Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

A SETI és a Kapcsolat - No meg az UFO-k

2013. december 07. - ZorróAszter

V. J.-nek, régi kedves olvasómnak

Tudom, nem pont erre számított :o)

 

 

Annak idején engem is bepaliztak az UFOvadászok.

Nem Mulderék és a hasonszőrűek, hanem a hivatásosok. A SETI program.

 

Seth Shostak a SETI program atyja az Arecibo óriás rádióteleszkópnál

Letöltöttem a gépemre a SETI programocskáját, ami a központból kapott rádióteleszkóp felvétel mintákat elemezte ki, és az eredményt visszaküldte a központba. Akkoriban több millióan vettek részt ebben a SETI@home nevű programban. Mivel viszonylag bika gépem volt akkoriban, néhanapján dicsőségtáblára is kerültem a napi teljesítményem alapján.

Egyik este éppen indulás előtt érdekes mintázatot láttam. A szokásos sztochasztikus zajábrán szürke vonalkákkal jelölések is voltak. Nofene. Mik lehetnek ezek? De nem törődtem vele. Hazamentem.

 

Reggel sosem látott kérpernyőkép fogadott.

A háttérben ott a tegnapi minta a zajképpel és a szürke vonalkákkal, de előtte egy felugró ablak arról tájékoztat, hogy nem sikerült az eredményt visszaküldeni a SETI központjába.

Na ilyen se volt még.

Mivel még másnap is ez volt a helyzet, csináltam egy képernyőkép mentést, és megpróbáltam utána nézni, mi történhetett. De nem találtam semmit. A mintához adott információk szerint az adagom éppen az Arecibo-i óriás rádiótávcső felvételét dolgozta fel. A mintán szerepelt a felvétel dátuma és a koordináták, az égbolt koordinátái amiről a felvétel készült.

 

Az Arecibo-i óriás rádiótávcső egy légi felvételen

Otthon megnéztem a csillagtérképen. A megadott koordináták a Rák csillagkép egy pontjára mutattak. De a térképemen ott nem volt egy csillag sem. Bár nekem egy eléggé vacak kis - amatőröknek készített - csillagtérképem van. Csak a tájékozatlanoknak tűnik profinak.

Harmadnapra eltűnt a felugró ablak, és a szokásos kép fogadott. A gépem halkan duruzsolva dolgozott egy szokásos, szürke jelölésektől mentes unalmas kis zajdarabkán. Ám a neten végre megjelent a megoldás: több hírportálon is arról tájékoztatnak, hogy három napig állt a SETI, mert az első éjjel ismeretlen tettesek elloptak száz méternyi optikai kábelt az intézet számítóközpontjából.

Nahát! Tiszta X akták.

Nekem rögtön gyanús volt a dolog. Éppen pár hónapja láttam a Galaktikus támadás című 1996-os filmet, amiben amikor a főhős csillagász bizonyítékokat szerez egy közeli csillagról jövő rádióadással kapcsolatosan, a fekete öltönyös had megszállja a munkahelyét, és elszedik az összes felvételét és bizonyítékait.

 

Az emlékezetes jelenet a Galaktikus támadás című 1996-os filmből

No én is jót röhögnék mindezen, ám egy dolog - a slusszpoén viszont tény: az általam készített képernyőkép eltűnt. A munkahelyi és az otthoni gépemről is.

Na erre varrjon gombot a Fox Mulder.

Mindezidáig a földönkívüliekről rendkívül kevés biztos információt sikerült szereznünk. Ezek egyike, hogy földi időszámítás szerint a 40-es évek vége felé úgy tűnik, eltörölték a vezetéssel kapcsolatos alkoholfogyasztási korlátozásokat vagy legalábbis több mint jelentősen enyhítettek ezeken. Azóta úgy szlalomoznak részegen vihogva felhőink és utasszállító repülőgépeink között UFOikkal, hogy a CIA és a hadsereg alig győzi eltüntetni a roncsokat és a hulláikat.

Magánkívüli
(Little Blue Man)

A sűrgösséget az indolja, nehogy kipattanjon, hogy a földönkívüliek kommunizmusban élnek a legvidámabban, és nem ismerik a pénzt sem. Állampolgáraiknak pedig alanyi jogon jár a vodka, ami valami vízcsapszerűségből folyik a konyháikban.

Esetleg unatkozó ETeeneger-ek nézték ki maguknak bolygónkat, és itt rendezik illegális gyorsulási bemutatóikat és Gyáva Nyúl versenyeiket.

 

Azonban az UFOkkal van egy kis bibi.

És ennek titkait messzi-messzi galaxisok őrzik.

A dolog az ősrobbanással kezdődött. Bár én kiterjedt teológiai tanulmányaimat kamatoztatva arra gyanakszom, hogy egy reggel az ÚR kicsit álmos volt, és kicsit unatkozott is. És miután jól megreggelizett, fogta a kifli üres papírzacskóját, ügyesen befogva a zacskó száját felfújta ....

És BUMMMMMMM!!!!!

(Bár mindez nem komparál előző teológia jellegű munkámmal, amely szerint a PI hajszál potosan 3 volt eredetileg 3,14... helyett, és az ÚR óvatosan kiszámított cuppantása okozta azt a transzcendentális vákumot,  amely a PI értékét 3,14...-é hajlította, de mindegy. Teológiai művekben volt már nagyobb ellentmondás is. De lehet, hogy a transzcendentális vákum akkor keletkezett, mikor a JÓISTEN levegőt vett a befúváshoz.)

A közismert komplikációk felett itt most szemet húnyva és átugorva ezt követően mint köztudott, nagymennyiségű hidrogén és hélium keletkezett, amik felhőiből a gravitáció kiszámíthatatlan szeszélyéből különböző méretű csillagok és galaxisok álltak össze.

A mi naprendeszerünkben megszokott kőzetbolygók anyagai ekkor még nem léteztek. Csak hidrogén, hélium és lítium. A nehezebb elemek mennyisége nagyon kicsi volt. Ezek az elemek a széntől a vasig bezárólag nagyon lassan vagy éppen szupernovarobbanások során keletkeznek és szóródnak szét.

A legkisebb csillagok, amelyek még szupernova partival mondanak búcsút boldog ifjúkoruknak, kb. 10 milliárd év alatt jutnak ebbe az állapotba.

A nagyon nagy tömegű csillagok ennél jóval hamarabb felrobbannak. Azonban a legnagyobb tömegű csillagok robbanása közben lezajló folyamatok nem eredményeznek nagy mennyiségű nehezebb elem képződést. Azok a csillagok, amelyek nagytömegben termelnek életük és robbanásuk során nehezebb elemeket a széntől a vasig bezárólag, azok körülbelül 4-5 milliárd év alatt jutnak el ebbe az állapotba.

Ekkor jelenhetnek meg a szupernovarobbanások következtében az első olyan nehézelemeket tartalmazó gáz és porfelhők, amelyekből Földhöz hasonló kőzetbolygókat is tartalmazó bolygórendszerek alakulhattak ki.

Addig legfeljebb csak a mi Jupiterünkhöz hasonló gázbolygók létezhettek nagy valószínűséggel.

A legöregebb ismert bolygó a Matuzsálem. Ennek kora mintegy 12 milliárd év. Ám ez nagyon korai bolygónak tekinthető.

Az első, a Földhöz, Marshoz hasonló szilárd kőzetbolygókat tartalmazó bolygórendszerek első generációjának a zöme körülbelül az ősrobbanást követő 4-5 milliárd évben, azaz kb 9 milliárd éve kezdték meg fejlődésüket.

Ezeknek az érzékeltetésére az alábbi jó kis ábricskut rögtönöztem sebtiben:

Szándékomtól függetlenül érdekes módon három, egyenként kb. 4,5 milliárd éves szakaszra oszlik a tárgyalt szempontból az ősrobbanás óta eltelt 13,7 milliárd év.

Ha a földi folyamatok sebessége körülbelül tipikus, akkor ezek a bolygók körülbelül 8 milliárd éve ki is alakultak a napjuk körül keringő porfelhőből, lehűltek, és körülbelül ekkor jelent meg rajtuk az első primitív egysejtű élet. És ha a földi fejlődést továbbra is tipikusnak tekintjük, akkor körülbelül 4,5-5 milliárd éve, a mi naprendszerünk kialakulása körül jutottak arra a szintre, mint mi most.

Tehát a legkorábbi technikai civilizációk 4-5 milliárd évesek lehetnek. Persze csak ha ki nem nyírták magukat.

Vannak például csillagok körül keringő fekete lyukak. Lehet, hogy ezek olyan civilizációk hírnökei, amelyek már elvégezték azokat a magfizikai kisérleteket, amiket a mi CERNünk is tervez a közeljövőben és csupán ezek a fekete lyukak maradtak utánuk.

 

Egy csillag körül keringő fekete lyuk szemléltető képe. A fekete lyuk elszívja a csillag anyagát, és végül teljesen bekebelezi.

 

Ám én valahogy sosem hittem igazán a SETI-ben és a földön kívüli intelligencia keresés általuk preferált formájában.

A mi technikai civilizációnk jóindulatúan számolva is legfeljebb pár száz éves múltra tekint vissza.

Na jó, ne legyünk telhetetlenek!

Tekintsük az első eszközöket, kőbaltát már a technikai civilizációhoz vezető első lépésnek. Akkor mi a valószínűsége annak, hogy hozzánk hasonló, csupán +/- 50 ezer évvel lemaradó vagy meghaladó civilizációval találkozzunk. A számítás előtt semmi jót nem igér, hogy az ábricskun egy pixel kb. 30 millió évnek felel meg. Tehát a dínók kipurcanása óta eltelt 60 millió év csupán egy vastag fekete vonal. Dupla vastag, mint az ábrán látható fekete vonalak. Na tehát ne is vegyük az legelső 4,5-5 milliárd éve létező technikai civilizációkat, hanem csupán a felét. Akkor százalékos valószínűség értéke

100 000 / 2 000 000 000 * 100 = 0,005 %

Hát kérem ez még kamatosan sem sok. Pedig hát nagyon jelentősen felülbecsültük a valószínűséget.

Ezt takarja a tudorok óvatos és homályos megfogalmazása, hogy kicsi a valószínűsége hozzánk hasonló fejlődési fokon álló civilizációval való találkozásnak. Meg hogy valószínűleg a nagy K-betűs univerzumban akár több milliárd éves civilizációk is létezhetnek.

Hát igen. Finoman fogalmazva.

Ez azt jelenti, hogy ha a fejlődés üteme nálunk nem volt rendkívül gyors, akkor egyes civilizációk körülbelül 4 milliárd évvel ezelőtt eljuthattak arra a szintre, mint ahol most mi vagyunk.

És ha a civilizációk kialakulása egyenletes volt, akkor az átlag fejlettségük kb. ott lehet, ahol mi leszünk kétmilliárd év múlva. Ha békén hagynak bennünket, és mi se pusztítjuk el önmagunkat. Ez pedig azt jelenti, hogy körülbelül annyi ráció van a rádióhullámok figyelésének, mintha füstjelekkel próbálnánk felvenni velük a kapcsolatot. Valószínű, hogy még a mostanság pedzegetett kvantumösszefonódáson alapuló szuper távközlésünk is csupán a füstjelekhez fogható kőbaltás próbálkozásnak számít majd csupán. Lehet, hogy testünket folyamatosan átjárja kommunikációjuk hordozója, de csak évmilliók múlva fogjuk ezt észlelni, észrevenni, és dekódolni.

A SETI@Home program képernyőképe

Én a magam részéről inkább áldoznék arra a kutatásra ennyi pénzt, ami kiderítené végre, hogy létezik-e értelmes élet itt a Földön?

De az is lehet, hogy már évmilliárdok óta figyelik bolygónk fejlődését, és - nem szeretném a paranoiások számát még én is gyarapítani - de lehet, hogy láthatatlan, akár mikroszkópikus eszközeikkel most is megfigyelnek akár mindannyiunkat. Esetleg közöttünk járnak akár földi eszközökkel kimutathatatlanul álcázva, akár láthatatlanul. És ha egyszer magukhoz engednek, és betekinthetünk az archívumukba, megpillanthatjuk Jézus Krisztus arcát, hogy mi az igazság a kádesi csata körül, min dolgozott Archimédész halála pillanatában, miféle körökkel bíbelődött, milyen volt a fizimiskája Mózesnek, ki állt annak a bizonyos könyvraktárnak az ablakában puskával a kézben, és lőtt-e, vagy hogy tényleg kopasz volt-e Julius Caesar, vagy loboncos sörénye volt mint amit a neve sugall.

És még az is lehet, hogy ez hamarabb bekövetkezik mint hinnénk:

Halálunk pillanatában a Föld körül keringő vagy láthatatlanul köztünk élő automatáik testünket földi szem számára észrevehetetlenül kicserélik egy holt, sosem élt, de hozzánk megszólalásíg hasonló víz-fehérje-kálcium bábúra, eredeti holt testünket láthatatlanul elragadják, és szépen újraélesztve, kipofozva, megfiatalítva viszik - kit hová? - a Égijeruzsálem bolygóra, az Éden bolygóra, az Elízium bolygóra a mennyekbe.

Tök jó gondolat.

Vagy más már megfogalmazta? Vagy lehetnék ennek a spéci vallásnak a vallásalapítója?

Csak semmi Hádész bolygó meg Hell bolygó meg ilyesmi.

Vagy az is kell?

 

 

 

2013. 12. 07.

 

További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr1008907212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kokó 2013.12.07. 10:33:43

Nos kedves 'Aszter, egy ilyen kis terjedelmű írásban eljutni a SETI.-től a pokolig, nem semmi teljesítmény...:-))))
Azzal viszont tökéletesen egyetértek, hogy "rokonok" után kutatni ablakon kidobott pénz...

ZorróAszter 2013.12.07. 11:09:37

Kedves Kokó!

Köszönöm az elismerő szavakat.

Ám a mondókám lényege az ábricskum körül leledzik. Ugyanis sehol nem láttam így összeszedve, miért gondolják a tudorok azt, hogy kicsi a valószínűsége annak, hogy hozzánk csak kicsit is hasonló fejlettségű civilizációval találkozzunk. Akár úgy, hogy ők jönnek ide, akár úgy, hogy mi találunk rájuk majd mondjuk 3013-ban.

Remélem, a körítésnek szánt marhaságok nem pont erről terelik el a figyelmet.

4elefánt 2013.12.07. 11:17:21

Ne keseredjünk el! Szokták azt is mondani, nem csak foci van a világon!:-))

ZorróAszter 2013.12.07. 11:25:43

Kedves 4elefánt!

Ezt mire mondjta? Úgy nézünk mi ki, mint aki kesereg?

:o)

igazfi 2013.12.07. 12:26:51

Amíg nem beszélsz valószínüségekröl, addig egész értelmes.
Egyébként a Seti épp arra a gondolatra épül, hogy tölünk akármennyivel fejlettebbeket találjunk.
Az másik kérdés, hogy azok vajok elektromágneses hullámokkal kommunikálnak-e, vagy esetleg létezik annál jobb megoldás is, azért nem halljuk öket.
Amikor meglátta az ember a Mars csatornáit, akkor geometriai alakzatú erdöket akartak telepíteni, hogy azokat megláthassák a marslakók.

ZorróAszter 2013.12.07. 12:47:55

Kedves Igazfi!

Az a valószínűség becslés csak hevenyészett becslés. Azt mutatja, hogy a mi civilizációnk egész ideje csak egy szempillantásnyi idő a világegyeteméhez és még a lehetséges civilizációk korához képest is.

Egyébként meg erős felsőbecslés.

Az, hogy a rádióhullámokkal történő távközlés kőbaltás füstjel csak a távközlés perspektíváihoz képest, nem cáfolja, hogy vannak még a füstjeleknél is hülyébb ötletek a létezésünk jelzésére.

Ha engem kérdez, szerintem a kvantumösszefonódáson alapuló távközlés sem a csúcs.

Amikkel a 3-4-5 milliárd éves civilizációk kommunikálnak, arról feltehetően halvány sejtelmünk sincs.

pietnik 2013.12.09. 08:37:22

Ajánlom az "Új világtudat" c.-ű web-oldalt!
Ott aztán lehet mindent,és mindennek az ellenkezőjét olvasni!Cikkek,videók tömege mutatja be,hogy mások miket tudnak a világról,és mi mennyi mindent nem,és mögötte azt is,hogy netán mennyit hazudnak -nekünk mások!!

ZorróAszter 2013.12.09. 09:22:14

Kedves Pietnik!

Legyen szives adjon egy linket.

Gordon. 2013.12.09. 09:32:19

Ezen a témán már régóta rágódnak az érdeklődők. Több pont is van, ami körül forog a polémia.
Természetesen nem pont a mi fejlettségi szintünk körüli civilizációk jeleire számítunk, hanem bármire - nyilván nálunk fejlettebbékére, miután mi még a bölcsőde szintjén leledzünk.
- Nagy kérdés, hogy civilizációk túlélik-e a "fejlődést" és ha igen, ezt hány %-uk teszi. Ahogy magunkat elnézem, meglehetősen kis számra korlátozódhat ez a %-szám.
- Kérdés természetesen, hogy egyáltalán felfoghatjuk-e a nálunk évmilliókkal-évmilliárdokkal fejlettebb civilizációk jeleit? A válasz: ha ők akarják, igen. Akkor küldenek jeleket, amik a kezdeti szinthez alkalmazkodnak.
- További tényező (ami itt kimaradt), hogy a legrégebbi civilizációk a legtávolabb is vannak, így azok most ideérő jelei az ők X milliárd évvel ezelőtti fejlettségi szintjüknek felelnek meg. (Persze pármillió év szórás van még közeli esetleges civilizációk esetében is - ezt a véletlenszerűségi szórás eredményezi.)

Végül a nagy kérdés két dolog körül kristályosodik ki:
1) Hány értelmes civilizáció létezhet egyidőben (pl jelenleg), gondolva ezek létrejöttének esélyére és élettartamára (kihalás, ami természetes). Az idő szót idézőjelek közé is lehetne tenni, beszélve azokról a civilizációkról, amelyek jelei most jutnak el hozzánk (bár esetleg már évmilliárdokkal ezelőtt kihaltak), tehát nem egyidőben léteznek velünk. Ez egy másik szám, a valódi egyidejű létezés számához képest.
2) Akarnak-e ezek kommunkiálni, tehát jeleket küldeni a mi szintünkön, bár ezt már rég túllépték. Ehhez azért vegyük hozzá, hogy elektromágneses jeleket kibocsáthatnak nem kommunikációs szándékkal is, ezt meg mi felfoghatjuk.

Összegezve: érdemesnek tartom jelek keresését, amik más civilizációk létezésére mutathatnak, miután ez új ismeretek szerzésére ad lehetőséget. Ki tudja, mi sülhet ki belőle? Ugyanakkor kétoldalú kommunikációra ne számítsunk a nyilvánvaló időbeliség miatt (mi értelme várni a válaszra 1-2 millió évet, vagy többet?).
Más a helyzet, ha sikerül az időfaktort valahogy megkerülni. Ki tudja, lehet-e...

Gordon. 2013.12.09. 09:41:26

Még egy gondolat, ami most ötlött fel bennem. Talán jehet folyamatos kétoldalú kommunkációt teremteni (legalábbis elvileg) elvileg bármilyen távoli civilizációval! Az időfaktort, tehát az információ fénysebességgel történá tejedése jelentette korlátot esetleg ki lehet iktatni. Hogy milyen módon? Tudunk egy jelenségről, ami ezt teszi! "Tudjuk", hogy egy kvantum szintű esemény előidéz egy ezt kiegyensúlyozó ellenétes értelmű másik kvantumjelenséget valahol az univerzumban, egyidejűleg. A hatás tehát azonnali, függetlenül a távolságtól, ma nekünk rejtélyes módon. Ezt a jelenséget lehetne kihasználni, tehát kvantumjelenségek előidézésével kommunikálni. Nem rossz, igaz??

ZorróAszter 2013.12.09. 09:43:34

Kedves Gordon!

Most kisérleteznek a kvantumösszefonódás jelenségének a távközlési alkalmazásával.

Ennek az a jelentősége, hogy végtelen sebességű (és nem fénysebességgel terjedő) kommunikációra lenne képes.

A civilizációk számával kapcsolatosan bíztató, hogy a galaxisok száma 100 milliérdos nagyságrendű. És galaxisonként kb. ugyanennyi csillaggal számolhatunk.

Azaz a Naphoz hasonló csillagok száma az univerzumban megközelítően

1 000 000 000 000 000 000

Megnézte az ábricskumat?

Nemtom, eléggé érthető-e?

Kerestem, de sajna nem találtam sehol sem ilyen árbát, ezért voltam kénytelen magam gyártani egyet. De nem vagyok profi prezimágus.

ZorróAszter 2013.12.09. 09:46:31

10. Gordon.
2013. 12. 09. 9:41

De egy srófra jár az agyunk :o)

Gordon. 2013.12.09. 10:07:59

11-re: ez az óriási szám a valaha létrejött civilizációk számára nyújthat támpontot. Mondjuk minden ezredik naprendszerben létrejön egy ilyen. (vagy milliomodikban...) .Ezután figyelembe kell venni az élettartamot, ami szerintem elég rövid - magunkből kiindulva :( Meg azt a tényezőt is, hogy nyilván nem minden "civilizáció" technikai jellegű.

12-re. Átsiklottam a kvantumösszefonódás-dolgon a postban. Ezek szerint ugyanarról van szó, amit most én hirtelen kiötlöttem. Van ez így, a nyilvánvaló dolgok másnak is eszébe jutnak. :-( Szóval ezt a jelenséget ezek szerint kvantumösszefonódásnak nevezik? Aztán lehetnek még más módok is, ami még nem jutott eszünkbe, mert nincsenek még olyan ismereteink, amikt tudva "eszünkbe juthatna".

Osszián 2013.12.09. 10:18:10

Platonistaként, amilyen Bruno is volt, amennyiben elfogadom, hogy megszámlálhatatlan párhuzamos világ van, nem zárhatom ki más bolygón az élet és az értelmes lények létét sem. Az már nehezebb dió, hogy ugyan elfogadom, mert mibe fáj az nekem, hogy az Univerzumokban még van ki tudja hány Föld, ahol Zorroaszterek, Ossziánok, Kerekes Zsuzsák töprengenek a világ berendezkedésének furcsaságain (egyelőre a földhöz jócskán odaragadva, és jó okkal), és ahol persze egy egy droid is megjelenik pl, egy távoli bolygón lévő Írországból habzó szájjal üvölteni és megmenteni a világot...-D
De ott már hinni kell, (és nem elég tudni, mert a tudásunk nem tart ott) hogy idejönnek-e ezeknek a távoli Univerzumoknak az értelmes lényei.
Nem vagyunk Dänikenek, akik minden bokorban egy UFO-t látnak, de kétségtelen, hogy vannak jelek. Ezeket a jeleket aztán ki-ki úgy magyarázza, ahogy bölcselme felfogni képes.
Néha megnézek egy-egy ilyen műsort a Historia csatornán. Ugyanaz a séma: valakik valahol fényt láttak, furcsa járművet, aztán kiesett 1 óra, 2 óra 45 perc az életükből, és azóta se tudják, mi is történt velük.
Az illetékesek (NASA pl), évtizedes titkolózásba burkolóznak, ez, ha lehet, még gyanúsabbá tesz dolgokat azok szemében, akik azt állítják, hogy észleltek valamit, mi meg nézünk, mint a moziban, de a szó szoros értelmében - mert nem tudunk meg valójában semmit.
Az egyik ilyen fószer vagy 30 éve látott ilyen jelenséget, egy társával - 45 perc esett ki náluk, mire állítólag magukhoz tértek, de az egyik fényjeleket vagy miket látott, ami számokat sugárzott. Hosszú számsor, csupa nulla meg 1-es. Ilyesmi:

11100000110000111100100010001110001010110000

És vagy 50 sorban tovább. Na ezt az egyik delikvens lejegyezte a noteszébe. Ott is volt 30 évig, majd a kompjúteres technika, és valami program, algoritmus segítségével állítólag meg lett fejtve.
Mertem volna fogadni a kihüvelyezett szövegben. Itt jártunk, még jövünk, figyelünk - ilyesmi.

Zorro, a táblázatod egyenesen zseniális.

Gordon. 2013.12.09. 10:21:48

Na, ha már, akkor... Arról, hogy érdemes-e ktakodni a mi mostani szintünkön, eszembe jut egy hasonló kérdésfeltevés az űrkutatással kapcsolatvab, ami szemléletesen mutatja dilemmát:
Valamikor elküldik az első csillagközi szondát, vagy űrhajót, amikor képesek lesznek rá. Ez utazik a csillagközi térben, mondjuk a legközelebbi naprendszer felé. Utazik már néhány évtizede, vagy évszázada, amikor hirtelen elmegy mellette dupla sebességgel egy újabb földi úrhajó, amit később építettek, nyilván fejlettebb technikával. Aztán emellett is elmegy egy idő után egy még újabb., stb. Kérdés: Érdemes elküldeni az elsőt, vagy ilyen meggondolásból akármelyiket? Hiszen lesz nála fejlettebb, valamivel később.
Szerintem érdemes! Részben, mert nem tudhatjuk, mit hoz a jövő, részben és főleg azért, mert mindegyikkel tapasztalatot-tudást nyerünk, ami feltétele a következő fázis elérésének. Az első csillagközi úrhajó megépítése és elindítása nélkül feltehetően nem épült valna meg az, ami félúton leelőzte. Ugyanez alapvetően bármilyen területre érvényes, szerintem.
De most itt abbahagyom, mert más bokros teendőm vagyon.

ZorróAszter 2013.12.09. 10:29:25

Igen. Állítólag Bécsben a Duna alatti szervezalagúton keresztül már Mozartot is sugároztak át vele a túlpartra. Az azt hiszem elektron-pozitron-pár segítségével történt.

A világegyetemben úgy történhet esetleg az alkalmazása, hogy beszerzünk valamit, aminek a párja már egymilliárd fényévre jár.

A válaszból kiderül, hogy amit bizgerálunk, azt veszi-e valaki.

Persze nem tudjuk pontosan, hogy amit bizgerálunk, annak a párja most pontosan hol van, úgyhogy nagyon sok valamit kell egyszerre bizgerálni, hogy a párja pont ott legyen, ahol veszik is az adást.

Osszián 2013.12.09. 10:35:03

Na de Zorro, mi van a "Nagy reccs-csel"?

"Az időben ciklikus modellek egyik (korábban) divatos verziója szerint a Nagy Bummot (az Ősrobbanást) követő tágulás egy idő után megáll, visszafordul, és elkövetkezik az egy pontba történő összeomlás, a Nagy Reccs - amelyet e modellek hívei szerint az anyag "újrafeldolgozása", "feltámadása" követ: az összeomlott sűrű anyag egy új Nagy Bummban újra tágulni kezd (esetleg az előzőtől kissé eltérő fizikai törvényekkel, a fizikai állandók kissé különböző értékeivel), és elkezdődik egy új világciklus. Ez a modell napjainkra azért ment ki a divatból, mert az utóbbi két évtized precíziós kozmológiai mérései szerint a tágulás soha nem áll le, Univerzumunk állandóan tágulni fog (sőt e tágulás a mérések szerint egyre gyorsul), tehát nem lesz Nagy Reccs, így következő világciklus sem."

ZorróAszter 2013.12.09. 10:46:53

14. Osszián 2013. 12. 09. 10:18

Kedves Osszián!

"Zorro, a táblázatod egyenesen zseniális."

Köszi szépen. Kicsit féltem, hogy eléggé érthető lesz-e, mert nem vagyok egy nagy preziguru.

Tök érdekes, hogy a görögök is már ilyeneken filóztak. És Bruno is fantasztikus pacák volt.

Nemrég volt egy film az Alexandriai Könyvtárkomplexum egyik tudósnőjéről. Tök érdekes volt, hogy a Föld mozgásával kapcsolatosan azt vetették fel, hogy iszonyatos légmozgást kellene tapasztalnunk, ha a Föld keringene a Nap körül. És páran már pedzegették, hogy a légkör valamiféle burokban van körülöttünk, ami miatt nem.

Irtó nehéz beleképzelnünk magunkat a régiek észjárásába. Én nagyon szeretem, de piszok nehéz függetleníteni magunkat az azóta elért eredményektől, és tisztán aszerint gondolkodni, amit ők tudhattak.

Már talán meséltem, milyen megrázkódtatás volt nekem, amikor rájttem, hogy például milyen okos volt például Arisztotelész. Ma is a világ egyik legokosabb pacákja lenne, ha ma élne. Pillanatok alatt elsajátítaná ami kétezer év alatt történt, és talán ő lenne Zweinstein.

ZorróAszter 2013.12.09. 10:54:22

17. Osszián 2013. 12. 09. 10:35

Igen, de ez a világegyetem nagyon távoli távoli jövője. Ez sok tíz de inkább százmilliárd éves lépték.

Én ezekkel az adatokkal nagyon szkeptikus vagyok.

Gondolj bele, hogy földi nehézségi gyorsulással megegyező gyorsulással gyorsítva egy űrhajót egy hónap alatt fénysebességre lehet gyorsítani. (Relatívisztikus jelenségektől eltekintve)

Pedig az 1 g nagyon kis gorsulás.

Akkor hogy lehet kimutatni ennél jóval kisebb gyorsulást?

Csak a távolsági adatokból, az meg mint tudjuk, szintén vitatott.

ZorróAszter 2013.12.09. 11:00:28

Tök érdekes, hogy régebben csak a nolblog címlapról töröltek fél-egy órán belül, de mostmár a bloglistáról is törölnek.

Pedig például Nyírfa olvtársnő az "Összes blog" ról talált rám. Mármint ha írtam valami újat.

De mostmár onnan is eltávolítanak, és törlik a belépési jogomat is.

Na mindegy.

Osszián 2013.12.09. 11:28:03

Érdekes és érthetetlen. Ritka az ilyen gondolkodásra késztető, jó post. Fresco írt ilyeneket régebben. Bezzeg egy eszelős marxista itt üvöltözhet naponta 3-4 posttal, kilométeres kommentekkel.

Bizony, borzasztó okos pacákok voltak azok az ókoriak. Na de honnan szerezték a tudást? Ez itt a kérdés. Platon még csak hagyján: ő járt Egyiptombam a papok oktatákk, talán be is avatták - na de az egyiptomi papok honnan szedték a tudásukat?
A Nagy Piramis építése idején már holtbiztos 3,14 volt a Ludolf féle szám, amit ezek a piramisépítők ismertek, aztán el lett felejtve,majd újra kiszámolva.

3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 …

Ettől az egyiptomi számítás alig tér el.

Platon nem volt materialista: szerinte Világszellem alkotta meg az Univerzumot, de szerinte is folyamatosan tágul.
Bruno párhuzamos világokról ír. Honnan tudhatott ilyesmit, a geocentrikus világnézetű korban?

(Szegény ki kölykök a mai sulikban. Most újra tanulhatják, hogy hogy teremtette isten a Földet. A többit csak azért, hogy a sárból gyúrt embernek legyen miben gyönyörködni nyári éjszakákon, amikor az eget bámulja...)

4elefánt 2013.12.09. 11:41:49

4-re kedves ZorróAszter!
Hát ezt leegyszerűsítve kutatási költségeket a pénz hétköznapi elköltésére, az ilyen költségek nagyságrendekkel nagyobbak, mint a tudományos kutatásokra szántak.
Ha valaki sokallja az űrkutatásra szánt ősszegeket, vagy akár a CERN vagy ESA, NASA kiadásait tudni kell, hogy egyetlen repülőgéphordozó árából az összes kiadás fedezhető lenne.
Egyenlőre az emberiség jobban el van foglalva a saját pusztításával, mint egyetlen aszteroida eltérítésével a föld útjából.

ZorróAszter 2013.12.09. 11:56:18

Kedves 4elefánt!

Isten ments, hogy sajnáljam a kutatásra, űrkutatásra szánt kevéske pénzt is.

Sőt!

Legfeljebb a SETI létjogosultságát kérdőjeleztem meg, bár valójában azt is inkább vicces formában.

Szerintem ugyanis az elektromágneses távközlésünk kőbaltás barbarizmus. És ha azok a bizonyos milliárd évess civilizációk fel akarnák velünk venni a kapcsolatot, akkor nem ehhez alkalmazkodnának, hanem megnyomnák a láthatatlanná tévő süvegecskéjükön a piros gombot, és amikor elénk materializálódnának, annyit mondanának: "Hello!"

Vagy Önnek mi a véleménye?

little 2013.12.09. 12:01:42

Kedves Zorró most úgy érzem elemedben vagy. Érdekes téma, van benne valami.
A lényeg az hogy mi elég tudatlanok vagyunk és sokáig azok is maradunk és valszeg csinálni fogunk valamit a jövőben ami minket meg fog szüntetni.

ZorróAszter 2013.12.09. 12:12:21

21. Osszián 2013. 12. 09. 11:28

Ja bocs hogy megint nem sorrendben válaszolok.

Az ókoriak zsenialitásának megértését két dolog zavarja: az egyik, hogy nagyon nehezen tudjuk magunkat függetleníteni attól, amit az elmúlt évezredekben tanultunk - pro és kontra.

A gyerekek úg képzelik, Platon hülye volt, mert például nem volt mobiltelefonja, és képtelen lenne bejelentkezni a NOLBLOGra.

A másik, hogy éppen ezek miatt többet látunk bele az elmefuttatásukba, mint ami valójában benne volt.

Valakivel éppen Archimédész bizonyos számításaival kapcsolatosan vitatkoztam arról, hogy túlzás belelátni, hogy itt Archimédész az űrbéli pályaszámításokkal foglakozik.

Tény, hogy az űrbéli pályák is un. kúpszeletek, de Archimédész szó szerint a kúpszeleteken merengett, és eszébe se jutottak a pályák.

A PI:

Az ókoriak praktikusan gondolkodtak. Látták hogy a PI-vel van valami bibi. De nem számolták ki. Rajzoltak a porba egy jó nagy kőrt. Vettek egy madzagot, és fejüket vakarva látták, hogy háromszom mérhető rá az ármérő a kőrre, de nem pontosan. És amivel a kőr hosszabb volt, az pont nem adott semmi támpontot arra, hogy miért pont annyival hosszabb.

Aztán még kipróbálták, hogy minden kőrnél ugyanennyi-e az eltérés, és megkönnyebbülve látták, hogy igen.

Így aztán megnyugodtak, és azt mondták: Legyen akkor a PI 22 / 7 meg az apró.

És jó sokáig így is maradt a dolog.

De aztán jött a zseniális féligmatematikus a XX-XXI. század fordulóján, ZorróAszter, aki kimutatta, hogy a PI eredetileg tényleg hajszálpontosan három volt, és csak a jóisten pontosan kiszámított cuppantása okozta vákum hatására változott a PI 3,14.... -é.

:o)

ZorróAszter 2013.12.09. 12:19:13

24. little 2013. 12. 09. 12:01

Kedves Little!

Köszi szépen.

Félelmeim nekem is vannak bőven, de azért reményeim is vannak.

Mindig, amikor úgy tűnik, az emberiség befullad a reménytelen hülyeségbe, hirtelen összekapjuk magunkat, és csinálunk valami okosat. Csak addig kicsit ijesztő, hogy renduletlenül menetelünk a szakadék felé becsukott szemmel.

Emlékszik még arra a Bruegel képre? A Tél címűre?

www.oceansbridge.com/paintings/artists/masters/big/b/bruegel/pieter_e/07/01januar_painting.jpg

Osszián 2013.12.09. 12:31:27

Zorro, én még emlékszem arra az időre a 80-as évekből, amikor a Délmagyarnál öreg szerkesztők megcsomózott madzaggal mérték ki a hasábokat. Az ifjabb nemzedék már persze nem - számítógép még nem volt alkalmazásban - de a végeredmény ugyanaz volt. A lap másnap megjelent, és gyönyörűen stimmeltek a hasábok, a közök, a szalagcímek , képek stb.
Madzaggal.

(Csak látszólag off...-D)

ZorróAszter 2013.12.09. 12:49:03

Mint tudod, nálam nincs OFF se.

A nyomdán én is mindig összecsodákozom magam, milyen klassz dolog. És milyen profik a nomdászok. Pláne a régi öregek, akik kézzel szedték ki a szöveget betűnként.

Apropó: valamikor láttam egy filmet valami éppen doktorizó történésztől, aki elővette Guttenberg bibliáját, és arról a nyomdatechnikáról írta a diplomamunkát.

No és azonnal ledöbbent: kinagyíttatta a betűkről készült fotókat, és szemlátomást különbözött minden betű. Nem egy patricáról készültek.

Először az volt a gyanú, hogy talán többször használták fel a különböző, nem tartós anyagból készült patricák betűit, de két egyformát se találtak.

Na erre varjunk gombot.

Pedig az ember azt hinné, ez már egy rég lerágott csont.

4elefánt 2013.12.09. 14:46:24

"Szerintem ugyanis az elektromágneses távközlésünk kőbaltás barbarizmus. És ha azok a bizonyos milliárd évess civilizációk fel akarnák velünk venni a kapcsolatot, akkor nem ehhez alkalmazkodnának, hanem megnyomnák a láthatatlanná tévő süvegecskéjükön a piros gombot, és amikor elénk materializálódnának, annyit mondanának: "Hello!"

Vagy Önnek mi a véleménye?"
Van!
Ne csak a görögöket vizsgáljuk, hanem a korábbiakat is!
Nemrégen az egyik várrom körüli ásatás során fel jött a föld alól egy csodálatos szakóca!
Az alakját és a kimunkáltságát tekintve, szerintem ma legfeljebb lézerszkennerrel tudná a mai halandó elkészíteni! Tavaly a Herman Ottó múzeum kiállításán volt látható.
Röviden leírhatom az alakját is: a mai kőműves kalapácshoz hasonlít, méretben alakban gyönyörűen csiszolva, még a nyel mérete és alakja is egyező lenne ha fennmarad!
A csoda még fokozható, ha figyelembe vesszük hogy a szerszám ép volt, tehát az eszköz nem az elhasználódás miatt került a föld alá, hanem a használójával történhetett valami!
Nemrég őserdei népekkel készült ismeretterjesztő filmet néztem ahol a kőbaltával fát döntöttek ki. Modern ember, aki a civilizációt képviselte nem tudta használni az eszközt, és el is törte. Szánalmas volt a szerencsétlenkedése!
Ez a hasonlat arra irányítja a figyelmet, hogy a régi emberek (nem ősember) intelligenciája nem volt kisebb mint a maié, sőt az alkalmazkodása az akkori eszközökkel a környezetéhez fejlettebb volt a mainál!
Ha ma itt állna előttünk egy kőkori eszközhasználó, és mondaná "helló" legalább úgy csodálkoznánk, mint az űrből érkezőre!
Gondoljuk csak el hány ilyen zsenire volt szükség Egyiptom civilizációjának megalapozásához,, létrehozásához!
A csoda fokozható ha a ma köztünk élő embereket abból a szempontból vizsgáljuk, hogy mire képesek legyen egy számolóművész, gyorsíró, vagy nyomdász, pingáló, vagy kovács vagy akár csontkovács.
Aki nem látott még építkezést nem hinné el hogy a mai megapoliszokat emberi kéz alkotta, úgy mint a monumentális köveket sem tudjuk mi, ki mozgatta piramisformává, vagy templommá!
Elcsodálkozunk a bumerángon és rájövünk, hogy a repülőgép is egy bumeráng elvén működik!

Nyírfa 2013.12.09. 15:06:44

Ettem egy nagy kanál gyömbéres mézet, hogy okosabb legyek, ha már bemerészkedem e jeles társaságba, de hát nem lehet kívül maradni egy ilyen jóízű beszélgetésen - itten vagyok, és javarészt csak olvaslak benneteket.
Jártam már itt, de akkor a nyakamat behúzva szótlan maradtam, vártam, hátha mond valaki valamit, amelyhez már én is kapcsolódni tudok! :-))))
Megtörtént!

Régen, olyannyira az idők kezdetén, amikor még ifjú asszonyka voltam, dolgoztam az OPNI-ban.
Gondolhatjátok, mi mindennel találkoztam az ott eltöltött időszak alatt.
T-t , az igen jószemű fotós fiatalembert skizo-val kezelték, rettenetes érzelmi kitöréseit mély hallgatások követték - ilyen szorongó, zaklatott, szomorú embert azóta sem láttam. Egy beszélgetésünk során közölte velem , hogy ő nem csak itt létezik, hanem.....és megnevezte a helyet, a státuszát, korát, nemét a másik megtestesülésének.

Mindenki őrültnek tartotta.

Ma már ki merem jelenteni, hogy a skizofréniaként diagnosztizált neurológiai probléma nem más, mint társadalmi egyensúlyválság. Vagyis, a gyermekeinket nem arra neveljük, hogy önmagjuk szerint fejlődhessenek, hanem sematikusan, hiedelmek, vélelmek szerint.
Ha T. rögtön, mondjuk dr. Daubner Bélához került volna, vagy Szendi Gáborhoz, még ma is élhetne, és előadásokat tarthatna azokban a témákban, amelyek előtt a nagy többség sűrűre gombolta a kabátját.

Nyírfa 2013.12.09. 15:11:02

A cikkhez, no és a grafikonhoz!, kedves ZorróAszter kollega, gratrulálok! :-))

ZorróAszter 2013.12.09. 15:34:57

Kedves Nyírfa!

Pedig már hiányoltam 20,-ban is. :o)

Amit T.-ről tetszett írni, kicsit hasonlít a K-PAX című filmben mefjelenített esettel. Az is nagyon szomorú.

Azt hiszem, ezt hívják mániás depressziónak, vagy néha hozzáteszik az ellentétes időszakok miatt, hogy kétpólusú mániás depresszió.

Vagy nem jól mondom?

Viszont azt hittem, ez a betegség már gyógyszeresen nagyon jól kezelhető. Mert a filmektől eltérően nem csupán phichológiailag kezelhető személyiségfejlődési probléma okozza, hanem különféle anyagcsere és agi ingerületátviviő anagokkal kapcsolatos zavarok is okozzák, nem?

Köszi az elismerő szavakat is :o)

ZorróAszter 2013.12.09. 15:51:18

29. 4elefánt 2013. 12. 09. 14:46

Igen. Én is azt hiszem, hogy az intelligenciánk már sok tízezer éve is hasonló volt, és egy csíszolt kőbalta az emberi leleményesség egyik csúcsproduktuma. Kezdve azon, hogy kispekulálták, hogyan lehet kőbaltába, gyönygybe, tűbe lyukat produkálni. Egészen biztos vagyok benne, hogy nekem soha eszembe nem jutott volna ilyesmi.

A kő megmunkálása pattintással pedig a legkvalifikáltabb szakmunka. Mai ember képtelen kiszámítani, hog egy adott ütésre hol törik el a kő. Vagyis egy egyszerű, pár tucat ütéssel lepantintott balta gyártása közben minimum az első tucat utésen belül elrontanánk.

Egy mai paleontológus képezte magát tökélyre ebben.

A csíszolás pedig a tapasztalatok szerint ehhez képest apró feladat. A tartósságot nagyon megnöveli. Nagyon nehéz úgy ütni vele, hogy annak további hasadás legyen a vége. Míg ha vannak kiálló élek, azok mentén rossz esetben bekövetkezhet.

A használaton kívülinek látszó eszközt vagy frissiben újracsiszolták eltüntetve a korábbi használat nyomát, vag nem köznapi használatra szánták.

Esetleg hatalmi jelvénynek, rituális eszköznek például áldozati állat leöléséhez, isteneknek vagy esetleg meghalt embereknek szánt ajándéknak.

De tényleg fantasztikus produktumok.

Amit írtam, azt nem lebecsülésnek szántam, hanem a fejlettségi szint behatárolásának.

Bár igaz, hogy ezt általában a barbárság a szinonímájaként szokták mondani, én ennek tudatában csak félig-meddig viccesen szoktam alkalmazni.

Jót szoktam röhögni a szőröstalpú barbár kifejezésen is.

Osszián 2013.12.09. 16:10:51

Az UFO-k- kivették a frissülőből. Valami rosszat írtunk róluk...-)

4 elefánt

Egy mai civilizációban élő ember percek alatt elpusztulna a Kalahári sivatagban, ha nem találkozik véletlenül egy busmannal. És akkor rájön, hogy a világon nem tud semmit, mert túlélni nem tud, a busman meg hozzá képest mindent tud.

35. Nyírfa
2013. 12. 09. 16:37
Igen, láttam, hogy megemlített, meg is lepődtem - kellemesen. Köszönöm a hiányolást! :-))

Más a bipoláris zavar. T. nem azért és nem olyan sokáig merült el a némaságban, mint ami a mániás depresszióra jellemző. Egyrészt, természetesen kimerítették a hisztériás rohamai, ezeket ki kellett pihennie - ilyenkor úgy leszedálták, talán azt sem tudta, ki ő egyáltalán.
Másrészt mindig átlengte a szomorúság, néha arra gondoltam, nem is T. az, aki él, hanem az őt gazdaszervezetként használó bánat.

Azért meséltem T-ről; erről a roppant tehetséges , nagyon fiatalon elhunyt emberről, mert egy más szemléletű társadalom egészségügyi rendszerében - és persze merőben más családi környezetben - néhány év alatt épkézláb felnőtté érhetett volna. Volna.

Kislányként sokat méltatlankodtam, mi az, hogy csak egy életünk van, ez nem fair, egy élet semmire sem elég, nincs benne ráció, kifutási lehetőség, különösen, ha többször is irányt váltunk, korrekciós műveleteket hajtunk végre.
Mintha állandóan futnánk az idő után.
Hát, aztán csak kiderült , hogy amit valóságnak gondolunk, állítunk, az illúzió.

Azt hiszem, az " időn" átnyúlni, más világokkal kapcsolatot teremteni sokkal könnyebb a tudatunkkal, mint materiálisan számítgatni. De, mindennek megvan a maga helye és ideje, ha eléggé felkészültek leszünk, mind morálisan, mind tudásban, akkor fel fogják fedni magukat a számunkra most még láthatatlan kultúrák.

Nyírfa 2013.12.09. 16:38:32

Ja, igen: megint az Összes blogon keresztül jöttem.

Nyírfa 2013.12.09. 17:03:33

Lemaradt:

A harmonikus fejlődés alapfeltétele az intuíció kornak megfelelő működtetése.
Igyekeztem a gyermekeim tudatos anyukája lenni, semmit nem ellenük, mindent velük együtt.
Az volt a mottóm, hogy a gyerek önálló lény, saját egyéniséggel, ízléssel, mindennel ellátva, ami az ő életének eszköztára. Nekem, mint szülőnek az a feladatom, hogy ezt felismerjem, és ennek a kiteljesítésében támogassam. Ehhez ugyanúgy hozzátartott a táplálkozás, mint a beszélgetés, a ringatás, a játék, az öröm!
Tehát, az anyagcsere , igen, nagyon fontos, ugyanis ha nincsenek anyagi-érzelmi-szellemi lerakódások, akkor nem jelent problémát az elengedés, illetve az új el-, befogadása. És, mert az élet körforgás, ha nem jelent problémát az elengedés, akkor nincsenek lerakódások, nincs gátja az áramlásnak.

Amikor az első fiam a pocakomban növekedett, én Benjamin Spockon éltem, és nagyon-nagyon tetszett, amit olvastam tőle. Úgyhogy, amit csak lehetett, amire képes voltam, arra felhívtam a gyerekek figyelmét, megismertettem velük, és hagytam őket választani. Mindenben.

ZorróAszter 2013.12.09. 17:20:07

36. Nyírfa 2013. 12. 09. 16:38

"Ja, igen: megint az Összes blogon keresztül jöttem."

Igen. Érdekesen alakul a cenzúra itt a NOLBLOGon. Most csak az eredeti cikket törölték a címlapról való levételt követően az összes blog listáról, és egykét rámutató linkblogot, de azt most nem mindet.

Az előző
zorroaszter.uw.hu/archives/2013/11/22/Talalkozas_egy_fiatalemberrel/
című bejegyzésemet törölték a címlapról és a listáról is és minden rámutató linket is töröltek minden listából.

Úgy látszik most a kevésbé vérmes szerki van szolgálatban.

Ma még csak háromszor töröltek a címlapról, és a linkeket se törölték az összes blog listáról, csak ezt az eredeti oldalt.

ZorróAszter 2013.12.09. 17:27:38

37. Nyírfa 2013. 12. 09. 17:03

Néha szomorúan látom, hogy sokan a gyereküket a legnagyobb természetességgel a tulajdonuknak tekintik és saját álmaikat és vágyaikat akarják beteljesíteni ezzel a tulajdonnal.

És ezzel elég sok boldogtalan felnőttet teremtenek a világra.

Persze irtó nehéz lehet meghúzni a határt, hogy mi az, amit a kicsi boldogulása érdekében dönt az ember, és mikor motivál a saját önmegvalósítás a mélyben.

Gondolom, aki ezt az utat választja a gyereknevelésre, annak ezzel naponta szembesülnie kell és meg kell küzdenie ezzel.

Osszián 2013.12.09. 18:38:12

Müller Péter azt mondja, időben el kell engedni a gyereket, akkor tarthatók meg.

ZorróAszter 2013.12.09. 19:01:50

Én Müller Pétert sosem értettem igazán. Mintha mindig úgy beszélne, hogy mindenki értse azt rajta, ami a legjobban tetszik neki, és akkor nagyon fogják szeretni, és nagot kaszál a könyveken meg az előadásokon.

A református prédikátor beszédstílusa meg külön idegesít.

:o)

Nyírfa 2013.12.09. 19:18:31

39. ZorróAszter

Muszáj az embernek a szívére hallgatni, már amennyiben őszintén gondolja, hogy szeretetben kíván élni. Az érzés nem csal. Ha rá figyelünk, akkor meg tudjuk különböztetni, hogy mi az, amit mi akarunk, és mi az, ami a gyereket szolgálja.
A vesszőparipám az intuíció, a belső hang, a belső tudás, a 3. szemnek is nevezett csakra, valójában a lélek nyelve: az érzés. Soha nem keverem az érzelemmel, az földi minőség.

Kerültem már néhányszor igen kínos helyzetbe, amikor az utcán, közlekedési járművön, bárhol, úgy bánt a szülő -főleg az "édesanyák" - a gyermekkel, hogy azt szó nélkül nem lehetett megállni. Ha indulattal teszem, csak olajat öntök a tűzre. Ha finomkodom, kiröhögtetem magam, és a szülő alá lovat adok. Hogyan, akkor?
Hát, erre való az intuíció.

Az OPNI tele volt tulajdonlott , felnőni nem képes emberekkel, akiket az önsajnálatban tobzódó 50, 60 éves szüleik igazgattak. Abban az egyben minden orvos megegyezett, hogy elsősorban ezeket a szülőket kellene kezelni.

Nyírfa 2013.12.09. 19:20:07

Igen, Müller Péter " szeretetkarrierista! " :-))

ZorróAszter 2013.12.09. 20:05:18

42. Nyírfa 2013. 12. 09. 19:18

Jó-jó! Én magamból indultam ki.

Én nagyon könnyen meg tudom gőzni magamat, hogy amit én akarok, az nagyon jó másoknak. Csak azért szoktam gyanakodni néha magamra, mert a legtöbbször a legjobb nekem.

Mások meg teljesen érthetetlenül tiltakoznak miatta :o)

Nyírfa 2013.12.09. 22:36:52

Kedves ZorróAszter, az nyilvánvaló, hogy Ön nem könnyű eset. De az a helyzet, hogy szeretem a humorát.
És elnézem ironikus, ám aranyos tettetéseit, amikor járatlanságát bizonygatva ártatlan kérdéseket tesz fel.

:-)))

ZorróAszter 2013.12.10. 08:38:51

Kedves Nyírfa!

Leleplezett! Tényleg ez a módszerem.:

Aranyosan tettetem a tudatlanságomat, és ezért amikor tényleg nem tudok valamit, mindenki azt hiszi, hogy csak tettetem :o)

Tök jó módszer. Mindig beválik :o)

4elefánt 2013.12.10. 10:24:26

30-ra Nyírfa
"Ma már ki merem jelenteni, hogy a skizofréniaként diagnosztizált neurológiai probléma nem más, mint társadalmi egyensúlyválság. Vagyis, a gyermekeinket nem arra neveljük, hogy önmagjuk szerint fejlődhessenek, hanem sematikusan, hiedelmek, vélelmek szerint." Ez egy maradi materialista felfogás!
Ez a blog igen is a kivételes lehetőségeket keresi, kitörést a világunkból, az ilyen mentális zavarok abból adódnak, hogy az ide tévedő idegen testet foglaljon a kommunikácó eléréséhez! Ha a környezet időben érzékeli a problémát a kommunikáció kétirányúvá válhat, és megoldódik a fénysebességnél gyorsabb információ áramlása, mindössze a megfelelő énjével kell a delikvenssel szót érteni! :-)))

ZorróAszter 2013.12.10. 10:31:11

Kedves 4elefánt!

Köszönöm hogy megvédte a skizofréniámat Nyírfa olvtársnő materializmusa ellenében.

:o)

Nyírfa 2013.12.10. 11:25:35

Elefántok, Ti ezt nagyon értitek! :-))))))))

ZorróAszter 2013.12.10. 12:34:01

Kedves Nyírfa!

Arra céloz, hogy 4 elefánt = 2 nagy skizofrénia Karinthy definícióját alapul véve? (: "Álmomban két kiscica voltam és játszottam egymással")

pietnik 2013.12.10. 13:33:19

Zorró!
Nem tudok linket adni,mert én is csak úgy bolygolódtam oda,hogy egy cikk nyomán beütöttem ezt:új világtudat!Ami feljött,azokból a legelsőt szoktam böngészni!Vegyes érzelmekkel ugyan,de azért vannak benne érdekes,néha meghökkentő dolgok!
Az is igaz,hogy tíz évvel ezelőtt elkattintottam volna máshova,de most olyan dolgokat találtam ott,amelyek ha kétkedésre adnak is okot,azért elgondolkodtatóak!

pietnik 2013.12.10. 13:39:22

9.re!
Gordon!
Keresd meg a web-en a Reagan tájékoztatót!! Be kell ütni,és valszeg feladja majd ezt az állítólagos párbeszédet,ami Reagan elnök ,és az őt az ufo-helyzetről tájékoztató kormányzati emberek közötti párbeszédről szól!!
Ennél többet nem írok róla,mert azt

Nyírfa 2013.12.10. 14:53:32

50. ZorróAszter

Hááááááááát.....:-)))))

Nyírfa 2013.12.10. 15:13:03

52. pietnik

Amatőr csillagászok már okoztak jó néhány kínos helyzetet a NASA-nak azzal, hogy nyilvánosságra hoztak kihallgatott tárgyalásokat, titkos kódokat fejtettek meg. Nem is tudom, mikori keltezésű az a hír, amely világgá kürtölte, hogy az USA ufonautákat ejtett foglyul, egyikük " meg is halt ", őt állítólag felboncolták. De hallottunk légi ütközetről a II. világháború idejéből, ha jól emlékszem, a Csendes- óceán térségéből.
Hát, ez nagyon izgalmas.

pietnik 2013.12.10. 16:19:45

Nyírfa!
Tudod,miről szól a Reagan-jelentés!?
Kapaszkodj meg!Reagant arról tájékoztatják,hogy már 1947-ben felvették a kapcsolatot az idegenekkel,és azt,hogy legalább 5-öt kiválóan ismernek,de a Földet vagy 56 féle faj figyeli,és látogatja!
És azt is,hogy az egyik ufonauta 5 évig élt az egyik ami támaszponton,jól megtanult angolul,egy ,a z emberi beszédet lehetővé tevő korrekciós műtét után.
Történt úgy 72 táján egy asztronauta-küldöttség elutazása a 40 fényévre levő galakszis bolygójára 12 fővel!!!!Az út az idegeneknek mindössze 9(!) hónapig tart!!
Stb.Stb.Stb!!
Ne kérdezd,hogy mi van még benne,de rengeteg,ma még hihetetleb dolog,ami már megtörtént!!(ezt állítólagosan mondom!!azért,mert azért kicsit szkeptikus vagyok,de hát sokmindent nem tudunk a rabszolgaságunknál fogva!!)

pietnik 2013.12.10. 16:28:50

Nyírfa,és a többiek!!
Be kell írni a keresőbe,hogy :A Regagan tájékoztató,és máris lehet olvasni,már annak,akit érdekel a dolog! A másik ajánlatom pedig a következő:Kik látogatják Földünket?!
valamint a már előbb jegyzett az új világtudat!
És lehet olvasni mindent,ami sze szájnak ingere!
De azért megkérek mindenkit,nehogy engem küldjetek el a francba az ajánlat miatt,mert nem én írtam őket!
És hogy hiszem-e!? Szeretném,de nem tudom,hogy hiszem-e....vagy mégis....?! A fene ,aki jobban tudja!
De az mindenesetre naívság lenne,ha azt hinnánk,hogy egyedül vagyunk a végtelen világűrben!
Meggyőződésem,hogy az egyre lejjebb csúszó emberiség csak egy a kísérletező világegyetem sok faja közül,sokkal régebbi,és sokkal értelmesebb fajok is létezhetnek,lehetnek közülük jó szándékúak,de lehetnek rosszak is!
Nos,kérem,lehet olvasni!!

ZorróAszter 2013.12.10. 16:50:07

57. pietnik 2013. 12. 10. 16:50

ja! És még "És azt is keressétek meg,hogy mi az a HAARP!!"

Én azt hallottam, (ha már ilyen behatóan foglalkozunk távkozlési problémákkal) hogy a tenger felszín a frekvencia növelésével elkezd tükörként viselkedni. Ez teszi lehetővé (az ionoszféra hasonló tükröző tulajdonságával együtt) a szupertávolsági rádiózást rövidhullámon.

Ez aztán még a rövidhullám felett megszűnik, és azok már - pl. a tévé sávoknál - egyre inkább úgy terjednek, mint a fény.

Namost viszont néhány nagyon okos kimérte, hogy a régi - ma már nem használt hosszúdullámú sáv alatt hullámok viszon minden másnál különösebben - szinte a hanghullámokhoz hasonlóan viselkednek: behatolnak a tenger felszín alá.

Így lehetővé válik a kommunikáció a tengeralatjárókkal.

Legalábbis Mulder valami ilyesmit magyarázott.

Ja nem is mulder, hanem Scully.

Namost ez lenne a HAARP.

Itt egy híres hosszúhullámú adó a bazi nagy hosszúhullámú antennájával, a híres Gleiwitzi, ami a világháború kirobbanásában játszott kulcsszerepet.

www.chrisspivey.co.uk/wp-content/uploads/2013/10/gleiwitz_incident.jpg

Na mármost a HAARP még a hosszúhullámnál is nagyobb hullámhosszon dolgozik, és még ennél is nagyobb antenna kell nekií: ami átmegy a fél kontinensen.

pietnik 2013.12.10. 16:50:09

És azt is keressétek meg,hogy mi az a HAARP!!

Nyírfa 2013.12.10. 17:12:41

Köszi, pietnik, én biztos, hogy próbát teszek.

Egy barátom olvasott arról a feltételezésről, hogy már előttünk itt élt lények laknak a föld belsejében, s amióta az emberiség tanyát vert a felszínén, próbálnak minket innen elüldözni katasztrófák előidézésével, negatív tudati befolyásolással. Hát, ez elég félelmetesen hangzik, őszintén szólva nem kívántam vele foglalkozni.
Ellenben Osszián hozta a tudomásomra a Peruban található Tayos-barlang létezését, amely három dél-amerikai ország alatt húzódó összefüggő , ősi titkokat őrző, ám, esetleg más civilizációk által lakott-.használt labirintus.

Akit érdekel, van anyag bőségesen, lehet kupászkodni, csak a józan eszünket tartsuk meg közben! :-))

ZorróAszter 2013.12.10. 19:10:06

Kedves Pietnik!

OK De konkrétan melikre gondolt? Mert erre dőlnek a találatok a gugliban.

Az elsőre?

-----------------------------------------------------

Reagen és az UFO-k:

Én ebben azért nem nagyon hiszek, mert túl könnyen megy nekem - de szerintem másoknak is - a kamuhírek kitalálása. Persze én csak humorból szoktam ilyeneket rittyenteni, de még azt is mindig van, aki komolyan veszi.

Mutatok pár példát:

zorroaszter.uw.hu/archives/2012/04/22/Moziban_voltam_tegnap_-_Kain_gyermekei_II/

Nézze meg az első kommentet: régi kedves olvasóm, Paplanyos olvtárs elsiklott a zéta reticuli téma felett, és talán még álmos is volt ekkor.

Nyírfának is ajánlanám eme szösszenetem. Szerintem annak idején kihagyta. Azt hiszem ezt is levették mindenhonnan rövid időn belül, pedig nincs benne semmi bolseviki propaganda. :o)

ZorróAszter 2013.12.10. 19:17:46

Ja meg itten van ez is:

zorroaszter.uw.hu/archives/2013/07/08/Oszinten_a_Bilderberg_csoportrol/

Szerintem ezt se látták se Ön, se Nyírfa olvtársnő, mert ezt is levették és törölték egy-két órán belül.

MaxVal olvtárs kommentje:

12. maxval, a gondolkodni igyekvő birca HFJDXHFPHCJSHFJHWC
2013. 07. 09. 8:46

Ez hülyeség. Szerinted nincs Bilderberg-csoport?

Pedig ugye MaxVal olvtárs ha jól számolom, többdiplomás értelmiségi.

Velem ellentétben. :o)

Nyírfa 2013.12.10. 19:28:53

Tényleg kihagytam, egyik jobb, mint a másik! :-))))

Nagy játékmester maga, ZorróAszter kollega.

Megyek Reagenufót keresni.

ZorróAszter 2013.12.10. 19:48:49

61. Nyírfa 2013. 12. 10. 19:28

Köszönöm.

Na ezért nem hiszek én a híreknek.

Csak azokat a híreket hiszem el, amiket én hamisítottam (Churchill nyomán szabadon)

:o)

4elefánt 2013.12.10. 20:08:18

50-re kedves ZorróAszter!
Valójában a 4elefánt kozmikus szemlélettel és mágikus erővel is bír, amint egyes vallások hívei szerint négy elefánt tartja a világot ilyenformában a kommunikációjuk lefedheti a bejegyzés témáját is!:-)))
Jelen esetben a villámgyors kommunikáció bennem zajlik le!:-)))
Gondold el milyen kényelmesen lehet egy sakk játszmát elemezni, vagy ultizni:-)))

ZorróAszter 2013.12.10. 21:18:10

Kedves 4elefánt!

Köszi hogy megosztotta velünk névválasztása titkát. Már csak az a kérdés, hogy földi vagy földönkívüli vallások szerint?

A földiek közül én a hindu vallásra tippelnék elsősorban.

De azért a sakkozással - ultizással lehetnek gondok.

Pár éve asszem a youtube-on keringett egy film, amiben két thai ápoló csutakolt egy szép kis elefánt hölgyet. Nemcsak szép, de okos is volt, mert az egyik gondozó szemlátomás kicsit lusta volt, és valami zsámolyon ülve mosta az elefánt hátsó lábait. De valószínűleg ujonc lehetett, mert megütögette az elefént térdhajlatát nem tudva, hogy azt jelzi az elefántnak, hogy üljön le.

Az elefánt tök aranyosan meglepett arccal nézett vissza rá. Le lehetett olvasni az arcáról, hogy "Ez a hülye tényleg azt akarja, hogy üljek rá?"

De a gondozó fel se nézett, csak folytatta, az elefánt meg ráült.

De tök jól látszott, hogy nem engedelmeskedett teljesen, nem ült rá teljes testsúlyával, hanem tartotta magát közben.

Azonnal nagy kiabálás meg futkosás, meg püfölés.

És itt is látszott, hogy az elefántnak több esze van, mint a gazdáinak, mert tök óvatosan egyenesedett ki.

Ha ijedtében felpattant volna, akkor azzal tényleg agyonnyomta volna az embert a fenekével elrugaszkodva, így viszont óvatosan vette le róla azt a félsúlyt, amivel ránehezedett.

Tök érdekes felvétel volt.

ZorróAszter 2013.12.10. 21:23:04

Ja! Az ápolónak kutya baja se lett az ijedségen kívül.

Meg jól leszúrták a társai, hogy milyen hülyeséget csinált.

4elefánt 2013.12.10. 21:55:42

Érdekes!:-)
És ez is:
Az előbb szó volt az alacsony frekvenciás kommunikációról, de az elefántok és a cetek is képesek erre igaz nem elektromos jelekkel, hanem infrahanggal!
Ezzel kapcsolatos az aktív szonár használata a tengeralattjáróknál, mert az megzavarja a cetek érzékszervét! Igaz a szonár a hallható tartományban is működik!
www.origo.hu/tudomany/elovilag/20090615-szonarok-miatt-jonnek-fel-tul-gyorsan-a-felszinre-a-balnak.html

ZorróAszter 2013.12.11. 08:36:14

Hát igen. Tök szomorú hogy hányezer módon rongáljuk a világunkat és az állatvilágot.

Nem tudom, miért hallható hangon pingelnek még ma is.

Ez a ping ez tényleg az a hang, mint amit a filmeken hallunk, vagy azt csak a készülék adja a kezelőnek, hogy kiment a ping?

Szerintem vannak más hangok is, amik használhatók lennének, ha törődnének ezzel.

Nem tud esetleg erról valamit?

4elefánt 2013.12.11. 09:12:35

Ez a hangadás már eléggé elavultnak számít mert felhívja a figyelmet a jelenlétükre!
A tengeralattjáró elhárítók használják ezt a keresési formát, mert az ellenség ha elcsendesül, képtelenség lenne megtalálni.
A pingetést az hangradaros ugyanúgy használja mint a rádiólokátoros, a frekvencia a képalkotás minőségével van összefüggésbe.
A tengeralattjárók passzív szonárt használnak, az érzékenységük olyan hogy nem csak a cetek hangjait lehet hallani, de a hajók motorját a hajócsavarok számát és hasonló zajok kiszűrésére alkalmasak.
Azt is érdemes tudni, hogy a második világháborús tengeralattjárók rádióelektronikájáért a gyűjtők egy vagyont adnak, ugyanis ezek az elektronikai eszközök valóban csúcsminőségű hangtechnikával rendelkeznek. A raktárakban tárolt készletek valóságos aranybányának számítanak!
A különbséget az adja a tömegcikkeknek szánt készülékektől, hogy az áramkörök tervezésénél nem engedték meg a legkisebb kompromisszumot sem a mérnökök.
A rádiós helyiségekben a filmeken látható képernyőkön megjelenő csíkok a frekvencia sávokat teszi láthatóvá. Azok a képernyők a szakértőknek nem csak a monoton hangokat láttatja, hanem azt is meg lehet állapítani, ha az ellenség hajószakácsa leejt valamit, az kés vagy villa volt-e?

ZorróAszter 2013.12.11. 09:17:13

És a használt hangfrekvencia miért esik a hallható tartományba? Biztosan ott a legjobb a terjedés?

4elefánt 2013.12.11. 09:34:51

Az erősítő úgy adja vissza, hogy hallható legyen, vagy látható a képernyőn, ez csak technikai kérdés. Szerintem.

4elefánt 2013.12.11. 09:48:04

Hasonló a helyzet mint az éjjellátó készülékeknél. Bár a hasonlat sántít a képalkotás itt a digitális technikát követi, megfelelő erősítéssel, de a kép már látható tartományba esik.
Talán elegendő informácót kaphatunk innen:
[DOC] 03 Hangterjedés.doc

4elefánt 2013.12.11. 09:55:10

Bocs ez nem működik:
www.google.hu/search
Letöltés után megnyitható.

pietnik 2013.12.11. 10:53:46

Zorró!
A HAARP nem más,mint egy Alaszkában telepített antenna rendszer!!Olyan sugárzó teljesítményre képes,amellyel bárhol időjárás változást lehet elérni,óriási energia-nyalábokat lehet egyik helyről a másikra transzportálni!!Az új világtudat c. rovatban meg lehet találni ezt a cikket(több is van belőle,és videó is!!)
Ott azt állítják,hogy energetikai telep,de katonai titkosítással,és katonai irányításssal működik,és hasonló faszságok mennek körülötte!! Nem világít rá tkp.,hogy mi is az,de nagy a fenntartás vele szemben,amiről maguk a katonák is azt állítják,hogy egy szupertitkos,és szuper hatású fegyver van a kezükben!
Én nem tudom ,mi az igazság,de hogy nem az,amit mi innen békaperspektívából látunk,az biztos!! Ez a cikkcsoport rengeteg témával foglalkozik,érdemes böngészni,ki-ki megtalálja a maga témáját,meg persze a maga megbotránkozási témáját is,no,meg azt is ,amiben hitetlenkedhet!
Csak példaként !Tegnap a párommal beszélgettünk arról,hogy miért is van az,hogy drága ,életre szólóan eladósító pénzeket költünk olyan cikkekre(autó pl.),amelyek tartós fogyasztási cikkeinkbe beépített enyészet miatt csak halmozódnak,adósságaink nöekednek,holott már az autó(hűtő,tv,sütőgép,stb) már régen a rozsatemetőben van!!!
Erre pár perccel ezelőtt ugyanott,az új vilátudat cikkei között találtam egyet,amely azt mondja,hogy a pénzalapú társadalom megszüntetése fontos cél,és a jövő,pénz nélküli társadalmának alapja olyan cikkek gyártása,amelyek évszázadokig működnek,önjavítók,stb,és ezzel a bolygót a természeti kincsek lerablásának gondjától tehermentesítik!
De erről,meg sok másról sem akarok itt írni,hiszen mindenkinek rendelkezésre áll ez az oldal,és kedvére böngészhet benne!Én magam is csak az elején vagyok ennek az olvasásnak!persze,nem mindent hiszek el,és nem minden nyeri el a tetszésemet,de ,azt hiszem,hogy valóban szükség van egy valóban létfontosságú szemléletváltásra,és ebben ezek a dolgok segíthetnek!

Nyírfa 2013.12.11. 13:45:11

Elkezdtem a Reagan-tájékoztatót olvasni, hát, nem egy rövid elbeszélés, az biztos.

Vajon mennyire hiteles az anyag?

rejtelyekszigete.blogger.hu/2013/01/26/a-reagan-tajekoztato

ZorróAszter 2013.12.11. 13:46:14

72. 4elefánt 2013. 12. 11. 9:48

Köszi szépen. Elolvastam. És megpróbáltam utána olvasni még a ping tényleges frekvencia kérdésnek is. Ha jól értettem, 5-15 khz közötti sávot használják. A terjedés hőmérséklet és sótartalom függő, és a hatótávolság a frekvenciával csökken, de a felbontás is.

Sajna teljesítmény adatokat nem találtam, de el tudom képzelni, hogy a legöregebb tapasztalt veterán bálna is kiugrik a partra a strandolók közé, ha mellette pingetnek egyet.

ZorróAszter 2013.12.11. 13:53:06

74. pietnik 2013. 12. 11. 10:53

Mint említettem, az a gond, hogy ilyesmiket kitalálni is nagyon könnyű.

Nekem mindig az az érzésem, hogy az összeesküvéselméletek elterelik a figyelmet a valós problémákról.

Szélmalomharcra utalva a tennivágyókat, miközben az igazi problémákkal nem törődnek.

Példaként mondanám a fúziós reaktor kérdését. Senkit nem zavar, hogy kb. harminc év óta szemlátomást szabotálják az ipari fúziós reaktor megépítését, pedig már rég a körmünkre égett a fosszilis energiaforrások problémája.

Szerintem ez az egyik legfontosabb probléma, de mindenki csak legyint rá.

Amíg nem csinál Hollywood filmet belőle, addig senki se hisz benne.

Utána meg az emberiség fel.e A másik fele meg ellenkezni fog.
süti beállítások módosítása