Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Tüntetés Párizsban

2015. január 12. - ZorróAszter

 

 

A kijárási tilalom ellen tüntető arabok. 1961. október 17., Párizs.

 

1961. október 17-ére az FLN, az algériai Nemzeti Felszabadítási Front tömegtüntetést szervezett Párizsban a korábban bevezetett, és arabokra vonatkozó kijárási tilalom elleni tiltakozásul.

 

 

 

A kijárási tilalommal a rendőrség a terrorszervezetnek tekintett FLN tevékenységét próbálta korlátozni és visszaszorítani.

Így a rendőrség szerint a felvonulást nem a faji alapon működő kijárási tilalom ellen, hanem az FLN érdekében szervezték.

 

 

 

A meghirdetett napon arabok tízezrei vettek részt a kijárási tilalom ellenére a tüntetésen. A szervezők arra hívták fel a résztvevőket, hogy a legkevésbé se legyenek fenyegetőek. A rendezők többnyire azokat is hazaküldték, akik nem viseltek nyakkendőt vagy táska volt náluk. Így a tüntetés valamiféle értelmiségi találkozó benyomását keltette öltönyös-nyakkendős és kosztümös résztvevőkkel.

 

 

 

A rendőrség ennek ellenére brutálisan lépett fel. Több mint tízezer tüntetőt tartóztattak le.

A rendőrség brutalitását fokozta, hogy - feltehetően Papon rendőrfőnök utasítására - a rendőrségi rádiócsatornákon azt a hamis, uszító információt terjesztették, hogy a tüntetők több rendőrt meggyilkoltak.

 

 


 

A tüntetők. Balra géppisztolyos rohamrendőrök. 1961. október 17., Párizs.

(HAMISÍTÁS? Részletesen ld. lentebb a 14., 20., 23., 24. stb. számú kommenteket, továbbá a képek hitelességére vonatkozó vitát itt )

 

A letartóztatott tüntetőket brutálisan megverték. Autóbuszokkal szállítottak rendőrségi területre.

Több helyszínen a letartóztatott emberek tucatjait végezték ki géppisztolysorozatokkal.

A Főkapitányság udvarán és egy metróállomáson is több tucat embert.  Másokat összeverve a Szajnába hajítottak a rendőrök. Megint másokat egyszerűen agyonvertek.

 

A felirat arról tudósít, hogy ennek az ismerős hídnak a közelében találták meg a Szajnában több tüntető holttestét. (Itt vannak a vízbefúlt algériaiak). Szent Mihály hídja, Párizs, 1961. október.

 

Az események, és főleg a halálos áldozatok 40 évig titokban maradtak. A Parlamentben egyedül egy kommunista képviselő interpellált a mészárlásokkal kapcsolatosan megkésve és félősen, mivel az egyik metróállomáson kivégzett tucatnyi áldozat közül néhányan a Francia Kommunista Párt tagjai voltak.

 

A világhíresen szabad francia sajtó a világsajtóval karöltve hallgatta agyon az eseményeket.

 

A nyolcvanas években kezdték el csak pedzegetni, hogy az akkori párizsi rendőrfőnök, Maurice Papon a német megszállás alatt náci kollaboráns volt, és zsidók százainak köztük gyerekeknek Auschwitzba deportálásában vett részt.

 

A hatóságok nem ismerték el a halálos áldozatok nagy számát. Először két, majd a Szajnából előkerült holttestek egy részét, mintegy 40 főt ismertek el hivatalosan áldozatként. Jelenleg mintegy kétszázat.

Maurice Papon rendőrfőnök

Azt is tagadják, hogy ezekben az időkben az antiterrorista erők magánházak pincéiben tartottak fenn titkos börtönöket, kihallgató és kínzóközpontokat szintén számtalan áldozatot produkálva.

 

Amivel valósággal futószalagon termelték az újabb terroristákat.

 

Az algériaiak több mint háromszáz ember halálát illetve végleges  eltűnését kötik ehhez a naphoz. De az általuk összeállított névsorra senki se kíváncsi.

 

Holttestek a párizsi utcán. 1961. október 17.

(HAMISÍTÁS? Részletesen ld. lentebb a 12., 16., 31., 33. stb. számú kommenteket, továbbá a képek hitelességére vonatkozó vitát itt )

Vajon ha mindez negyven évig ennyire titokban maradhatott, hány ilyen sérelem ketyeg még bombaként a mélyben a  szabadsajtó jóvoltából? Amikről talán csak akkor tudunk meg valamit, ha valami újabb botrány vagy tragédia irányítja rá a figyelmet.

 

És vajon mikor kapunk reális képet arról, hogy milyen eszközökkel és kik ellen folyik ma a terrorizmus elleni küzdelem?

 

És hogy egyáltalán: kik gyártják itt futószalagon a terroristákat manapság?

 

2055-ben?

 

Vagy soha?

 

 

 

 

 

 

2015. 01. 12.

 

 

 

További cikkek »»»»

 

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

 

 

Ajánlott linkek:

Iszlám Állam - iszlamizmus - iszlám terrorizmus

Isten-e Allah?

E jelben győzni fogsz

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr228907140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval 2015.01.12. 13:51:57

Éppen a múlt hónapban láttam erről egy jó filmet. www.imdb.com/title/tt1229381/ Ajánlom!

ZorróAszter 2015.01.12. 13:54:51

Hol látta?

Vetítik itthon is?

Quick 2015.01.12. 14:03:00

Úristen! Szavam nincs... már írtam kommentben, azt hiszem PuPunál, hogy nem az az igazi terrorista, aki lő, hanem , aki erre utasítja...

Az utóbbi napok leglényegesebb kérdését tette fel: "És hogy egyáltalán: kik gyártják itt futószalagon a terroristákat manapság?"

+++++

maxval 2015.01.12. 14:03:18

Nem járok moziba évek óta. A netről töltök le mindent.

Eleve a mozikat utálom, mert eleve eldöntik mit adjanak le és mit ne. Így a filmprodukciók 90 %-a sosem kerül vászonra.

ZorróAszter 2015.01.12. 14:09:36

De gondolom ez inkább az algériaiak szemszögéből mutatja be az eseményeket.

ZorróAszter 2015.01.12. 14:10:26

Kedves Quick!

Sajna nem hiszem, hogy belátható időn belül választ kapunk.

Virág elvtárs s.k. 2015.01.12. 14:34:25

*****

ZorróAszter 2015.01.12. 14:35:14

Nahát ! ! !

little 2015.01.12. 14:39:46

+
Tud a francia rondán viselkedni, mint sokan mások.
Nem kell a szomszédba menniük ezért, az biztos.

ZorróAszter 2015.01.12. 14:53:08

Én speciel az egészet nem értem.

Különösen hogy ennyire titokban maradt.

Pontosabban nem szeretném érteni.

Kokó 2015.01.12. 15:08:51

'Aszter kérem!
Vannak jó titkok, meg rossz titkok...
Jó ügyek, meg rossz ügyek...
Vannak "hős" gyilkosok, meg elvetemült, ellenséges gyilkosok...
Legfőképpen van pozitív, építő jellegű elhallgatás, amelyik egyenesen a sajtószabadság követelménye, építőköve, és van másmilyen, elítélendő, amelyik szembemegy ezekkel...
A mostani értékszemlélet kizárólag a "liberális elhallgatást" tartja követendőnek, az összes többi elítélendő...

Kokó 2015.01.12. 15:20:17

"Aszter, kérem, valami nem stimmel azzal a fotóval, ahol az a két holttest fekszik a zebrán...
Olyan mintha egy montírozás lenne, de elég primitív...
Ha a lépcső és az úttest közötti burkolat "raszterének" a vonalait nézi azok tovább futnak a gk. oldalán és a tetején, valamint a járda szélén álló alak bokáján és a térde felett...
Ott mászkál a sok ember, de egyik sem néz a hullákra, még a szeme sarkából sem...

ZorróAszter 2015.01.12. 15:20:20

Kedves Kokó!

Az a gond, hogy ilyenkor az embernek olyan érzése van, mint Neonak a kék tabletta hatására.

Mintha ez az egész helyi sajtó, világsajtó, a helyi politika, geopolitika, pártok, politikusok mind-mind bábszínházat játszanának a jónépnek.

A dolog működési mechanizmusának sarkallatos pontja pedig az, hogy aki erre bizonyos pillanatokban felfigyel, az megrázza a fejét, és azt mondja
- Nem-nem! Ez nem lehet igaz. Biztos rosszul látom. Csak érzékcsalódás. Ki kell vernem a fejemből ezt a gondolatot, mert ez az őrület jele.

Így aztán tökéletesen és zökkenőmentesen működik. És még nekünk is van szerepünk a játékban: néha be kell szállni, szállnunk - és nem látni, ami nyílvánvaló.

ZorróAszter 2015.01.12. 15:25:02

Tök fura, de pár perce nekem a másik képen a rendőr géppisztolya kezdett el nemtetszeni.

Ha az én vállamon lenne a géppityu, nem tenném így hátra a kezem, mert leeshetne a szíja a vállamról. De a szíja se látszik.

Úgyhogy egy ideje elkezdtem keresni a Google keresővel, hogy hol szerepelnek ezek a fotók hiteles szájtokon.

napos 2015.01.12. 15:40:00

Faji alapon biztosan nem volt kijárási tilalom.
Esetleg rasszista módon.
Már sokszor mondtam, a emberiség történelme összeesküvések története.
De ezt sokan vitatják.
Én csak sejtem, miért.

ZorróAszter 2015.01.12. 15:46:53

Kedves Kokó!

Nem. Sajna mégcsak nem is montázs, Megtaláltam a fotót a Le Point című ismert francia újság online kiadásában. Eszerint az OAS egyik algériai támadásának a színhelye 1962-ből.

Egyrészt nehezen hiszem, hogy egy újság tévedne, másrészt hogy ne vennék észre hogy manipulált.

www.lepoint.fr/actualites-societe/2008-11-20/les-anciens-de-l-oas-ne-regrettent-rien/920/0/293320
Nem a trolivezetéket nézte copy-paste vonalnak?

ZorróAszter 2015.01.12. 15:54:50

15. napos
2015. 01. 12. 15:40

"Faji alapon biztosan nem volt kijárási tilalom.
Esetleg rasszista módon."

Kedves Napos!

Ez a kifejezés sajna már így vésődött a köztudatba. Még a nem rasszisták is így mondják leggyakrabban.

Atlasz 2015.01.12. 17:25:33

Természetesen az áldozatok csak Zorrót érdeklik, a francia közvéleményt és az állami szerveket nem. Ők csak nyilvánosságra hozták mindezt, és bíróság elé állították Papont.
Egy bűntelen állam bűntelen polgárai helyeselnek itt neki. Valóban felfedezte a spanyolviaszt.

Kokó 2015.01.12. 18:04:37

Atlasz, az 1961-es eseményeket 40 év múlva?
Ha ez a demokrácia netovábbja, akkor nincs mire büszkének lenniük...
Bár a Kennedy gyilkosságok még demokratikusabban lesznek nyilvánosságra hozva, 70 évre rá...
Lehet, a mi demokráciánkban az olajügyek is előkerülnek ilyen "rövid" idő alatt?

Mis 2015.01.12. 18:04:37

Kedves Zorró!
Ajánlom bejegyzésem egyik képedről.
misblog.nolblog.hu/archives/2015/01/12/Kephamisitas_remhirterjesztesi_cellal/ Továbbá felhívnám a figyelmet az utolsó, legalsó kép alatt szereplő dátumra és a linkelt cikkben szereplő kép alatti dátumra.... nem egyeznek.
üdv : Mis

Atlasz 2015.01.12. 18:10:02

19. Kokó: Tudsz evilági jobbat? mert ha nem, akkor az a dolgunk, hogy kritikáinkkal a kritika szabadságát erősítsük, nem pedig mocskoljuk, leromboljuk azt, ami van belőle.
Franciaországot ez az utóbbi beállítottság gyengítette meg a két világháború között.

ZorróAszter 2015.01.12. 18:13:18

Kedves Atlasz!

Tudom, hogy nem szokott válaszolni, de azért költőien megkérdezem: Mikor?

Mindez történt 61-ben a világhíresen szabad sajtó betonsűrű kussolása közepette.

Aztán ugye mindjárt azonnal húsz év (a történtek után 35 év) múlva elkezdték pedzegetni, hogy Papon náci kollaboráns volt.

Közben arról, hogy mi történt 1961-ben, továbbra is sincs szó.

Pedighát szabadsajtó meg demokrácia meg miegymás.

Aztán ehhez képest rögtön eztkövetően mindjárt 18 év múlva elitélik a zsidók, köztük gyerekek deportálásáiért 10 évre. Majd tíz év helyett három év után szabadon engedik.

Az említett majd 200 de inkább több mint 300 halott tüntetőért meg ugye nem vonták felelőségre.

Hát hol volt a jogállam 40 évig?

Hol volt a fék és az ellensúly?

És hol volt 40 évig a világhíresen szabad sajtó meg világsajtó meg ilyesmi?

ZorróAszter 2015.01.12. 18:25:07

Kedves Mis!

A fotót megtaláltam a l'Expess című lap online kiadásában, ami úgy rémlik, hogy bár nem egy komoly lap, mint mondjuk a Le Figaro, de ennyire azért talán ad magára.

www.lexpress.fr/actualite/politique/17-octobre-1961-la-position-de-la-france-reste-celle-de-maurice-papon_1041297.html

ZorróAszter 2015.01.12. 18:26:10

Ja és hogy milyen lap ez a l'Expess:

fr.wikipedia.org/wiki/L'Express

Cuba Libre c.C. 2015.01.12. 18:27:02

www.spiegel.de/einestages/angriff-auf-algerier-a-947361.html

A Spiegel 2011-ben írt erről, a cikk alján egy 1991-ben megjelent könyv ajánlója.

ZorróAszter 2015.01.12. 18:29:43

Ja és a fő kérdés: mi értelme ennek a hamisításnak?

Hiszen ez a kép egyáltalán nem egy különösebben kompromittáló kép.

solide 2015.01.12. 18:43:46

Kedves ZorróAszter! Misnél már jeleztem, hogy a linkelt cikk alapján valóban kicsit megtévesztő a képaláírás, amit itt adott. A cikkből ugyanis kiderül, hogy a géppisztolyos kép történetesen nem a tüntetésen és nem Párizs utcáin készült, hanem a tüntetés során letartóztatott, majd az országból kiutasított arabok repülőre szállásakor az Orly-n.
Amúgy - miközben a dolog súlyát ez egyáltalán nem enyhíti - azért elég fontos momentum, hogy Algériában ekkor zajlott a háború, vagyis lényegtelen, hogy miként ítéljük meg a gyarmati kérdést, az tény, hogy olyan szervezet lépett fel békés tüntetőként, amelynek tagjai adott pillanatban fegyverrel küzdöttek a franciák ellen néhány száz kilométerrel odébb.

Kokó 2015.01.12. 18:44:57

Atlasz, ha nem tudok jobbat, abból nem következik automatikusan hogy ez jó, illetve hogy ez "sajtószabadságabb"....
Azokról a dolgokról ami lényeges, csak akkor tudhatsz most is, ha megengedik, vagy ha már elévült... Most azt tudhatod, hogy a Dajcs Tompika turkálja az orrát a parlamentben, de az biztos nem hogy ezt mennyiért teszi. És ez a lényeg...

ZorróAszter 2015.01.12. 18:50:05

Kedves Cuba Libre!

Köszi szépen.

Sajna nemlékszem, mikor hallottam először a sztorit, de több mint öt éve..

De nem akartam elhinni, és nézegettem a netet, de szinte semmit sem találtam.

Most meg ahhoz képest rengeteg van.

solide 2015.01.12. 18:56:30

29. ZorróAszter

Hogy kb négy éve például hallhatott a sztoriról, azt ugyancsak megerősíti a belinkelt cikk, hiszen rögtön azzal indul, hogy "50 évvel a mészárlás után".... Vagyis 2011 októberében jelenhetett meg. :)

solide 2015.01.12. 18:59:20

És közben felfedeztem, hogy a másik képpel kapcsolatosan hozott linket - amiből megint az derül ki, hogy tévesen cimkézte. A zebrán fekvő holttestek nem a tüntetésen lelőtteket, és nem rendőrök által lemészároltakat ábrázol, hanem az OAS merényletéről írnak - napokkal későbbről.

ZorróAszter 2015.01.12. 19:02:39

27. solide
2015. 01. 12. 18:43

Kedves Solide!

A kép rengeteg helyen van fenn, és mindenhol az szerepel, hogy ez a tüntetéssel kapcsolatosan készült, vagy hogy épp ott.

Ezt a l'Expess-t már utána találtam nagy nehezen, amikor azt kerestem, szerepel-e valamelyik komolyabb hivatalos lapban is, és ha igen, ott mit mondanak róla, mit ábrázol?

Az első jó sok találat mind azt mondja, a tüntetésen készült.

Én el tudtam volna képzelni, hogy ami égnek látszik, az valójában valami fal, ami repülőszárny, az meg valami járda fölé benyúló bejárati ajtó előtti esőfogó.

Mint mondtam talán, nem értem az egészet. Mindenki össze-vissza beszél, a franciák, az arabok, össze-vissza feliratozzák a képeket.

És azt se értem, miért hamisítanak meg egy valójában semmitmondó képet?

Tele van a bugyrom velük.

ZorróAszter 2015.01.12. 19:10:25

31. solide
2015. 01. 12. 18:59

Igen, de ezt már megírtam a 16-os számú kommentemben Kokónak.

Erről a képről is az első jópár vagy inkább rengeteg találat azt írja, hogy a tüntetésen készült.

Csak úgy jöttem rá, hogy kerestem, milyen ismert nagy lapnál jelenik meg. Igy találtam rá a Le Point című újuságra, és hogy OAS merénylet valójában.

Szerintem ez a Googli egyre szarabb, és a nem releváns találatokkal félrevezeti az olvasokat.

Kizárt, hogy rendes körülmények között valaki ennyi időt szánjon egy kép htelességének az ellenőrzésére, mint amennyit én most utólag erre a két képre rászántam.

ZorróAszter 2015.01.12. 19:17:44

30. solide
2015. 01. 12. 18:56

"Hogy kb négy éve például hallhatott a sztoriról, azt ugyancsak megerősíti a belinkelt cikk, hiszen rögtön azzal indul, hogy "50 évvel a mészárlás után".... Vagyis 2011 októberében jelenhetett meg. :)"

Az a vicc, hogy én inkább még kicsivel régebbre emlékszem. Tehát nem 10, de öt minimum.

De azt én se értem, hogy lehetne.

Az tuti, hogy akkor szinte semmi se volt még a neten róla.

Azt hiszem, fénykép se. Paponról tuti nem volt egy se.

jus 2015.01.12. 19:19:25

Zorro Aszter, a Google egyre szarabb??? Nem mondhatja komolyan, az egyre jobb. Hiszen a dezinformációs rendszere részét képezi a sajtó korlátlan szabadságának.

Kokó 2015.01.12. 19:36:28

Jus!
:-)))))))))))

ZorróAszter 2015.01.12. 19:45:00

Kedves Jus!

Jó-jó! De miért vág át semmitmondó értelmetlen kérdésben is?

Vagy azért, hogy amikor lényeges dologban vág át, akkor is csak a minőségére gyanakodjak?

Mis 2015.01.12. 19:45:09

Kedves Zorró !
Erről a történetről én most olvastam először.
Mivel ez egy nem publikus történet volt, bizonyára soha nem is fog kiderülni a teljes igazság.
Ergo ennek kapcsán mindenféle számok, képek, történetek keringenek. Részemről igen óvatosan bánok ezekkel a hírekkel.
üdv : Mis

Atlasz 2015.01.12. 20:05:42

28. Kokó : Bizony az következik. Mert az emberi világ ilyen. Hatalomnélküliség nincsen. Azért én nem sértődöm meg, hogy Európában az állam, mint a közakarat jó-rossz képviselője védi a szólásszabadságot bizonyos határok között. Mert határtalan csak maga az Isten.
Szaud-Arábiában Allah nevében nem úgy rendezik az állami-vallási ideológia megsértőinek dolgát, mint Franciaországban, és Oroszországban sem. A választóvonal itt van. Ha e tekintetben szerinted nincs minőségi különbség a demokráciák és a többi államberendezkedés között, akkor nem tudok Neked mit mondani. Bocs a zavarásért!

Quick 2015.01.12. 20:07:18

Jus! 35

:-))))))

Quick 2015.01.12. 20:11:01

Áthoztam ide is azt a kommentet, amit Misnél tettem fel..
Kedves Mis!

Ha a kép photoshop is - ZorroAszter írásának lényegén nem változtat! Tény, hogy 1961-ben megtörténtek ezek az események, tény az is, hogy ezekben a napokban Párizs terror támadás miatt gyászol! S a két utolsó kérdés, amivel az írást zárja: ' És vajon mikor kapunk reális képet arról, hogy milyen eszközökkel és kik ellen folyik ma a terrorizmus elleni küzdelem?..És hogy egyáltalán: kik gyártják itt futószalagon a terroristákat manapság?" - bizony megválaszolásra vár!

aLEx 2015.01.12. 20:12:36

RE: 12. Kokó
2015. 01. 12. 15:20

Az nem az útburkolat raszterének a vonala, hanem a villanydrót a levegőben. Ezért "megy át" mindenen, ami mögötte takarásban van.

ZorróAszter 2015.01.12. 20:13:31

Kedves Mis!


Igenám! Csakhogy a tényeket ma már úgy tűnik, senki sem vitatja, legfeljebb azt, hogy kevesebb mint 200 vagy több mint 300 áldozat volt.

A kapcsolódó tény meg az, hogy jó pár évtizedre mindenkit elhallgattattak ezzel kapcsolatosan.

Mint a sír.

Ezt ugyanúgy nem értem, mint azt Velsz Tamás esetén, hogy nem tűnt fel egy újságírónak sem sem a jobb, sem a baloldalon, hogy mióta szokás ínyenc bűnözőknek ilyen-olyan rendőri őrizetben igazságszérummal öngyilkosságot elkövetni.

Olyan, mintha az egész magyar sajtó egy zsebben lenne, a zseb gazdája meg belesuttogta volna a zsebbe, hogy "Kuss!".

ZorróAszter 2015.01.12. 20:26:30

41. Quick
2015. 01. 12. 20:11

Kedves Quick!

Bevallom, engem mindig aggasztott, hogy az egyik hülye terrorszervezet megfékezése egy másik méghülyébbet alkalmaznak, akit aztán egy mégagresszívebbel és mégsokkalhülyébbel.

Tisztára mint Hasek Hörcsög a díványjában.

Csakhogy ennek az elméleti sornak a végén ott leselkednek ránk azok, akik az egész emberiséget képesek lennének sírba rántani magukkal. Mondjuk egyszerre ránk eresztve 10-20 féle egyenként is szuperhalálos mesterséges víruskotyvalékot.

És mint mondtam, hogy most, amikor már szinte az internetről lehet rendelni DNS építő gépet, jó lenne egy olyan világ, ahol sokkal nehezebb ehhez a szükséges számú és szakértelmű parázsló szemű őrültet beszerezni.

Mert ebben a világban úgy tűnik, eléggé könnyű.

Quick 2015.01.12. 20:46:14

Kedves ZorroAszter!

...már nem is annyira csak leselkednek! Fedőtakarásban komolyan aktivizálták magukat! :(((((

hídavatás 2015.01.12. 21:28:30

"...kik gyártják itt futószalagon a terroristákat manapság?"
pl. Irán-kontra ügy
meg volt egy nyugat-európai terrorszervezet is, amit ilyen hátsó erők szerveztek, nem emlékszem pontosan a nevükre

ZorróAszter 2015.01.13. 08:09:19

Gondolom, Aldo Moro elrablására és a Vörös Brigádokra gondol.

Kokó 2015.01.13. 11:08:18

Atlasz, itt nem arról van szó hogy "zavarnál", hanem a szubjektivitásról...
Valakik eldöntötték hogy mi a "szabad" és mi a "nem szabad" !
Teljesen szubjektív értékek mentén...
Csak példaként...
Egy tőkés minden magyarázat nélkül eldöntheti, hogy te nyomorogsz, vagy jól élsz...
Elég neki annyit tenni hogy elbocsát az állásodból...Hol itt a szabad akarat?
Ugyanez a tőkés azt is meghatározza, hogy a sajtóban mi jelenhet meg, mert ha nem az van, amit akar, egyszerűen kirúgja az újságírót...
Ha az állam rendelkezik ezzel a tőkével, akkor az teszi,
Ha magánszemély, akkor az...
Mi ebben a szabadság?
Vagy ha Te ezzel a fajta "szabadsággal" kiegyezel, akkor kiegyezel a korlátaival is, és korláttal a szabadság már nem az, amit jelentenie kellene, illetve amilyen jelentést tulajdonítanak neki...
Akkor ne beszéljen nekem senki szabadságról, legfeljebb szűkebb vagy tágabb korlátokról...
Ebben a közös nevező csak a "korlát"...
Ha meg a "korlátot" elfogadod, akkor milyen alapon határozod meg azt, hogy az a korlát szűk e, vagy éppen tágabb...

ZorróAszter 2015.01.13. 12:44:20

Kedves Kokó!

Atlasz olvtárs ezt alighanem már nem fogja látni, mert Marlon Brandy csúnyán kitúrt bennünket a címlapról.

Feltehetően a Deuxieme Bureau embere. :o)

hídavatás 2015.01.13. 12:59:47

Aki akar, megtalál. Mint a maffia. :))

hídavatás 2015.01.13. 13:02:54

Nem tudom, arra gondoltam-e, már megint be van dobozolva az a könyvem, amiben utánanézhetnék és sorolhatnék még példákat.

hídavatás 2015.01.13. 13:06:57

A sok költözködésben elhányódnak a dolgaim, a hardver csereberéktől pedig elvesznek az adataim. Aki lusta menteni ugye ... Persze, ha menteném is, nem biztos, hogy az újjal kompatibilis.

hídavatás 2015.01.13. 13:30:54

Máshová kerestem (és találtam :)), de rájöttem, hogy valami miatt ide is jó. Ti is rájöttök? :)

www.youtube.com/watch?v=8iWHI0W4bV0

ZorróAszter 2015.01.13. 17:51:01

Köszi szépen. Nagyon jópofa pacák. Jót röhöhögtem rajta :o)

Cuba Libre c.C. 2015.01.13. 19:57:08

Kedves ZorróAszter !

Az igazi kérdés az, hogy miért nem verte ezt nagydobra a kelet-európai sajtó, miközben az ügynökei egészen biztosan jelen voltak és pontosan tudtak mindent ?

üdv: CL................

ZorróAszter 2015.01.14. 08:52:39

Kedves Cuba Libre!

Feltehetően a Szovjetunió tartotta magát a Jaltához kapcsolódó megállapodásokhoz, aminek megfelelően hagyta sőt támogatta az ellenállási mozgalom vezetése miatt nagyon megerősödött kommunista pártok kiszorítását a hatalomból. Főleg éppen Franciaországban de például Olaszországban és Görögországban is.

Tehát feltehetően elvtársilag az tanácsolták az FKP-nek, hogy ők se ugráljanak.

Ez volt 68-ban is, amikor emiatt az FKP komoly népszerűségvesztést szenvedett. És évtizedekig azt sem tudhattuk, hogy de Gaulle tábornok gyakorlatilag katonai junta bevezetésével fenyegette meg az FKP vezetését, ha a CGT nem száll ki az általános sztrájkból.

ZorróAszter 2015.01.15. 16:41:09

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY:

A képek hitelességével kapcsolatos vita folytatása itt:

zorroaszter.uw.hu/archives/2015/01/15/Valasz_Mis_olvtars_Kephamisitas_remhirterjesztesi_cellal_cimu_irasara/

Cuba Libre c.C. 2015.01.15. 19:06:33

kedves Zorró Aszter !

Nem tudom, valószínűleg amúgy sem sokan tudják. De mégis érdekes, mert ez egy soha vissza nem térő alkalom lehetett volna számukra egy olyan időben, amikor Jaltát már Korea is elválasztotta a tárgyalt időszaktól.

Üdv:CL.............

ZorróAszter 2015.01.15. 20:09:00

Kedves Cuba Libre!

Ha megfigyeli, mindegyik fél kínosan tartotta magát Jaltához és az utána következő, de Jaltához köthető csereberéhez.

Jalta első demonstratív megszegése az Oroszországgal szomszédos országok felvétele a NATOba és az EUba.

Amit most mondanak, hogy 25 éve csak szóbeli igéret hangzott el, az azért finoman fogalmazva csúsztatás, mert a Szovjetunió Jaltánál kifejezte azt az igényét, hogy a szomszédai legyenek semlegesek és ne legyenek ellenségesek vele. Ne szigeteljék el.

Az ilyen szószegésnek meg nagyon komoly következményei lehetnek.

Nem kell feltétlenül atomháborúra gondolni, de a viszony elhidegül vagy megfagy, és ha legközelebb szükség lenne Oroszországra, akkor annak az árát sokszorosan megfizettetné.

Mennyiben érint ez minket?

Mert lehet, hogy azt mondja:

"Jó! Akkor kérem Ukrajnát és mondjuk Magyarországot. Meg mondjuk Szerbiát és Bulgáriát."

A Nyugat meg az USA pedig csücsörítene, majd
- Na! Jól van. Kezet rá.

Cuba Libre c.C. 2015.01.15. 20:51:05

Kedves ZorróAszter !

Persze, ezt értem, amit ír,az logikus. 1956-ban sem avatkoztak be Magyarországon ilyen okokból, de azért ami történt, azt megírták és politikailag felhasználták.

Üdv: CL.......................

ZorróAszter 2015.01.15. 21:04:55

Igen. Ebben mindig is volt valamiféle egyoldalúság.

Például az amerikaiak megigértették a szovjetekkel, hogy titokban tartják, hogy a kubai rakáták visszaviteléért cserébe az USA leszerelte a törökországi Jupiter rakétáit.

Ezután az amerikaiak rákezdtek a propagandára, hogy Kubánál ők nyertek, mert a szovjetek kénytelenek voltak visszakozni, és hazavinni a rakétáikat, ők meg csak igéretet tettek a blokád feloldására és hogy nem támadják meg Kubát.

Az oroszok meg hallgattak mint szar a fűben.

A törökországi Jupiter rakéták ügyét is csak nem olyan régen amerikai forrásból tudtuk meg.
süti beállítások módosítása