Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Miért nem ölhet meg egy muzulmán egy keresztényt vagy zsidót?

2015. december 04. - ZorróAszter

 

 

Érdekes, vagy nem is annyira, hogy a különféle vallások teológusai körülbelül hasonló következtetésekre jutnak. (Egymásét is tanulmányozták évszázadokon keresztül.)


Mégpedig arra, hogy akár egy muzulmánnak is nagyon kell vigyáznia ha embert öl.

 

Mert Isten nemcsak mindenható, hanem kegyelmes és mindenttudó is.

 

Tehát lehetséges, hogy a szemében az áldozat ártatlan vagy legalábbis megbocsájthatóan bűnös.


Így egy muzulmán gyilkos könnyen kerülhet hitük szerint olyan helyzetbe, hogy megöl mondjuk egy keresztényt például, akinek Allah megbocsájt, mert akár megtévesztett embernek tekinti, aki a maga megtévesztett módján de mégiscsak féli és tiszteli az Istent.


És akkor Allah haragja a muzulmán ellen fordul, mert ő viszont minden tudást megkapott, úgyhogy neki tudnia kellett volna, hogy ölni bűn.

 

És a Paradicsom helyett mehet örök időkre a Pokolba.


Méginkább így van az öngyilkos merényletekkel. Az iszlám ismeri az önfeláldozást. De egy muzulmánnak is nagyon kell vigyáznia, hogy még az önfeláldozásban se lehessen semmi öngyilkos motívum, mert az az iszlámban is a legnagyobb bűn. Már-már Isten megvetése.


Tehát az öngyilkos merénylet semmilyen teológiai megerősítést sem kaphat semmilyen muzulmán hittudóstól. Megkockáztatom: nem is kap senkitől.


A túlfűtött, istenített imámok beszédeit a tanulatlan, egyszerű, többnyire frissen megtért emberek, majd ezek csoportja maguk kezdik el értelmezgetni. Még a legfanatikusabb vallási vezetők nézeteit is nagyságrendekkel eltúlozva és önkényesen kibővítve. Saját tudatlanságukban eljutva a legképtelenebb következtetésekig.


Ha itt Európában hasonlóan túlfűtött hangulat lenne, nálunk is tömegével jelentkeznének az ilyenek.


A múltkoriban láttam egy Gyülis összejövetelt az ATV-n, amiben Németh Sándor azt fejtegette, hogy a bibliai refeusok kiirtása jogos volt, mert azok nefilimek és démonok fattyai voltak, nem emberek.


Ha nálunk is hasonló helyzet lenne, mint sok arab országban (még lehet), Németh Sándor már mentegetőzhetne is ezalatt a pár hónap alatt, hogy ő nem mai emberekről beszélt és nem azonosította a nefilimek fattyait semmilyen mai népességgel, és nem adott utasítást senki megölésére.


De hasonlóan alakult a különféle tudatlanok fanatizmusára építő szekták sora David Koreshtől akármeddig.

 

Mi köze mondjuk az IRÁ-nak vagy David Koreshnek a kereszténységhez?

 


És hogy mennyire nem értjük az Iszlámot, még egy példa az ezer közül.


Köztudomású, hogy az Iszlám tiltja az emberábrázolást. Sőt általánosan az élőlények ábrázolását.


Holott nem tiltja.


A Koránban van egy homályos részlet, amiből kiolvasható, hogy Mohamed próféta esetleg nehezményezte az élőlények ábrázolását, de ez nem biztos.


Azonban egy hívő nem alkudozik az Istennel vagy Isten prófétájával. Ha nem világos, hogy Isten közvetlenül vagy Mohamed próféta közvetítésével mit tilt pontosan, akkor egy hívő mohamedán nem alkudozik, hanem megpróbálja kitalálni, mi az a nagyobb kör, amit ha megtart, akkor egészen biztosan nem követ el tilalmas dolgot.


De ugyanerről szól a zsidó vallás tilalomkezelésének az elve is.


Sőt valójában a hívő keresztényeké is.


Ha például nem világos és bizonyos, kit szabadna esetleg megölni, az ellen úgy lehet védekezni, hogy nem kell megölni senkit se.

 



Még egy utolsó, életveszélyes tévképzet ami túlnyúlik a monoteista vallásokon is.


Miszerint a háború úgy kezdődik, amikor általánosan eluralkodik a gyűlölet.

 


Rendkívül veszélyes tévhit.


A háborúk pláne világháborúk akkor kezdődnek, amikor az őrület uralkodik el.

 

Úgyhogy érdemes lenne végre először előtte gondolkodni egy hangyányit és nem utólag a füstölgő romok között kijózanodva.

 

Hamár ma az ötödik atomnagyhatalom is megjelent a térségben.

 


2015. 12. 04.

 

 

További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr158907058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napos 2015.12.05. 08:55:25

Nem helyes az őrületre tolni a felelösséget.
Elég a gonosz akarat.

Csokifalat 2015.12.05. 10:10:20

Emlékszik valaki a Futár c. újságra? Rémlik még valakinek, hogyan ábrázolták az orosz katonát?A gyűlöletesre formált képekre?
Micsoda dalt lehet játszani a gyűlölet húrjain! A legprimitívebb érzés, a legősibb dallam. Hogy fuvolázta már Káin is egy szar füst miatt!

ZorróAszter 2015.12.05. 10:38:37

1. little
2015. 12. 05. 4:22

Hogyhogy?

ZorróAszter 2015.12.05. 10:42:31

Kedves Napos!

Itt nem az pszichiátriai értelemben vett elmebetegekre gondoltam.

Hanem a normális emberekre, akiken eluralkodik az őrület.

És éppen azt szerettem volna mondani, hogy még a gonosz akarat is kevés. Az őrület fontosabb.

ZorróAszter 2015.12.05. 10:50:36

Kedves Shakespeare!

Milyen költői hangulatban van ma reggel :o)

Azt konkrétan nem, sőt nem is hallottam róla, viszont hasonlót láttam sokat.

Itt is van pár:

zorroaszter.uw.hu/archives/2015/02/03/GORDON_BLEUdsegei/

Csokifalat 2015.12.05. 10:59:34

Igen, az ábrázolás módja hasonló. Látszik, a gyűlölet ugyanaz és az ábrázolás sem változott. (Lehet, hogy Goebbels nem halt meg?) Az ölés ösztöne vajon honnan jön az emberbe? Miért csak a szeretet isteni? Az Isten törvényt hozott, hogy szeresd és tiszteld, .... Törvényt hozott arra is, hogy Ne ... , sőt.
Lehet, hogy az Úr is lopott, ölt és paráználkodott?
Minden esetre ismerte ezen dolgokat.
Mennyire EMBERI volt! :-)

ZorróAszter 2015.12.05. 11:07:41

Igen, de én azt szerettem volna erőltetni, hogy a gyűlölet kevés. Őrület kell.

Ami például ott kezdődik ártalmatlan hülyeségként, hogy a németek Atlantiszról menekült árják leszármazottja.

Amin sokan röhögtek, de ráhagyták: ha ez kell Németország felemelkedéséhez, akkor legyen.
És aztán ez cifrázva és továbbhengergetve.

Míg aztán neves tudósokat látunk Tibetben, ahol a tibetieket méricskélik műszerekkel. A mongol származású tibetieket, hogy kimutassák az árja rokonságot, hamár náluk is van horogkereszt.

Aztán így tovább.

Egészen addig, amíg az ostromlott Berlin alatt a nemlétező hadosztályoknak küldözgeti a parancsokat egy hibbant.

ZorróAszter 2015.12.05. 11:13:19

Egyébként ha nem tetszik tolakodásnak venni: Ön hogy került Németországba?

Rokonság, házasság révén?

Csokifalat 2015.12.05. 11:15:31

Igen, a HÜLYESÉG külön ügy.
Lehet, hogy ez a legfőbb ....
De ugye mi nem?
Mindenki más,
DE MI NEM!

ZorróAszter 2015.12.05. 11:17:01

Hát ez az! Ez a legrosszabb!

Hogy senki se látja magát kívülről :o)

Csokifalat 2015.12.05. 11:26:24

Jó kérdés. Mondhatnám, hazajöttem. Dédapám a Maina melletti Wörth falucskában született, hajós család ivadéka és Ybbs-Melk között egy hajós balesetben fulladt a vízbe. Wörth ma is egy falucska, csak pacik helyett egész ménesek nyargalnak a kis utcácskákon manapság. Dédanyámat Steuermann Klarisszának híták. Másik dédanyám Niess(ß)ner Elizabeth volt. Tüsszögő! :-) A nagyanyám az egyik Kuzmann, a másik Feuermann lány volt. Hogy micsoda zsidó név ez a Feuermann! Az egyik bánáti, a másik Trencsova mellől! Isteni sztrapacskát főzött és a sóletja is remek volt.

Csokifalat 2015.12.05. 11:29:10

No el is felejtettem mondani, mekkora kurva magyar vagyok ugye ez csak természetes?

Kokó 2015.12.05. 11:39:44

'Aszter kérem!
Nagyon jó levezetés...
Ám ennek ellenére elég hatékonyan gyilkolásszák, gyilkolászták, gyilkolászni fogják egymást, a felsorolt "identitások"....
Ami közös bennük, hol burkoltan, hol nyíltan, hol átnevezve valami magasztos célnak, többnyire valamilyen tulajdon, vagy terület a meztelen cél...

ZorróAszter 2015.12.05. 11:59:06

Kedves Kokó!

Hát persze. Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy életveszélyesek az általánosításaink.

Mert egy fanatikus muszlim, akinek a felesége a talpától a feje búbjáig letakarva követi pár lépés távolságból, az sohasem fogja magát felrobbantani a buszon.

Mert az ő fanatizmusa más, mint akik azt teszik.

Tulajdonképpen azért írtam ezt, mert az ATV-n tegnap elhangzott, hogy az amerikai merénylők biztosan nem munkahelyi leszámolást hajtottak végre, mert a férfi Allah u akbart kiáltott.

Tehát közeledünk az őrület elhatalmasodásához.

ZorróAszter 2015.12.05. 12:17:21

12. Csokifalat
2015. 12. 05. 11:26

Igen. Rajtam is szoktak csodálkozni, mikor a cífra, ritka német nevem ellenére bejelentem, hogy palóc származású vagyok.

Nékem a német rokonságom kb. itt él. Bár van néhány pacák, aki hiányzik. Például Helmuth a tűzoltó is hiányzik valami bajor kisvárosból.

zorroaszter.uw.hu/files/0000/absolute.png
És az se látszik, hogy nem poroszok vagyunk, hanem szászok, mert Szászországban csak páran maradtak. És a vidékiek még innen is hiányoznak.

Ez a német precizitás?

Csokifalat 2015.12.05. 12:22:30

Az egész családfán apai nagyapám és apám magyar. Ha viszont a női ágat nézzük, ugye egy sincs.

ZorróAszter 2015.12.05. 12:42:20

Köszönöm.

Nekem Németország tök furi volt. Tök furi, hogy genetikailag közöm van ehhez az országhoz, mégsem érzem a magaménak.

Pedig a németek (NSZK-sok, de az osztrákok is) tüntetően kedvesek voltak velem. Ami állítólag nem szokásuk egyébként.

Ma már lehet, hogy elküldenének a francba. :o)

ZorróAszter 2015.12.05. 12:42:58

Ja! Mert ez még a komonizmusban volt. Elfelejtettem mondani.

ZorróAszter 2015.12.05. 12:48:22

Viszont nem hiszek kollektív tudatalattiban, meg ilyesmikben.

De viszont azon kaptam magam, hogy ha meglátok egy tiroli vagy alpesi házat, főleg aminek virág van az ablakaiban, és főleg aminek van az emeleti részen fa burkolata is, sokszor belémnyilal, hogy ez az én házam.

Ami azért érdekes, mert nincs tudomásom tiroli, bajor vagy svájci vagy környékbeli rokonságról vagy ősökről.

ZorróAszter 2015.12.05. 12:50:21

Akikről tudok, ott nem divat sehol ez az enyhébb lejtésű tetővel fedett ház típus.

Csokifalat 2015.12.05. 13:01:07

Ez valóban érdekes. Egy kölni fickóval egész jól elbeszélgettem kb. 25 éve, olyan témáról, amiről magyarral nem tudtam. Filozófiai dologról volt szó. Ugyanakkor német tájról nem álmodom. Furcsa.

ZorróAszter 2015.12.05. 13:27:45

Filozófiáról kevesen szeretnek beszélgetni.

Nyírfa2 2015.12.05. 16:05:00

Üdv., Kedves ZorróAszter!

Jóízű beszélgetés, szívesen olvastam.

Csokifalat 2015.12.05. 16:51:01

A témára visszatérve: Nem megyek sétálni muszlimmal. Mit tudom én, hogy mennyire ismeri a Koránt.

ZorróAszter 2015.12.05. 18:42:29

Kedves Nyírfa!

Köszönöm.

De ennek némileg ellentmond, ha nem kapcsolódik be :o)

ZorróAszter 2015.12.05. 18:46:57

25. Csokifalat
2015. 12. 05. 16:51

Kedves Shakespeare!

Azért ma még bőven több félnivalója van egy kereszténységet nem vagy csak szőrmentén ismerő, maga szája íze szerint értelmező álkeresztény némettől, mint egy ugyanilyen mentalitású és félműveltségű muszlimtól.

ZorróAszter 2015.12.05. 18:47:56

A Csokifalat jelentése egyébként: akit a Csoki nevű kutya szokott szelíden harapdálni?

:o)

Csokifalat 2015.12.05. 19:51:29

Hát feltétlenül a Csoki nevű kutyával szoros összefüggésben. :-)

Nyírfa2 2015.12.05. 22:38:35

26. ZorróAszter

Nem akartam megbontani az összhangot. Meg van , amikor nagyobb élvezet csak figyelni.

pettra1 2015.12.05. 23:39:20

Vallástól, pártállástól függetlenül vannak fanatikus emberek, akik igazából csak a saját rögeszméiket tűrik meg. Aztán hogy ezt mi váltja ki, honnan ered, hogy valami személyiségzavar, vagy mi okozza, azt jó lenne tudni. Szót érteni velük lehetetlen, jobb elkerülni őket - szerencsére nem nagyon titkolják a meggyőződésüket, nem is értem, miért nem tudják ezt a jelenséget hatékonyabban kezelni a titkosszolgálatok.

nyúlürege 2015.12.06. 09:02:09

Állítólag ugyebár a csimpánzok közeli rokonaink. Láttam olyan filmet a NG-on, ami arról szólt, hogy időnként nem tudni mi okból, egy csoport hímtagjai "háborúzni" mennek egy szomszédos csoporthoz. Szépen lopakodva, harci ösvényen, mintha valami stratégiát követnének, támadnak rájuk. Akkor aztán kezdődik a csetepaté, a végén még kannibalizmusba is fordul a dolog.
És milyen érdekes, a gorillák sokkal békésebb jószágok!

nyúlürege 2015.12.06. 09:41:10

Egy olyan történetet is láttam, ahol egy családban nevelkedett csimpánz felnőtt hímmé fejlődve egyszer csak besokallt az emberként való tartástól, kezeléstől (mozgásigény kielégítése ohne, egyéb igényről - hím állatról lévén szó - nem is beszélve, ráadásul a nő, mikor már érezte, hogy ez így nem teljesen OK, a saját feje szerint gyógyszerezte, nyugtatózta. Az eredmény: egyszer csak előbújt belőle a vadállat, elkezdett őrjöngeni, szó szerint letépte a nő barátnőjének arcáról a bőrt, a védekezésül maga elé tartott kezeit pedig szétcsócsálta.
www.youtube.com/watch?v=BJtHtvlkWg4

ZorróAszter 2015.12.06. 14:25:24

Kedves Pettra!

"nem is értem, miért nem tudják ezt a jelenséget hatékonyabban kezelni a titkosszolgálatok."

Ez egy nagyon jó kérdés.

Pár éve egy amerikai szakértő azt mondta, hogy lehetetlen fehér embernek beépülni az arab környezetbe. Pláne egy terrorszervezetbe.

Nekem akkor is rögtön az eszembe jutottak a keresztény arabok tömege, a nem vallásos emberek tömege. Meg hogy mi akadálya van annak, hogy akár egy vallásos muzulmán CIA ügynök legyen.

Aztán például ott voltak az esetek, amikor arabos fizimiskájú zsidók épültek be különféle arab szervezetekbe.

Szóval erre mondta Schellenberg a Stirlitzben hogy kis hazugság nagy bizalmatlanságot szül :o)

ZorróAszter 2015.12.06. 14:36:48

32. nyúlürege
2015. 12. 06. 9:02

Kedves Lujza!

Ha nem bánja, most az egyszer nem nézem meg az Ön által ajánlott filmet.

Igen. Sokan elfelejtik, hogy a csimpánz és mondjuk a kedves delfin is VADállat.

A csimpánzból meg az emberek nem nézik ki, hogy genetikusan milyen iszonyú ereje van. Egy kisméretű családnál nevelt csimpánznak is. Ne tévesszen meg a méret meg az edzés hiánya.

Régen én is láttam egy filmet, amit szinte véletlenül kaptak el kutatók, amiben a csimpánzok hirtelen rátámadtak egyik társukra és megölték.

A kutatók azzal magyarázták hirtelenjében, hogy a megölt csimpánz kvázi szellemi fogyatékos volt, és emiatt rosszul reagált a metakommunikációs jelzésekre, és ezért váltott ki dühöt a többiekből, ami egy ponton idáig fajult.

A kérdés, hogy akkor ez egy iszonyú véletlen volt, hogy elkapták a jelenetet, vagy a dolog gyakoribb mint hinnénk.

Erre szoktam mondani, hogy mindannyian Káin gyermekei vagyunk. Jó lenne, ha tudomásul vennénk és tennénk ellene még azelőtt, mielőtt baj lenne belőle.

ZorróAszter 2015.12.06. 14:39:13

ja! Tényleg tök érdekes, hogy a gorillák természete mennyire más.
süti beállítások módosítása