A láthatatlan halhatatlan Béke Nobel-díjasok és a háború ebei
Pár napja Pat Robertson, a 700-as klub műsorvezetője azzal a meggyőző fejtegetéssel lepte meg nézőit, miszerint Allah nem azonos a zsidó vallás és a keresztény vallás istenével. Hanem a föníciai Baállal, vagy a baálok egyikével, a mekkai holdistennel, Hubállal.
A láthatatlan halhatatlan Béke Nobel-díjasok és a háború ebei
Pár napja Pat Robertson, a 700-as klub műsorvezetője azzal a meggyőző fejtegetéssel lepte meg nézőit, miszerint Allah nem azonos a zsidó vallás és a keresztény vallás istenével. Hanem a föníciai Baállal, vagy a baálok egyikével, a mekkai holdistennel, Hubállal.
Tulajdonkáppen örülhetünk, hogy ilyen visszafogott volt, és nem egyenesen Molochhal azonosította.
Régóta megfigyeltem, hogy a nemzetközi sajtó interjúk alkalmával egységesen őrizkedik attól, hogy ha a riportalany Allahra hivatkozik, az Allah szót Istenre fordítsák.
A dolog pedagógiai célja nyilvánvaló: nehogy valaki butuska néző azt higgye, bármi is összekapcsol bennünket egy muzulmánnal, pláne nem, hogy ő végső soron ugyanazt az istent tiszteli.
Úgy látszik, az amerikai közoktatás színvona elérte azt az üdvös fokot, amikor már ilyen hamis állításokat lehet rezzenéstelen arccal belehazudni a világ szemébe. Legalábbis Pat Robertson nyilvánvalóan ezt feltételezi. Aki ugyebár nem akárki: a világ majdnem összes országában minden nap látható a 700-as klub helyi nyelvekre frissiben lefordított változata.
Mennyibe kerülhet ez vajon?
És hány éhező lakhatna jól ebből a pénzből nap mint nap?
A muzulmánok Istent ugyanúgy Ábrahám (Ibrahim) istenének, az egyedüli Istennek hiszik, mint a zsidók. És tiszteletét hitük szerint első fia, az arabok ősatyja, Izmael hagyományozta rájuk.
Ez ugyanaz az Isten, mint a kereszténység Istene, ami földi halandó számára teljes értelmében felfoghatatlan mibenlétű hármasság.
Arab keresztények sem tudnak más kifejezést használni Isten megnevezésére. Az arab nyelvű Biblia kezdő sorában is Allah szerepel.
Az Allah szó eredete az ősi kánaáni, héberben is megtalálható Él, Élim szó arab megfelelője (iláh) arab névelővel (al).
Ilyenformán szó szerinti fordítása AZ ISTEN, AZ EGYISTEN.
Ez figyelhető meg az muzulmán hitvallás, az adhán soraiban is, amit a müezzin is világgá ordít nap mint nap:
"Lá iláhá ilálláh" azaz Nincs más isten csak Az Isten!
Az iszlám Jézust (Iszá) a legnagyobb próféták egyikeként, sőt egyesek a sorban Mohamed után közvetlenül következőnek tekintik.
Muzulmánok szivesen adnak bibliai neveket gyerekeiknak: Ábrahámot (Ibráhim), Dávidot (Daud), ritkábban Salamont (Szulejmán), Jézust (Iszá), de még Mózest (Muszá) is.
Az özönvíztörténethez kapcsolódó nem kanonizált zsidó legendák egyike szerint Isten úgy biztosítja az emberiség fennmaradását, hogy Noé óta minden pillanatban él a Földön tizenkét igaz ember, akik miatt nem lehet az egész bűnös emberiséget elpusztítani. Ezek nem szentek, nem közismertek, még a környezetük, családjuk sem tudja róluk, hogy ezek egyike. Sőt még ők maguk sem.
A 67-es háborúban az izraeli csapatok Jeruzsálemben is előrenyomultak.
A Templomhegyet és környékét egy százados vezetése alatt álló műszaki egység foglalta el.
A katonák, és a tábori rabbi követelték, hogy használják ki a talán soha vissza nem térő lehetőséget, és rombolják le a Templomhegyen álló két mecsetet.
A százados megtagadta. A nyomás egyre erősebb lett.
A százados attól félt, hogy a katonák maguk mögött érezve a nép külső támogatását a maguk kezébe veszik a cselekvést.
De keményen tartotta a fegyelmet, és elejét vette minden próbálkozásnak.
A világ nem is tudott róla, hogy talán hajszálnyira volt a világháborútól, az atomháborútól.
A százados neve is feledésbe merült. Nem tudom, mi lett a sorsa. (Talán ő lehetett Mordeháj Gur, későbbi vezérkari főnök helyettes. Bár ő desszantos volt, és nem tartalékos műszaki).
De ma is vannak, akik megsemmisítenék ezeket a mecseteket, és újjáépítenék a helyén Salamon templomát.
Egyes keresztény csoportok szerint is ez a feltétele Jézus második eljövetelének. Mármint hogy előbb fel kell építeni a Templomot, hogy az Antikrisztus meggyalázhassa.
Érdekes, mennyire nem jut eszébe senkinek, hogy Istennek van temploma a Templomhegyen. Nem is egy, hanem kettő is. Az egyiket úgy hívják, al-Aksza Mecset, a másikat úgy, hogy Szikla Mecset.
Hány év kell még ahhoz, hogy ezekben a mecsetekben halkan, hogy egymást ne zavarják, együtt imádkozzon muzulmán, zsidó és keresztény?
Ötezer év?
Tízezer?
Soha?
2013. 04. 07.
Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!