Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Az ázsiai Oroszország

2014. november 28. - ZorróAszter

 

 

Pár éve egy kedves brit úriember, egy művészettörténész készített sorozatot az orosz művészetek és kultúra évszázadairól. Egy újmilliomost is meglátogatott gyönyörű ikongyűjteményéért. Semmi Feofán Grek, Rubjov vagy Csorníj, de így is impozáns és szép. Az angol úriember viszont óvatlanságában mondott valami rosszul fogalmazott mondatot, amitől a levegő rögvest megfagyott.

Ott a kamerák előtt.

Valamit, amit a házigazda úgy is értelmezhetett, hogy Oroszország (részben) ázsiai.


Az orosz kultúra átellenes, nem kontinentális ellenpontja éppen a brit.


Jellegzetes furi ablakaival, a keverő vízcsap minden nembritet meghökkentő hiányával, érdekes szamárhát gótikájával, neogótikájával, román helyett normann stílusú műemlékeivel, no meg nefeledjük, balra hajtssal. Stb., stb.

Micsoda furcsaság jött volna ki belőle, ha Rettegett Henrik lánya, Rettegett Erzsébet királynő valóban hozzámegy Rettegett Ivánhoz, mint amit sokan reméltek (mások rettegtek) a kontinens két átellenes sarkán.


Tán nem is Erzsébet megrögzött, fanatikus szüzességén, hanem annak a kiszámíthatatlan rémületnek az okán bukott meg a dolog, amit ez az egyelőre igencsak lazának látszó harapófogó is kiváltott volna Európában.


Oroszország mindigis igyekezett felkiáltójelre cserélni megkérdőjelezett európaiságát.


És ha egy ruszkinak azt mondod, az orosz az európai kultúra, civilizáció, művészetek, tudomány EGYIK bölcsője és oszlopa, jól teszed, ha nyomban felkötöd a nyúlcipőt.


Hacsak nem akarod, hogy minimum egy egész háztömb smároljon végig egyenként. Két vizespohár vodkával és frissensült saslikostállal a kézben örök barátságot fogadva. És a túláradó megbecsülés egyéb kellemetlenségeit elszenvedni.


Ilyesmit állításként én is csak álnéven merek leírni.


Azonban a mai Oroszország nem a Szovjetunió. És az Európai Unió léte és vele kapcsolatos politikája mind egyértelműbben sugallja nekik, ők nem Európa.


Túl azon, hogy egy sértett, egyre nacionalistább Oroszország milyen veszélyes, a dolognak erősen figyelmen kívül hagyott (esetleg félő, fel sem ismert) veszélyei is vannak.


Az, hogy Oroszország legyűrve sértettségét, Európára áhítozását, vélhető, kisebb népességéből is adódó másod/harmadhegedűsi szereptől való ódzkodását valóban ázsiaivá válik, és becsatlakozik Kína és Japán mellé.


Merthát van hagyományos kínai/japán tapintat és udvariasság, ami Oroszországot valójában megkímélheti attól, hogy ezzel a másod/harmadhegedűsi szereppel folyamatosan szembesüljön. És egy nagyvonalú Oroszország lemondhat a japánok javára az áhított szigetecskékről, és Kínával sem tűnnek innen nézve olyan kibékíthetetlennek az ellentétei.


Hozományként pedig beviheti nemcsak tudományát és technikáját, és nemcsak a hadit és az űrt, hanem rendelkezésre bocsáthatja szibériai ásványi kincseit, olaját, földgázát, aminek szűkössége mindigis hátráltatta Kína és Japán fejlődését.


Viszonylag könnyű felismerni egy ilyen kínai-japán-orosz együttműködésből létrejövő gazdasági, politikai, katonai szövetség méreteit és veszélyeit. (Még ha a feltörekvő Indiával nem is számolunk.)


Ám végképp kevesen akarnak belegondolni, hogy egy ilyen szövetségnek milyen kiszámíthatatlan egymásrahatásokból és visszahatásokból eredő teljesen ismeretlen végkifejlete lehet.


Ezért érthetetlen az Egyesült Államok legújabb büntető támadása az orosz gazdaság ellen az olajárak drasztikus leszállításával.


Hacsak nem akarja Oroszországot Kína és Japán karjaiba lökni, és ezáltal valami jó kis orwelli III. világháborút Óceánia és Eurázsia-Keletázsia között.


2014. 11. 28.


További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr628907146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napos 2014.11.28. 12:02:58

Az EU is rájöhetne, hogy az oroszok a természetes szövetségese, nem a tengerentúliak.
Ha hagynák, rá is jönne.
Azt hiszem, nagyon kevés ismeretünk van a valódi eröviszonyokról, a háttérben folytatott egyeztetésekröl.
Az usákok megengedig maguknak, hogy Pakisztánban élö célpontokon teszteljék a drónjaikat.
A muszlimok pedig eltürik. De se az oroszok, se Kína se az EU nem tiltakozik hangosan, hanem kussolnak.
Sok van a világban, ami titokzatos.

lord 2014.11.28. 12:03:20

Sokszor beszélünk Magyarország híd szerepéről Európa és Ázsia-, Nyugat és Kelet között.
Nos, Magyarország csak egy kicsi kis hidacska lehet ebben a témában, ha Oroszországra gondolunk. Az „oroszok”, valóban „HÍD” lehetnek Európa és Ázsia között.
Egyébként felesleges az "oroszokat" sértegetni, hiszen a késő cári időktől kezdve igyekeztek az európai kultúrába - különösen a francia kultúrába - beilleszkedni, azt magukévá tenni!

A kezdetek kezdetén csudálkoztam az USA-n, amikor meghallottam a „szankcionálási” törekvéseit. Elképzelhető, hogy valahol máshol léptek az „oroszok” Samu bácsi tyúkszemére, bár kétségtelen jól jött ürügynek az ukrán válság és a balti államok „aggódása” az orosz veszély miatt azért, hogy újabb katonai bázisokat létesítsen Európában. Most már csak az a kérdés: Kína fogja-e úgy finanszírozni Samu bácsi háborús költségeit, mint anno Irak esetében.
Egyébként egyre jobban az látszik, hogy az USA szigorát az EU-val akarja megfizettetni, mely kellő politikai hada-bandával – egy kis mellébeszéléssel - teljesíti is azt. Mondhatjuk, hogy a JELENLEGI EU TAGÁLLAMOK KÁRÁRA! (Ugyanis amennyi pénzt pumpálnak Ukrajnába, annyival kevesebb juthat a tagállamok segítésére!)

napos 2014.11.28. 12:15:21

2.
Az EU-nak is részt kell vállania a globalista birodalom érdekeinek védelméböl. Ha nem teszi önként és dalolva, akkor mi a csudának tartanák valamennyire jól a lakosságát?
Az indiai szint éppen elegendö.

zili 2014.11.28. 14:40:54

Ha valaki Oo.-ot ázsiainak minősiti, nem tudja mit beszél! Olyan, hogy Ázsia (nem földrajzi értelemben) nincs. Hisz más az iszlám Közel-kelet, és más az iszlám Távol-kelet, és más India, Kina, Japán, Indokina... Oroszország inkább bizánci, némi tatár Aranyhorda beütéssel, "európai" törekvések tömegével. Ha valaki Péterváron nem csak az Ermitázsba megy, hanem az Orosz Múzeumot (mint a mi Nemzeti Galériánk), az emlitett ikonfestők munkái után lekövetheti az európai festészet fejlődését követő, azt részben előző (20.-as 30.-as évek modernistái, a konstruktivizmus) művek garmadáját láthatja, köztük az adott kor (cárizmus, sztálinizmus) követelményeivel keményen szembemenőket. Anno a '80.-as évek közepén sokat jártam Asztrahányban. A helyi katedrális épp múzeum volt (előrelépés, mivel előzőleg trafóházkánt működött) ahol életmódkiállitás volt az előző századfordulóról. Bizony a Volga mocsarai közt 1905.-ben villamos járt, a munkáslakás Mo.-on is lehetett volna, a fényképek kartonozását pedig a Rákoczi uton is csinálhatták volna. Csak a cirik betűk árulkodnak.
A probláma az ázsiázással kapcsolatban a nyugati műveletlenség, hisz gondoljatok el, a ny-i polgár lát egy trafóolajtól csöpögő katedrálist, ettől 2 km-re egy buszpályaudvarrá előlépett (kb. akkora mint a pesti) gyönyörű, de zilált zsinagógát, az esze áll meg. És igy a "szakértő" ny-i már mondja is: Ázsia.

Atlasz 2014.11.28. 14:46:07

Elolvastam, nem hosszú.
"Az orosz kultúra átellenes, nem kontinentális ellenpontja éppen a brit."
Azután következtetések arról, ami nincs meghatározva: mi is az orosz kultúra? A brit felsorolt jellemzői vajon milyen viszonyban állnak az ismeretlen orosszal vagy az európaival? Ez volna a brit kultúra lényege? Ha valaki nem állít semmit, annak mindig igaza van. Abban is, hogy Erzsébet szűz volt - Rettegett Ivántól meg a mostani Horvai-véle bánatos Kossuth szobortól mindenképpen. De ez Európa vagy Russzia mellett szól? Segítségül a végén bejön az Egyesült Államok... ahol ugyancsak létezik kínai és japán udvariasság, mint világpolitikai tényező. De nyicsevo, nem számít! Alaszka viszont kimaradt.

ZorróAszter 2014.11.28. 17:37:06

Kedves Atlasz!

Ez nem egy kultúrtörténeti szakmunka, amelynek témája az orosz és brit kultúra összehasonlítása.

Hanem a hirtelenjében leskiccelt gondolataim, amit az elmúlt félév oroszellenes szándékkal mesterségesen 30%-al levert olajárak és az OPEC tanácskozás híre inspirált.

És az az elemzésekben sosem hallott és általánosan hallgatólagosan lehetetlennek tekintett végkimenetel, hogy ez a politika létrehozhat egy kínai-japán-orosz szövetséget, aminek végső formája szerintem jelenleg még el nem képzelhető, de minden korábbinál veszélyesebb lehet.

Rettegett Iván és Rettegett Erzsébet házassági ötletének felemlegetésével csak azt akartam illusztrálni, hogy voltak már lehetetlennek tűnő ötletek és szövetségek közel a megvalósuláshoz Oroszországgal kapcsolatosan is. És amik megvalósultak, azok is csak ma tűnnek természetesnek utólag.

erlauer 2014.11.28. 18:17:22

Oroszország sem nem Európa, sem nem Ázsia. Oroszország - politikai értelemben - egy földrész, nagyobb Európánál, amelynek - részben - a része. De Oroszország már nem szuperhatalom, a világ egypólusúvá vált, az Amerikai Egyesült Államoknak ebben a percben nincs riválisa a Földön. Tegnap volt, lehet, holnap lesz - most nincs.
Ezt úgy is mondom, mint megrögzött ruszofil.
A régi mondás szerint Над Советским Союзом Никогда не заходит солнце. A Szovjetunió fölött soha nem megy le a nap. Mert amikor Kalinyingradban is esteledni kezd, akkor Kamcsatkán elkezd világosodni a keleti égbolt. Viszont ha esnek az olajárak, akkor baszhatják a napot.

Atlasz 2014.11.28. 18:27:32

7. ZorróAszter : A gazdaságban az USÁval szemben Kína és Japán a tényező, az EU ahhoz kínál lehetőséget, hogy e két térséggel szemben harmadik erőként versenyezzünk A verseny a piacgazdaság kulcsfogalma! Aki nem nyer, az veszít. Ez van.
A kultúrában Oroszországra - mióta európai lett - a kettősség volt jellemző.
Az ukrajnai konfliktust az a hatalom idézte elő, amelyik érdekelt a fennálló helyzet megváltoztatásában. Erre alapot adott, hogy az oroszbarát oligarchák az Ukrajnában megszokottnál is többet loptak, raboltak. Az ukránok is érdekeltek voltak.

ZorróAszter 2014.11.28. 18:34:53

Kedves Erlauer!

Én azt próbáltam pedzegetni, hogy egy ilyen, a szibériai ásványi kincsekre alapozott kínai, japán nyersanyag forgalom önálló alternatív világpiac lenne. Sokezer kilóméterre a mostanitól.

Egy kínai-japán-orosz szövetség pedig egy szuperhatalom, amit nem kívánna magának a Nyugat ha látná mi lehet belőle.

A veszélye pedig az, hogy az nem a mai Kína, mai Japán, mai Oroszország szövetsége lenne, hanem a folyamat által átformált országoké.

Ebből lehetnek a kiszámíthatatlan veszélyek.

ZorróAszter 2014.11.28. 18:38:38

Kedves Atlasz!

Mintha most az egyszer félreértette volna a mondókám lényegét.

Feltehetően én követtem el a hibát, mert a szakmájába vágó dolgokkal eltereltem a figyelmét arról, amit mondani szerettem volna.

maxval bircaman HFQJBLWX 2014.11.28. 18:39:57

Politikai lépés Oroszország kifárasztására. Csak a kitervelők nem ismerik az orosz lelkivilágot. Ha a nyugati ember életszínvonala romlik, tüntet saját kormánya ellen. Ha meg az orosz emberé, azt első lépésben idegen agressziónak hiszi, s tüntet a külföld ellen, közben növeli saját kormánya támogatását. S jelen esetben ez tényleg idegen agresszió.

Emellett Putyin alatt az orosz életszínvonal a TÖBBSZÖRÖSÉRE nőtt, így egy kis 20-30 %-os visszaesés nem ér el semmit.

Gyakorlatilag az egésszel az USA Putyinnak segít. Eddig volt 10-15 %-nyi liberális, nyugatpárti orosz. Most már a fele van csak ennek.

ZorróAszter 2014.11.28. 20:15:34

Kedves MaxVal!

A hála nem politikai kategória.

Például nálunk is elfeledkeztek alig pár év alatt, hogy pincelakásokból, barlanglakásokból, szoba-konyhás fürdőszobaWCnincs cselédsori lakásokból, ugyanolyan munkáslakótelepi vagy kőrfolyosós budikinn lakásokból költöztek a lakótelepre, vagy építettek maguknak kádárkockát.

Mikor beköltöztek, pár évre rá már azon agyaltak, Na jó! Erre voltak képesek a komcsik, most nézzük, mit adnak a kapitalisták.

Erre kaptuk ugye ezt a nagy kékerest.

elsore 2014.11.28. 21:16:24

12. maxval bircaman HFJCFHNX
2014. 11. 28. 18:39

Hát én csúnyabeszédű Maxval-lal értek egyet ez ügyben, Az USA külpolitikája már rövid távon is hibát hibára halmoz, mindenütt ellenfelei számát és erejét növeli, Amit pedig az EU-ól követel: a muzulmánok elleni boszorkányüldözés és az oroszokkal szembeni konfrontáció, az sem vezet jóra.

És ha most bejön a kardcsörtető republikánus kormányzat, amelyik előbb lő, aztán kérdez, az csak még sarkosabbá teszi az ellentéteket a világban. Néhány önjelölt diktátoron és uralkodón kívül nemigen van már az USA-nak barátja, inkább vazallusai. Viktor is beállt a sorba, de tőle se várjanak sok jót.

ZorróAszter 2014.11.29. 00:03:04

Kedves Elsőre!

Igen, az Egyesült Államok feltehetően háborúra készül az Iszlám Állam ellen. És ennek előkészítő sarokpontja a szövetségesek összezárása.

A probléma, hogy ehhez Oroszországra is szüksége lesz.

Lehet, hogy az oroszokat most cseszegetik, aztán majd mikor szükségük lesz rájuk, akkor majd elkezdenek békülékenyebb hangot megütni. Jutalmazni.

Olcsóbb, mintha most békén hagynák őket és így kitalálni, hogy mivel és mennyiért állíthatják maguk mellé.

De most mintha túlzásba vitték volna a büntit.

birs 2014.11.29. 16:15:28

Azt gondolom az USA utolsó lehetőségként gondolja az oroszok visszaszorítását, mivel - hatalmas tartalékai mind anyagi értékekben, mind devizában, mind emberi kvalitásban - talán ezt gondolja utolsó lehetőségének, az erők alapvető mozgási irányát tekintve.

Persze - gondolom - elkésett, sőt evvel a vehemens ellenszenvvel, csak sietteti Oroszország megerősödését. Látni kell, hogy az addig széthúzó gazdaság mennyire összekapja magát az ismert - a II, VH előtt már volt hasonló helyzetben - körülmények szorításában.

Mindenkinek, a történelmet ismerőnek számolnia kell a nagy kiterjedésű ország anyagi, és emberi erőforrásaival, nélkülük világpolitika nem létezik, ellenükben pedig öngyilkosság !

ZorróAszter 2014.11.29. 19:16:34

Érdekes módon Oroszország mindig a félig teljesült igéret.

Mert ugye például ott a hatalmas terület tele ásványi kincsekkel a lakatlan Szibériában. Itt a köolaj és fölgáz, ott 500 km-re a vas, 1000 km-re az arany. 2000 km-re az ezekre áhítozó Kína meg Japán.

De ahhoz, hogy ez a sok 100 vagy 1000 milliárd dolláros vagyon piacra kerüljön, meg is testesüljön, ahhoz 10 milliárdos beruházások sora kellene. Plusz politikai fogadókészség. Ráadásul megbízható és hosszútávú. De az nincs.

Egyelőre.

Egy ilyet az USA már a nyolcvanas évek elején megakadályozott Japánnal.

Egyébként szerintem naivitás az Egyesült Államok végére spekulálni. Az USA még mindig a legnagyobb gazdasági hatalom és az is marad belátható ideig.

És annyira a kezébe van minden az egész világon, hogy az esetleges összeomlása hosszantartó káoszt és nyomort hozna az egész világra.

birs 2014.11.29. 19:47:41

Nem is az USA összeomlására céloztam, hanem az Oroszország elleni legvégső lehetőségére, annak háttérbe szorítása végett.

Az USA összeomlását sem Oroszország, sem Kína nem akarja - még spekuláció szintjén sem - hatalmas dollártartalékaik miatt sem.

Viszont Oroszország bajszának állandó húzogatása sem egy életbiztosítás !

ZorróAszter 2014.11.29. 20:53:46

Ennek a főleg amerikai, aztán európai politikának számtalan rossz kimenetele lehetséges.

Én itt most csak egyről írtam, amit mindenki axiomatikusan lehetetlennek tart, és ezért nem is hajlandó végiggondolni.

De a nyugati sajtóban arról sem szabad beszélni, hogy a Nyugat, pontosabban a II. világháborús nyugati szövetségesek több tekintetben is felrúgták az akkori megállapodásokat.

A Szovjetunió egyik legfontosabb követelése volt a semleges ütközőállamok nyugati határain.

A helyzet a Szovjetunió majd a FÁK felbomlásával persze gyökeresen megváltozott.

De nem jogutód nélkül szűntek meg. A megállapodásokat nem szabadott volna egyszerűen azzal elintézni, hogy Jalta megszűnt, mindenki mehet a jó édes anyjába.

Mert az ilyesmi hosszútávon keményen vissza tud ütni.

Ezt a régiek nagyon jól tudták.
Régen csak egy hülye volt, aki ezt nem tudta felfogni: Hitler.
Ma meg úgy tűnik, alig valaki.

birs 2014.11.29. 21:44:33

Ebben a rendszerváltós miliőben az a ciki, ha valaki nem rugdalja Oroszországot. Még a kereskedés sem elfogadott nyíltan, csak a meghatározottaknak.

Pedig Oroszország erősen eltávolodott a régi lenini irányvonaltól, mégis van egy félelem a kapitalista fejekben egy közeli vég előhírnökét látni bennük !

Az, pedig ami nem az ő előnyükre kötött, olyan szerződést könnyen elfelejtenek betartani.

Sajnos ez - mint az influenza - nem csak a vezetők, hanem az egyszerű emberek agyában IS rendesen elterjedt gondolat, így könnyedén manipulálhatóak.

ZorróAszter 2014.11.29. 23:23:05

Az, hogy Oroszországgal szemben a Szovjetunió ellen kialakított reflexek működnek, az azt mutatja, hogy Nyugaton is minél hülyébb valaki, annál magasabb polcra kerülhet. (Beleértve az újságírókat is.)

Hirtelenjében nem emlékszem, ki volt az a bölcs, aki szerint a legnagyobb hiba amit politikus elkövethet, ha bedől a saját propagandájának.

birs 2014.11.29. 23:47:10

Az első bekezdésben - azt hiszem - összefoglaltad a mai problémák nagy részét okozó tendenciát.

Ha valamicskét gondolkodnának az emberek - még a tanultak IS - igen sok probléma magától megoldódna, mert nem lenne aki azt minduntalan elkövetné !

Láthatóan a mai közélet szereplői IS csak a egymás hülyeségeinek állandó kavarásával vannak elfoglalva, és a gondok megoldásának legkisebb lehetőségét sem veszik észre, hanem egyre csak halmozzák azokat !

Ez a politikai attitűd, mely vezérli mind a bel-, mind a külpolitikát lassan mindenkinek az idegeire megy, mert csak a problémák állandó csócsálása történik, a megoldásuk legkisebb igény enélkül !

Ez a orosz ellenesség IS csak a sok-sok probléma megoldásának eltitkolására jó, így aztán megyünk mindnyájan a levesbe, még mielőtt elérnénk a boldog öregkort !

ZorróAszter 2014.11.30. 07:37:42

Igen, de nemcsak a Nyugat részéről működnek a beidegződések, hanem a baloldaliak részéről is.

Oroszország nem a Szovjetunió. Mégcsak nem is Szovjet-Oroszország.

A jelenlegi Oroszország nem tekint ránk barátian. Ez egy átalakult, nacionalista szuperhatalom, ami ennek a logikának rendeli alá a politikáját.

Ez nem jelenti azt, hogy ne néznék rokonszenvvel a küszködő orosz kisemberre, vagy ne csodálnám az orosz művészeteket, zenét, festményeket, regényeket, vagy az orosz tudományt, technikát.

De nincs mit barátként látni Putyinban sem. Nemcsak Jelcinben, akit a Nyugat ajnározott.

Például mikor a rommálőtt még lángoló-füstölgő parlamentből hordták ki a símaszkos kommandósok a képviselők hulláit, az előtérben meg Jelcin tántorgott seggrészegen, a Nyugat meg ünnepelte, hogy Végre egy igaz europér liberális demokrata Oroszország élén!

birs 2014.11.30. 11:50:36

Mit tudunk Putyinról ?
Annyit amit a Vele nem szimpatizáló hazai-, és ellenséges ( mert a kapitalista mindenkit ellenségnek vél ) ellenfelei a világ gazdaságában mondanak Róla.

Szerintem semmivel nem despotább, mint pl.. az USA Elnöke, vezetése alatt az ország csak felfelé ívelt a nehézségeik ellenére, különös tekintettel elődei hatalmas hibáinak.

A mi maffia-főnökükkel sem az a baj - szerintem -, hogy Oroszországgal gazdasági kapcsolatokba keveredik, hanem ahogy , és amilyenbe !

Sajnos szerintem sokan valamiféle felsőbbrendűségből ítélik meg a világ eseményeit, ahelyett, hogy a törekvések irányának az emberiségre való hatását értékelnék jónak, vagy rossznak.

ZorróAszter 2014.11.30. 12:11:33

Hát például azt, hogy rendkívüli módon hasonlít Orbánra.

Származás, pálfordulás, sport, népszerűséghajhászás, demagógia, pávatánc, szabadságharc, üres nacionalizmus, külföldre szakadt honfitársak használata magáncélra, stb, stb. ...

A pártjaik. A FIDESZ és az Egységes Oroszország Párt. Jól mondom a nevét?

Politikai mentoraik: Putyinnak Jelcin, Orbánnak állítólag Antall.
Az ezzel kapcsolatos legendáriumok.

De hát persze, hallom: a KISZ nem KGB, a foci nem hoki és nem is dzsúdó, Putyin nem is tagja ennek a pártnak állítólag, Antall bármit is gondoljunk róla, azért messze nem Jelcin. Hogy mást ne mondjunk, nem volt alkoholista. Stb., stb. ...

A hasonlóság mégis ezek ellenére szembetűnő.

birs 2014.11.30. 15:20:47

Tisztelem mások véleményét - bizonyára hasonlóképp valamiféle igazságtartalma még annak a véleménynek IS van,mely az enyémmel ellentétes -, de az összevetést mindig sántának érzem, mint ez alkalommal IS !

Mind az idő, mind a körülmény - és a habitus - más, és más, így legjobb a konkrét személy, vagy közélet viszonyait értelmezni, minden mástól függetlenül, mert ellenkező esetben - szerintem - a tulajdonság érdemtelenül emelkedik, vagy süllyed az összehasonlítás következtében.

A magyar maffia így még a 'cosa nostrával' sem hasonlítható, annál sokkal aljasabb, mert törekvését a nép érdekének tünteti fel !!!

ZorróAszter 2014.11.30. 19:20:10

Ha nem veszi tolakodásnak, és visszaélésnek eddigi szíves érdeklődésével, ez utóbbi témában figyelmébe ajánlanám ezt a régebbi irásomat:

zorroaszter.uw.hu/archives/2013/05/02/Don_Alchuttdobozzi_uj_Omerta_Torvenye/
:o)

birs 2014.11.30. 20:19:57

Köszönöm a citált blogot, mely, és a nem kevés véleménycsere sorát olvasva igazoltnak vélem a maffiáról korábban nyert ismereteimet, mely alapján IS egyértelműnek látszik a ma maffiaként emlegetett, de annak csak mintegy váza szerint működő magyar jelenlegi regnálók hadának önös törekvése.

Egyébként viccnek IS felfogható hasonlat ellenére egy teljesen eltérő igyekezet megvalósítására törekedő bandáról van szó, melynek egyes kedvezően alakuló indulatai ellenére lényegében egy embertelen, a magyarság egészének károkat okozó - az ajnározóknak IS - vezetést jelenítenek meg szerintem, ami a felelősségre vonást IS indokolttá teszi !

ZorróAszter 2014.11.30. 20:57:30

Kedves Birs!

Bocs, hogy megkérdezem, de nem Relatív olvtárshoz van szerencsém Birs nick alatt?

birs 2014.11.30. 21:33:17

Kedves ZorróAszter, nem kamuból vagyok kénytelen így írni, de sajnos ismét nem léptet be a NOL, annak ellenére, hogy azt írja be vagyok lépve !

Érdekes módon egyes blogokba viszont ( 2-3 ilyen van ) igen !

Már írtam a szerkesztőnek, de azóta sem változott semmi.

Elnézést, de nem akartam korábban magyarázkodni ezügyben.

És ügye - korábban már írtam erről - a stílus uralkodó, és a nyílt emberek könnyen rájönnek az írásból az író kilétére még ha nem akarná akkor IS. ( én nem ebbe a kategóriába tartozom )

ZorróAszter 2014.12.01. 07:08:34

Kedves Relatív!

Jó-jó! Persze hogy tudom, hogy részedről ez nem ravaszkodás. De azért mégis bosszantó. Azért használhatnál olyan nicket, ami utalás arra, hogy Te vagy. Például Relatív2 (látogató) vagy hasonló.

Vagy azt hiszem, a rendszer azt is megengedi, hogy Relatív (látogató) bár lehet hogy létező nicket nem enged megjelölni látogatonak. Nemtom. Ki kéne próbálni.
süti beállítások módosítása