Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Kertész Ákos lassan bizonyítja állításait

2011. szeptember 22. - ZorróAszter

Kertész Ákos lassan bizonyítja állításait. De hát öregember nem versenyló.

Tegnap a genetikusan alattvalók megvonták díszpolgári címét.

Az, hogy moslékon élünk, régóta nem titok: elég az ólmos paprikára, guárgumira, az egérszaros müzlire, az emberi fogyasztásra alkalmatlan trappista sajtra, és ilyenekre gondolnunk.

És az évi X ezer tonna importált kutyaeledelbe való nyesedékhúsra, amiből tizedannyi kutyaeledel se készül.

Vajon hova tűnhet a többi?

Úgyhogy Kertész lassan már csak a röfögés bizonyításával adós.

Ma álruhában (baseball sapka nélkül) rejtett mikrofonnal felszerelkezve fog megjelenni a városháza majd a parlament üléstermének karzatán, hátha még ezt az utolsó bizonyítás nélkül maradt állítását is sikerül  cáfolhatatlanul igazolni.

 

2011. 09. 22.

 

További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr288907398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

purim 2011.09.22. 08:06:22

A berosáláshoz képest ez sok-utcahosszal lemarad. Kertész semmit sem bizonyított. Nyakatekert gondolatmeneted szerint maximum az események látszanak igazolni Kertész állításainak igazát. Viszont eldönthetnéd, az inkriminált publicisztika mellett vagy ellen vagy...

ZorróAszter 2011.09.22. 08:23:54

Kedves Purim!

Nem veszi Ön túl komolyan ezt az egészet?

Miért kellene bármi mellé vagy ellene állnom?

A lényeg nem Kertész vagy az ellene csaholók, hanem hogy hogyan szerepel a többség.

Nyifu1 2011.09.22. 08:26:44

..., nem kell ITTEN SEMMIT BIZONYÍTANI!
Ez az egész valójában egy BELTERJES MÚBALHÉ!
...., ilyen megalázó véleménye nem csak Kertész Ákosnak van, hanem a Magyarországi Balliberális Zsidó Értelmiségnek, - ezt csak Kertész KIPLETYKÁLTA!
EZ a nyílt levél az ŐVÉIK-hez szól, hogy NE csodálkozzanak az MSZP-SZDSZ kudarcán, hiszen ha ŐK undorodnak a Magyar Néptől-Nemzettől, akkor EZT AZ ÉRZI IS, ... s megvonja azt a maradék, a Kommunista diktatúrában rákényszerített bizalmát is!

Virág elvtárs s.k. 2011.09.22. 08:44:31

A röfögésen már más kontextusban a zsidó értelmiség rég felháborodott volna....egységesen...határok nélkül.....és antiszemitizmus kiáltott volna.....

...ugyanis csak nekik van joguk arra, hogy le-tisztátalan állatozhatják embertársaikat......szemrebbenés nélkül......

ZorróAszter 2011.09.22. 09:51:18

Kedves Funyi!

Nem az a fő kérdés, hogy mit gondol a liberális zsidó értelmiség, hanem még annál is fontosabb, hogy igaza van-e.

És ha igaza van, akkor miért sietünk ezt igazolni mindenáron ilyen hamar.

ZorróAszter 2011.09.22. 09:54:39

4. Virág elvtárs s.k. 2011. 09. 22. 8:44

Persze. Mert ők tudják, hogy a disznó nem kóser, mi meg nem.

"..ugyanis csak nekik van joguk"

Kedves Virág elvtárs. Hol élt Ön az elmúlt húszonegy évben? Nem Magyarországon?

Osszián 2011.09.22. 09:59:33

4. Virág elvtárs s.k.
2011. 09. 22. 8:44

A röfögésen már más kontextusban a zsidó értelmiség rég felháborodott volna....egységesen...határok nélkül.....és antiszemitizmus kiáltott volna.....

...ugyanis csak nekik van joguk arra, hogy le-tisztátalan állatozhatják embertársaikat......szemrebbenés nélkül......"

Ne hülyéskedj már.
Hányszor hívom malacbandának ezt a jelem maffiát (a gazdaságpolitikai tehetetlenség miatt), méghozzá szemrebbenés nélkül.
Kertész Ákos kifejezetten "értünk haragszik", nem ellenünk, bár a stílust erősen bíráltam Rasidnál, a történet legelején, amikor még a szélsőjobb nem kezdett el visítani.

Virág rt. néha olvasson Zrínyi Miklóst. Vagy a nagy Széchenyit, netán Adyt. Ajánlhatom még Szabó Dezsőt és másokat, jöhet a feljelentés, és ha van valami kitüntetésük, vissza lehet vonni.

Vagy a műveiket a Városháza előtt ünnepélyesen elégetni.

Funyinak nem ajánlom, megterhelné vele az agyát, Nem neki való.

Osszián 2011.09.22. 10:05:54

Aki élni, dolgozni és haladni akar ezért az országért,
büszkén viseli a kozmopolita címet,
amit klerikális nacionalisták adnak neki.
Ha valamikor csakugyan lesz ebből az országból valami,
ezeknek a kozmopolitáknak köszönheti,
nem pedig a sújtásos, félig Ázsiában élő,
a nyers hús és lótej daliás korán rágódó,
zsidópüfölő s frázistgyártó hazaffffyaknak..."

Nyifu1 2011.09.22. 10:19:59

Osszzikám!
..., nagyon belekeveredtél ebbe!
... , ezt nevezik IDENTITÁSZAVARNAK! - EZ egy LELKI eredetű BETEGSÉG!
- Fordúljon Órvosához, Patikusához .... !!!

Nyifu1 2011.09.22. 10:27:34

Igazuk van?!
..., minden kritika nélkül elfogadjuk, hogy IGAZUK VAN?!
- De hisz ŐK ezt az IGAZUKAT LETAGADJÁK! ..., Letagadják a Magyargyűlöletüket, Letagadják a SAJÁT Lberálbolsevista-internacionális"FASIZMUSUKAT", a hontalan, hazátlan, nemzettelen senkiháziságukat, - amit KOZMOPOLITIZMUSNAK NEVEZNEK!
?!
Kell ez nekünk?! Akarjuk MI ezt?!

Nyifu1 2011.09.22. 10:52:13

Pontosan úgy járt ez a szerncsétlen Kertész ezzel a levéllel, mit járt annak idelyén GyÚrcsány az Ő Öszödi-beszédével!
Senki nem egyben értelmezi a szándékot és a mondnivalót, hanem mindenki a maga vérmérséklete szerint "Szétcincálja szavakra, mondatokra", s össze-vissza értelmezi, és magyarázkodja! ..., - DE NEM MAGYARÁZZA!
Nincs rajta mit magyarázni, - Érteni kell, azoknak, akiknek szól!

ZorróAszter 2011.09.22. 10:54:12

10. Nyifu1 2011. 09. 22. 10:27

Kedves Funyi!

"Kell ez nekünk?! Akarjuk MI ezt?!"

Dehogy! Ha valaki erre kényszeríti Önt, szóljon!

Megvédjük!

ZorróAszter 2011.09.22. 10:55:21

Ja! Ez megint lemaradt:

:o)

Quodlibet 2011.09.22. 10:58:52

"Virág rt. néha olvasson Zrínyi Miklóst. Vagy a nagy Széchenyit, netán Adyt. Ajánlhatom még Szabó Dezsőt és másokat, jöhet a feljelentés, és ha van valami kitüntetésük, vissza lehet vonni." Virág et. nem a kedvencem de még neki is lehet igaza. Említett nagy emberek más korban, más összefüggésben, más célból szólottak, de nem ez a lényeg: tévedés azt hinni, hogy Zrinyinek, Széchenyinek, Adynak vagy Szabó Dezsőnek mindenben igaza volt. Nem volt. Magát a szöveget, a gondolatot kell nézni, és nem úgy gondolni, hogy a közülünk valónak mindig igaza van. Ja. Természetesen kisszerű ganéság visszavonni Kertész Ákos kitüntetését, hisz bármilyen indulatos szamárságokat is mond néha, attól még jó író. Épp úgy miként Csurka István is jó író, meg mondjuk Szabó Lőrinc - aki tudjuk miféle eszmékkel szimpatizált egykoron.

Quodlibet 2011.09.22. 11:01:34

p.s. Sz.L. persze költő volt - és én egy bizonyos tányérra célzok - aki érti.

Osszián 2011.09.22. 11:06:23

Funyi, írjál lécci tanulmányt Ady Enre lelkibetegségéről: ugyanis a sorokat nem osszkád írta, hanem ő - 1902-ben :-)))

Osszián 2011.09.22. 11:15:00

Quodlibet, az a tragédia, hogy mindegyiknek igaza volt - Szabó Dezső-nek is időnként. (Nem tudom Lőrinc most hogy jött ide, de neki is voltak, valóan a 30-as évek végén jobboldali érzelmei).

De.

Mennyiben nem volt igaza Zrínyinek, amikor a magyarok széthúzását, állhatatlanságát ostorozta? (Török Áfium elleni orvossás)

Vagy Adynak, aki talán az egyetlen volt, aki látta, hogy a világháborúba lépés katasztrófába fog torkollni?
A neten fent van az összes levele, mintegy 400, keress rá a '14-es évekre, látni fogod, hogy pontosan bekövetkezett, amitől félt.

Az Ady idézetet egyébként szándékosan hagytam írói megjelölés nélkül, be is jött:

", minden kritika nélkül elfogadjuk, hogy IGAZUK VAN?!
- De hisz ŐK ezt az IGAZUKAT LETAGADJÁK! ..., Letagadják a Magyargyűlöletüket, Letagadják a SAJÁT Lberálbolsevista-internacionális"FASIZMUSUKAT", a hontalan, hazátlan, nemzettelen senkiháziságukat, - amit KOZMOPOLITIZMUSNAK NEVEZNEK! "

Jól mulattam...:-)))

nagasaki 2011.09.22. 11:16:17

genetkailag egy osszián

Osszián 2011.09.22. 11:16:21

1400 Ady levél van fent a neten.

Osszián 2011.09.22. 11:18:57

Ady Endre, a hontalan, hazátlan, nemzettelen senkiházi, kozmopolita... :-)))

nagasaki 2011.09.22. 11:20:18

Ady sosem volt fasiszta .
Bűn lenne egy hazátlan fasisztához hasonlitani :)

Nyifu1 2011.09.22. 11:33:45

12. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 09. 22. 10:54
Akarom ÉN, hogy "BÁRKI" IS MEGVÉDJEN??!
Inkább a SENKI!
:)))
..., aki fél, azt védje a Bőrtönőr! - Onnan nem lopja el senki!

Osszián 2011.09.22. 11:39:02

"De meg kell vallanunk, noha nyögve és pironkodva, mert: Dedecori est fortuna prior [Előbbi szerencsénk most gyalázatunkra van], olyan messze estünk mi mostani magyarok a régiektől, hogy ha előljőnének mostan más világról azok a mi vitéz eleink, sem mi őket, sem ők minket meg nem ismerhetnének. Mert nyelvünkön, szólásunkon kivül mivel hasonlitjuk mi magunkat azokhoz? és bizonyára mondhatnák nékünk: Vox quidem vox Jacob, manus autem Esau. [A hang ugyan Jákobé, de a kéz Ézsau keze.] Csufsága lettünk a nemzeteknek és magunknak, ellenségünknek penig, valahonnan jön reánk, prédájává. Miért? a vitézségnek disciplinája meg nem tartásáért, a részegségért, a tunyaságért, az egymás-gyülölésért, és ezer ilyen vétkünkért. Én nem hizelkedhetem, édes nemzetem, tenéked, hogy hazugságommal dicsérjelek, mert a prófétaként: Popule meus, qui te beatum praedicant, ipsi te decipiunt [én népem, a kik boldognak hirdetnek, azok megcsalnak téged]; hanem im megmondom magadnak fogyatkozásaidat, olyan szivvel és szándékkal, hogy megismervén magad is, vesd ki ezt a mocskot lelkedből, reformáld vétkeidet, öltözzél igazságban,..."

ZorróAszter 2011.09.22. 11:40:46

22. Nyifu1 2011. 09. 22. 11:33

Polüfémosz küklopsz is ezt mondta.

Osszián 2011.09.22. 11:44:53

Azért van annak valami bája, hogy teljesen műveletlen és tudatlan izék minősítenek itt költőket, magyar írókat, amikor fogalmuk sincs semmiről.

A magyar Ugaron (1905)


Elvadult tájon gázolok:
Ős, buja földön dudva, muhar.
Ezt a vad mezőt ismerem,
Ez a magyar Ugar.

Lehajlok a szent humuszig:
E szűzi földön valami rág.
Hej, égig nyúló giz-gazok,
Hát nincsen itt virág?

Vad indák gyűrűznek körül,
Míg a föld alvó lelkét lesem,
Régmult virágok illata
Bódít szerelmesen.

Csönd van. A dudva, a muhar,
A gaz lehúz, altat, befed
S egy kacagó szél suhan el
A nagy Ugar felett. "

Még szép, hogy nem volt fasiszta. De kozmopolitának (emellett jó magyarnak )tartotta magát.

Magyarországon eddig nem volt fasizmus - most van egy orbáni formája, ahogyan a kitűnő Bartus annyiszor levezette.

Nyifu1 2011.09.22. 12:28:59

24. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 09. 22. 11:40
Azt a "Faszit" nem ismerem!
..., Ö is Moszkvában volt a Komintern Kolónián?!
Őt is NagyImre végeztette ki Sztálin elvtársal - mint Kun Béla elvtársat - , mint elhajlót, mert szüksége volt a szobájára!?
( - zsidó belügy ez kérem, egyre jobban zsidó-kommunista belügy )
- csak minket hagynának KI belőle! ....
:))) !

ZorróAszter 2011.09.22. 12:43:25

26. Nyifu1 2011. 09. 22. 12:28

Kedves Funyi!

Összetéveszti Polüfémoszt Panagulisz elvtárssal.

Vagy én tévesztem össze?

Polüfémosz elvtárs?

Nem, ez nem hangzik túl jól.

De példul az Odüsszeusz elvtárs tök jól hangzik.

Nyifu1 2011.09.22. 12:57:27

..., NO A GÖRÖGÖKET most haggyuk!
Pedig nekik egy κηπουρός-ük sincsen, nemhogy kettő, oszt mégis nyakig ülnek a szarban!
:))) !

Osszián 2011.09.22. 13:21:08

Polüfémosz egy zsidó bankár egyszemű fia:

"Onnan előrehajóztunk hát, keseregve szivünkben; s törvénynélküli dölyfös Küklópsz-nép mezejére ért a hajónk, kik a nemmúló örök égilakókban bízva, kezükkel nem szoktak soha szántani-vetni, s minden megterem ott, noha földbe nem ültet senki:"
(129.o.)

Zendüléstől tartva Odisszeusz gyorsan elfogatta és az evők mellé kötöztette a lótuszt kóstolt embereit és útra kélt. A csillagok állása szerint délre került, ezért észak felé kezdett hajózni, míg el nem jutott a küklópszok országánál lévő kecskék-szigetére, ahol egy ködös hajnalon partot értek.

Áthajózott Odisszeusz a Polüfémosz nevű küklópsz barlangjához, aki később elfogta őket, és a hajó legénységéből bevacsorázott. Később Odisszeusz bosszúból megvakította . "

ZorróAszter 2011.09.22. 13:22:02

Kedves Funyi!

Nemcsak Κερτεςük nincs, de λιλα φιηγ-juk se.

ZorróAszter 2011.09.22. 13:26:49

Kedves Osszián!

"Polüfémosz egy zsidó bankár egyszemű fia:"

Mi kicsit durvábban szoktunk fogalmazni az egyszeművel kapcsolatban főleg férfitársaságban.

Hölgytársaságban meg még ennél is finomabban.

De mi köze mindez Funyi SENKISÉJÉHEZ?

Nem Polüfémosz volt SENKISE, hanem Odüsszeusz.

Az meg Haragvót jelent, de az én vagyok.

Ha szabad a gazda, állok rendelkezésére.

Nyifu1 2011.09.22. 14:16:18

- Na JA!
:))

Osszián 2011.09.22. 14:18:43

Zorroaszter, ne hülyéskedjen, kizárt, hogy nem jött rá, irónia volt!

Már csak ismerem Homéroszt, Iliászostól, Odüsseiásostól - hát csak fricska volt - mert azt talán nem hiszi egy bölcsészről, hogy a 3000 évvel ezelőtti témában "bankárokat" képzelek - ha zsidók, ha akhájok...:-)))

A Haragvó az Poszeidon volt, hajaj.

Na de én nem a finomkodásomról vagyok ismert - az alábbi kacska rímes blődlit (apám, József A. díjas költőtől) itt közlöm, szíves törlése esetére is akár:

"Odüsszeusz pinalopó,
felesége Penelopé"

A továbbiakban éljen Funyi és Devecseri Gábor.

ZorróAszter 2011.09.22. 14:26:47

Kedves Osszián!

Ez nem irónia volt, mert akkor lett volna benne fityma is.

Ld.: zorroaszter.nolblog.hu/archives/2011/07/27/Pap_fitymaja/

De ebben egy szál sincs: "Polüfémosz egy zsidó bankár egyszemű fia:"

Egyébként Robert Graves szerint Odüsszeusz mint szó Haragost vagy Haragvót jelent.

A következő cikkem témája a Kertész-trilógia után Odüsszeusz lesz. Önnek és Funyinak fogom ajánlani.

:o)

Osszián 2011.09.22. 14:41:57

Jó.

De beszéljünk komolyan.

Bíró László és Baráth Tibor szerint meg az ős-ős magyar nép egyik eleme lehetett a trójai népség, és az akhájok meg borzasztó könnyen lefordíthatók "hajósokra", aminthogy a szkülla és kharübdisz meg sziklára és harapdálós hullámokra... ha jól emlékszem.

Mert az ember olvasgat ezt azt. Meg amazt.

Kíváncsi leszek a következő trilógiára - és hálásan köszönöm, hogy egy kalap alá vesz funyival... :-))) Ön egy igazi demokrata. Így helyes ez. De tényleg.

ZorróAszter 2011.09.22. 14:55:23

Kedves Osszián!

Igen. Én az egyenlőség barátja vagyok, mint a Nagy Bendegúz.

Az akhájok a tengeri népek egyike volt, akik csaknem lerombolták a Hettita Birodalmat. Persze először a kapuját, Tróját.

Az akavasák, az egyiptomiaknál ekwesh-ek vagy akwasha-ák, a hettitáknál achaean-ok vagy ahhiyawa-ák.

Ebből az látszik, magukat nevezték akhájoknak. De más forrásból is így tudtuk. Az iliászban és az Odüsszeában is így beszélnek magukról.

Mint ahogy én példul palóc vagyok. Ha eltekintünk a nevemtől és némi germán vértől.

Osszián 2011.09.22. 15:04:15

És akkor, még kiderül, hogy pelazg...

Különböző elméleteket olvasunk.

az akáj teljesen logikusan levezethető az említett Bíró és baráth urak részéről a hajód szóból.

Nem vitatkozhatom velük - de bizonyítortság híján csak itt emlegetem őket - de akár idézhetném is.

Azt hiszem Horváth Mihály (19,sz) említette először, hogy a Biblia "pözsög" a magyar nevektől.

És csakugyan elképesztően sok olyan településnevet említ a Biblia, ami itt a Kárpátmedencében is megtalálható. Arad, Szereda. Árpád, Halas,

De egy csepp idézet:

" A Szereda város- és várnév egyezik a Csíkszereda városnév második elemével. Siklag (v. Ciklag) filiszteus város neve pedig a székely hagyományban szereplő Csigla névvel mutat rokonságot. Tábor határváros volt Zebulon és Issakár között, a Tábor-hegytől nyugatra: ezek kapcsolatosak lehetnek a magyar tábor szóval. Már Horvát István hosszan sorolta a bibliai magyar neveket a már említett 1825-ös művében. Gyarmath Jenő majdnem kétoldalnyi bibliai magyar nevet sorolt fel Mezopotámiai emlékek Magyarországon című könyvében. Ebből a gyűjteményből válogattam ki a leghitelesebbnek ható összevetéseket (zárójelben a megyenév, majd az említett név bibliai előfordulási helye):
ABDA(Győr m.)= ABDA (1 Kir 4,6); ADA (Bács-Bodrog m.) = ADA (Ter 4,19); ÁJ (Abaúj-Torna m.) = ÁJ (Józs 7,2); ÁMON (Pozsony m.) = ÁMON (2 Krón 33,23) ARAD (Esztergom m.) = ARAD (Szám 21,1); ARD (Veszprém m.) = ARD (Szám 26,40); (Nagy)ATÁD (Somogy m.) = ATAD (Ter 50, 10); BÁLA (Maros-Torda m.) = BALA (Józs 19,12); BALÁTA (Somogy m.) = BAALÁT (1 Krón 4,33); BANA (Komárom m.) = BARNA (2 Sám 4,2); BABA (Somogy m.) = BABA (Bír 7,24); BARAK (Bars m.) = BARAK (1 Sám 12,11); BÜKI (Somogy m.) = BUKKI (1 Krón 5,31); CELLA (Krassó-Szörény m.) _ CELA (2 Sám 22,12); CIBAK (Pest-Pilis-Solt-Kiskun m.) _ CIBA (2 Sám 3,2); CINfalva (Sopron m.) = CIN (Szám 13, 21); DÁNFALVA (Csík m.) = DÁN (Ter 16,7); DÁRDA (Baranya m.) = DARDA (1 Krón 2,6); DODO (Torontál m.) = DODO (1 Krón 11,12); DÓRA (Fehér m.) = DORA (1 Mak 15,11); EBECK (Nógrád m.) = EBEC (Józs 19,20); ÉDENLAK (Zala m.) = ÉDEN (Ez 28,13); ELLA (Arad m.) = ELA (2 Sám 23,11); ESZÉK (Verőce m.) = ESZEK (Ter 26,21); GÁD (Torontál m.) = GÁD (Józs 13,8); Gátház (Pozsony m.) = GAAL (Bír 9,26); GÁT (Bereg m.) = GÁT (2 Krón 12,18); GIBÁRT (Abaúj-Torna m.) = GIBAR (Ezd 2,20); GURA (Nógrád m.) = GUR (2 Kir 9,27); HÁGI (Szepes m.) = HAGGI (Ter 46,39); HALI (Győr m.) = HALI (Józs 19,25); HÁMOR (Borsod m.) = HÁMOR (Ter 35,8); HARKA (Sopron m.) = HARCHA (2 Kir 22,14); HÉT (tömör m.) = HET (1 Krón 1,13); HODI (Pozsony m.) = HOD (1 Krón 7,37); HULL (Bars m.) = HUL (Ter 10,23); IsA (Maros-Torda m.) = IsA (1 Krón 2,18); ALSÓJÁRA (Torda-Aranyos m.) = JÁRA (1 Krón 9,42); JÓSAFő (AbaújTorna m.) = JOSA (1 Krón 4,34); JUTA (Somogy m.) = JUTTA (Józs 21,16); KÁLLÓ (Nógrád m.) = KALLÓ (Iz 36,2); KÁM (Vas m.) = KÁM (Ter 5,32); KÁMON (Vas m.) = KÁMON (Bír 10, 5); LÉHI (Tömör-Kishont m.) = LEHI (Bír 15,18); MACFA (Vas m.) = MAAC (1 Krón 2,27); MAKÁD (Pest-P-S-K m.) _ MAKA (1 Kir 4,9); MARA- Borsa (Szatmár m.) = MARA (Kiv 16,23); MECSEK (Baranya m.) = MESEK (1 Krón 1,17); MIKALAKA (Arad m.) = MIKA (2 Krón 34,20); MIKLOT (Bihar m.) = MIKLOT (1 Krón 9,38); NAD (Fejér m.) = NADAB (1 Krón 9,36); NÁDÁNTELEK (Blm.) = NÁTÁN (1 Krón 3,36); ÓNY (Pozsony m.) = ON (Szám 16,1); ÓNOD (Borsod m.) = ONÓ (1 Krón 8,12); PAROS (Hunyad m.) = PAROS (Ezd 10,25); PEREC (Vas m.) = Ter 38,29); PERES (Hont m.) _ PERES (1 Krón 7,16); PULA (Somogy m.) = PUL (2 Kir 15,19); BURA (Heves m.) = PURA (Bír 7,10); Döbréte-RÁM (Zala m.) = RÁM (Rut 4,19); RINYA (Somogy m.) = RIZA (1 Krón 4,20); RISZA (Zala m.) = RISZA (Szám 33,21); ROSKA (Kolozs m.) = Ros. (Ter 46,21); SEMESNYE (Szolnok-Doboka m.) = SEMES (Józs 15,7); SIMA (Abaúj-Torna m.) = SIMA (1 Krón 2,3); SIRÁK (Hont m.) = SIRÁK (Sir); SUR (Veszprém m.) = SUR (Kiv 15,22); MÁTÉSZALKA (Szatmár m.) _ (M Törv 3,10); SZALMAD (Szabolcs m.) = SZALMA (1 Krón 2,51); SZALUS (Bars m.) = SZALU (Szám 25,14); SZEMLAK (Arad m.) = SZEM (Ter 5,32); SZEMÉRE (Abaúj-Torna m.)= SZEMEK (1 Kir 16,24); SZENNA (Ung m.) = SZENAA (Neh 8,38); SZERED (Pozsony m.) = SZERED (Ter 46,14); SZETE (Hont m.) SZET (Ter 5,6); SZIN (Abaúj-Torna m.)= SZlN (Szám 38,11); SZITNYA (Hont m.) = SZITNA (Ter 26,21); SZUD (Hont m.) SZUD (Bár 1,4); TERESKE (Nógrád m.) = TERES (Észt 1); TOBAJ (Vas m.) = TOB (Bír 11,3); URI (Pest-P-S-K m.)= URI (1 Kir 4,19); UZA (Gömör-Kishont m.) = UZA (2 Sám 6,4); SZABADKA (Bács-Bodrog m.) = ZABAD (Ez 10,43); ZIMÁND (Arad m.) = ZIMA (1 Krón 6,5).

Osszián 2011.09.22. 15:07:01

Én elhiszem, bizonyítottság híján, hogy merő véletlen egybeesés.

Na de basszuk meg, a véletlenekben meg nem hiszek...

Hallott már maga a TAMANA elméletről?

Nem semmi az se.

Nyifu1 2011.09.22. 15:07:51

.., Én meg Zabigyerek vagyok! ...

ZorróAszter 2011.09.22. 15:23:07

Kedves Osszián!

"Biblia "pözsög" a magyar nevektől"
Főleg a magyar fordítások. A Vulgata még csak immel-ámmal, az arab meg a francia kevésbé.

Bezzeg a Károli meg a Vizsolyi.

Ki gondolta volna, hogy ilyen könnyű Önt felajzani. Nem mint Láertiádész íjját.

ZorróAszter 2011.09.22. 15:26:51

Ja! Nem hallottam a TAMANA elméletről.

Osszián 2011.09.22. 15:33:47

Á, téved. Dehogy vagyok felajzva.
Olvasgatok. Magam ellenére is, a racionális nézeteim ellenére is - mert miért ne?

Vagyis fordítási hacacáré az egész?

egy hetet kérek Zorróaszter, a testvérem teológus, exegéta, nagy tudású - és pluszban mind héberül, mind görögül és latinul tudó valaki - megkérem, ezeket az állítólag félrefordított (mert én elhiszem amúgy, miért ne hinném, nekem magamnak SEMMI bizonyítékom nincs), neveknek legyen szíves nézzen utána a héber, ill a görög szövegekben. Ott kiderül, hogy héberül (arámiul) is ugyanúgy hangzik-e.

Mert én valóban a Károliban néztem utána.

Lehet, el lettem tájolva, (és persze alkatomnál fogva erősen szkeptikus vagyok) na de a Tamana elmélet akkor is érdekes dolgokat vet fel.

ZorróAszter 2011.09.22. 15:38:35

Nem tudom, csak blöfföltem. Ön a bölcsész.

Tamana elmélet: Kérem, ne csigázzon.

Osszián 2011.09.22. 15:42:14

A TAMANA tudománya
Létezik egy segédtudomány, amely a nagyvilágban fennmaradt ősi földrajzi elnevezéseket gyűjti, vizsgálja, és veti össze a Kárpát-medencében előforduló település-, hegy-, tó-, és folyónevekkel. Ez a tudomány a Tamana, amelynek művelői több mint negyvenmillió földrajzi adatot dolgoztak fel az elmúlt években és ami Dr. Vámos-Tóth Bátor magyar kutató nevéhez fűződik. A vizsgálatok eredménye ebben az esetben is megdöbbentő, hiszen az adatok szerint Földünkön Afrikától Japánig, Ázsiától Amerikáig mindenütt szinte hemzsegnek a magyar nyelvű földrajzi elnevezések.

A TAMANA kutatás – sok mindenki számára - több dolgot is bizonyít:
● Az értelmes - alkotó ember történelmének a kezdete: száz évezredre, vagy még régebbi időkbe is visszanyúlik, ellentétben azzal, ahogy jelenleg mindenfelé tanítják - hirdetik.
●Valamikor léteznie kellett, egy - az egész Földet átfogó, magas szintű - egyetemes műveltségnek, mely a közbeeső természeti csapásokat túlélve, azonos nyelvet, mintarendszert - egyező párhuzamos eljárást alkalmazott a nevek - díszjelek - építészet - dallamok tekintetében.

zili 2011.09.22. 15:58:09

T. osszián!
Van egy kis gond a logikáddal! Amit Ady, Zrinyi, meg a többiek leirtak rólunk, többé-kevésbé igaz Európa összes országára! Egy példa. Olasz városok(!) évszázadokig harcoltak egymással! Ha kiállsz ma az assisi parkolóba, több graffiti közli veled, hogy Peruggia lakói mind disznók, a peruggiai parkolóban valami hasonlót olvashatsz Assisiről. De zsidózzunk egy kicsit! Olyan válogatott szitkokat és mocskolódást soha nem hallasz kereszténytől, mint ahogy zsidók tudják mocskolni egymást! Mit mondott Feldmayer a Köves Slomóval készitendő közös fotórol? Valahogy ezt: "ez olyan, mintha egy püspök a sátánnal fényképeszkedne"
Hát hogy is állunk?

Osszián 2011.09.22. 16:02:50

Nem magyarkodó ügy. sokkal inkább valóban egy ősi kultúra nyelvének az egész világon ott hagyott lenyomata - ami érdekes módon a Kárpát-medencében sűrűsödik.
Én mondjuk akkor hökkentem meg, amikor az Afrikában eléggé megszokott Onga földrajzi név után megtudtam, hogy nálunk is van Onga nevő falu.
Bordó is van, sose jártam arra - Franciaországban egyébként is visszaköszönnek nagyon régi települések nevei: Marseiiles (Marcali), Apt közigazgatási tartomány - )Apc falu,) Boulogne , Bölön, Belény, Bölöny, de ez Itáliában is meg van - Bologna.

Igen, ez az onga. (Nemrég felfedezett fekete Afrika tájain ilyen nevek: Kál-onga, Csaba, Makó, Lelle ... hát ott kellene a feketéket megkérdezni, hé, fiú, hogy híjják azt a folyót? És ha azt mondja: Makó, vagy Lelle, vagy Onga - hát leesne az állunk.)

És a nagyvilágban megszámlálhatatlan Balaton, Balatán, Bala, Bele, Túr, Tura, Kám, Káma, Arad, Árpád.

Nem magyarkodás. nem vagyok hülye.

ZorróAszter 2011.09.22. 16:06:30

Kedves Osszián!

Érdemes lenne bevonni a vizsgálatokba a Hold és a Mars hegyeinek, felföldjeinek, síkságainak a neveit is. Konkoly-Thege , Bolyai, Kulin és Gothárd nevek nekem mindig is gyanúsak voltak.

:o)

ZorróAszter 2011.09.22. 16:08:19

Egyébként tudta, hogy valahol a Fülöp-szigeteken van egy Balaton nevű halászfalu?

Osszián 2011.09.22. 16:16:43

45. zili
2011. 09. 22. 15:58

Miért van az, hogy vannak akik értik amiit mondok, és akik szándékosan nem?

És pnt maga Zili, akivel mindig jól kijöttünk.

NAGYON keményen bíráltam Ákost!

abban értettem egyet, hogy a jelenlegi baloldalt szidja és kárhoztatja!!!

Itt minden félre van értve.Itt egy kommentem, de volt keményebb is:

"A magyar genetikusan alattvaló. József Attila talált mentséget: „ezer éve magával kötve, mint a kéve sunyít, vagy parancsot követ.”

Ismernünk kell más népeket és megkérdezni magunktól, genetikusan valóban mi vagyunk alattvalónak teremtve?
Az oroszok nem? Az orosz muzsik, az orosz csinovnyik?
A szlovák nem?
Az osztrák nem volt a leghűségesebb alattvaló, ami csak létezik?
A francia is egészen 1789-ig, na de forradalmakat mi is csináltunk.

Kiket soroljak?

Amíg elnyomás van valahol, alattvaló is van.

Mondjuk, hogy Amerika úgy szerveződött meg eleve, hogy nem volt úr-alattvaló viszony.
De a világ többi részén mindenütt volt jószerével.

Nincs genetikusan alattvaló nép.

Ez persze csak kiragadás. Tudom, mit akart Kertész mondani. Hogy ezzel felráz-e valakit?
Talán.
Mert az szentigaz, hogy most igenis fel kellene rázni, lármázni az értelmes embereket, hogy jó, 300, meg 100 éve még nem sokat tehetett egy alattvaló, de most igen, most SZÉGYEN elviselni, eltűrni, hogy egy disznópásztor uralkodjon felettünk, akinek épp ellenkezőleg, a megbízása okán szolgálni kellene a népet, amelyik botor módon trónra emelte."

Osszián 2011.09.22. 16:29:09

Tudtam.
Ezekből a földrajzi áttekintésekből.
Földrajzból 1-es voltam a valóságban - jó tanuló lévén azért érdemtelen jegyek kísérték középiskolás utamat - matematikából pedig egyedül Örs barátomra számítottam, aki minden reggel az orrom alá dugta a házit, lemásolni... ez a meztelen valóság. (Vita a kettes számrendszerről? szingalézül volt a vita majdnem).

Én még Varga Csabát is olvasom. Ma kitárulkozó lelkiállapotban vagyok: igen. és Marácz nyelvészt, aki hülyét csinált a tanáraimból, finnugrászatból) És muszáj vagyok időnként elgondolkodni.

Ja, és nem is merem Önnek elárulni: a lehető legnagyobb mélységekbe ástam bele magam Illig elméletébe.

Vezérfonalam Szerb Antal volt. (Bár tökártatlanul).

Ja, a Balaton szláv elnevezés, ma ezt minden nyelvész tudja...

Osszián 2011.09.22. 16:31:27

mikor közel 30 évvel ezelőtt Afrikában - Sierra Leonéban - rátaláltam a magyar azonos szavak első csoportjára: hat KÁMA+LÓ névre, BÁN, DARU, KASA, KASZA, SZANDA, SZITYA, 'TURAI törzsi nevekre, majd a későbbiekben Havaji-ban (Hawaii) további kilenc KAMA+LÓ névre, névszerkezetre, azt súgta valami: a névszerkezetek további világkutatása nyomán, tárgyilagosabb történelmi szemléletmódot lehetne kialakítani!

Ez volt a tűzhányó erejű szikra, ami 1975-ben az egész világot átfogó földrajzi név és nyelvészeti - őstörténeti kutatásra indított. Rövidesen megtudtam azt is, hogy nálunk Zalában, KÁMA-HÁZI patak és KU-KU-LÓ nádas - rét is található. Ugyanaz a KUKU-LÓ dűlő Vas és Szatmár megyében is létezik, emellett KU-KU-LÓ folyó van JÁVA szigetén, míg KÜ-KÜL-LŐ Erdélyben folyó. Azaz nálunk is van KÁMA-LÓ! Ez a tény viszont azt sugallta, hogy' a KÁMA-LÓ név, illetve a KÁMA-LÓ névszerkezet világazonosságát a névelemek összeálló felépítettsége okán és nem annak egyfajta szótalálgatásos belemagyarázása - önkényes - többnyire elfogult, hazabeszélő értelmezgetés útvesztőjében kell keresnünk.

Mindezek alapján 1977-ben, ennek a világnév kutatásnak a TAMANA nevet adtam. Annál is inkább, mert Kolumbiában 7 TAMANA név is van (5 falu, 1 hegy, 1 patak) és a TAMANA pataknak éppen a PALÁNKA patak a társa. Összességében - 190 ország közül - 38 helyen találtuk meg a TAMANA nevet földrajzi, törzsi, illetve családi - személynevek képében.

Így vette hát kezdetét a világméretű TAMANA kutatás, amelynek keretében 190 ország névtárain keresztül haladva (egy-egy ország átlagosan 40000 nevet tartalmaz) mintegy 7600, 3-4-5-6 magánhangzós, 2-3 önálló névelemből álló földrajzi - névképlet gyűlt össze, melyek azonos szerkezeti felépítése mind megtalálhatók a Kárpátok alatt is.

A TAMANA kutatás - sokunk számára - több dolgot is bizonyít:

- Az értelmes - alkotó ember történelmének a kezdete: száz évezredre, vagy még régebbi időkbe is visszanyúlik, ellentétben azzal, ahogy jelenleg mindenfelé tanítják - hirdetik.

- Valamikor léteznie kellett, egy - az egész Földet átfogó, magas szintű - egyetemes műveltségnek, mely a közbeeső természeti csapásokat túlélve, azonos nyelvet, mintarendszert - egyező párhuzamos eljárást alkalmazott a nevek - díszjelek -: építészet – dallamok tekintetében.

A TAMANA nevek szerkezet-felépítési adatai, visszavisznek bennünket az idő körvégtelenjéből érkező örök - emberi értelem, azaz a homo-semper alkotta magas szintű műveltségek múltjába, melyek távolbamenően megelőzték az eddig legősibbnek vélt kőrösi, szuszai, indus-völgyi, mezopotámiai, egyiptomi, kínai és közép-amerikai műveltségeket. Az öt földrész 190 országából és tájáról egybegyűjtött 7600 háromtól - hat magánhangzóig terjedő névképletek mindegyike egyezik a Kárpát medencei földrajzi nevekkel, és 60%-ban az ott lévő magyar családi nevekkel is - ami egyedülálló az egész világon. És még egy érdekesség: minél messzebb megyünk vissza az időben, annál több magyar-azonos névszerkezetet lehet találni.

A Tamana kutatás üzenete, az Emberi Értelem időtlenségét és egy réges-régi, egyetemes kultúra fennmaradt Ősi Nagyságát hirdeti, amelynek nem tudjuk nevét, nem tudjuk hogyan nevezték a régmúlt időkben. Azt tudjuk, hogy ennek az Ősi műveltségnek az öt földrész 190 országában-táján FENNMARADT 7600 név-szerkezete mind ott van a Kárpát-medencei földrajzi nevekben és 60%-ban a magyar családnevekben is.

Osszián 2011.09.22. 16:34:23

Aki nem hiszi, járjon utána - de a nayg földrajzi lexikonok, névmutatók, nem hazudnak, gondolom

ZorróAszter 2011.09.22. 16:35:27

És mit szól a Hold és Mars hegyeivel kapcsolatos felvetésemre.

Akkor ezek szerint azt a Balatont a fülöp-szigeti elcsámborgott szlovák halászok alapíthatták.

:o)

Osszián 2011.09.22. 16:46:28

Á, lehettek azok vendek is... .-)

ZorróAszter 2011.09.22. 17:32:16

Jó-jó. De a másik felvetésemhez mit szól?:

Érdemes lenne bevonni a vizsgálatokba a Hold és a Mars hegyeinek, felföldjeinek, síkságainak a neveit is. Konkoly-Thege , Bolyai, Kulin és Gothárd nevek nekem mindig is gyanúsak voltak.

Nyifu1 2011.09.22. 18:00:27

..., múltkorákban egy fiatal Média-hecker csoport csnált egy ÁLriportot a szaharai "Magyarabokról", akik számon tartják, hogy "Őseik" a Rákóczi szabadsár után mentek Törökországba, - onnam pedig a Török-Arab háború alatt kerültek Egyiptomba, onnan a Szaharába ....
:))) !
... Két hétig az összes történész fejvakargatva kutatta az ÁLdokumentumokat!

ZorróAszter 2011.09.22. 18:06:24

Mivel mainapság inkább csak áltörténészek vannak, talán úgy helyesebb mondani, hogy egy sereg áltörténész vizsgálgatta az áldokumentumokat.

Aztán összenéztek, és azt mondták: " Stimmel ! "

Osszián 2011.09.22. 19:16:14

56. Nyifu1
2011. 09. 22. 18:00

..., múltkorákban egy fiatal Média-hecker csoport csnált egy ÁLriportot a szaharai "Magyarabokról", akik számon tartják, hogy "Őseik" a Rákóczi szabadsár után mentek Törökországba, - onnam pedig a Török-Arab háború alatt kerültek Egyiptomba, onnan a Szaharába ...."

Óriási tévedésben vagy ismét, tudós barátunk.
A magyarabok igenis léteznek, olyannyira, hogy az első (Antall kormány idei) Magyarok Világtalálkozóján 2 hölgy részt is vett.

És az is igaz, hogy őriznek, dajkálnak magyar gyökereket. Nem a Rákóczi féle szabadságharc után kerültek a mai területükre - viszont hihetetlen módon tartják identitásukat. Bármi a nevük, hozzáteszik: magyarab. Hasszán Magyarab> Leila magyarab, és így tovább.

"A magyarabok mondái szerint őseik 1517-ben érkeztek Egyiptomba I. Szelim oszmán-török szultán hódító hadseregével, majd a hadjárat után részt vettek az Alexandriában hátrahagyott katonák zendülésében. Ezután egy Ibrahim el-Magyar, azaz Ábrahám, a Magyar (más változatban Haszan el-Magyar) nevű tiszt vezetésével Vádi Halfába menekültek.

A történetet alátámasztja Pécsváradi Gábor ferences szerzetes Bánffy János királyi főpohárnokmesternek írt levele, amelyben beszámol arról, hogy 1516-ban személyesen is beszélt a Jeruzsálemen átvonuló török hadseregben szolgáló magyarokkal."

Nagyon komoly kutatók mentek ki Szudánba, és minden igazolta: 500 éves identitást őriznek az ottani férfiak, asszonyok - második nevük mindig az, hogy magyarab.

Beszéltem több kutatóval: tények bizonyítják, de még valami bőrszín vizsgálat is - szóval funyi, aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul.

Osszián 2011.09.22. 19:22:05

"A Hírszerző előtt nem volt ismeretlen tény, hogy Afrikában élnek állítólag Magyarországról származó népek. A találkozón elhangzottak alapján azonban már azt is tudjuk, hogy nemcsak élnek, hanem nagyon is számon tartják származásukat, és hamarosan személyesen is szeretnének idelátogatni Magyarországra.
A magyarabok az oszmán-török hadseregben szolgált magyarok leszármazottai. Az eredetmonda szerint 1517-ben telepítették le a magyar férfiakat török parancsnokaik a Nílus felső folyásának vidékén, Núbiában, az Oszmán Birodalom déli határainak őrzésére. A harcosok aztán berber nőket vettek feleségül, majd fokozatosan beleolvadtak a környező népek kultúráiba.

Teljesen azonban mégsem tűntek el. Megjelenésükben kissé eltérnek az őshonos núbiaiaktól. Nevük, a magyarab jelentése a "magyar" és a "törzs" jelentésű "ab" szóból származik. Származásukat pedig azóta számon tartják,"

ZorróAszter 2011.09.22. 19:42:25

Kedves Osszián!

Még nem válaszolt 47.-re, hiába unszolom? Pedig nagy reményeket fűzök hozzá. :o)

A muzulmánok nem nagyon szeretnek keresztény országneveket (mint nálunk Németh, Horváth, Franczia, stb.) és keresztény neveket adni a piciknek. Kivétel a törököknél. Ott van egy-egy kivétel. A Magyar, pontosabban ott Madzsar és az Imre, ott Emre. Szóval a törököknél simán lehet olyan ember, akit úgy hívnak, Madzsar Emre.

Ami tök érdekes, hogy híres magyar orvos, jogász, értelmiségi család Magyarországon is van, akiknek a családneve Madzsar. Ha jól emlékszem, Szabó Ervin rokonságához tartoztak. Már az akkori híresek.

Osszián 2011.09.22. 21:36:23

A Hold és Mars hegyeit a következő expedícióval megtekintjük, és új neveket dunk - így megfelel?

Ezek a magyarabok nem törökök.

Rengeteg "magyar ", "madzsar" elnevezés van - hegyek (Kievnél) városok, lerombolt települések (Kaukázus), eredetük homályos.

Volt Madzsar család, hogyne. Madzsar József, Madzsar Imre, Madzsar Aliz, a baráti (rokonsági) kör: Dienes Valéria, Jászi Oszkár, Szabó Ervin.

ZorróAszter 2011.09.22. 21:57:44

Igen. Most hogy írja, Dienes Valéria és Jászi Oszkár is rémlik. És Jászi Oszkár révén be akar ugrani egy név, akire Jászi azt írta Párizsból, hogy "derék ... öcsém becsületesen állja a koplalást", vagy valami ilyesmi, de nem jut eszembe, pedig azt hiszem, fontos név.

ZorróAszter 2011.09.22. 23:11:23

Egész eddig ezen gondolkodtam. Metzger József neve ugrik be de nem biztos. Azt hiszem ő is orvos lett, a Sorbonne-on tanult és a mondat arra utalt, hogy ösztöndíj nélkül elég nehéz körülmények között élt.
És akkor valami olyasmi, hogy "derék Metzger öcsém hősiesen állja a koplalást"

De akkor nem tudom, mi fontosat akartam mondani ezzel.

Önnek nem rémlik ez a név?

Igaz Magyar Hang és Vélemény, AVAGY A ZSIDÓK NE BÁNTSÁK A MAGYART, különben ráfázhatnak!!! 2011.09.25. 03:55:58

61-.re: 61. Osszián 2011. 09. 22. 21:36

Te egy, a kertészákos (ja, kisbetűvel, egybveírva, mert az a szánalmas kopasz zsiddancs nem érdemli meg, hogy emberszámba vegyük a mocskos és szaros hugyosát, nekije) seggéből a töcskölt, zsíros, zsiddancs szart kinyaló, hugarofób seggfej vagy. Mi a kurva anyádért provokálod te itt a magyart, mi? Takarodj a kurva anyádba, baszd meg magad, te fasz komcsi!
süti beállítások módosítása