségi kifogás sem merült föl. A harmadik (történetesen én ezt hallottam annak idején), hogy a konzervgyárnál kidobott meggymagot gyógyszergyári alapanyagként értékesítette gyógyszergyárnak, és minőségi kifogásról ebben a verzióban sem esett szó.

Didgeridoo 2013.07.03. 20:38:57

Ja, guargumi nélkül nincs se joghurt, se fagylalt. Ez valami joli joker lehet az élelmiszeriparban. A múltkor viccelődtem valahol, hogy ha elolvassuk a csomagoláson, hogy miből áll az élelmiszer, akkor általában aroma mellett találunk ízfokozót, tartósítószert, térfogatnövelőt, állományjavítót és színezőanyagot.
Egyébként némely felvágotton rajta van, hogy mennyi hús van benne a szalonnabőrkén és a fent említett anyagokon kívül. Elég kevés.

evianna 2013.07.03. 20:51:00

jó a poszt!
ami a történetet illeti, én is csak a harmadik változatot ismerem, de tényleg mindenki így meséli, hogy jutalmazni kellett volna, nem büntetni. (viszont azért ott volt az a fránya okirathamisítás, mert a legegyszerűbb bizonylat megumbuldálása is annak minősül, és nehéz azt mondani, hogy ne legyen az. gondoljunk bele: ha valaki összegyűjt egy csomó használt injekcióstűt, otthon szépen kifőzi, megtörölgeti, aztán hamis papírral eladja itt-ott, az rendben lenne? nem mintha mind HIV-gyanús lenne, de mégiscsak nagyobb a kockázata, mint a gyári minőségnek, nem?)

sajnos, nagyon igaz azonban a teljes közöny, amellyel a rendszerszintű becsapást tudomásul vesszük. legalább legyintenénk. de már azt se.

különben figyeltétek tegnap az EP-ben? "a törököknél vannak tüntetések, a magyaroknál meg nincs semmi - akkor miért avatkozik bele az EP?" (na jó, ez valamelyik néppárti képviselő volt, aki mást már nem tudott kitalálni.)

maxval bircaman HFJDFHCJ 2013.07.03. 20:56:14

A meggymagos? De hisz ő egy rohadt vérszívó burzsuj!!!

ZorróAszter 2013.07.03. 20:58:27

Kedves Kokó!

Igen, azt mondják sok mai élelmiszerben a téglapor a legegészségesebb.

:o)

ZorróAszter 2013.07.03. 21:03:07

Kedves Solide!

Annak idején a Kék Fényben részletesen foglalkoztak a témával. Megszólaltak a károsultak, a gépkocsivezető, aki a pecsétet kölcsönözte.

Azt hiszem, a meggymagos nem nyilatkozott, csak talán a lánya vagy a felesége.

ZorróAszter 2013.07.03. 21:04:49

Kedves Didgeridoo!

Akkor megvan, ki volt az az ínyenc, aki kikövetelte nekünk a finom guargumit a kajába: Ön!

:o)

little 2013.07.03. 21:16:35

Orbán hibája....

ZorróAszter 2013.07.03. 21:22:58

Kedves Evianna!

A történet szerepelt a Kék Fényben, és a rendszerváltás után legalább két műsor foglalkozott vele. Igaz, utóbbiakban nem szólaltak meg a károsultak, és nem jelent meg a MAGÉRT??? gépkocsivezetője, aki a vállalat pecsétjét kölcsönözte, stb.

ZorróAszter 2013.07.03. 21:24:29

Kedves MaxVal!

Hogy mondhat ilyet korunk hőséről?

Mingyá mekcenzúrázom :o)

ZorróAszter 2013.07.03. 21:27:29

Kedves Little!

Ki beszél itt Igazmondó Orbánapánkról?

Neki ehhez semmi köze.

Különben is most azzal van elfoglalva, hogy a lehető leggyorsabban kirúgjanak bennünket az EUból és esetleg még a NATOból is.

Bár a NATO főtitkár évek óta először megdicsérte Magyarországot.

4elefánt 2013.07.03. 21:28:06

Kicsiben mi is bevállaltuk, amikor lószart csomagoltunk a dohányosok cigijébe!
Bár az nem üzleti vállalkozás volt:-)))

Amúgy jó hús a lóhús csak ne mi együk!

ZorróAszter 2013.07.03. 21:39:29

13. 4elefánt 2013. 07. 03. 21:28

"Kicsiben mi is bevállaltuk, amikor lószart csomagoltunk a dohányosok cigijébe!"

Hogyvót! Hogyvót!

Én eddig csak egérszaros müzliről hallottam!

lusta 2013.07.03. 21:42:31

3. Didgeridoo
Jégkrém.
Miben különbözik a drága márkás jégkrém az olcsó no-name, vagy hasonló jégkrémtől. Tessék kitenni a kehelybe és voalá, a márkás jégkrém nem olvad el, többé-kevésbé megtartja a kehelybe rakott formáját.
Na miért is?

keleti bölcs 2013.07.03. 21:49:24

most meg majd jön az izotóppal nyomkövetett üzemanyag.
a következő suzuki szériát - mégiscsak a mi autónk! - már geiger-müller számlálóval fogják szerelni.

ZorróAszter 2013.07.03. 22:06:41

Egy boldog ország: mindenki sugárzó arccal vezet és vesz részt a közúti ellenőrzéseken.

solide 2013.07.03. 22:16:47

A meggyet fajtánként telepítik, és a kertészetek jellemzően nem magot vásárolnak. A fajta megkülönböztetése azért is fontos, mert egy részük önmegtermékenyítő, más részüknek viszont szükségük van más fajtákra a beporzáshoz. Pl a Pándit főként cigánymeggyel együtt termesztik. Vabank senki nem vesz magot.

Tudom, hogy több műsorban szerepelt a történet, magam is láttam egyet, mint említettem gyógyszergyári alapanyaggal.

Ugyanakkor mindez nem változtat a lényegen, csalók voltak, vannak, lesznek - politikai és gazdasági környezettől függetlenül.

ZorróAszter 2013.07.03. 22:57:28

Kedves Solide!

Szó sincs vabankról: egyrészt ezért kellett a MAGÉRT??? gépkocsivezetőjének a pecsétje, másrészt a meggymagos kertész végzettségű volt.

Annak idején Szabó Lászlót fingatták, hogy miért kellett keresztre feszíteni szegény meggymagost. Szabó emlékeim szerint azt mondta, menjenek ki az X-i és Y-i TSZ-be, talán még emlékeznek, mit csináltak volna a meggymagossal, ha elkapják.

És emlékszik még a 90-es évek vetőmaghamisításaira?

Azok is profik voltak, nem?
Állítólag majdnem akkora biznisz volt mint az olajszőkítés.

Gazdák ezrei mentek tönkre bele.

Valéria 2013.07.04. 07:20:23

Jó téma, egy olyan szemlélet elfogadására, vagy elutasítására utal, ami anno igazán komolyan foglalkoztatta a magyarokat...sztem ma is aktuális. Még akkor is, ha hajlok afelé, hogy nem pontosan így történt, azaz mítizált a sztori...de ez számomra korántsem baj. Általában sem :)

ZorróAszter 2013.07.04. 09:05:04

Kedves Valika!

A sztorit tényleg szépen eltüntették. Nyilván a kommunisták.

Hisz nekik volt érdekük, hogy a fejükre ne olvashassák, hogy a mai napig évente millárdos károkat okozó vetőmaghamisítás egyik korai apostolát agyonajnározták.

Nékem egy furcsa csak: hová tűnt a sztoriból a gépkocsivezető az ő pecsétjével?

Nyilván a pecsét a nadrágján volt, mert lereggelizte magát egyik este, de azóta tisztára lett mostva. A nadrágja.

:o)

Valéria 2013.07.04. 16:46:23

22.

Kedves ZorróAszter ,


fantáziája előtt le a kalappal :)

ZorróAszter 2013.07.04. 16:51:32

Ezt mire tetszett írni?

KerekesZS 2013.07.05. 06:23:05

Ya a fő táplálékunk az aroma azonos és az élelmiszeriparilag engedélyezett lett :)
És nem tudom tudja-e a Tisztelt Nagyérdemű, hogy pl mi a fő baj a GMO-val: génmódisított növények egyik fő tulajdonsága, hogy képessé válnak ellenállni egy bizonyos méregnek, amit gyomirtó néven hoznak forgalomba, ( természetesen egy bizonyos gyár egy bizonyos keményen szabadalommal védett termékének) ígyen aztán nem kell kapálni, mégsem gyomosodik el a vetés, ezzel aztán nagyon gazdaságossá válik a termelése. Igen ám, de a növény nem úgy áll ellen a gyomirtónak, hogy felismeri, és nem "eszi meg", hanem bár megeszi, mégsem hal meg tőle- azaz rezisztens lesz rá.
Eddig még rendben is volna, csak hát sem az állat sem az ember nem rezisztens (még), de ez csak az egyik része a dolognak, viszont, ha mégis ilyen növénnyel etetjük az állatot, akkor az állati ürülék, melyet évezredek óta a a föld megtermékenyítésre használ trágya néven az emberiség, veszélyes hulladékká válik, lévén a GMO növénnyel etetett állat ürülékével trágyázni annyi, mintha magát a gyomirtót szórnánk ki, az csak egy bizonyos, az a bizonyos növény lesz termelhető azon a földön..
A másik meg ami rajta sincs a terméken, hogy az állat mennyi antibiotikumot kapott életében annak érdekében, hogy pl több tejet adjon, vagy bármi másért, ami növeli a ahtékyonxságot és a termelékenységet. Pillanatnyi kétely ne legyen, nyomják beléjük rendesen... Mi meg amikor esszük az állati eredetű termékeket "zabáljuk két pofára" az antibiotikumokat.
Aztán csodálkozunk, hogy amikor megbetegszünk az antibiotikum már nem használ, meg azon is, hogy az immunrendszerünk padlón van, mire felnövünk..
Mi ehhez képest egy kis téglapor?

Kokó 2013.07.05. 12:39:12

Pl az is milyen érdekes, (kétszer nem mondom, hogy a természet rendezi ezt így el) hogy mikor az emberiség elér egy bizonyos lélekszámot, és a fejlettsége képessé teszi a születésszabályozásra, (kémiai) akkor a maradék anyag beleoldódik a felszíni vizekbe... Innét kezdve a természet átveszi, és elteríti az egyedszám szabályozást... Lassan, de a statisztika kimutatta, hogy a megtermékenyítőképesség jelentősen csökkent, általánosan a fejlettebb világban...

Atlasz 2013.07.05. 14:41:58

Ahogy evianna, solide és maxval mondja. De vitaindítónak nem rossz! Mi minden hajtott ki belőle!

szazados90 2013.07.05. 16:20:21

A meggymagos ügyre én is emlékszem. Ezen az ügyön röhögött a fél ország.
Az, az ügy érdekessége, hogy nem volt károsult. csak tehetetlenség hülyeség és leplezésére bűnvádi eljárás.
Ahogy én emlékszem: Egy fa-kertészetnek kellett nagy mennyiségű meggymag. Amiből oltható csemetéket lehet nevelni. De az istennek sem tudtak annyi meggymagot találni, amennyi nekik kellett. Hiába járták a falvakat, csak néhány meggyfát találtak, de a gazdájuk nem őrizte meg a magokat. Vagy kiköpködte, vagy magostul adta el a meggyet.
S akkor jött a hirdetés, hogy meggymagot venne a kertészet, de nem tudja kitől.
Azt tudjuk, hogy minden vállalatnak volt azidőben anyagbeszerzője, sőt a nagyobbaknál osztálya is volt e munkakörnek. A kertészetnek is volt ilyen szervezete. De fogalmuk nem volt arról, hogy honnan szerezzenek meggymagot..
S akkor esett le a tantusza egy élelmes embernek, hogy a konzrerv-gyárakban terem a gyümölcsök magja. Amit a konzervgyárak úgy hasznosítanak, hogy eladják a csersavat gyártó gyáraknak, s amit nem tudnak eladni, azt a kazánban elégetik. Illetve égették, amikor még voltak kazánok a gyárakban. (ezidőben, már nemigen használtak "lapátos" kazánt)
S a konzervgyárak kereskedelmi osztályainak sem jutott az ő nagy eszükbe, hogy talán a kertészetek tudnák hasznosítani a magokat.
De eszébe jutott a mi emberünknek és megjelent egy ajánlattal a kertészetnél, hogy bizony ő, akár egész vagonnal tud szerezni. (nem mondta meg honnan, élelmes volt, de hülye nem)
Meg is állapodtak az árban.
Csakhogy azidőben maszektól nem lehetett egy állami vállalatnak csak úgy vásárolni. kellett egy vállalati pecsét hozzá. Ezt egy anyagbeszerző, vagy tehergépkocsi vezető közreműködésével is meglehetett oldani. Szabálytalan, de kára abból senkinek nem származott. Elég nagy pénz volt benne. Akkori szemmel. Mert akkor a kispénz is nagynak tűnt., ha pluszként jött.
A dolog a szállításkor derült ki. A konzervgyár embere valami olyasmit mondott, hogy akár ingyen is elvihették volna.
A kertészeten röhögött mindenki. Mert ugye ez nekik is eszükbe juthatott volna. Talán egyeseknek eszébe is jutott, de nem volt rá utasítás, hogy jusson az észbe, akkor meg minek strapálja magát az ember, hát nem?
S Jusztlaci ráharapott, hogy ahol ekkora marhák vannak, azt nem lehet kihagyni és ÜGYET csinált belőle. A meggymagoson akarták mindenáron elverni a port, ami csak úgy sikerülhetett, hogy a meggymagok nem is voltak "nemesek", amit persze senki sem szabott feltételnek, mert a nemesítés, azaz az oltás a kertészet dolga lett volna. De juszt sem oltottak, hogy csalásnak lássék, na meg a pecséthasználat volt a szabálytalan, amiből ugyan senkinek kára nem származott.
Az egész ügy aztán elkanyarodott oda, hogy jogtalan haszna volt az ötletadónak. (ha beadja újításnak, kétakkora pénzt is kaphatott volna a kertészettől és agyártól.)
Bezzeg, ha érdekeltté tették volna a kertészet dolgozóit a termelésben, gazdálkodásban, akkor ez nem történik meg.
Nagyjából ez jellemezte a szocialista gazdaság rendszerét. Nem károsodott senki, de valaki jó pénzt vágott zsebre a jó ötletéért. Ezt nehéz elviselni.

ZorróAszter 2013.07.05. 16:55:05

Kedves Százados úr!

Akkor ezek szerint a komenisták tüntették el az ügy minden nyomát, mert fájt nekik, hogy rajtuk és a szocialista tervgazdaságon röhögött az egész ország.

Csak azt nem értem, hogy a komenisták miért titkolják a sztorinak pl. azt az elemét, hogy a "Hivatal" gépkocsivezetője adta a hivatalos pecsétet a hamis számlákhoz?

Nem vagyok szakértő, de úgy tudom, a vetőmag előállítás nem annyiból áll, hogy szerzek valahonnan magot, aztán becsomagolom. Kifejezetten erre a célra vetnek pl. búzát.

A gyümölcsfáknál még bonyolultabb a dolog.

Ha valaki bármilyen más termést használ fel vetőmagnak, az abból származó terméssel gondok lesznek. Egyrészt a beéréssel, másrészt a hozamokkal.


Tetszik tudni, hogy a mai napig is mekkora üzlet a vetőmaghamisítás?

Hogy húsz év óta hány gazda ment tönkre amiatt, hogy hamisított vetőmag miatt töredék volt a termés? Évente milliárdos károkról beszélnek.

És úgy tudom, téved: volt károsult: százhektárszám kellett kivágni a gyümölcsösöket, mert a fák nem egyszerre értek be, így lehetetlen volt a nagyüzemi termelés.

ZorróAszter 2013.07.05. 17:09:00

24. KerekesZS 2013. 07. 05. 6:23

Kedves KerekesZS!

A genetikai módosításoknak ezeknél sokkal nagyobb veszélyei vannak.

Az egyik eset az Egyesült Államokban történt pár éve. Hirtelen sok nő került kórházba általános gyulladásos tünetekkel. Mivel mindenki teljesen tanácstalan volt, járványszerű volt a dolog, és néhány beteg meg is halt, bevonták a CDC-t.

A CDC kiderítette, hogy a nők táplálkozáskiegészítőként aminósavakat szedtek (mellékesen: vajon mi a fenének kell aminosavakat szedni?). És hogy a japánban gyártott változatban szerepel egy ismeretlen anyag, amit sosem sikerült azonosítani.

Az aminosavakat GMO baktériumokkal termeltették, És feltételezik, hogy egy mutáció folytán egyesek ezt az X molekulát termelték.

A japán üzemet bezárták, az X anyagot a mai napig nem azonosították, a baleset pontos okát nem tisztázták.

Kokó 2013.07.05. 19:23:47

De hát uraim '90 óta szinte csak meggymagos bácsiaink vannak. Ebben az országban már olyan jólétnek kellene lenni, hogy nekünk kellene néha néha kisegíteni az úniót...
Valahogy nem érzem azt a nagy igazságot, amit néhányan axiómaként akarnak "eladni"...
Ezen azért el kellene a mai rendszer híveinek töprengeni kicsinykét...
Hiába erőltetjük a dolgot, valahogy nem műxik ez az állítólagos "öngyógyító" mechanizmus ...

kimitakevolt 2013.07.05. 19:29:53

Én sokkal nagyobb király voltam annak idején mint a megymagos
Az ostoba Kádárék betiltották a szeszárusítást 9 óra előtt Én akkor még középiskolába jártam minden este vettünk egy zsák kétdecis páleszt Másnak kimentünk a haverommal a vidéki pályaudvarhoz ahová a munkásábuszok hordták a melósokat és dupla áron , dupla áron !!!adtuk el a szeszt Egyikünk figyelt a másikunk árulta ,annyi pénzünk volt mint a szemét Abból vettem a Fenderemet is ami akkor egy vagyon volt Nem kellett fél óra az egész lebonyolításához Aztán és ez a legjobb bementünk a suliba ( Kereskedelmi Szakközép ) és magunkba röhögtünk a tanáraink égrebőgő ostobaságain a szocialista kersekedelem mibenlétéről

ZorróAszter 2013.07.05. 20:09:34

30. Kokó 2013. 07. 05. 19:23

Kedves Kokó!

"De hát uraim '90 óta szinte csak meggymagos bácsiaink vannak."

Nagy igazság.

Azért kínos a mai rendszer korifeusainak, hogy annak idején agyonajnározták a meggymagost,

Ezért nem található semmi az eredeti ügyről, Ezért terjesztik a városi legendákat. És ezért tűnt el a sztoriból a gépkocsivezető az ő pacsétjével együtt.

Marad az emlékezet.

De ha szerencsére nem lenne ilyen homályos az emlékezet, ami mai vetőmaghamisításnak áldozatul esett gazdák szívlapáttal vernék agyon például Jusztot.

Kokó 2013.07.05. 20:11:58

Ha meg elkapták volna, akkor mekkora király lett volna manapság... Az ilyesféle devianciát a rendszerváltás után akár miniszterelnökséggel is jutalmazzák/jutalmazták...Ha hagyta volna megfogni magát...
Nyeretlen "kétéves".....:-)))))))
Nem Gugának hívták önt a közelmúltban, mert ő dicsekedett azzal az écesszel, hogy egy közértben felvásárolták az összes tojást, aztán a bolttól nem messze meg jóval drágábban eladták....:-)))

Kokó 2013.07.05. 20:16:48

Hja 'Aszter kérem, itt is műxik az alaptétel...
A mi partizánunk az ök terroristái, az ők partizánjai a mi terroristáink...:-))

ZorróAszter 2013.07.05. 20:20:47

31. kimitakevolt 2013. 07. 05. 19:29

Igen. Mi marhák azt hittük, hogy tanulásból és un. becsületes munkából fogunk megélni. Én is többet tanultam, mint egy jezsuita szerzetes,

Igaz, én is a rendszerváltás szolíd nyertesei közé tartozom,

Főleg ha nem számolom a pár milka adócskát amit levonnak.

Lehet, hogy én fizetem az Ön tébéjét és nyugdíjját is.

Mi marhák.

ZorróAszter 2013.07.05. 20:25:17

34. Kokó 2013. 07. 05. 20:16

Kedves Kokó!

Igenis meg nemis.

A rendszerváltás óta minden évben milliárdos károkat okoz a vetőmaghamisítás.

Akkor ki az ők és ki a mi?

kimitakevolt 2013.07.05. 20:27:16

33. Kokó
2013. 07. 05. 20:11


Nem én vagyok a Guga de ha ezt csinálta ez a Guga amit írt akkor roppant ügyes fickó lehetett
Volt egy jó barátom aki mikor megtudta hogy felemelik a sörösüveg betétdíját 2 FT-ról ha jól emlékszem 5-re azt csinálta hogy végigjárta pár nappal előtte a boltokat és megvette az összes sörösüveget Aztán visszavitte az emelés után De volt több hely ahonnan el se vitte hanem azt mondta hogy tegyék félre írják rá a nevét majd jön érte Ment is Már az emelés után aztán akkor rögtön visszaváltotta :)) Heehehee.... Jó buli volt

ZorróAszter 2013.07.05. 20:55:12

Kedves Kimitakevolt!

Akkor Ön is nagy karriert csinált a rendszerváltást követő demokráciában.

Kokó 2013.07.05. 20:55:31

'Aszter, ebben a kontextusban mindegy, csak két ellentétes tábor legyen...:-)))

Kedves Kimitakevolt, akkor ön is egy látens "meggymagos"...:-)))

kimitakevolt 2013.07.05. 20:59:55

38. ZorróAszter (szerkesztő)
2013. 07. 05. 20:55

Demokrácia? Hmmm.......? Olyan nem létezik tisztelt Zorró A világtörténelem legnagyobb hazugsága

Didgeridoo 2013.07.06. 11:15:16

kimitakevolt
Amit itt többen pedzegetnek az a közösség és az egyén viszonya. Rendszereken átívelő probléma, hogy az egyén sikere és boldogulása elszakad a közösség sikerétől és boldogulásától. Ilyen példa a meggymagos és az üvegbetétes, de a rendszerváltás után az olajszőkítők, vagy piramis játék szervezők, stb. Én csak abból indulok ki, hogy mi lenne, ha mindenki azt csinálná? Vajon beköszöntene a jólét? Persze erre mondhatják, hogy bizony ők azért zseniálisak, mert olyat csinálnak, ami másnak nem jut az eszébe. Nem a fenét. Gondolja, pl. hogy másnak nem jutott eszébe drágán szeszt árulni reggel? Csak nem csinálták. Ha ilyen okos Ön, akkor bizonyára drogot is árult a 90-es években, amikor még nem tiltották.

ZorróAszter 2013.07.06. 19:14:04

Kedves Didgeridoo!

Nagy igazságok.

Vajon ez az amúgy is szegény ország mennyivel lenne gazdagabb, ha évszazadok óta nem nyomorítaná még korrupció, kontraszelekció, lopás, sógor-koma osztogatás és a többi népjóléti jelenség is?
süti beállítások módosítása