Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Nem elég hülyének lenni! Annak is kell látszani!

2014. április 07. - ZorróAszter

Éljen Orbi! Gratulálunk!

Éljen Orbi! Gratulálunk!

 

 

 

 

Tulajdonképpen irigylem a FIDESZ szavazótáborát.


Orbán Viktornak csak a Viszkisrablóéhoz mérhető népszerűségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr638907190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gordon. 2014.04.07. 18:19:46

Amit írsz, az rendben van, a legtöbb dolog ül, de van néhány terület, ahol a kép szerintem más.
Nem részletezem sem a taktikai hibákat, sem az amatőröket is alákínáló hiányos és buta kommunikációt. Nyilvánvalóan baj volt a baloldaliság egyértelművé tételével is.
Két dolgot azonban megjegyeznék.

1. A disznóságok korrekciójára tett ígéret már önmagában elég kellett volna legyen azok számára, akiket ezek a disznóságok érintettek. Ezek véghezvitelében bízhattak és az MSZP azért ha nem is a régi minta szerint, de baloldali pártnak tekinthető. Az "új" minta, ami a civilizált nyugaton működik, a piacgazdasági rendszert szabályozó és megregulázó szociáldemokrácia. Az ígéret mégsem volt elég, bár az kellett volna legyen. Hiányzott a populizmus és egyéb sallang - többek között.

2. Valóban van egy réteg, ami a saját szempontjai szerint joggal elégedetlen az MSZP baloldaliságával és ezek egy része otthon maradhatott, ahogy írod. Abban viszont meglehetősen biztos vagyok, hogy ez a réteg nem teszi ki a szavazók 40 %-át, de még a 20-at sem.
Az okok között szerepelhetnek tehát a taglalt szempontjaid, de az arányok mások és a dolog sokkal többrétűbb. Ezeket többen taglalták - most is, korábban is.

ZorróAszter 2014.04.07. 18:33:10

Kedves Gordon!

Az MSZP háromszor alkalmazta azt az alibit, hogy azért nem tud baloldali lenni, mert az SZDSZ zsarolja a koalícióból való kiugrással.

Ezt a választók egyre kisebb része szopta be. És egyre kevésbé hitte el, hogy a következő alkalommal beváltja a reményeket vagy legalább az igéreteket.

Az inaktívak piszkálása persze hogy emiatt lenne kínos.

Mert ha kiderül, hogy azok nem az árokban feküdtek seggrészegen a szavazófülkék nyitvatatartási idejében, hanem a szocialista párt régebbi szavazói, akkor legalább most lépni kellene.

De ilyen irányba senki se akar lépni a szocialista párton belül.

Ezért marad az, hogy ne törődjünk vele, ki és miért maradt otthon.

Könnyebb azt mondani, hogy az a 40% pontosan korelál a hazai alkoholisták számával.

bozontoskopasz 2014.04.07. 19:07:29

Kedves ZorróAszter!
Azért Gordonnal egyetértek, nem maradt otthon 40%! Az eredményt én akkor sem fikázom, ha én is elégedetlen vagyok vele, mert azért a sok apró, vagy nagyobb bodicsek mellett még tisztességes is ez a helytállás! Az LMP Budapestet meg tudta volna fordítani, ha nem marad kívül!, Sőt néhány vidéki körzetet is! Ezért sem értem amit mondassz mert újabb vitát nyitnánk, ami sehová sem vezet!
A közvélemény kutatók elég pontosan jelezték hol tartottunk, az összefogást pedig mindenki sürgette tőlük! Nincs mit a szemükre vetni senkinek! Nyerhettek volna dupla annyi helyen, ha kicsit tisztább a választás, de sajnos el ment a hajó!
Nincs személyeskedésre idő, mindenkinek lépnie kell! Jó, ha ezt a tegnapi szövetségesek úgy teszik, hogy nem zúzzák szét amit eddig összeadtak!
Lehetőséget kell adni mindenkinek, hogy újabb frontot nyissanak, és ezzel utat nyissanak egy új nagyobb koalíció lehetőségének! Hátha a nácik helyett létre jön egy dinamikus akár jobb, akár balközép párt! Ezért nem lehet mindenkinek bent maradni a frakcióban sem, sőt! Ha így alakult terüljenek szét, és folytassák a küzdelmet, de ne önemésztéssel tegyék, hanem cselekvő kész mindenre reagáló agilitással! Ezt csak így tudják megtenni, ha külön válnak!

ZorróAszter 2014.04.07. 19:38:14

Kedves Bozontoskopasz!

Nagy vicc volt eddig is azt látni, hogy menekült mindenki attól a kérdéstől, hogy miért szövetkezik a szocialista párt három olyan párttal, aminek a maradék szocialista szavazó nélkül jószerivel az 1%-a sincs meg, a szavazók a határozott felhívásra is pocsék hatásfokkal szavaznak rájuk, a többség el se megy, ha nem MSZP-s a kerületi jelölt.

Ha meg nyernek, főleg ha alig többséggel, akkor a három párt rángatja őket azzal zsarolva, hogy felrúgja a koalíciót.

Az egész összefogási taktika arra ment, hogyan lehet elrejteni ezt a tényt a választási eredményből.

Azonban úgy látszik, többé nem lehet rávenni erre a játékra a baloldali szavazókat.

Túl sokáig játszottak arra, hogy a kisebbik rossz alapon úgis rájuk szavaznak.

Ha így folytatják, a következő kőr már egyszerűen a parlamentbe jutásért, az 5%-os küszöb átlépéséért megy majd.

Magyarországot meg az enyveskezű rablóbanda a Nácipárttal kar-karba öltve vezeti a szakadákba újra, mint tették a nagy elődök 1914-ben és 41-ben.

lord 2014.04.07. 20:22:29

Kedves ZorroAszter!

Ezt írod
"Mikor vesztette el a baloldal a 2014-es választást?
Amikor jó régen a szocialista párt elsősorban a külföldi nagytőke baráti tanácsaira hallgatva letett a tömegpárt minden formájának a visszaépítéséről, a szakszervezetekkel való szoros együttműködésről, és ehelyett a modern nyugati példák szerinti választási néppárttá próbált válni."
Lényegében hasonló az értékelésed a legutóbbi blogomban írtakkal.

Ezt azért célszerű még kiegészíteni - én sem tettem meg a blogomban - olyanokkal, hogy elkezdődött egy egymás közötti rivalizálás.
Vagyis:
"Én demokratikusabb vagyok mint te!"
"Én nagyobb piacpárti vagyok mint te!"
"Én liberálisabb vagyok mint te!"

Aztán "kiderült" az is, hogy vannak az MSZP-ben "megkövesült ősbölények, és haladó gondolkodásúak". lett is egy kis pártszakadás...

Ami talán a legfontosabb:
Amíg Orbán a 45 előtti magyar történelmet JÖVŐKÉPNEK ÁLLÍTOTTA BE, addig az MSZP minden múltját kiöntötte a mosdóvízzel...

ZorróAszter 2014.04.07. 20:53:29

Kedves Mylord!

Az a gond, hogy a szakadás nem emellett a varrás mentén következett be. Nem az "ősbölények" és a "haladó fiatalok" között, hanem a gyurcsányisták és bajnaisták távoztak. Az ősbölények egyszerűen háttérbe húzódtak.

Az, hogy az MSZP mit mond a 90 előtti korszakról, az majdnem mindegy. Az érzelmi kérdés. Nem olyan súlyos, hogy amiatt tömegek szakadjanak le az MSZPről. Persze az se kóser, hogy állandóan vagy visszatérően erről menjen a vita. Ki lehetne alakítani egy ésszerű kompromisszumot is.

Az emberek megnyugtatják a lelkiismeretüket, hogy a választási logika szerint erre van szükség.

Az ősbűn a baloldali értékek elhagyása és az új, a gyurcsányisták, bajnaisták, liberálisok becsempészési kisérlete ehelyett. Mert azt tudták a választók, hogy erre csak személy szerint a képviselőknek van szüksége, ráadásul tuti súlyos szavazatvesztés.

relatív 2014.04.07. 21:04:22

Csak a hatalomban lévők kaphatnak ki, tehát az ellenzék csak nem nyert, de nem vesztett !

Különösen, ha figyelembe vesszük azt a hendikepet, amivel indult ! Az elért eredmény inkább kedvezőbb, mint az elvárható volt, hiszen így, ilyen körülmény között IS a támogatás növekedett, míg a nyerőre kevesebben szavaztak, mint azt korábban 'jósolták' !

Az a függőség - félelem - ami jellemzi az embereket bizony csak egy biztos ellenzéki győzelem esetén vált át a hatalom elleni oldalra.
Ezzel számolni kell, hiszen láthatóan a magyar társadalomban - látjuk a korábbi szavazásoknál IS - a tömeg mindig az erős félhez húz, ezért az elbizonytalanítás - és ebben még a magukat 'baloldalinak' kikiáltó média, és jelentős képviselői IS jeleskedtek - a legnagyobb hátráltató jelenség.

A zsarnok, cezaromániás, diktatúrás vezetéssel szemben demokratikusan nem lehet győzelmet elérni, ez IS egy olyan tény, amivel számolnunk kell, hiszen a diktátor mindig olyan jogi környezetet kényszerít ki, ami a saját igényének teljesítésére minden legális alapot megteremt, erővel !!!

ZorróAszter 2014.04.07. 21:16:20

Kedves Relatív!

"csak nem nyert, de nem vesztett !"

Ez csak játék a szavakkal. A tény az ostoba politizálás, amivel a szocialisták ezzel az enyveskezű rablóbandával szembe mentek.

Mire ezzel a négy évvel végeznek, az aszfaltot is ellopják az utakról. Még a kátyút is.

Ez volt az utolsó pillanat a megállításukra.

A következő az összeomlás. Csoda hogy ez nem következett be eddig. A baloldal megint egy romhalmazt örököl, és hajthatja megint ingyen az embereket hogy a romhalmazból valami legyen.

napos 2014.04.07. 22:33:11

8.
Ne idegelj már.
Az álbal maga a romhalmaz. Úgy erkölcsileg, mint gazdaságilag.
Nem bírtok róluk leszakadni.
Mivel magatok is a harácsbirodalom támogatói vagytok, valódi, akár nemzeti baloldaliság szóba se jöhet.

Kokó 2014.04.07. 22:49:03

'Aszter kérem, mint mindig, most is jól beszél, illetve követhető a logika...
Az első vesztés valóban ott történt, mikor az SzDSz belépett a képbe, és a "baloldaliság" kolonc lett az MSzP-nek...
Akkor adta fel a "szocdem jellegét is a baloldal, és lépett egy nagyot a neoliberó felé, azt meg tudjuk, hogy az mit jelent...
Relatív, az Összefogás célja a kormányváltás volt, tehát vesztett... Nem lepődnék meg, ha egy éven belül szétesne a szövetség... Semmi közös nincs már bennük, mivel a célt nem érték el, értelme sem sok van együtt maradni...
Ha mégis, akkor a fidesznek első dolga lesz szétverni őket, s mint tudjuk ebben hatékonyak...

ZorróAszter 2014.04.07. 23:22:45

9. napos
2014. 04. 07. 22:33

"Mivel magatok is a harácsbirodalom támogatói vagytok ..."

Muhahaha ! ! ! :o)

Eddig még nem is ismertük Önt a kabarészerzői oldaláról, de profi.
Hátmég ha egy FIDESZ-es szájába adja ezt a szöveget :o)

ZorróAszter 2014.04.07. 23:30:43

Kedves Kokó!

Tök szokatlen ez az ikonja. Nincs kedve visszatenni a régit?

Nem tudtam, min gondolkodom fél percig, míg rájöttem, hog az új ikon.

Persze az Okok nickje zavaróbb volt egy ideig.

No mindegy.

Az a fő baj, hogy nem teljesen történt meg a liberális párttá válás sem. Hanem valami hülye maszatolás volt. Hol osztogatás ész nélkül hitelből, hol meg vizitdíj.

Mintha ők maguk se tudnák, mit csináljanak, illetve mintha tényleg a liberálisokkal bírkóztak volna.

Ám néha kilógott a nagy szőrös lópata, hogy tulajdonképpen örülnek, hogy nem kell baloldali politikát folytatniuk, és hivatkozhatnak az SZDSZre.

relatív 2014.04.07. 23:37:58

Kokó, ebben tévedsz. Mint írtam volt csak a hatalomban lévő veszíthet ( bármi IS volt a kihívó - nem IS tette lehetővé a regnáló a versenyt, több értelemben IS - törekvése ), hasonlóan az ismert helyzethez pl: az ökölvívás világbajnokát kihívó akár veszít, akár nyer ( csak nyerhet ! ) majdnem ugyanannyi honoráriumot kap. Ha nyer, még a bajnokság IS az övé, amit a másik elvesztett, ha veszít, ő nem veszít el semmit !

A 'kormányváltók' ( valahogy jelölni kellett magukat, mert az 'összefogás' - t elhalászta előlük a hatalom (!).

A körülmény meghatározta keretben ez volt a maximum ( növelték támogatottságukat határukig ! ) amit el lehetett most érni ( a hatalmas gátak sorában még a szkeptikusok jajgatását IS el kellett viselniük ). A meccs még nincs lefutva - mit tud tenni ezzel a 'győzelemmel a hatalom ebben a kloákában, azt jósold meg !?

Sem a belföld, sem a külföld támogatása nem egy szilárd alapot láttat, a gazdaság továbbélése nem az egyes haveri meggazdagodás függvényeként, hanem annak éppen ellenkező végleteként valószínűsíthető, most jön a neheze nekik ! A végletesen kettéosztott országban ez a 2 millió látszat-támogatással nem sokat érnek, a végletes vereség lesz a sorsuk, mert demokratikusan nem leválthatók !

bozontoskopasz 2014.04.07. 23:54:01

Kedves ZorróAszter
Az valóban igaz, hogy a 2010 utáni politikai formációk nem voltak készen szervezetileg sem a szavazáshoz, és az MSZP adta a gerincét a választásnak. Ha nincs kompromisszum velük, nincs a szavazók elnyerésére sem lehetőség. Ami most történik az olyan arculatformálás, ami létrehozhatja szükséges platformokat egy újabb kormányzáshoz..
Én úgy láttam, hogy a legfőbb oka a sok vidéki szavazó kör elvesztésének az a szalámizás, ahogyan a szavazóköröket összeollózták. Majd az elszigetelt településekre rászabadították az egyoldalú médiát, és a jobbikot. Van olyan szavazókör, amelyik öt járáson nyúlik keresztül, és korábban ez négy képviselői körhöz tartozott. Ezért az ellenzéket okolni és egymásban keresni a hibát meglehetősen inkorrekt. Inkább azt kellene megvizsgálni, hogyan segíthették volna egymást ezeken a szétszaggatott területeken a mi jelöltjeink, mert biztosan lett volna erre is lehetőség!
Sajnos a választási összefogás későn történt meg, ezért a felkészülés is körülményesebb volt erre az akcióra.
Azért kellett szövetkezniük, mert a közvélemény kutatások azt mutatták, hogy az MSZP képtelen a megújulásra, képtelen új arcokat sorba állítani, és ezért kellett Szekereséknek, Helmeczynek, Bajának, vagy a többi levitézlettnek félreállni. Ez a lehetőség fel volt ajánlva Gyurcsány részéről a ciklus elején, de a kemény mag nem volt hajlandó visszavonulni, igy maradt a könyörtelen vereség. Látni kell hogy a fiatalok elég jól teljesítettek. De azt is akik magasabb szintet képviseltek a képviselői munkában, azok az egyéni körzetekben is keményen helytálltak, mint Kiss Péter, vagy Hiller.

ZorróAszter 2014.04.08. 00:05:55

Kedves Bozontoskopasz!

Az egész összefogási tilitoli arra ment ki, milyen konstrukcióban nem fogja kiverni az emberek szemét, hogy itt három nemlétező pártról van szó kb. 10 korábbi politikussal, akik azt várják, hogy az összefogás égisze alatt az MSZP visszaszánkáztassa őket a hatalomba.

A dolog sikeres volt: senki sem tudja, hány százalékot kapott a DK, az együtt PM és a liberálisok.

És főleg azt nem, hogy mennyi volt a szavazatveszteség azáltal, hogy a szocialista szavazó nem ment el a liberális jelöltre szavazni, illetve mekkora volt a veszteség azáltal, hogy a szavazó már az MSZP-s jelöltre sem ment el mert tele lett a bugyra az egésszel.

Én is mondtam hetekkel ezelőtt, hogy tökönszúrom magam, ha itt Kispesten nem szocialista jelöltet indítanak, és komolyan fontolgattam, hogy életemben először nem megyek el választani, ha ez lesz.

Meg azt is mondtam, hogy legszivesebben seggberúgnám őket.

relatív 2014.04.08. 00:06:27

Sorri !

Kimaradt a mondat fele : " A 'kormányváltók' ( valahogy jelölni kellett magukat, mert az 'összefogás' - t elhalászta előlük a hatalom (!)"... tehát nem a vesztesek, hanem most - még - nem győztek !

Kokó 2014.04.08. 03:24:29

Relatív, ez csak szemantikai kérdés....
Nekem nem megy nagyon, hogy akkor még négy évig megint nyugtatgassam magam.
Mi van ha akkor sem?
Most lett volna itt a ragyogó alkalom, de elszalasztották.
Az MSzP három évig ült a seggén, és örült, hogy néhányuk még a hatalomba maradt, és élvezte a költségtérítés "reformját"...
Ez a hajó elment és ha a fidesznek összejön a kétharmad ismét, (ha már össze nem jött nekik) akkor ott fognak jó pénzért tehetetlenkedni négy évet....
Nekem ez már nem fér bele...
A saját pártjuknak kellett volna ezt a here bandát már rég lapátra tenni...
Most biztos jobb, hogy a nép tette őket lapátra, (Ez ám az igazi "legitim" bukás)

Kokó 2014.04.08. 08:43:30

14. bozontoskopasz
A szavazókörök összeollózása, 2010-ben még nem történt meg, mégis akkor hordták össze az "igazi kétharmadot"....
Tehát a mostanihoz csak ok okozati összefüggésben lehet kapcsolni....
A 2010-'14 es tevékenységük volt a mostani kétharmad kovácsa...
A legendák ellenére, a választók nem hülyébbek, mint 2006-ban voltak, csak ők így tudják "artikulálni" a véleményüket...
Még így is korrektek voltak, mert a fideszre sem szavaztak...

Kokó 2014.04.08. 09:04:25

'Aszter kérem, ez az ikon a hiteles.
A másik már 12éve elavult....:-))))
Az Okok nick csak szükségmegoldás volt, (halvány utalás az eredetire) de egyelőre még a másik blogban meghagyom, mert nem tudom összevonni a kettőt....
Az ok ismert. (balfék vagyok az informatikához, -vagy mihez?-)

ZorróAszter 2014.04.08. 14:07:33

Kedves Kokó!

OK OK

Meg fogom szokni.

"balfék vagyok az informatikához"
Különösen, ha az informatikusok balfékek, és félrevezetik a felhasználót a magyarázó szöveggel.

Ha az Okok-os blogjában a Vezérlőpult menüpontban átírja a
Ez a blogom neve: Okok
-ot
Ez a blogom neve: Kokó
-ra, akkor a Nolblogon mindenhol, ahol eddig Okok volt, Kokó lesz. És semmi más nem változik.

Ha a NOL-on kommentelt Okok-ként, az marad Okok.

ejmiakő 2014.04.08. 19:12:23

10. Kokó
2014. 04. 07. 22:49
Az álbal már a 80-as években létrejött.
Látták a vagyonszerzés lehetöségét és vágyták. Aztán lecsaptak.
Az SZDSZ csak a bokréta.

ejmiakő 2014.04.08. 19:17:28

11. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 07. 23:22
Az álbal támogatása pontosan azt jelenti. A Fideszé sem sokkal kevesebbet., de ök legalább úgy tesznek, mintha.
Az MSZP-t pedig szocialistának tartani enyhén túlzás. Mág a saját honlapjukon is szocdemröl hadoválnak. A valóságban pedig egyszerüen bérencek.

ZorróAszter 2014.04.08. 20:06:12

Kedves Ejmiakő!

Mit mintha? Mintha lopnának mint a szarka?

Mintha lopnának mint a szarka, ezzel szemben tényleg lopnak mint a szarka??

"Mág a saját honlapjukon is szocdemröl hadoválnak."
Tulajdonképpen nem lenne rossz próbálkozás, csakhogy az emberet túlnyomó többsége tökelétesen tisztában van azzal, hogy a szocialista és szociáldemokrata kifejezések szinonímák már nagyon régóta.

"A valóságban pedig egyszerüen bérencek."
Innen még hiányzik, hogy kiknek a bérencei. Zsidók, németek, a külföldi nagytőke, a gyurcsányista nagytőke, vagy kié. Ez így: "egyszerüen bérencek" túl tág kategória. Erre illik az aki sokat markol, keveset fog.
süti beállítások módosítása