Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Ságvári Endre

2015. február 26. - ZorróAszter

Gestaposok és terroristák

 

Jó lett volna, ha mielőtt a független magyar bíróság felmenti a Ságvári Endrét meggyilkoló csendőröket, tájékozódott volna a közvetlenül a náci megszállást követő átszervezésekről a magyar politikai rendőrségnél.

Hogy valójában kik voltak ezek a csendőrök és rendőrök, akik megkísérelték Ságvári és társa elfogását?

 

Vagy utána néztek, kik is voltak ők valójában?

 

És ennek ismeretében mentették fel őket?

 

Az érdekes lenne ...

Ságvári Endre

 

A náci megszállást követően a részben újonnan jelentkező követelményeknek megfelelően 1944. március 28-án hozták létre a magyar Gestapo-t Hain Péter vezetésével.

Mivel a szervezet hivatalos neve - Állambiztonsági Rendészet - némileg félrevezető volt, továbbá emlékeztetett más párhuzamos, de egyéb feladatot ellátó szervezetek elnevezésére, hamarosan mindenki csak magyar Gestapoként emlegette hivatalosan is.

 

Hain Pétert a magyar Gestapo vezetőjét az amerikai hatóságok átadják a Mátyásföldi repülőtéren

 

Az Állambiztonsági Rendészetet a német Gestapo szervezeti felépítésének megfelelően alakították ki. A szervezet a kezdetektől szoros együttműködésben működött a megszálló csapatokkal érkezett német Gestapoval és az SD-vel.

És Hain új szervezetét is a német Gestapo svábhegyi főhadiszállása szomszédságába költöztette.

Így a német Gestapo, az SD, Eichmann különítménye és a magyar Gestapo egy nagy komplexumban tevékenykedhetett szoros együttműködésben.

 

Magyar rendőrségi delegáció fogadása Berlinben. Jobbra Heinrich Müller, a Gestapo parancsnoka. 1939. február 1.

 

Az újabb követelmények a náciellenes ellenzék, a baloldaliak, elsősorban a kommunisták teljeskörű üldözését illetve az immár brutális nyíltsággal fellángolt zsidóüldözés elől menekülők felkutatását és megsemmisítését jelentette.

 

Hain Pétert és szervezetét közvetlenül a később szintén háborús bűnösként elítélt és kivégzett Baky László belügyügyi államtitkárnak rendelték alá.

Hain ekkor már régóta a náci Németország, a Gestapo és SD fizetett ügynöke volt.

 

Tárgyalások a Birodalmi Biztonsági Főhivatal és Gestapo székházában az RSHA vezetőivel. Arthur Nebe és Werner Best SS ezredes. Középen civilben dr. Boór Aladár a magyar belügyminisztérium képviseletében.

 

Az országos hatáskörű magyar Gestapohoz helyezték át a korábbi politikai rendőrség és a csendőrség politikai nyomozóosztályainak állományát.

 

Ez az oka, hogy a Ságvári meggyilkolásában részt vevő közegek vegyesen csendőrök és rendőrök voltak.

 

A szervezet nem váltotta be teljes egészében a hozzáfűzött reményeket, és Haint 1944 június 10.-vel főként emiatt, de részben ettől független különféle személyi ellentétek miatt is leváltották a magyar Gestapo éléről, és csak Szálasi hatalomátvétele után tért vissza. Utóda Nagy Valér lett.

 

Hain Péter még leváltása előtt elrendelte többek között Ságvári Endre felkutatását, ám az általa létrehozott és időlegesen elkülönítve működő, de továbbra is a magyar Gestapo kötelékébe tartozó speciális csillaghegyi nyomozócsoport emberei több alkalommal is nyomát vesztették.

Azonban 1944 júliusában a nyomozócsoport más személyek megfigyelése kapcsán figyelt fel rá, de csak annyit feltételeztek róla, hogy az antifasiszta ellenállás és feltehetően a kommunista párt magasabb tisztséget betöltő egyik vezetője lehet.

 

Így került sor a rajtaütésre.

 

Konkrétan ki és mi ellen harcolt a náciellenes mozgalom, benne a kommunistákkal és Ságvári Endrével?

 

Egy olyan hazaáruló rendszer és képviselői ellen, amely buzgón együttműködött a Magyarország megsemmisítését és a magyar nép Uralon túlra deportálását tervező náci birodalommal.

Ugyanis a náci ideológia szerint nemcsak a zsidók, cigányok, hanem a magyar nép is nemárja untermensch faj, aljanép, amit a végső győzelem után a többi nemárja fajjal együtt vissza kell telepíteni oda ahonnan jöttek, az Uralon túlra.

Nagy-Magyarország tehát a nácik tervei szerint a végső győzelem után Gross-Ungarn lett volna magyarok nélkül.

És a zsidókkal kapcsolatos tervek módosulása alapján megalapozott a feltételezés, hogy a magyarok útja se keletre vezetett volna végül, hanem ha már megvolt a megfelelő infrastruktúra, akkor inkább északra Auschwitzba a zsidók után.

 

Akik tehát a náci Németországot bármiben támogatták, segítették, azok a magyar nép legelemibb létérdekei ellen összeesküvő  hazaárulók voltak.

Ezeknek a rehabilitálása folyik ma gőzerővel, továbbá ezzel párhuzamosan az ellenük fellépők, ellenük harcolók, ellenük fegyvert fogók kiradírozása a történelemből cseppet sem kisebb vehemenciával.

Vagyis érdemes lenne végre észrevenni, hogy itt már jóideje nem pusztán antikommunista propaganda, hanem náciMagyarország feltámasztása folyik.

Ságvári ezzel szemben azt tette, amit minden magyar katonatisztnek, rendőrnek, csendőrnek, minden hazafinak tennie kellett volna: lőni a magyar nép és haza esküdt ellenségeire és a velük együttműködő hazaárulókra.

 

De ezt csak kevesen tették.

 

A tét tehát már rég nem az, hogy milyen szellemiséget sugall egy nácimosdató bíróság ítélete, vagy hogy maradhat-e Ságváriról elnevezve egy iskola.

 

Mégcsak az sem, hogy mikor lesz Szálasi szobor avatás a Horthy  téren.

 

Hanem az, hogy hagyjuk-e hogy feléledjen náciMagyarország vagy nem hagyjuk.

 

 

 

 

De Ságvári már rég meghalt.

 

Hiába várjuk, hogy cselekedjen. Ismét. Helyettünk.

 

 

 

2015. 02. 26.

 

 

További cikkek »»»»

 

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr828907128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cuba Libre c.C. 2015.02.26. 12:14:31

Kedves ZorróAszter !

Sok részletet megtudtam, amelyet eddig nem ismertem és gondolom nem meglepetés, hogy egyetértek a cikkel.
Az egyik nagyon fontos rész benne éppen az, hogy mit terveztek a németek a magyarokkal, ez az a pont, amikor az ember nem is érti, hogy miként tud átsiklani efelett bárki. De az biztos, ha a náci erők győznek, ma Magyarország sincs, ebben teljesen igaza van. Eddig sem értettem, miért gondolja bárki is az ellenkezőjét.

Quick 2015.02.26. 12:22:13

Zorro, kérem!

Végre megint olvashatom! Majd jövök ebéd után, bár látatlanban is pluszolhatnék... :-)))

(Ez udvarlás volt, hogy jó napja legyen!)

Nyírfa2 2015.02.26. 12:34:51

ZorróAszter, Ön hiánypótló, nem csak a Nolblogon.

+

Quick 2015.02.26. 12:41:06

zorro, kérem!

..és hoztam dalt, hogy történelmi legyen a hangulat! :-))) Azt nem találtam meg, amiben azt énekeltük, hogy járjuk az ösvényt mit Ságvári járt... de ez is jó!

www.youtube.com/watch?v=PiUg_QdVEZc
Nem akarom elviccelni a posztját, ne haragudjon, de kell egy kis hangulat is...

Valéria 2015.02.26. 12:43:24

Kedves ZorróAszter


ezt írja:


"ki és mi ellen harcolt a náciellenes mozgalom, benne a kommunistákkal és Ságvári Endrével?
Egy olyan hazaáruló rendszer és képviselői ellen, amely buzgón együttműködött a Magyarország megsemmisítését és a magyar nép Uralon túlra deportálását tervező náci birodalommal.
Ugyanis a náci ideológia szerint nemcsak a zsidók, cigányok, hanem a magyar nép is nemárja untermensch faj, aljanép, amit a végső győzelem után a többi nemárja fajjal együtt vissza kell telepíteni oda ahonnan jöttek, az Uralon túlra."

Ha jól értem - "bár én csak egy szegény szűcs tanulatlan özvegye vagyok" by Mikszáth -, a náci ideológia szerint a magyarokkal kapcsolatos náci tervek bizonyítva vannak.

Most olvastam Ungváry nyilatkozatát és valamiért megragadta az alábbi idézet a figyelmemet.

Érdekelne a véleménye erről :

"„Ságvári esetében viszont egyértelmű a mérgezett múlt. Legyen világos: egy sztálinistáról beszélünk. Aki ha nem ránt pisztolyt egy adott szituációban, és esetleg túléli 1945-öt, akkor az ÁVH vezetője is lehetett volna. Ezért nem túl tapintatos róla elnevezni bármit egy olyan országban, ahol ennyi áldozata van a kommunizmusnak, vagyis nem csekély számú embernek Ságvári neve a bolsevik rémuralmat testesítheti meg” – mondta Ungváry Krisztián. '

Vagyis Ungváry szerint EZ IS bizonyított tény, hogy mi lett volna ha?

maiman 2015.02.26. 12:45:11

Üdv!

Kedves Zorró, írod:

"Így a német Gestapo, az SD, Eichmann különítménye és a magyar Gestapo egy nagy komplexumban tevékenykedhetett szoros együttműködésben."

Nos, igen. Ehhez egy kis adalék, bár nem rövid, ezért elnézést.


" Himmler Budapesten volt? Erről még sehol sem olvastam, hallottam.
- Két-három nappal 19-e után jött és csak egy, vagy másfél napra. A leszigorúbb inkognítóban.
- Trenker úr! Önök megbíztak Horthyban?
- Az volt az érzésünk, hogy velünk tart, éppen a salzburgi tárgyalások alapján és nem feltételeztük, hogy ezt netán kedve ellenére tenné, bár később mégis ez volt a helyzet. De eleinte egyáltalán nem! Meg aztán olyan jó volt mindjárt az együttműködés a különböző hatóságokkal, azt kellett hinnünk, hogy ez a kormány és a kormányzó utasítására történik így.
- Ön milyen magyar szervekkel működött együtt?
- Természetesen a rendőrséggel. Csakis a rendőrséggel. Hain Péterrel ugye.
- Hogyan ismerkedett meg vele?
- Ez így történt: mivel a Vár környékén gépfegyverek álltak, tüzelőállásban, ott semmit sem tehettünk katonai kíséret nélkül. Erre lerobogtunk a dunai rakpartra, azon az oldalon, ahol a Parlament áll. Ehhez előre pontos terepvázlatot kaptam. Ott üres telkek voltak, meg raktárak és egy szállítási vállalat raktáránál volt találkozónk a Biztonsági Szolgálat régóta Pesten dolgozó, persze titokban dolgozó embereivel, akik már előre gondoskodtak taxikról, megbízható taxisofőrökről, hogy aztán szétspriccelhessünk a letartóztatások foganatosítására. Ezek az ügynökeink - ezt így mondják rendőri nyelven - kinéztek egy szállodát, azt hiszem: Astoriának hívták, néhányan már ott is laktak. Így aztán az Astoriába mentünk 9 óra táján. Ott a szállodaigazgatóság tiltakozása ellenére berendezkedtünk. És oda érkezett Hain Péter, szóval ő magától jött! Bemutatkozott, mint a magyar rendőrség főnöke, kitűnően beszélt németül, nagyon szívélyes volt, kiürítette számunkra az egész szállodát. Az első foglyainkat már odahoztuk be.
- Eleinte elég nehéz volt a helyzetünk. Ugye, én, meg a 32 emberem…Nem sok ilyen bonyolult munkához. Csak úgy 10 fél 11 felé érkezett meg Bécs felől néhányszáz főnyi rendőralakulat. És Kaltenbrunner is.
- Önök tehát megkezdték a letartóztatásokat az erősítés beérkezése előtt?
- Kérem, mi nem azért jöttünk, hogy csak álldogáljunk. Az ember azért kapja a feladatát, hogy azt a lehető legpontosabban végre is hajtsa. Amennyire csak a körülmények megengedik."

A többi itt:
users.atw.hu/historiamozaik/trenker_a_gestapo.html

Nyírfa2 2015.02.26. 12:51:18

Magyar Gestapo - a hideg ráz.

ZorróAszter 2015.02.26. 12:58:01

Kedves Cuba Libre!

Én főként azt nem értem, hogyan hagyhattuk, hogy ez elfelejtődjön, és elhalványuljon a köztudatban.

Én is csak akkor vettem a lapot, amikor egy nálam jóval fiatalabb fiatalabb kollégám rákérdezett, hogy a nyilasoknak és a különféle magyar náci és fajvédő szervezeteknek miért volt szüksége külön bejáratú fajelméletre? Miért nem volt jó nekik a hitleristáké?

Akkor esett le a tantusz, hogy a fiatalabb nemzedék fejéből teljesen kitörölték ezt a kérdést.

ZorróAszter 2015.02.26. 13:05:59

Kedves Nyírfa!

Köszönöm a kedves szavakat.

Igen. Hátborzongató.

Van egy olyan érzésem, de bizonyítom nincs rá, hogy Hain Péter azért választott rossz nevet szándékosan, hogy helyette mindenki "magyar Gestapoként" emlegesse a szervezetet.

napos 2015.02.26. 13:11:02

Az apámat elöbb a nyilasok verték, amikor hazajött hadifogságból, akkor pedig az ávósok.
Pedig egyik oldalhoz se volt köze.
A mamámat a németek is el akarták rabolni, meg az oroszok is.
Nem szabad menlevelet adni senkinek se.
Hain pedig nyílván nem ért annnyit az usákoknak, mint von Braun. Aki ugye kapott menlevelet.
Mocsok ez az egész, ahonnan csak nézzük.

ZorróAszter 2015.02.26. 13:13:28

Kedves Quick!

Köszi szépen.

Én a Ságváris dalt egy filmen hallottam egyedül. A címe nem jut eszembe, de a főhős, akit Bencze Ferenc alakított, bekeveredik véletlenül egy április negyedikei megemlékezésbe, és ott éppen ezt éneklik.

Ja megvan: Egy kis hely a nap alatt

És hogy lássa, tényleg nem vetem meg a viccet, Valikának is- aki sokszor applikál verset a kommentjeibe is - egy vers :o)




Békeffi István: Két úr a Gestapótól

Mindegy már! Élmény volt ez is,
Amit semmi se pótol.
Lakásomon becsengetett
Két úr a Gestapótól.

Éjfél volt. Könnyû kábulat
A két szem altatótól.
Mindig ilyenkor érkezik
A két úr a Gestapótól.

A szobalány jött kócosan
és reszketett a szótól,
Mikor az ajtómon beszólt.
Két úr a Gestapótól.

Még semmit magán nem viselt
A kézzelfoghatóból
A pár szó, elsuttogva, így...
Két úr a Gestapótól.

Pár szó. S minden keverve még
Álomból és valóból.
De belépett szobámba már
A két úr a Gestapótól.

Hol van, hol van a rádió?!
A „titkos leadó!” Hol?!
És házkutatást rendezett
A két úr a Gestapótól.

Megéltem néha már ilyet,
De ez sok volt a jóból.
Minden fiókot összetúrt
A két úr a Gestapótól.

Megvizsgált bútort és edényt,
Az ágy alá valótól
Vázákig mindent megszagolt
A két úr a Gestapótól.

Aztán a fürdõszoba jött,
A szappan, fogmosópor.
Még a vécébe is benyúlt
A két úr a Gestapótól.

Titkos leadót nem talált,
S e szomorú valótól
Dühtõl torzultan távozott
A két úr a Gestapótól.

Szekrényembõl két rend ruhát
— A békébõl valókból —
S a pénztárcámat lopta el
A két úr a Gestapótól.

Most már holtan fekszik talán,
Agyontaposva lótól,
egy német országút porán
A két úr a Gestapótól.

Ezért most azt kérdem tehát
Egy arra haladótól,
Ha látja majd, hogy ott hever
Két úr a Gestapótól

Ki két finom ruhát visel
Egy pesti jó szabótól,
Hát tudja meg, hogy ez az a
Két úr a Gestapótól.

A holmim küldje vissza majd,
S hogy milyen feladótól
Jön a csomag, hát írja rá:
Két úr a Gestapótól.

S megírni, azért írom ezt,
Hogy tudja az utókor,
Mit jelentett, mint fogalom:
Két úr a Gestapótól.

holis? 2015.02.26. 13:23:23

Hol is olvasható a bizonyíték a magyarok Uralon túlra költöztetéséről a nácik győzelme után?

ZorróAszter 2015.02.26. 13:25:36

Kedves Valika!

Az iménti verset mint írtam Önnek is ajánlom.

Ungvári Krisztián egy nácimosdató fizetett történész, csak éppen nem a leggusztustalanabb fajtából.

Itt jelentősen téved: Ságvári nem élvezte a szovjet állambiztonsági szervek bizalmát. Elvben persze később élvezhette volna.

Sallai Imre inkább volt a alkalmas arra, hogy a háború után a politikai rendőrség vezetője legyen. A Tanácsköztársaság alatt már volt ilyen területen. És haza is részben a konspirációs ügyek, lebukások okainak felderítésére küldték.

Sallai nagyon intelligens pacák volt. És eléggé céltudatos. Feleslegesen nem kellemetlenkedett senkinek. És főleg nem gondolta, hogy a nyomozás egyetlen eszköze a verés.

Rendkívül kontraproduktív volt a megölése, mert így az úri osztályok kapták helyette Péter Gábort, aki így a helyébe lépett.

Valéria 2015.02.26. 13:41:29

13


kedves ZorróAszter,

súlyos dolgok ezen és a történészek még ma is vitatkoznak (ki tudja meddig?)


Ungváry egyébként így folytatja:

"Ságvári arról persze nem tehet, hogy „a Kádár-rendszer milyen hazug antifasiszta kultuszt épített rá, a 33 nevű, jól konspiráló ellenállóra”, arról viszont tehet, hogy mint sztálinista káder asszisztált a magyar kommunista párt Hitler–Sztálin-paktumot dicsérő politikájához. "


Valahogy az az érzésem, Ungváry Krisztián mást tanult a történelemből. Vagy az egyetemen nem ugyanazokat az oktatókat hallgatta, akik mást mondanak?

Egyébként köszönöm a verset, sok esetben nagyon jól egészíti ki egy kor, egy helyzet, egy vélemény értelmezését.

Nem véletlen szoktam magam is verset idézgetni, mert tömören, pontosan képes lényeget megmutatni.

ZorróAszter 2015.02.26. 13:45:16

Kedves Maiman!

Ez a Trenker nekem rémlik. De mintha Wilhelm Höttl környezetéhez tartozott volna. Tehát SD-s volt, nem Gestapos.

Nem tudok róla, hogy a Svábhegyi Nagyszálló és Majestic szálló előtt az Astoriában rendezkedtek volna be.

A svábhegyi Gestapo komplexumba ezek tartoztak:

"A Karthausi u. 2. sz. alatti Svábhegyi Nagyszállóban volt a magyar Gestapo egyik alegysége, a zsidó ügyekkel foglalkozó Koltay-csoport. Közvetlenül mellette a Karthausi u. 4/a. sz. alatti Majestic szállóban 1944. március végétől az Eichmann-féle különítmény rendezkedett be, az ugyancsak a Nagyszálló szomszédságában álló Lomnic társas üdülőszállóban (Evetke u. 2.) pedig Wislicany SS egysége. A Majestic és a Lomnic között volt a Mirabel ötlakásos társasüdülő (Karthausi u. 6.), amelyet a német SD és a Gestapo szállt meg."

epa.oszk.hu/02100/02176/00003/pdf/RTF_17_116-137.pdf
Ezen kívül a magyar Gestaponak volt még ez a csillaghegyi kihelyezett egysége. Ezen kívül főleg internálásra pedig a Rabbiképző Intézet több épülettel.

ZorróAszter 2015.02.26. 13:56:35

10. napos
2015. 02. 26. 13:11

Szomorú.

Én valahogy mégsem tudok egyenlőségjelet tenni a náci Németország és a Szovjetunió közé.

relatív 2015.02.26. 13:57:53

Történelmi tény - akinek kétsége van ( itt IS akad ilyen ) erről, tessék a történelmi relikviákat mélyebben átnézni, nem csak kételkedni -, hogy a nácik törekvése milyen irányultságú volt a magyar nép sorsát illetően.

De látszik, hogy másokban IS felvetődött - konkrétan bizonyítottan a II.VH utáni " egyeztetéseken", miszerint a magyar államiság megszüntetését vetette fel az amerikai tárgyaló fél, és csak a most annyira szidott szovjet vezető ( aki egyébként gálánsan adta át a Berlintől többszáz km-re lévő nyugati erőknek Berlin nagy részét, annak ellenére, hogy azt a területet szovjet csapatok az Elbáig eljutva saját erővel szabadították fel ) vétója akadályozta azt meg - a magyarok valamiféle diszkriminálása.

Sajnos a jelenlegi - bármely identitást IS felvéve magára - megszólalók többsége valamiféle nosztalgikus hibából kifolyólag csak a nekik tetsző történelmi magyarázatot gondolják az igaznak, függetlenül a történelmi tényektől !

Ilyen meggondolásból aztán vadabbnál vadabb - jóhiszeműnek feltüntetett - ismeretek keringenek a felnövekvő - és kellően naiv - generáció elérhető közegeiben, melynek kimenete a jelenleg aggasztóan tapasztalható jobbratolódást eredményezi.

A gondolatok mérgezésében a történészként, vagy politológusként magát meghazudtolók járnak az élen, sajnos még a tudomány látszatát IS jelentő téves képviselet támogatása mellett.

Így nem kell csodálkoznia azoknak sem akik bizonyos történelmi helyzetet megélve ezeket a téves magyarázatokat elhűlve érzékelik !

Virág elvtárs s.k. 2015.02.26. 13:58:09

Új mesét kérünk:

Ságvári Endre elfogásakor már Hain Péternek utilaput kötöttek a talpára........és a Cég már nem a Szabadság hegyen székelt a Gestapo árnyékában.......


1944. június 9-én Jaross Andor rendeletet hozott a Belügyminisztérium szervezeti átalakításáról.36 Az átszervezés politikai rendőrségre gyakorolt közvetlen hatása az volt, hogy másnap elmozdították Hain Pétert az Állambiztonsági Rendészet éléről, és a parancsnoki feladatok ellátásával a főkapitányság útlevélosztályának vezetőjét, Nagy Valér rendőrfőtanácsost bízták meg.37 Az új vezető eltávolította Hain Péter bizalmas embereit, és helyükre – a detektívfőnök és a budapesti főkapitány formális jóváhagyásával – a belügyi vezetés számára is elfogadható rendőrségi tisztviselőket vezényeltetett. A cserélődés során a szervezet létszáma jelentős mértékben csökkent a korábbiakhoz képest. Néhány nappal később az újabb belügyminisztériumi átszervezést követően az Állambiztonsági Rendészetet megszüntették, és a politikai nyomozások rendőrségi irányítását ismét a budapesti főkapitány hatáskörébe vonták.38 A rendelet értelmében a főkapitányságon belül az ÁR feladatkörét újfent a politikai rendészeti osztály vette át. Az osztály vezetőjének Nagy Valért nevezték ki. A detektívek nagyobbik része „lejött” a Svábhegyről, és visszaköltözött a főkapitányság központi objektumának gróf Vigyázó Ferenc utcai épületszárnyába. A régi-új szervezetet formálisan a budapesti főkapitánynak, ténylegesen az állambiztonsági ügyeket országos hatáskörrel koordináló Büm VII/d. (államvédelmi) alosztálynak és vezetőjének, Ugray Gábor csendőr alezredesnek rendelték alá.39 A már csak névlegesen létező Államvédelmi Központnak továbbra sem volt érdemben beleszólása a politikai rendőrség munkájába.40 Az átszervezéssel a kormányzati elit – Hain Péter ellehetetlenítésén túl – a politikai nyomozások irányításának központosítását, a rendvédelem katonásítását, egyszersmind a teljes rendőrség csendőrségbe történő integrációjának előkészítését kívánta elérni.41 A szerkezeti változásokat azonban nem követte szemléletváltás, a politikai detektívalakulat mindennapi működését továbbra is a szélsőjobboldali koalíció állambiztonság-felfogása és a németek „közelsége” határozta meg.

Virág elvtárs s.k. 2015.02.26. 13:59:30

16....nem is lehet.....a III. Birodalom csak gyenge utánzat volt......

zili 2015.02.26. 14:03:36

Az egészben túl sok a mi lett volna ha... Nem tudjuk , hogy Ságvári mivé fejlődött volna, jószerével néhány kirándulást leszámitva

ZorróAszter 2015.02.26. 14:11:13

Kedves Holis?!

A náci fajelmélet nem volt Titkos Birodalmi Ügy. A német általános iskolákban is tanították.

Azt is, hogy kik az árja fajok, és kik nem azok.

Például a norvégok árják.

A szlávok, lengyelek, horvátok, szlovákok, valamint magyarok, románok, bolgárok nemárják. Durvábban fogalmazva untermenschek, aljanépek.

Persze Hitler is tudta, hogy direkt nem célszerű Horthy, Tiso vagy Pavelic orra alá dörgölni, mert szüksége volt Hitlernek rájuk egy ideig.

Ám nem véletlen, hogy nekik eszükbe se jutott a hitlerista fajelmélet átvétele, mert tudták, hogy az hogyan nyilatkozik ezekről a népekről, és hogy mit jelentenek a nácik germanizálási tervei, a Generalplan Ost.

Azt, hogy nem viccelnek, abból is látszott, hogy mindenkinek tudomása volt arról is, hogy Ukrajnában már megkezdték a kisérleti németesítő telepek létrehozását németek és kevert északi árja önkéntesek részvételével.

Ezek egyébként aztán Magyarországon keresztül menekültek a Vörös Hadsereg elől.

Részletesebben:

zorroaszter.uw.hu/archives/2012/11/05/Mein_Kampf_tagadok_-_a_fajelmelet_neonaci_csinositgatoi/

zili 2015.02.26. 14:15:01

bocsánat, elügyetlenkedtem!
... meg két tüntetésen való részvételt (szervezésben részvételt?) leszámitva, semmi érdemleges tevékenységről nem tudunk. Azt irják: foglalkozott az ifjusági mozgalommal. Sikeres volt a "foglalkozás? "Naggyá" a halála tette. Jellemző, hogy Fehér Lajos könyve (Budapestért harcoltunk) nem emlékszem, hogy emlitené a személyét. Ne szépitsük: a kommunista legendáriumnak szüksége volt legalább egy mártirra.
Hogy mivé váltak a hatalom közelébe kerültek, arra jellemző egy mondat, Rajk ujratemetésén egyik munkatársa szájából: Szegény Laci ha most látná ezt, közibénk lövetne.

maiman 2015.02.26. 14:18:13

15. ZorróAszter

Kösz a linket, több szem többet...

Írod:
"Ez a Trenker nekem rémlik. De mintha Wilhelm Höttl környezetéhez tartozott volna. Tehát SD-s volt, nem Gestapos."

Nos, néhány sor erről:

"Eichmann alakulatán (SEK) kívül Geschke BdS parancsnoksága alá tartozott Budapesten egy másik különleges egység is. A 32 fős, gestapósokból álló különítményt Alfred Trenker SS-őrnagy, budapesti KdS vezette, akire egyúttal, mint a magyar fővárosban működő SIPO erők parancsnokára is hivatkoztak.

Trenkerék előre elkészített listák alapján napok alatt letartóztatták a magyar ellenállás több száz potenciális résztvevőjét és vezetőjét: politikusokat, rendőrtiszteket, értelmiségieket, gazdasági vezetőket, zsidókat és keresztényeket egyaránt. Legtöbbjüket Bécsbe vitték, ahonnan további kihallgatások után sokan Mauthausenbe kerültek. Így a tábori regisztrációs lapokon már a bécsi Biztonsági Rendőrség (SIPO Wien) vagy ennek alárendeltségében működő bécsi Gestapo (Stapo Wien) foglyaként tűntek fel."

Itt tehát a magyarázat, miszerint a "SIPO Wien) vagy ennek alárendeltségében működő bécsi Gestapo (Stapo Wien) foglyaként tűntek fel."

A többivel egyetértek.

És még egy fontos:
"1944 során a Metropol szállóban lévő Gestapo főhadiszállás celláknak berendezett szobáiban a náciellenes magyar elit színe-java megfordult. Az előbb említetteken kívül itt tartották fogva például Sombor-Schweinitzer Józsefet, a politikai rendőrség volt vezetőjét, Vattay Antal altábornagyot (Horthy főhadsegédjét) és Lázár Károly altábornagyot, aki fegyveres ellenállást irányította, amikor a németek az október 15-i nyilas puccs idején bevonultak a Várba."

Az idézet nem a magyar gestapo-ról szól...

ZorróAszter 2015.02.26. 14:27:45

18. Virág elvtárs s.k. (látogató)
2015. 02. 26. 13:58

Kedves Virág elvtárs!

Ön tényleg azt hiszi, hogy az emberek nem képesek elolvasni, mit írtam odafenn a cikkben, és elhiszik Önnek ebben a kommentben, hogy azt írtam amit Ön állít, hogy írtam?

Például írtam én, hogy Hain Péter volt még a csillaghegyi nyomozócsoport parancsnoka?

Nem. Például ezt sem írtam.

Én ezt írtam:

"A szervezet nem váltotta be teljes egészében a hozzáfűzött reményeket, és Haint 1944 június 10.-vel főként emiatt, de részben ettől független különféle személyi ellentétek miatt is leváltották a magyar Gestapo éléről, és csak Szálasi hatalomátvétele után tért vissza. Utóda Nagy Valér lett."

Azon kívül az Ön idezetében is ez szerepel ellentmondva a korábbi szövegének:
"A detektívek NAGYOBBIK RÉSZE „lejött” a Svábhegyről, és visszaköltözött a főkapitányság központi objektumának gróf Vigyázó Ferenc utcai épületszárnyába. A régi-új szervezetet formálisan ..."

Azonban a még Hain által felállított Csillaghegyi nyomozócsoport is maradt változatlan formában Ságvári meggyilkolása után is.

Persze mielőtt belekötne, hozzáteszem, hogy persze azok kivételével, akiket Ságvári lelőtt.

Valéria 2015.02.26. 14:35:11

"A történelem, bármit hisznek is róla nemes történészek, nem a múlt valóságát kutatja – az örökre elsüllyedt –, hanem a jelen legitimációját keresi."

Most olvastam a fő oldalon. Szóval a múlt már majdnem mindegy, hogy milyen.
Bár a szerző témája jóval korábbi időkre mutat, jelentőségét tekintve nagyon is érdekes.

Ha megengedi kedves ZorróAszter, idehozom a linket, talán nem tekinti túl erős offolásnak.
Becs szó, nem akarom félre vinni a tényleg érdekes posztot

:)

nol.hu/velemeny/uzenet-az-orzoknek-1518495

Úttörő 2015.02.26. 14:36:50

...ha jól emlékszem, úttörőkorunk idején énekeltünk egy dalt, bizonyára mindenki ismeri:

Két kicsi kecske
Baktat a hegyre
Élükön Ságvári Endre

ZorróAszter 2015.02.26. 14:38:25

19. Virág elvtárs s.k. (látogató)
2015. 02. 26. 13:59

"16....nem is lehet.....a III. Birodalom csak gyenge utánzat volt......"

Látja, hiába próbál vigyázni, mindig kibuggyan Önből az echte náci.

Virág elvtárs s.k. 2015.02.26. 14:40:16

...a Nemes történészek szerencsére már nyugdíjba mentek...és már el is haláloztak...csak a blogszerző maradt itt közűlük.....

ZorróAszter 2015.02.26. 14:41:39

22. zili
2015. 02. 26. 14:15

Kedves Zili!

Ságvári Endre a KMP feloszlatása után létrehozott kommunista fedőpárt, a Békepárt egyik vezetője volt.

És nem is az egyetlen magasrangú kommunista volt, aki meghalt a világháború során.

Had ne soroljam.

ZorróAszter 2015.02.26. 14:47:41

28. Virág elvtárs s.k. (látogató)
2015. 02. 26. 14:40

"...a Nemes történészek szerencsére már nyugdíjba mentek...és már el is haláloztak...csak a blogszerző maradt itt közűlük....."

Viszont hálistennek itt vannak helyettük a kókler nácik.

Meg a zsebrevágott fizetett történészek hatalmas csordája Szakály Sándorral, Schmidt Máriával, M. Kiss Sándorral, és a többi soktucatnyival.

Ezekhez a veretes történelemhamisítókhoz képest üdítő kis szélhámos mondjuk Romsics Ignác vagy Ungvári Krisztián.

ZorróAszter 2015.02.26. 14:49:15

26. Úttörő (látogató)
2015. 02. 26. 14:36

Emlékszünk.

És végülis sikerült nagy nehezen elvégeznie legalább az általános iskolát?

:o)

ZorróAszter 2015.02.26. 14:54:22

25. Valika
2015. 02. 26. 14:35

Kedves Valika!

Már többször mondtam Önnek is, hogy nálam nincs sem OFF, se cenzúra.

Szerintem tök érdekes dolgok jönnek abból, hogy mindenki arról beszélhet, amiről akar.

Engem az se zavar, ha két ember az időjárásról beszélget egymással.

Egyesek szerint nem kellene, mert a felgyorsult világban mindenki ideje kevés és kincs, ezért csak a témához szabadna szorosan szólni.

De szerintem aki akarja, szempillantás alatt kiszelektálhatja, mit akar elolvasni és min ugrik át.

Köszi a linket. Mindjárt olvasom.

Virág elvtárs s.k. 2015.02.26. 15:03:44

27....ha nincs igazunk, akkor minősítsük a vitapartnerünket......

......és ha a nyomozók és csendőrök meglőnek egy cukrászdai lövöldöző terroristát, akkor minősítsük a nyomozókat és csendőröket......

....tetszettek volna a Legfelsőbb Bíróság tárgyalásán felvetni az érveiket.....időpontját tekintve az első Gyurcsány kormány idején......

ZorróAszter 2015.02.26. 15:04:35

23. maiman
2015. 02. 26. 14:18

Bocsi. Néha az irás közben érkező kommenteket nem veszem ésre, csak mikor visszapörgetek.

A Birodalmi Biztonsági Főhivatalban a Bűnügyi rendőrség, a közrendvédelmi rendőrség és Gestapo elkülönült. Külön főhivatalok voltak.

De a megszált országokban SIPO, vagyis Biztonsági Rendőrség néven egyesítve volt.

A Birodalmi Biztonsági Főhivatalban is használták ezt valamiféle összefoglaló névként, de csak a megszát területeken volt ez valódi egy szervezet.

Szerintem Trenker rosszul emlékszik a szállodanevekre.

Az Astoriában vagy a Metropolban legfeljebb elszállásolva lehetek.

Hacsak meg nem haragudtak, mert Királyhegyi belegyömöszölte a csizmájukat a vécécsészébe :o)

Mint köztudomású, ez volt a mániája. :o)

ZorróAszter 2015.02.26. 15:08:08

34. Virág elvtárs s.k. (látogató)
2015. 02. 26. 15:03

"....ha nincs igazunk, akkor minősítsük a vitapartnerünket......"

Ön itt azt írhat, amit akar. Rólam is.

"......és ha a nyomozók és csendőrök meglőnek egy cukrászdai lövöldöző terroristát, akkor minősítsük a nyomozókat és csendőröket......
....tetszettek volna a Legfelsőbb Bíróság tárgyalásán felvetni az érveiket.....időpontját tekintve az első Gyurcsány kormány idején......"

A rendszerváltás első lépése volt az igazságszolgáltatás lecserélése jobbosokra.
Nem csoda, hogy nácimosdató csürhévé silányult.

De ez most csak mellékes szál.

holis? 2015.02.26. 15:33:23

21. ZorróAszter (szerkesztő)
A fajelméletről szólókat tudjuk, de nem erről szólt a kérdés. Hanem arról, hogy KONKRÉTAN hol szerepel az, hogy a németek a győzelmük után a magyarokat az Uralon túlra költöztetnék. Tehát konkrétan, ahogy Ön állítja! Nem úgy általában, a fajelméletből következően. Mert az így nem konkrétum, az Ön állítása viszont az.

ZorróAszter 2015.02.26. 15:37:07

Igen. Az állításom konkrét.

Olvassa el részletesen a

zorroaszter.uw.hu/archives/2012/11/05/Mein_Kampf_tagadok_-_a_fajelmelet_neonaci_csinositgatoi/
-t.

Nincs kedvem megismételni kommentben.

Hollós 2015.02.26. 15:48:25

Holis? Hát a holzschlagi propagandában..........

Holzschlah elvtárs volt Spitzer elvtárs legközvetlenebb munkatársa a Sztálinista pártmunkában.....persze nem mondanám, hogy az intellektuel izraelita egyetemi körben ismerték volna meg egymást.......Holzschlag ugyanis egyszerű szűcssegéd volt.....Apró pedig szobafestő-mázoló......ezek vették körül Spitzert......a pártszervezésben.....

Spitzerrel már Kádár hócipője is tele volt, a túl sok propaganda miatt......

forrás: Magyar Narancs 2006/17

holis? 2015.02.26. 15:52:12

38. ZorróAszter (szerkesztő)
Igen, az állítása konkrét, de a bizonyítékai nem azok. Elolvastam az írását, amre hivatkozik, de ott bizonyítékot az állítására nem találtam, csak az állítás ismételgetését. Maga ott mindössze egy kérdést tesz fel a magyarság sorsáról, ezt:

"Ha Hitler így bánt az árja testvérnépekkel, mi várt volna a magyarságra?
Ha Svédország, Svájc, Dánia és több európai ország nyomtalanul feloldódott volna a III. Birodalomban, meddig maradt volna fenn Magyarország, és hová lett volna a magyar nép?"

Ez sajnos sovány "bizonyíték", vagyis semmilyen bizonyíték!

Virág elvtárs s.k. 2015.02.26. 15:54:34

36 A rendszerváltás első lépése volt az igazságszolgáltatás lecserélése jobbosokra....

Érdekes az állítása......ezért vágták sittre néhány hónappal később minden vizsgálat nélkül a 2006-os szeptemberi - októberi tüntetőket?....én azt hiszem azok inkább elfogult baloldali bírók voltak......éppen a Legfelsőbb Bíróságot cserélte volna az Antall és az első Orbán kormány teljesen ki?.....ezzel az állításával felvídított.......

....akkor hogy is van a baloldal felháborodása a balos kiérdemesült bírók nyugdíjazása miatt 2011-ben????

Only 2015.02.26. 16:24:10

Én is olvasgattam sok helyen, hogy mi történt valójában Ságvári Endrével, de nem akadtam érdemlegesebb válaszra, minthogy a vélt kommunista ideológiai hovatartozása miatt határozták meg háborúellenes tevékenységét régebben, és ma is.
Érdekes módon, mennyire összezárnak most a kommunista nézetűek a mai baloldallal, ez nem lezüllés? Mintha csak az volna az érdek, hogy ellenzékben még az ördöggel is cimborálnak. A baloldaliaknak most pl. nem fáj a kommunista kitelepítések időszaka? Hát igen, most éppen meg kell védeni egy kommunistát, mert felsőbbrendű, meg saját városunk saját iskolájának névadója.
De nem csodálkozom, hogy Mon állandóan ezen lovagolnak emberek megítélésekor, hogy milyen pártszínben mozog valaki, vagy milyen a vallása, bőrszíne, mert mindig vannak felsőbbrendűek, akiket másként ítélnek meg, legyen annak bármilyen igazságos, vagy áruló a tette.
Az is jellegzetes magyar hozzáállás, hogy a szovjet felszabadítást hálátlanul elhallgatják már a rendszerváltás óta, mert egyben szovjet megszállásként történt, és összemossák a kommunisták emberiség elleni tetteivel. Tehát a kommunisták bűne, hogy felszabadult a fasiszták által leigázott nép? Marhajó! Pedig a "Holló a hollónak nem vájja ki a szemét".
Persze, jobb lett volna a helyzetünk, ha Amerika hamarabb felemeli a picsáját, és megszánja a lángoló Európát, de nem ez történt, és osztozni kellett a szovjetekkel a meghódított területeken.
Az megint újabb vizsgálatot érdemel, hogy Szovjetunió a kommunista múltja miatt keveredett a fasisztákhoz előbb közel, majd ellentétes oldalra. Mindkettő izmus képviselői szélsőséges mivolta miatt embertelenül tevékenykedett, és éppen ezért lettek hasonlóan elítélve később. Nem kellene védelmezni a kommunista diktatúrában elkövetett tetteket azért, mert felszabadítottak, és a szocializmus építésének utolsó idejében viszonylagos béke következett nálunk.

relatív 2015.02.26. 16:30:54

Jellemző a vita során elfoglalt állásfoglalások törekvése a politikai ( téves, ismerethiányos gondolatvilágra ) identitás alapú megjelenítésre.

Aki a fasiszta, náci törekvés mosdatására képes, az nem lehet valamiféle igaz vitapartner.

Egyértelmű azonban - minden távol tartásuk ellenére - az a vélemény, mely a történelem tényének valamely félremagyarázásával menteget embertelen törekvéseket, vagy bagatellizálni akarja mások valamilyen téves gyakorlatára való hivatkozásával.

ZorróAszter 2015.02.26. 16:39:24

39. Hollós (látogató)
2015. 02. 26. 15:48

Nézzen jobban utána kik voltak a Békepártban.

Az, hogy Szabados valójában Kádár, az csak a csendőrök tévedése volt.

Ha tudják, hogy nem Kádár, akkor talán nem végzik ki Ságvárit, aki valóban vezető volt.

ZorróAszter 2015.02.26. 17:16:21

40. holis? (látogató)
2015. 02. 26. 15:52

A náci fajelmét kitételei, hogy például a magyar is nemárja, untermensch faj, nem volt titok.

Akkor sem, ma sem.

Iskolákban tanították a német gyerekeknek.

És ismert volt a nácik terve Európa faji átalakításával kapcsolatosan is. Mi lett volna a Nagynémet Birodalom határa és hol lettek volna a germanizált területek.

Még olyan részletek is, hogy például a Krím közvetlenül a Nagynémet Birodalom része lett volna.

Persze hohy Hitler nem üvöltötte Mussolini vagy Horthy képébe, hogy korcs aljanépek, mert nélkülük elkezdeni se tudta volna a háborút.

De nem véletlen, hogy Horthy, Gömbös, Imrédy, Szálasi és a többiek alternatív fajelméletet kreáltak, és nem vették át a Führerét.

Ezek a tinyek mindenki előtt ismertek voltak, csak a nácik titkolták és titkolják. Ha nem tennék, senki se lenne akkora hülye, hogy magyarországon beálljon dicsőiteni olyanokat, akik kiirtották volna a magyar népet, vagy kitelepítették volna az Uralon túlra.

Még a Mein Kampfba is belehamisítanak ennek érdekében.

De én szeretek beszélgetni. Bármit felvethet.

Például kezdhetné azzal, hogy megmagyarázza nekünk, a magyar nácik miért nem vették át a német náci Hitler-Rosenberg féle fajelméletet, holott magukat magyar nemzetiszocialistának nevezték, horogkeresztet használtak amíg be nem tiltották mint idegen állam felségjelét? És minden egyéb tekintetben is a német nácik és Hitler követőinek mondták magukat

Miért kellettek alternatív fajelméletek?

ZorróAszter 2015.02.26. 17:25:35

42. Only
2015. 02. 26. 16:24

Kedves Only!

Az embereket nem annyira Ságvári érdekli, mint inkább az, hogy itt már régóta a náci Magyarország feltámasztása folyik.

Ságvári eltüntetése csak ennek az egyik epizódja.

Szálasi rehabilitálása és szobrának Horthy téren való felállítása és a nyilas hatalomátvétel előtt.

A Szovjetunió nem akarta kiirtani Magyarországot vagy a magyarokat kitelepíteni a világ végére. Vagy felszámolni a magyar államiságot.

És hamis beállítás az is, hogy Sztálin a hitleri Németországgal épített volna ki jó kapcsolatokat.

Erős csúsztatás.

A Szovjetunió már sokkal régebb óta, a versailles-i békék óta egy platformra került Németországgal és egyébként Magyarországgal is a békék igazságtalan volta okán.

És Németországgal azóta fejlődött a kapcsolata egyre jobbá, nem Hitler megjelenére után.

ZorróAszter 2015.02.26. 17:37:19

41. Virág elvtárs s.k. (látogató)
2015. 02. 26. 15:54

Azokra a békés tüntetőkre gondol, akik felgyújtották a tévé székházat, eltörték a rendőrök lábát, aztán felgyújtották a belvárost is?

Tényleg. Őket csak a kommunisták szeretik.

A tiltakozás amiatt volt, hogy az utolsó olyan bírók helyére is fideszeseket ültettek be, akik még nem a régi és mai nácik szája íze szerint hoztak volna itéleteket. Mint például a háborús bűnös nyilas csendőr ügyében.

Only 2015.02.26. 17:56:39

46. ZorróAszter,
nem akarta Mot kiirtani, de megnyirbálni megtette korábban.
A szovjet tagállamok közül pl. Ukrajnában sikerült teljes népirtást végeznie, meg az orosz területeken a kommunista ellenlábasai közül is kitelne 1-2 országnyi lakosság.
Szerintem az is túlzás, hogy minden fa mögött nácit kell sejteni. és ha meg tényleg ilyen van, akkor van törvényes útja a dolognak.
A baloldal arrogáns hangja, és külföldi hatalmakhoz futkosása inkább aggasztó, szinte egy kisebbség terrorizálja a többségi szavazókat külföldi fenyegetettséggel.

hecketapper 2015.02.26. 18:07:50

Hogy mennyire volt ismert a nácik terve a magyarsággal?
A falusi svábság is tudta ,mi lesz a magyarokkal a vélt győzelem után.
A magyar nagyanyám falujában a németek -néhány kivétellel-mind volksbundisták voltak.
1944.márc.19 után már nem is igen akartak magyarul tudni,csupán ennyit: mentek vissza oda,ahonnét jöttetek;Szibériába!

Cuba Libre c.C. 2015.02.26. 19:15:19

Rosenberg és Hitler a huszas évek elejétől világossá tették, hogy a német nyomulás nyugati és déli irányban / Franciaország és Olaszország/ hibás volt és nyugaton csak egy feladat maradt, Franciaország mint veszélyforrás kikapcsolása.
A németek természetes élettere / erről Hitler már 1933-ban tájékoztatta a katonai vezetést/ a náci elképzelések szerint a kelet-európai térség volt a birodalommal földrajzi egységben. Gyarmatokat nem terveztek, csak a területi növekedést, aminek Magyarország az egykori Frank birodalom részeként természetes eleme volt.
A magyarok besorolása messze a germán népek alatt volt, a népi vélekedés szintjén alig jobb, mint a semmibe vett, kiirtani szándékozott cigányoké. Sőt a magyarokat gyakran a világháború után is összekeverték a cigányokkal.
Persze Hitler ha kellett, egyes személyeknek felmentést adhatott, hiszen maga Rosenberg és Erhard Milch is félig zsidó volt.
Göring svéd felesége viszont még egy Karinhallt és enyhe kultusz is kaphatott, ami egy nemgermán esetében elképzelhetetlen lett vona.

Atlasz 2015.02.26. 19:26:14

49. hecketapper : A magyarországi svábokat a Magyar Királyság szolgáltatta ki a náci agitációnak, szervezkedésnek, SS-be történő sorozásnak. Voltak köztük nácik, de amit állítasz, az az 1946-os kitelepítések utólagos igazolása.

Cuba Libre c.C. 2015.02.26. 19:42:56

A nemzeti szocialisták a kelet-európai németeket nem tekintették egyenrangú németeknek, mert "felhigultnak" tekintették őket az itt töltött évszázadok miatt. Először a 30-as években, a Vandervögel - mozgalom logatásai után fedezték fel maguknak az itteni németeket, akik 1942-től jelentéktelen számban jelentkezhettek a Waffen-SS-be, de később Horthy megállapodott Hitlerrel az SS-be való besorolásukról , még a magyar honvéddégből is le, az SS-be pedig besorozták őket. Nem kevesen részt vettek a 6.SS páncéloshadsereg Ardenneni támadásában is.

ZorróAszter 2015.02.26. 20:40:32

48. Only
2015. 02. 26. 17:56

Kedves Only!

"A baloldal arrogáns hangja, és külföldi hatalmakhoz futkosása inkább aggasztó, szinte egy kisebbség terrorizálja a többségi szavazókat külföldi fenyegetettséggel."

Olyan ez, mint a "sajtó kiegyensúlyozása" amig totális jobboldali / náci többség nem lesz. És a maradék is liberális, nem valódi baloldali.

És ki is rohangált Brüsszelbe a szegény ártatlan gyújtogatók védelmében?

Meg hogy a kormány csalt az elszámolásokkal, ne fizessék ki az EU-s támogatásokat?

És még sorolhatnám Orbán Brüsszelbe futkosását

Hogy a "pl. Ukrajnában sikerült teljes népirtást végeznie, " meg a többi náci ökörségről már ne is beszéljünk.

ZorróAszter 2015.02.26. 20:54:03

Kedves Cuba Libre!

Az árja népeket - norvégokat, svédeket, dánokat, hollandokat, teljesen összekeverve akarták német többségű falvakba telepíteni, hogy elnémetesedjenek, és az összekötő nyelv a német legyen.

Nemcsak a "megtisztított" lengyel, ukrán, orosz, magyar, román területeken.

Hanem megszűnt volna Norvégia, Svédország, stb. is.

Ezért nem voltak olyan boldogok a Norvégok attól, hogy a hitleristák szerint mindközül ők a legtisztább árja faj.

Az összes szláv, magyar, román, bolgár, stb nép besorolása tiszta. Ők nemárja untermenschek.

A franciák négerfattyúk. Fogalmam sincs miért. De a franciákkal kapcsolatosan nem találtam semmi konkrét tervet. De nem tartotta őket hitler árjáknak.

Hitler az olaszokról is rondán beszélt, de néha hozzátette, hogy az északolasz kutúra tulajdonképpen német.

És az északolaszok?

Majd hülye lett volna ezt Mussolinivel megvitatni.

Tulajdonképpen nincs pontos kép a finnek, észtek besorolásáról. A többi balti nép szerinte szláv.

Na kb. ez volt Európa á lá Hitler.

ZorróAszter 2015.02.26. 20:59:22

52. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 26. 19:42

Ja! Az un. népi németeknek, nálunk sváboknak az sutyorogták, hogy majd ők lesznek itt a janik. Rabszolgahajcsárok az itt hagyott 10%-nyi magyar mezőgazdasági rabszolga felett.

De a valóságban a svábokat kultúrálisan elkorcsosult németeknek tartotta, és ezért az összes népi németet teljesen szétszórva a Nagynémet Birodalomban kultúrálisan és esetleg genetikailag akarta visszanémetesíteni.

A vicc az, hogy az NSZK ugyanezt csinálta a kitelepített svábokkal. Szétszórta őket. Két család se költözhetett egy helyre.

Cuba Libre c.C. 2015.02.26. 21:12:20

54.-55.Kedves ZorróAszter !

Igen, ebben egyetértünk, volt amikor elég sokat foglalkoztam egy más ügy kapcsán ilyen kérdésekkel és tényleg ezek a tervek fogalmazódtak meg. A franciákkal és az olaszokkal sokat nem akartak kezdeni, sőt Mussolinivel még a dél-tiroliak kérdésében is kiegyeztek, ők lengyelország területére kerültek volna és persze Elsasz-Lotharingia visszakerült németországhoz. A franciákkal azért nem tudtak sokat kezdeni, mert Nagy Károly birodalmának felosztása kapcsán nem nagyon tudták eldönteni, hogy akkor most rokonok-e vagy sem.Ne feledjük, hogy a verduni döntés után még évszázadokig elég jól értették egymás nyelvét, bár a 10. századtól az identitásuk kezdett távolodni.....

Nyírfa2 2015.02.26. 21:28:03

Némi kivételtől eltekintve, élvezettel olvasok.

ZorróAszter 2015.02.26. 23:35:24

Kedves Only!

Én érzékeny vagyok az ilyen apróságokra, minthogy: "„zárt borítékban, titokban nyújtandó át” megjegyzéssel ellátott Koszior távirat"

Távirat zárt borítékban?

Rákerestem Alexandra Veszelovára. Öt találat. Három a sulinet, a másik kettő nem ő.

Keressek rá ciril betűkkel is, létezik-e egyáltalán?

Különben is a sulinet Atlasz olvtárs kedvence :o)

ZorróAszter 2015.02.26. 23:41:09

Kedves Cuba Libre!

Nem világos hogy a kelták speciel a gallusok árják-e?

Mondjuk a vörös hajuk gyanús :o)

De Hitler nagyon degradálóan beszél róluk. Négerfattyú franciákról beszél.

Hogy honnan vette ezt a baromságot, gőzöm sincs. De az egész fajelmélet ilyen. Meg a Führer ezeken kívül is mondott iszonytató baromságokat.

A kedvencem amikor Horthynak azt mondja, hogy minden nép, akiket a zsidók megrontottak, elkorcsosult. Ott vannak például a szegény perzsák, akik ma már mint örmények tengetik nyomorúságos életüket.

Én azon csodálkozom, hogy Horthy, aki bár nem volt az ellenségei szerint sem kirívóan okos, hogyhogy nem csinált neki gallért a tányérsapkájából :o)

Only 2015.02.27. 00:05:17

59. Zorró, ez hihetetlen, hogy te mikkel bíbelődsz, és az is elképzelhetetlen, hogy nem hallottál még róla.
Keress olyan cím alatt, hogy "ukrajnai népirtás".
Mivel nem vagyok történész, nyilván csak abból tájékozódom, amire lehetőségem van, filmekből, neten található írásokból, könyvekből.
Tehát nem mondhatom, hogy levéltári bizonyítékom van róla, de szerintem neked sem.
Nem is azért kommenteltem, hogy bármit is bizonyítani akarok, nekem tökmindegy elhiszed vagy nem.
Sajnos, ebből vannak a nézeteltérések is, hogy ki mennyire tájékozott, és mennyire ragaszkodik a maga igazához.
Szívesen olvasok véleményeket, ismertetéseket történelmi témákban, egyik kedvenc tantárgyam volt a történelem, és azóta is roppant érdekel, inkább az emberi oldala felől. Nekem olyan a történelem, mint egy időutazás.

ZorróAszter 2015.02.27. 00:12:45

Hát persze hogy tudom, miről van szó. Csak éppen ez a napipropaganda egyik sarokpontja. És a nyugatot ilyen kérdésekben láttuk már gátlástalanul hatalmasakat hazudni.

És különösen gyanakszom az ilyen dömpingelt témákra.

Amit írtam, azzal csak azt jeleztem, hogy engem zavarnak az ilyen apró részletkérdések is. És ha a szerzőt csak a sulineten lehet megtalálni.

Ezek tipikus jelek szoktak lenni.

hecketaper 2015.02.27. 11:06:26

51.Atlasz
Eszemben sincs a kitelepítéseket magyarázni,,hisz magam is swab vagyok.
Ezt a témát én nem tankönyvből ismerem.A szomszéd faluban alakult meg a Volksbund,a szomszéd kisvárosból indult a Hűséggel a hazához mozgalom./Mit Treue zum Vaterland/
A Magyar Királyság felelőssége pedig nem annyira a német propaganda beengedésében,hanem inkább az elnyomó nemzetiségi politikában keresendő.Erre volt válasz a német népi szervezkedés.
Az utódállamokban mindenütt jobb feltételek között őrizhette nyelvét és hagyományait a németség.

Atlasz 2015.02.28. 09:06:34

63. hecketaper : Nem ismerem eléggé a témát, talán azért vélem úgy, hogy 1. 1920 után a magyar állam nem folytatott nemzetiségellenes politikát. 2. A népi németek szervezkedése a hitlerájból indult. hu.wikipedia.org/wiki/Volksbund 3. A 2. bécsi döntés után "adta el" Magyarország az állampolgárai egy része feletti rendelkezés egy részét a náciknak.
Az utódállamok nemzetiségi politikája igen különböző lehetett a demokratikus polgári Csehszlovákiától a szerb királyi diktatúráig. Ezt én nem tudom megítélni. Ebben a sorban azonban nyugatról nézve sem került túlzottan volt rossz helyre Magyarország.

csaszi 2015.02.28. 16:54:42

#10 napos

Endelmeddel megkerdezem miertn em kaphatott Hain Peter az USA-ba "menlevelet": ha von Braun kapott?

Megkerdezem, mert szemely szerint ellenemre vannak a falusi budin uldogelve szuletett nagyvonalu gondolatok barmilyen blogon vagy nyivanosan felvetett kerdesek, gondolatok talalgaatskent valo kozlese.

Ugyanis budin ulve fontos tenyek, tortenelmi valosgok pottyanak tova-bele a melybe az emlekezetbol, mint peldaul az, hogy Hain Peter egy magas rangu magyar rendortiszt volt, mig von Braun a nemet atomkutaats vezeto szakmernoke, aki halalaig az USA (nalad usakok) atomtutasanak sikeres fejlesztesevel foglalatoskodott.

relatív 2015.02.28. 16:56:50

" 1920 után a magyar állam nem folytatott nemzetiségellenes politikát. " ez a vélemény egy történelem tanártól igen megerőltető lehet !

De jellemző a mai Magyarország viszonyaira, melyet - egyébként - a magukat történésznek gondoló történészek uralnak !

Jaj gyermekeinknek !

ZorróAszter 2015.02.28. 17:07:08

65. csaszi (látogató)
2015. 02. 28. 16:54

Kedves Csaszi!

Nem szeretném bedöngölni, de ennek az atomkutatás dolognak jobban nézzen utána.

csaszi 2015.02.28. 17:09:24

Sokaknak.

A Magyar Hadtorteneti Muzeum kiadasabn a rendszervaltas koruli idokben megjelent "Magyarorszag a masodik Vilaghaboruban" cimu kotetben reszletesen foglalkozik a Fuhrer haboru gyoztesekent valo terveinek egyikevel, melyszerint a Magyar lakosagot hozzavetoleg 1 millio ember kivetelevel visszatelepiti Azsiaba, lehetoleg ahonnan szarmaznak.

Az millios szam onnan ered, hogy a Magyar termofoldet a vilag leghasznosabb, hozamban a legnagyobb, a legeroseb foldnek tekintette, amihez egy 1 millios agrikulturaban jartas es megan termelo foldtulajdonos tartozott volna akik a Birodalom mezogazdasaganak fontos tenyezoi lettek volna.
Magyarorszagot Ausztria melle a foldrajzilag a Birodalomhoz csatolni szandekozott.

A konyv kaphato a kereskedesekben, akvariumokban es Muzeumban, az oldaszamra mar nem emlekszem.

ZorróAszter 2015.02.28. 17:15:54

Kedves Atlasz!

Magyarország 1920 után is valami groteszk őskövületnek látszott a külföld szemében.

És a nemzetiségeket továbbra is súlyosan korlátozták és lenézték.

A gúnyolódás állandó tárgyai voltak.

A tótozás, svábozás, rácozás olyan mindennapos volt, mint a zsidózás. Csak azért nem volt annyira feltűnő, mert az itt élők beleszoktak.

De a külföldieknek kifordult a gyomra, amikor belenéztek egy magyar újságba.

De ha valaki erre vágyik, sok régi újságból - ráadásul a mérsékeltebbek közül - be vannak digizve részletek.

Meg lehet nézni akár például a mérsékeltebb élclapok stílusát is.

ZorróAszter 2015.02.28. 17:20:36

68. csaszi (látogató)
2015. 02. 28. 17:09

Kedves Csaszi!

Örömmel venném a támogató szavait, ha az imént nem beszélt volna Werner von Braunról atomtudósként.

csaszi 2015.02.28. 17:32:07

#67

Tisztelt ZorroAszter.

Kivansaga szerint utana neztem es ez uton helyesbitem a #68-on megjelent kozlemenyem tartalmat, mely szerint von Braun Amerikaban atomkutatassal foglalkozot volna.

Werner von Braun az amerikai vilagur kutatsaban dolgozot 1977-en bekovetkezett halalaig, s valt neves amerikaikent polgarosodott nemzetkozi hirnevu tudossa.
Errol szolo kozlemenyem egy nagyon regen forgatott konyv lapjaira emlekezve irtam, s osszetevesztettem a ket tudomanyt, melyben a neves tudos jeleleskedett.

Tisztelettel megkoszonom a figyelmezteteset, sajnos az en koromban, barmily rosszul esik, megiscsak megesnek ilyesfajta tevedesek.

Mindenesetre Hain Peter es Wener von Braun kozos megitelese valoban csak napos szinten tortenhet meg igy a kutatas targyat elvetve irasom szemelyi ertekenek teljes fentartasaval kivanok tovabbi hasznos es a jelenlegihez hasonloan sikeres blogakat Onnek tisztelt ZorroAszter, szerzo ur. .

ZorróAszter 2015.02.28. 17:59:32

Kedves Csaszi!

Nincs semmi probléma. Velem is előfordult már ilyen sokszor.

Viszont hogyha tudna azzal a könyvvel kapcsolatosan valamit mondani, megköszönném.

Mert a Magyarország a második világháborúban eléggé gyakori cím azt hiszem.

Tudna esetleg szerzőt mondani?

csaszi 2015.02.28. 21:26:33

Kedves Zorro.

Sajnos csak emlekezetbol tudok beszelni. Szamos evvel ezelott foglalkoztam bizonyos hazai tortenelmi esemenyekkel,maganemberkent nem mint hivatasos tortenesz vagy kutato,

Bizonyos vagyok azonban, hogy a konyv cime, ahogy azt megadtam pontos!
Bizonyos vagyok abban is, hogy nem magankiado adta ki, hanem a Magyar Hadtortenei Muzeum, esetleg hasonlo, hivatalos Magyar Honvedelmi Intezmeny kezeleseben jelent meg (pl, a Honvedelmi Miniszterium bizonyara tud felvilagositassal szolgalni) a konyv, fenti cimen

A konyv a rendszervaltas utani evekben jelent meg, ezt is bizonyosan allithatom..
Jomagam 1956 ota nem elek Magyarorszagon, az ottani konyvpiacot nem ismerem. De Muzeumon kivul is vannak tortenelmi esemenyekkel foglalkozo Intezmenyek, elsokent az emlitett Hadtorteneti Muzeumban erdeklodnek, adott esetben a cim alapjan bizonyara tudjak hol szerezheto be.

En most keddig nem jarok erre de remelem, hogy kedden vagy szerdan mar hallok Ontol a konyv sikeres megszerzeserol.

Udvozlette.

ZorróAszter 2015.03.01. 02:14:27

Kedves Csaszi!

Az előbb elfelejtettem mondani, hogy ezek a dögök nálunk eltitkolják a könyvek kiadási dátumát üzleti megfeontolásokból. Mondván hogy akkor csak az új fogyna.

Marha nehéz kideríteni a megjelenés idejét.

Viszont tök vicces, hogy kettőnek is ugyanaz a borítója, mint az én cikkem záróképe.

Még mondja valaki, hogy eredeti a gondolkodásom.


Magyarország a második világháborúban címmel ezeket találtam.

Nyilván nem a Romsitsé, mert az csak pár éves. Bár Kossuth Kiadvány.
infovilag.hu/data/images/2011-12/magyarorszag_a_masodik_vilaghaboruban_cimlap.jpg
Prantner Zoltán - Szombat Tamás
s01.static.libri.hu/cover/14/8/742799_5.jpg
Ungváry Krisztiáné se lehet rendszerváltás körüli:
marvin.bookline.hu/product_tnimages_6/1107/TN6_E10538.JPG
Vargyai Gyula
moly.hu/system/covers/big/covers_118913.jpg?1395385174
Gosztonyi Péteré:
marvin.bookline.hu/product_tnimages_6/473/TN6_0459000835790G.JPG
Így legyen ötösöm a lottón, hogy tényleg jó sok van.

Megnézné őket, hátha rémlik valamelyik?

csaszi 2015.03.03. 02:11:34

#74

Megneztem oket. kedves Zorro de egyik sem,
Mint korabban jeleztem a konyv a Hadtorteneti Muzeum, esetleg a Honvedelmi Miniszterium kiadasaban jelent meg, jomagam annak az Intezetnek konyvtarabol kaptam attekintesre, melyben emlitett erdeklodesem kielegitese celjabol tett egyik latogatasom alkalmaval a szemelyzet volt szives rendelkezesemre bocsajtani, tovabbi ertesulesek celjabol.

Ismetelten kerem sziveskedjek akar a Hadtorteneti Muzeumban, akar a Honvedelmi Miniszteriumban erdeklodni az emlitett konyv talalhatosaganak, esetleg kolcsonozheto, vagy szemelyesen megtekinthetese targyaban.

Az emlitett Intezet helyetol idokozben messze koltoztem, ugyanakkor tudomasom szerint a magyarul beszelo alkalmazottak szinte teljes szamban kicserelodtek, igy szamomra szinte lehtetlen ennek utana jarni.
Szives elnezeset kerem a negativ informacio miatt.
Tovabbi sikeres blogozast kivanva vagyok es maradok oszinte hive,
blogneven 15 eve mar "Csaszi"

ZorróAszter 2015.03.03. 07:53:58

Kedves Csaszi!

Ellenkezőleg: köszi szépen hogy megnézte. És hasonló jókat kívánok én is Önnek.


Mindez megerősíti abbéli véleményemet, hogy ezekről a dolgokról kb. a rendszerváltás óta és azóta se lehet valójában beszélni. Csak szakkiadványokban olvashatók ilyen részletek többé-kevésbé nyíltan, amiket kevesen olvasnak.

Amit többen, abban semmi.

Amit esetleg páran, abban is már szépen kiegyensúlyozva szinte már a sorok között olvasva találhatók meg az erre való utalások.

Hiszen ezeknek a tényeknek az elhallgatása része Horthy és Szálasi rehabilitálásának.

ZorróAszter 2015.03.03. 07:57:38

És akkor úgy tűnik, nélkülöznünk kell Holis? olvtárs magyarázatát azzal kapcsolatosan, miért kellett a kezdetben még nyilaskereszt helyett horogkeresztet használó, magukat nemzetiszocialistának és Hitler követőjének mondó magyar náciknak saját alternatív fajelméletet kidolgozni ahelyett, hogy átvették volna Mesterük agyszüleményét?
süti beállítások módosítása