Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Miért nem lehet valódi Palesztin Állam?

2017. április 05. - ZorróAszter

A világsajtó és a nyugati agymosás legfelsőbb foka az, amikor már nemcsak a következtetéseket engedjük át kedvenc, választott médiáinknak (amiknek tulajdonosai, irányítói egyébként ugyanazok, mint az általunk legutáltabbakénak), hanem már kérdések feltevésére is képtelenek vagyunk önmagunktól, és csak azokat szajkózzuk, amit kedvenc lapunkban olvastunk.

Az egyik ilyen nyilvánvaló kérdés, amit valójában fél évszázada egyszerű szikárságában így nem tesz fel senki, az az, hogy vajon miért is nem lehetséges egy Palesztin Állam?

Ennek ugyanis ebben a szikár formában nyilvánvaló az oka.

Azért, mert a világon nincs olyan állam - akár a legvadabb diktatúrák sem - amik ne fáradnának bele a háborúzásba. Főleg pár vesztes háború után.

Ha Izraellel egy Palesztin Állam hadserege harcolt volna, már réges-régen belefáradtak volna az egészbe, és még ha a palesztinok a kardcsörtető diktátorokat szeretnék is leginkább, több vesztes háború után mára diktátort is olyant választanának maguknak kizárólag, amelyik békét igér.

Ez történt Izrael olyan ellenségeivel is, mint Egyiptom és mások.

Így azonban - valódi, igazi Palesztin Állam hiányában, aminek politikája ellen lázadni lehetne - a konfliktus és a feszültség a végtelenségig fenntartható. A Palesztinát uraló terrorszervezetek, félkatonai miliciák ellen ugyanis lehetetlen lázadni. De akár még politikai erőkifejtést, nyomást gyakorolni is velük szemben.

Ez pedig az Egyesült Államok érdeke. És ehhez asszisztál Izrael Állam.

Csakhogy az Egyesült Államok hűtlen szövetséges. Az hogy több mint fél évszázada látszólag kitart Izrael mellett, annak pusztán az az oka, hogy a térségben azóta sem változtak lényegileg az érdekei.

Jobb lenne, ha Izrael nem várná ki az utolsó utáni pillanatot a kapcsolatok akár egyoldalú rendezésére ahol lehet.

 

Ha még lehetséges egyáltalán.

 

2017. 04. 05.

 

További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr4512371813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littke 2017.04.05. 15:32:55

Kedves Zorro, zavaros a posztja.

Belekeveri, szokása szerint a mediákat, majd terroristákrol ir, akik persze a palesztin szempontbol nem azok, csak az elvett földjükért küzdenek.

Lényeg az, és ebben egyet értek,hogy Izrael és egyes US érdekek és médiák megosztott palesztinokat akarnak nem összefogottakat. Mert igy lehet mondani...."nincsen kivel tárgyalni".

És persze mára már van megosztott Sziria is.

ZorróAszter 2017.04.05. 18:08:54

Kedves Little!

Önnél az, hogy "zavaros a posztja" azt szokta jelenteni, hogy a tartalmát ellentétesnek véli az amerikai érdekekkel.

A nyugati médiákat azért vagyok kénytelen belekeverni, mert az ő hathatós és összehangolt működése nélkül lehetetlen lenne ilyen hatásosan eltussolni azt a kézenfekvő tényt, hogy azért nem lehet Palesztin Állam, mert akkor már évtizedekkel ezelőtt belefáradtak volna a háborúzásba. És lehetetlen lenne fenntartani a közel-keleti feszültséget.

littke 2017.04.05. 18:36:21

@ZorróAszter:
Azért nincsen Palesztin állam, mert Izrael azt nem akarja. Izrael nagyon befolyásos, a palesztinik nem.

A nyugati sajto jobbára azt irja amit Izraelt kedvezönek vél. A palesztinokat párttul senki sem fogadja, kivéve nagynéha nehány Skandináv.

igy aztán a p. nok le vannak szarva dacára annak hogy szerintem igazuk van. Legalább valami föld kellene nekik.

Na tessék lehet antiszemitának nevezni.....

ZorróAszter 2017.04.05. 20:07:37

Majd ha azt mondja, hogy a zsidók vannak leszarva. :o)

Bár ha úgy vesszük, a palesztin is sémi nép.

Az rendben van, hogy Izrael nem akarja. Azt is tudjuk, mit mondanak, hogy miért.

A kérdés az, hogy igaz-e, hogy ha egy Palesztin Állam háborúzott volna, akkor már évtizedek előtt belefáradtak volna.

Ezt ne tudnák az Izraeliek? Lehetséges ez?

És hogyan viszonylik mindez az amerikai érdekekhez?

littke 2017.04.05. 20:44:29

@ZorróAszter:
Kedves Z.
Hogyan háboruznának a palesztiniak? Mégis hogyan ha nem ahogy? Atom fegyverek, F 21, a legfejlettebb takéták ellen, a legerössebb hadsereg ellen a nagy 5 után. Mégis ezt ön hogyan gondolja??? Szélba pisilés a köbön. Na itt látja a gyarmatositást, a mai világban 3D ben.

ZorróAszter 2017.04.05. 21:39:54

Kedves Little!

Ebből a kommentjéből már egyértelműen látszik, hogy felületesen olvasta el, amit írtam.

De nem akarom kényszeríteni, úgyhogy röviden újra leírom.

Azért akadályozták meg az amerikaiak és Izrael azt, hogy Palesztin Állam alakuljon, mert ha megalakul, akkor a palesztin nép már réges-régen kikényszerítették volna a saját államuktól, hogy kössön békét.

Akár évtizedekkel ezelőtt, ha lett volna akkor Palesztin Állam. Vagy ha ma megalakulna, akkor rövid időn belül.

Azonban a közel-keleti legnagyobb tűzfészek felszámolása nem érdeke az Egyesült Államoknak, nert ez az indoka a közel-keleti katonai jelenlétének. Így zsarolhatja ki feltűnés nélkül ingyen az arab olajat.

És erre az öngyilkos politikára kényszeríti Izraelt is a támogatásokért és segélyekért cserébe.

De jó lenne, ha Izrael felismerné, hogy ez egy öngyilkos politika.

littke 2017.04.05. 22:15:44

Kedves Z.
1 A palesztinok kezében nincsen semmi kártya, ergo ismételem, le vnnak szarva.

2 Izrael jol tudja, hogy az amcsikra még mindig szüksége van.

3 Az amcsik jelenleg még katonai fölényben vannak és ezért ott vannak ahol akarnak.

4 Már joval kevésbé van arab olajra szükségük, de a játszotért el nem akarják elhagyni és sajnálatosan a terroristákat támogato Szaudi Arábiát is támogatják. Miért? Amig ott ellentétes érdekek vannak, Izral biztonságban lesz.

Ki van ez fundálva. Persze szerintem egy béke kellene, mert hosszutávon itt bajok lehetnek. De Izrael ezt sajna nem igy látja, terjeszkedni akar és hét teheti....

Én meg itt Floridában inkább fürdök a tengerben.

ZorróAszter 2017.04.05. 23:21:58

Kedves Little!

Mondom, hogy felületesen olvas:

Úgy írja többedszerre, hogy a palesztinok kezében nincs semmi ütőkártya, mintha bizony én azt írtam volna, hogy van.

Igen, Ön azért fürödhet nyugodtan a tengerben ellentétben az emberiség 90%-val, mert az amerikaikat a fegyverek árnyékában kirabolja az arabokat. A lopott pénzből meg igyekszik korrumpálni a sajáát hátországát. Például azzal is, hogy szép fizetéseket, szép nyugdíjakat és például olcsó benzint varázsol elő belőle.

Amerika nemcsak a szaudiakat támogatja a terrortámogatás ellenére, hanem maga a világ legnagyobb terrortámogató országa legalább a II. világháború vége óta.

Az Iszlám Állam családfája egyenesen levezethető az általuk létrehozott szervezetekből. Kizárólag a szabad nyugati sajtó összehangolt irányítása homályosíthatja el például ezt a tényt is.

Mára pedig sorra derülnek ki, hogy a korábban szélsőbalosnak hitt és propagált pl. olaszországi bombamerényletek mögött is mind CIA által pénzelt fasiszta terrorcsoportok áltak.

littke 2017.04.06. 00:48:55

@ZorróAszter:
Hmm.
Sokkal egyet értek, de van itt azért más dolog is ami miatt szépek a fizetések és ha az illetö szerencsés, azaz a munkahelyén volt privát nyugdij lehetöség, vagy ha nem félretett pénzt, akkor van pénz a nyugdijas korban is. Mésképpen csak az állami nyugdij lesz ami édeskevés.

A joléthez tartozik
Kemény munka, tisztelet és becsület másoknak a munkahelyen, összetartás széthuzás helyett.

ZorróAszter 2017.04.06. 10:46:38

Kedves Little!

Annak kifejtése, hogy mik vezettek a világ népei közötti egyenlőtlenségekhez, meghaladja egy komment kereteit.

De azt azon belül is cáfolnám, hogy a kemény munka, a kölcsönös tisztelet, ... meg azok hiánya.

Én készséggel elhiszem, hogy Önök öszintén ámítják ezzel magukat, meg ámítják Önöket.

De az hogy mondjuk az Ön autójába miért kerül viilágpiaci ár alatt benzin, ahhoz ezeknek vajmi kevés köze van. Több köze van a Földközi tengeren állomásozó repülőgéphordozóknak, amik ugrásra készek ha esetleg valamelyik olajkirályság vonakodna meghosszabítani a koncessziós szerződést.
süti beállítások módosítása