Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

HCJD

2012. március 22. - ZorróAszter

Valamikor az újságírás nem volt annyira népszerű, és megbecsült foglalkozás, mint mainapság.

 

Akkoriban járta ez a szólás zsurnaliszta körökben:

 

„Meg ne mondjátok Anyámnak, hogy újságíró lettem!

Szegény azt hiszi, csak zongorista vagyok egy kuplerájban.”

 

De mindez mára a múlté :o)

 

2012. 03. 22.

 

További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr468907360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyifu1 2012.03.22. 23:57:47

:)))
..., erről ennyit!

lujza 2012.03.23. 06:29:06

Ez a HCJD olyan mint a PÖMM?

solide 2012.03.23. 06:36:04

Zorró!

Múltkor kopátsi idézte, hogy: olyan tollas, mint egy kiskacsa, úgy totyog, mint egy kiskacsa, olyan hangokat ad ki, mint egy kiskacsa - akkor nincs más, mint, hogy kiskacsa. Holott nincs igaza. Attól, hogy valaki azzal keresi a kenyerét, hogy újságokban jelenik meg olyan betűhalmaz a neve alatt, amit ő cikknek nevez, magát újságírónak nevezi, sőt egyes esetekben még hivatalos papírja is van róla, hogy ő ezt tanulta - attól még az illető nem lesz újságíró. Az átlagember viszont hajlamos ezeknek az illetőknek a termékei alapján minősíteni az újságírókat úgy általában. A különféle újságíró szövetségeknek kb 5-6 ezer tagja van ma Magyarországon. Én, fogyasztóként kb. 500-600 név birtokosáról merném kijelenteni, hogy újságíró. Viszont ebből az 500-ból vonok le következtetéseket arról, hogy mi az újságírás.

Mindezt hangsúlyosan NEM a friss civil szerveződés kapcsán írtam. Velük kapcsolatban csupán azt nem értem (ezt az egyik érintettnek privátban megírtam, de nem reagált), hogy ha már magyarok, akkor miért angol rövidítést használnak a nevükben. (Ami szerintem egy másik szakma képviselőinek szemében még zavaró is, de ez részletkérdés.)

granicsar 2012.03.23. 06:38:33

Mi az a HCJD ?

granicsar 2012.03.23. 06:41:45

Hungarian Civil Journalists’ Division (HCJD) .
Júj :)
Gondolom a Civil itt az amatőrt jelenti. Mert amúgy nem sok katona újságíró lehet.
A division meg? Hadoszlop? Az Ötödök ? :DDD

Nyifu1 2012.03.23. 06:49:00

5. granicsar
2012. 03. 23. 6:41
..., tudod, van AZ A szellemi homoszexualitás .... és érzelmi AIDS ...
:))
.......................................................
Ez már valami Úribetegség, "kínnyában már nem tud mit kitalálni!" ..., mondaná erre a Nagyapám!

gordius 2012.03.23. 07:50:19

Az angol rövidítést én sem értem, de nyilvánvaló, hogy anglománia van nálunk, amit pusztán a nemzetköziséggel magyaráznak...

ezen kívül nem tudom miért kell ezen gúnyolódni, aki be akar lépni belép, aki nem az miért zavarja... (tulajdonképpen a tisztességes blogolást is segíti...

a civil kezdeményezés mindig valami összefogást jelent...akkor most miért nem tiltakoztok itt ezen a helyen a mindenféle civil politikai mozgalmak ellen?

zöldhajtókás sárgapitykés közlegény 2012.03.23. 08:03:51

HCJD=Hülye Cucilista Jajongó Debilek

granicsar 2012.03.23. 08:13:44

7
Gertike, az ember már ilyen. Belelép ebbe, belelép abba. Van amit letöröl, van amit meg büszkén visel.
Ha te is olyan HCJD-és vagy, mond már meg akkor, hogy kik a nem civil újságírók és miért vagytok ti hadoszlop?
Meg azért eléggé cikinek érzem, hogy valaki a neve mellé odabilleszti, hogy HCJD és a fene se tudja, mi az ?
Van egy tudományok doktora barátom, aki sikítófrászt kap, amikor doktor úrazom. Mondjuk én cikizésből szoktam doktorozni őt, főként fialat és kevésbé fiatal, de vonző hölgyek társaságában, azt terjesztve róla, hogy nőgyógyász és csak nyugodtan meséljék el a doktor úrnak a problémáikat :DDD
De ilyen HCJD ízé ez mire kell? Mármint a név mellé?

Nyifu1 2012.03.23. 08:25:30

.., meséltem már egyszer, ...
Volt egy kolegám, a "Kálmán-bátyám" .... , tecnikumut végzett, s volt az építésvezető is, művezető, meg amikor lefokozták ... "Létrásember" ...
- egyszer rákérdeztem ....
Azt mondta: " Nem számít! ..., minden hasznos munka, Tisztességes Munka, - a vízhordástól, az oltárépítésig - csak fizessék meg ...!! ...., még a kúrvaság is!"
:)))

gordius 2012.03.23. 08:31:12

Kedves Granicsár, ha már megszólítottál, megpróbálok komolyan válaszolni, bár nem vagyok biztos benne, hogy érdekel...

A négy betű és az angol elnevezés nem az én kitalálásom, az alapszabályban ott van, nevekkel, hogy kik hozták ezt létre, el lehet olvasni...

valóban, ahogy írod, belépünk ide, oda, nem vagyok egy belépős típus, de ide beléptem, igaz hívtak is...részemről nekem terveim vannak és hátha ez segít...többet nem írok indokként, mert nincs kedvem támadási és gúnyolódási felületet adni magamról...ha komolyan kíváncsi vagy, - amit nem tudok eldönteni, mert a társaság, akiknek körében szólsz és az Ő szövegeik nem éppen emberiek - akkor olvasd el a most fent lévő írásomat...ott válaszokat kapsz

A név mellé azért írjuk a 4 betűt, mert nyilván egymásnak és másoknak jelezzük, hogy tagok vagyunk...ez egyáltalán nem olyan, mint a doktor és egyéb jelzések...de azt nem gondolom, hogy nevetséges lenne és feltétlenül gúny tárgyává kéne tenni...

részemről ennyi...

ZorróAszter 2012.03.23. 09:01:34

3. solide 2012. 03. 23. 6:36

Kedves Solide!

>olyan tollas, mint egy kiskacsa, úgy totyog, mint egy kiskacsa, olyan hangokat ad ki, mint egy kiskacsa

- Na mi ez, Pistike?
- Cica!

Egyébként egyet értek.

ZorróAszter 2012.03.23. 09:04:13

7. Hollósy Gerti HCJD 2012. 03. 23. 7:50

Kedves Hollósy Gerti!

Megbántani nem akartam. Legfeljebb csak egy kicsit cikizni.

:o)

Nyifu1 2012.03.23. 09:05:11

2. lujza
2012. 03. 23. 6:29
..., Mijaza PÖMM?!

ZorróAszter 2012.03.23. 09:07:43

8. zöldhajtókás sárgapitykés közlegény (látogató) 2012. 03. 23. 8:03

Kedves Zöldhajtókás Sárgapitykés Közlegény

>HCJD=Hülye Cucilista Jajongó Debilek

Aszonygya?

Akkor nekem is ott a helyem!!!

Üdv:

ZorróAszter HCJD

medve1942 2012.03.23. 09:09:43

Az angol csoportmegjelölés a filmoperatőrök pár éve felvett szokását követi. Hogy aztán ez mennyire fokozta a filmiparból és filmművészetből összefonódó "filmszakma" szilárdságát, az még nem derült ki igazán.

gordius 2012.03.23. 09:10:46

Nem bántódtam meg, csak nem értettem...ez egy teljesen hétköznapi kezdeményezés...nincs miért utálni és fújni rá...még csak cikizni se, de nyugodtan...

csak, amit cikizek, bár én nem szoktam...arról előbb megbizonyosodom, hogy mi is az és miért is cikizem...

a mindenféle, kapásból cikizni, kapásból elutasítani, kapásból haragudni, kapásból gyűlölni, bizony sokszor rossz tanácsadó...

ZorróAszter 2012.03.23. 09:11:39

14. Nyifu1 2012. 03. 23. 9:05

Kedves Funyi!

Nem Pömm, hanem Pömm Pömm.

Pomm Pomm nagynénje.

ZorróAszter 2012.03.23. 09:23:46

17. Hollósy Gerti HCJD 2012. 03. 23. 9:10

Kedves Hollósy Gerti!

Én csak a magam módján reagáltam arra, hogy hirtelen ellepte a címlapot egy csomó név HCJD-vel, ami engem ha nem is az I.N.R.I.-re, de legalábbis az I-H-S -re emlékeztetett.

:o)

solide 2012.03.23. 09:27:01

17. Hollósy Gerti

Nem cikiztem - annyit tettem szóvá, hogy nem örülök az angol rövidítésnek, aminek ráadásul már van nemzetközi jelentése, ha leveszed belőle a Magyarországot jelző H-t. Ha már utánanézésről esett szó!
Ráadásul előbb tájékozódtam - és mindezt először magánlevélben írtam meg az egyik tagnak.

medve1942 2012.03.23. 09:59:06

Még valamit: ez a zsurnalistamondás alighanem egyszerű félrefordítás következménye...
A rendszerváltáskor feltűnt a magyar közéletben egy érdekes francia muki, Jacques Séguela. Autóversenyző is volt, azt hiszem, de főleg reklámszakember. Az ő önéletrajzának volt az a címe, hogy Ne dites pas à ma mère que je suis dans la publicité… elle me croit pianiste dans un bordel... vagy Ne szóljatok anyunak, hogy a reklámszakmában dolgozom, azt hiszi szegény, kupiban vagyok zongorista. A publicitének, illetve röviden pubnek ilyen értelme van.
Séguela ellopta Leon Blum elnök 1936-os jelszavát, amit ő még Jean Jauréstól lopott, a force tranquille-t, azaz nyugodt erőt, és eladta Antalléknak MDF-jelszóként, miután befuttatta vele a szocialista Mitterand-t. (Hogy mennyiért, az nyilván üzleti titok...)
Az egészben az a szép, hogy ezt a kiváló szlogent az MDF elnöke, a nagy műveltségű Antall József, a Toldy Ferenc Gimnázium tanára is javasolhatta volna. Ugyanis ez Toldy Ferenc 19. századi irodalomtörténész jelszava volt: Véghezviszi a nyugodt erő, amire az izgágaság képtelen. Peragit tranquilla potestas, quae violenta requit. Szerb Antal idézte az Irodalomtudományi Társaságban 1944-ben, mielőtt elindult volna utolsó sáncásására.
(Lásd Gondolatok a könyvtárban, 1981-es kiadás, 720. oldal) Csak persze Antall nem az a korszerő embertípus volt, aki tisztes összegeket akaszt le ilyesmi után, nem is élte túl a maga kamikaze-kormányzását. (Így aztán nem tudhatta meg, amit mi most a müncheni beszédből, hogy annak a lehetőségét 38 fideszes alapozta meg.)

gordius 2012.03.23. 10:01:27

Solide, a válaszom nem is Neked szólt...

én erre több szót nem vesztegetek, (én biztos magyar nevet választok, nem én választottam, de a nemzetközi hivatalos nyelv vonzása nagy)

zili 2012.03.23. 10:22:39

A cikkben szereplő "storyra" egy XIX. szd. végi gonoszkodás:
"A cigány és az újságiró annak a nótáját huzza, aki fizet. Csak a cigány becsületes!"

jus 2012.03.23. 10:27:27

Medve kiegészítése, mint mindig, nagyon jó.
Ahhoz kapcsolódva, de hiszen az újságírók is reklámszakmában dolgoznak, nekik is az a feladatuk, eladjanak valamit, terméket, pártokat, stb. Van direkt-marketing, és van bujtatott reklám, sőt, már ettől is rafkósabb dolgok.
Nem tudom, most hogy van, de az újságírók közt anno csata ment, ki megy melyik sajtótájékoztatóra, főként sajtófogadásra, hol mennyi és milyen ingyen kaja-pia és ajándék van, nagyjából lehetett tudni. Volt főszerkesztőm mondta, a legocsmányabb kurvák vagyunk mi, újságírók.

Aztán ez is olyan, ma szinte nincs olyan terület, ahol tisztességből lehetne megélni, mindannyian elkurvulunk a megélhetés miatt valamennyire. Azért fizetnek.
Ez a HCJD pedig alapjaiban nevetséges, csak sajnos megosztó is, de ez megérne egy külön elemzést.
Én minden esetre maradok mezei blogger.

Nyifu1 2012.03.23. 10:33:55

18. ZorróAszter (szerkesztő)
2012. 03. 23. 9:11
..., Ne baszd már meg Wazze!
... , de ki a lófasz az a pomm-pomm ....
ÉN NEM VAGYOK KÚLTÚREMBER, nekem csak egy Fatengelyes Esti Éreccségim van! ...., azért nem LEVELZŐ, mert már akkor is drága volt a bélyeg! ..., inkább gyalogoltam ....

Nyifu1 2012.03.23. 10:37:28

23. zili
2012. 03. 23. 10:22
..., JAJJAJJAJAJ!
:))))

Nyifu1 2012.03.23. 10:39:20

21. medve1942 (látogató)
2012. 03. 23. 9:59
..., nekem meg erről a Makk Károly rendezte film, Az egy Erkőlcsös Éjszaka jut eszembe ...
:))

lujza 2012.03.23. 11:24:22

Tévedés, kérem szépen, tévedés!!! A PÖMM a Puszi, Ölelés Meg Minden rövidítése.

Nyifu1 2012.03.23. 11:28:23

22. Hollósy Gerti HCJD
2012. 03. 23. 10:01
IGAZAD VAN!
..., Nekem soha semmikor semmi bajom nem volt a "BUZIKKAL és a LESZBIKUSOKKAL", ... Nincs is szebb és igazabb szerelem , mint két férfi, vagy két nő közötti szerelem, csak NE AKARJANAK ENGEM SEGGBEBASZNI! ...
:))))

Nyifu1 2012.03.23. 11:33:47

28. lujza
2012. 03. 23. 11:24
..., Köszönöm, és Pömm pömmöllek!
... A Skypen az (macis)Ölelés "hug" ....
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

jus 2012.03.23. 11:39:50

A pömm olyan ficses, már, aki még emlékszik rá.
Egy időben a kutrica (majd blogsziget) szinte, hogy szlogenje volt.

medve1942 2012.03.23. 12:28:06

Aha, szóval a PÖMM olyasmi, mint az SZVSZ (szerény véleményem szerint, ami az MHO, my humble opinion magyarítása, vagy a LOL, lough over lough, azaz megszakadok a röhögéstől, ami maradt angol). Pom-Pom is van azonban, ez egy Sajdik-rajzfilmfigura, talán Csukás István történeteivel... Igaz, nagyon rég nem láttam a tévében, bár általában ritkábban nézek esti mesét.

Nyifu1 2012.03.23. 12:33:44

31. jus
2012. 03. 23. 11:39
..., valai ilyesmire emlékszem ÉN IS!
- A KURICAKÁVÉZÓs Kúrvák "pőmm-pömmölték egymást ... KÚLTÚREMBERESEN!
.., és NYOMTAK EGY PIROSAT!

xantim HCJD 2012.03.23. 13:25:16

Mi is ez a HCJD? Egyik egri főiskolai tanítványom dolgozatában szerepelt a civil újságíró fogalom meghatározás, ő pedig egy évvel korábban a főiskola egyik nagytekintélyű tanárának előadásában figyelt fel a fogalomra -aki az európai újságírói gyakorlat alapos ismeretében ismertette, milyen is a civil újságírás, és mert nagyon megtetszett neki felhasználta a saját dolgozatában is.
Az internet elterjedése a múlt század nyolcvanas éveinek közepétől alapvetően megváltoztatta a sajtószabadság állampolgári alapjogának gyakorlási lehetőségét. Addig a sajtószabadsághoz való jog főképpen deklarált joga volt az állampolgároknak, azaz közölhetett bármit, ha talált hozzá orgánumot, és korlátozás nélkül megismerhetett bármit, amit mások már közöltek. Az internet megteremtette a valódi, a valóságos, nem csak deklarált jogosultságot. Minenkinek lehet számítógépe, mindenkinek lehet internet hozzáférése, tehát bárki bármit közölhet és bárki bármit megismerhet.
A szakmában elterjedt már az az aggodalom, hogy az internet tönkreteszi a minőségi újságírást,.Szilágyi Ákos költő már temette is az igényes újságírást 2009 sajtónapi ünnepi beszédében. Pedig akkor még nem is tudtuk, mit hoz a jövő a médiaszabályozás hozadékaként.
Többen elhatároztuk, hogy teszünk valamit a színvonal megvédése érdekében, hiszen senki sem rajong azért a lehetőségért, hogy a nyilvánosság színvonalát például a "zöldhajtókás sárgapitykés közlegény" határozza meg. (Ő is elférhet közöttünk, hiszen legfeljebb a nagyon durva beszólásait lehet moderálással kiszűrni, de ha neki szüksége van arra, hogy saját szellemtelenségén jókat röhögjön, hát legyen meg a szórakozása. )
Az internet a szó legszorosabb értelmében világjelenség. Úgy gondoltuk, mi magyar civil újságírók, - azaz állampolgári alapjogon publikálók - megpróbáljuk a magunk példájával erősíteni az igényességet, ezért a rendezők, az operatőrök - szintén nemzetközi viszonylataikra tekintettel kialakított gyakorlatának megfelelően, - feltüntetjük, hogy ezek az igényesen publikáló állampolgárok magyarok. Természetesen nem gondoljuk, hogy csak azok tesznek az internet tisztaságáért, a nyelv szépségéért, a műfajok tisztaságáért valamit, akik a szakosztály tagjai, hiszen közismert bloggerek évek óta nagyon igényesen szerepelnek a posztjaikkal, de - gondoltuk, - a jó bornak sem árt ha cégér hirdeti, tehát amolyan "garanciajegyként" fűzzük a nevünkhoz a HCJD jelzést, hogy lehessen tudni, mi várható attól, aki e jegyben publikál. (Aki rendszeresen olvassa például a "medve 1942" vagy a "Bástya Elvtárs" nicknév alatt netező polgárok írásait, az nem várja el tőlük, hogy külön "márkavédjeggyel" lássák el írásaikat. Viszont nem kívánom megnevezni azokat, akik hiába biggyesztenék nevük után a mi márkajelzésünket, akkor is látható lenne, hogy rendkívüli igénytelenséggel rontják a köztájékoztatás szinvonalát.)
Most tehát lehet nevetgélni, gúnyolódni, hiszen az okos telefonokkal akár filmet is lehet készíteni, miért kell akkor az operatőröknek, rendezőknek kifejezésre juttatni, hogy ők magyar rendezők, operatőrök? Mégis, mindannyian tudjuk, ha valaki a szakmai ismeretek birtokában készít mozgó képet, vagy ír interjút, riportot, vagy olyan tehetséges, mint Hollósy Gréti és ezért novellákat tesz közzé, az olvasót is előre ráhangolhatja, ezt érdemes lesz elolvasni, hiszen nem okoz majd csalódást az odapiszkított betűsorával, mint jó néhány , a szabadsággal élni nem tudó ostoba blogger.
Szíves elnézését kérem mindazoknak, akik esetleg ráunkat a hosszas magyarázatra, de például az is a HCJD célkitűzései közé tartozhat, hogy a véleményünk legyen megalapozott és ha valami felkeltette érdeklődésünket, akkor nézzünk utána, és ne feltételezések alapján húzzuk le a keresztvizet a publikálóról. (Jól néznénk ki, ha azt is meghatározná valaki, milyen nincknév választékból választhatunk. Kit zavar, ha sokan a nichnevünkhöz hozzáfűzzük a HCJD betüket?) Mert az is az újságírás szakmai előírásai közé tartozik, hogy az igazat írjuk, ellenőrizzük a forrásainkat és ne hagyjuk magunkat befolyásolni se a pénztől, még kevésbé a butaságtól.

ZorróAszter 2012.03.23. 13:46:56

25. Nyifu1 2012. 03. 23. 10:33

Kedves Funyi!

Ez itten a Pom Pom:

zorroaszter.uw.hu/files/0000/Pom_Pom.jpg
Ez meg itten a nagynénje, Pömm Pömm:

zorroaszter.uw.hu/files/0023/Demi_Moore_egészalakos_portré.jpg

ZorróAszter 2012.03.23. 14:27:04

34. xantim HCJD (látogató) 2012. 03. 23. 13:25

Kedves Xanim!

Eddig csak a Nagy Magyar Mucsai Sznobizmust vélem felfedezni az In Hoc Signo Vinces megett.

De igaza van, mindenkinek meg kell adni az esélyt.

Bár a kezdés szerintem nem volt egy sikerült.

granicsar 2012.03.23. 15:27:47

A HCJD-eknek.

Mi is a bajom nekem ezzel a HCJD-vel? Nos az, hogy megint szektásodás tapasztalható az értelmiség táborában. Mert ha megnézem, kik is bigyesztik oda a nevük mögé a HCJD, akkor máris látom, kik csoportosulnak, kik verődnek falkába. És azt is tudom, hogy én semmi pénzért nem fogok velük egy csapatba tartozni.
A másik ok. Nem divat manapság már. Ez valami olyasmi, mint egy jó nagy kereszttel a nyakban járni, mindenki lássa, én keresztény vagyok. Vagy kokárdával. Mert ha emlékeztek, nem volt mindegy, kinek volt kokárdája és kinek nem.
Szóval valami olyasmi, mint a gárdista egyenrúha: bennem félelmet kelt.
Igaz, legalább láthatóvá teszi az ellenséget, a PC ballib propagandistákat, az Ötödik hadoszlopot..

Nyifu1 2012.03.23. 16:14:54

34. xantim HCJD (látogató)
2012. 03. 23. 13:25
.., A Köröszanyád Füstös Picsája a Sötétben!
KFPS

Nyifu1 2012.03.23. 16:19:01

35. ZorróAszter (szerkesztő)
2012. 03. 23. 13:46
ÉN a hanvasan szeplős vörös puncit szeretem! ...
hszvp
:)))

granicsar 2012.03.23. 16:23:28

39
Na, ez maghaladja a képzelőerőmet...
Hamvas, sőt nem egyszerűen hamvas, hanem HAMVASAN SZEPLŐS (a franc lehet? mindenesetre jól hangzik) VÖRÖS (mármint fanszőrzet? de akkor honnan látod a szeplőket, ráadásul hamvasakat), PUNCI. Na az utóbit ismerem és szeretem :) A többi meghaladja a felfogóképpességem határát :)

lujza 2012.03.23. 16:51:58

És mondja csak kedves ZorróAszter, Pömm Pömm-öt is magázza?

Nyifu1 2012.03.23. 17:04:18

40. granicsar
2012. 03. 23. 16:23
.., pedig az a Világcsoda!
Az enyhén szeplős vörös Punci! ..., számolgatni a szeplőket ...
A túl sok szeplő sem jó, mert reggelre sem végzel a számolással, pláne, ha eltéveszted, s kezdhetred előlről ....
Hujujjujúj ....!!!!
:)))))

granicsar 2012.03.23. 17:06:04

ha jobban belegondolok... Hát én is elkezdem használni az alső-felső nemes és nemzetes von und zu dolgaimat. Elvégre miért ne? Nem vagyok MO-n.
Sőt, akár a különböző szakmai címeimet is odaírhatnám. Ilyon olyan MSC MBA, PMP stb...
Ciki....

granicsar 2012.03.23. 17:07:59

42
A fene a gusztusod. Hogy neked a punci csak arra jó, hogy a szeplőket számold rajta :)
Az enyhén szeplős az még érthető. De a HAMVASAN szeplős, az milyen?

Civil Újságírók 2012.03.23. 17:15:57

Jaj de izgi, kedves granicsár, tőlem még sosem félt senki és még nem voltam ellenség =))

nem is akarok az lenni és nem erről szól az egész....de nem muszáj olvasni és érdeklődni...ilyen egyszerű, mint a tévénél a távirányító...tovább kell lépni...

granicsar 2012.03.23. 17:26:22

45
Á, nem lehet. Pont annyira zavarja a kilátást, mint a gárdista egyenruha.
HCJD, NSDAP, KGB stb. Na szóval, rontja a levegőt.
És ha még nem volt ellenség, hát akkor most már az :) És van ellensége is. Most jó így? Ezt akarta?

granicsar 2012.03.23. 17:27:33

És ha lehetne, kérem, mellőzükk a kedves granicsár megszőllítást. Felál a szőr a hátamon tőle. Minden vagyok, csak nem kedves. Főleg nem a HCJD vel.

ZorróAszter 2012.03.23. 17:43:17

42. Nyifu1 2012. 03. 23. 17:04

Nem baj. A lényeg, hogy mostmár tudja, mi a Pömm Pömm!

solide 2012.03.23. 17:52:14

medve1942 és xantim!

Elnézést, hogy csak most reagálok, de napközben nem voltam gépközelben.
Röviden, súlyos tévedés ezt a jelzést a filmesek, operatőrök, vágok stb. nemzetközi betűhasználatával összehasonlítani. Az ugyan igaz, hogy az internet, meg az okostelefonok, kézikamerák világában bárki rendzhet, vághat filmet, operatőrnek képzelheti magát, sőt a végterméket a nagyközönség előtt mérlegre is teheti. Csakhogy az amerikai filmes szakszervezet meglehetősen tekintélyes és erős szervezet, kemény jogokkal. Ott hivatlos stúdiók pénzén csak olyanok vehetnek részt a filmkészítésben, akik erre megfelelő jogosítványokkal rendelkeznek. Mivel általánosan elterjedt a bérmunka, számos hollywoodi produkció készül hazánkban és a környező országokban, ezért szükségessé vált, hogy az itteni minősített szakemberek is jelezzék, olyan szervezet tagjai, akik a jogok betartása fölött őrködnek, illetve garantálják, hogyezek az emberek dolgozhatnak ezekben a produkciókban. Vagyis messzemenően jogi helyzetről van szó, és nem annak jelzéséről, hogy adott operatőr, vágó stb magyar.

ZorróAszter 2012.03.23. 17:53:26

41. lujza 2012. 03. 23. 16:51

Kedves Lujza!

Bocsánat. Gőzöm sincs, hogy siklottam át az Ön kommentjén.

Nem! Szerintem Pömm Pömmnek kijár egy "Csókolom!". És a "Tetszik ..."

solide 2012.03.23. 17:54:21

24. jus

Felhívom a figyelmed a tényre, hogy a bújtatott reklámot is tíltja a törvény - amit mostmár szankcionálhatnak is. Meg is változott az eddig bújtatott reklám, nyugodtan kézbe veheted a komolyabb kiadványokat, de akár a képes magazinkoat is, ahol pénz áll egy cikk mögött - ott szigorúan és következetesen feltüntetik, hogy promóció, illetve gyakran a melléklet elejére írják ki, hogy kereskedelmi melléklet.

ZorróAszter 2012.03.23. 18:00:03

21. medve1942 (látogató) 2012. 03. 23. 9:59

Ja! És kedves Medvétől is bocs. Őt is kifelejtettem.

Nem. Ez a mondás sokkal régebbi. Szerintem minimum 1910 körülről, és nem nagyon csodálkoznék, ha Mikszáthhoz is lenne valami köze.

jus 2012.03.23. 18:19:50

51.
Solide, ha azt mindet betartanák, amit tilt a törvény...: ))
Olyan cikket lehet írni, hogy nincs az a jogász, aki bebizonyítaná, hogy reklám, de még a fogyasztó sem jön rá, éppen ezért bezabálja jó étvággyal. Igaz, ennek ára is van : )
De, hát nézd meg itt a blogot, az írások fele pártreklám, nemde?

solide 2012.03.23. 18:31:48

53. jus

Itt igen, de ez nem is újság.

Viccen kívül mondom, hogy a legtöbb nagy kiadó megváltoztatta az eddigi hozzáállását, a jobb félni alapra. Azok a lapok, amiket én viszonylag rendszeresen látok bizonyosan.

gordius 2012.03.23. 19:27:43

rendben, igen kötözködő és goromba granicsár, többet nem is szólok hozzád! Így megfelel?

jus 2012.03.23. 19:45:25

54.
Solide, természetesen megváltoztatták a gyakorlatukat, a népszabadság is, mint blogger írják a reklámszövegeket az újságíróik. Amit nem szabad újságíróként, kiadják nekik bloggerként. Ilyen roppant egyszerű a trükk.
Bár, mondjuk, nekik eszükbe sem jutna ilyen hcjd megjelölést a nevük mellé biggyeszteni. Helyesen. Mert ez csak egy bárgyú, totál amatőr megosztási kísérlet. Szerintem.

Nyifu1 2012.03.23. 20:12:31

56. jus
2012. 03. 23. 19:45
..., LEGYEN NEKIK! ...
Úgysincs már nekik más, csak a saját bárgyúságuk, ..., a sértődött bárgyúságuk, oszt még nekik áll följebb!?
:)))
..., - mert már azért fröcső szájjal fasisztázni nem mernek .... , csak hécédéskedni ....

granicsar 2012.03.23. 21:20:25

55
Tiszta dedó :))))

medve1942 2012.03.24. 01:13:27

49. Köszi! Így van logikája a filmesek eljárásának. Végre értem. Bár, mivel a pénz beszél, nagyon sokra nem mennek vele, épp most olvasom, hogy a román szakemberek se rosszzak, viszont olcsóbban dolgoznak.
Korábban, úgy vettem észre, Romániának egyik filmest vonzó varázsereje abban rejlett, hogy sok-sok négyzetkilométeren át lehetett olyan szép tájon forgatni, ahol véletlenül sincs magasfeszültségű vezeték a láthatáron. A digitális technológiák előtt ez nyilván fontos volt, továbbá nyilván olcsó volt a helyi statiszta is.

rodosto 2012.03.24. 01:20:21

most már csak azt kell tisztázni, hogy ehhez az izéhez "Hungarian Civil Journalists’ Division (HCJD) ahhoz ,hogy odabiggyesszem mi kell?
Magyar vér nincs bennem, de jobban szeretem az országot mint itt egy két örök bajkeverő. Oszt már 1988-ban oda volt írva a helyi lap impresszumába a nevem.
Titeket itt bosszantalak 2007 óta.
Akkor most HCDJ vagyok vagy csak CDJ vagy csak divíziós.
Az utóbbi jobban teccik.

zöldhajtókás sárgapitykés közlegény 2012.03.24. 07:47:10

rodostó:
Ne keveredj a moslékba mert megesznek a disznók!!!!

xantim HCJD 2012.03.24. 14:15:32

Soha nem gondoltam volna, hogy ennyi, magát véleményformálónak tartó felnőtt van, aki a legegyszerűbb szöveget is képtelen megérteni. A HCJD alapítóinak egyetlen célja volt, emberi stílust meghonosítani és védelmezni a neten. A blogtér jelenlegi szerkezete ugyanis olyan, hogy az egyetértők írnak viszonylag értelmes szövegeket, az egyet nem értők pedig mocskolódnak és beteges vágyaikat elégítik ki a szexuális témák csámcsogó tárgyalásával. Petőfi egész költészetében egyetlen trágár kifejezés szerepel (foglalod ám a kurvanyádat! ) amit a nagy felháborodás indokolt, hiszen az osztrák birodalom el akarta foglalni hazánkat. Tessék ezt összehasonlítani azokkal a bloggerekkel, akik semmihez sem tudnak trágár szavak nélkül hozzászólni. Mivel fejeznék ki ezek a felháborodásukat egy Petőfi által megszólt konfliktus esetén?
Nem találgatok,
Naiv vágyálmainkban szerepelt, hogy találunk olyan velünk egyet nem értő bejegyzőt, aki érvekkel, kulturáltan fejezi ki ellenvéleményét, és nem a német nácipárt röviditése jut rólunk az eszébe. Kibontakozhatna közöttünk egy értelmet tükröző véleménycsere, és bármilyen meglepő, olyan végeredményre juthatnánk, hogy például én változtatnám meg a véleményemet. Végül is mit képzel a többi emberről egy olyan alak, akinél érvként szerepelhet - mint Nyifu-nál a KFPS ? Ettől milyen véleményem változna meg?Jegyezzük meg, hogy az emelkedett igélnyű a HCJD-től görcsöt kapó blogerek hosszasan leveleznek a KFPS-ről. Remélem ezek nem jelentkeznek a HCJD tagságra,mert nem kellemes, ha felnőtt embereket alkalmatlanságuk, alacsony szellemi színvonaluk miatt kellene elutasítanunk,
Egyébként az operatörök, rendezők szövetségeinek a lényege, hogy szakemberek, rendezők, operatőrök és csak jelzőként használják a H rövidítést. Mi is, elsősorban, azt akarjuk kifejezni az interneten, hogy ezek az emberek "állampolgári alapjogon publikálnak", azaz civil újságírók nem franciák, nem angolok, nem svédek, hanem magyarok.
Nem nagyon bízom abban, hogy többen lesznek ezen a poston azok, akik felfogják miről is van szó, mégis leírtam a véleményem, mert lelkem mélyén bízom az emberi értelem határtalanságában. (Ez természetesen nem feltétlenül vonatkozik Nyifura vagy a "zöldhajtókás sárgapitykés közlegényre")

granicsar 2012.03.25. 00:09:31

xantim.
maga nem ismeri Petőfi összest :)
süti beállítások módosítása