Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Mi fortyog JZoli kavitációs kazánjában?

2013. június 30. - ZorróAszter

Mindannyian találkoztunk már reklámokban 3D nanotechnológiával gyártott hajkefével, PARTVIS 2000 nevű NASA által kidolgozott szuper takarító eszközről, brukazil tartalmű samponról.


Az alkalmazott átveréstudomány legújabb termékeiről.

Mindannyian találkoztunk már reklámokban 3D nanotechnológiával gyártott hajkefével, PARTVIS 2000 nevű NASA által kidolgozott szuper takarító eszközről, brukazil tartalmű samponról.


Az alkalmazott átveréstudomány legújabb termékeiről.

Sokan megelégednek azzal, hogy hatalmasat vetítenek. Néhanapján megjelennek a tévé képernyőjén mártír szakértő arccal és beszélnek hányattatott sorsukról és az alternatív tudományok újabb csodáiról.

 

Senkinek eszébe nem jut, hogy mindezt harminc éve igérgeti, csinálja, és mindezideig annyit tud csak felmutatni, hogy kiadott húsz könyvet a beigért csodákról, és ezek honoráriumából egész jól eléldegél. Mint például dr. Egyedi György világhírű alternatív fizikusunk és kutatócsoportja.

 

 


Hány hiéna kering szaglászva-lihegve a zsebünk, pénztárcánk körül?

 

 


A csalók rendszerint felkapnak kulcsszóként valami divatos, tudományosnak hangzó műszót:

3D, nenotechnológia, géntechnológia, a NASA tudósai által kifejlesztett ... , mágneses bizbaszok, vákumenergia, ötezer éves ősi kínai ..., maja találmány, gyógymód, Tesla titkos találmánya, ....


Esetleg apellálhatunk a gyanútlanok paradoxonok iránti érzékenységére, fogékonyságára, fogadókészségére:

Itt van például ez a jelentéktelen külsejű, pocsék ízű gyomnövény, az aloha kurkuru vera plusz.


Ami jelentéktelen külseje ellenére az aranyértől a fogínysorvadásig, a depressziótól a lúdtalpig, a gyomorsűlyedéstől a májzsugorig mindent meggyógyít. Kenőcsként, fogkémként, ivóléként milliószám adható el. Persze csak addig, amíg a milliók rá nem jönnek, hogy szart se ér és az íze is pocsék.

 

De sebaj, mert húsz év múlva ez az egész elfejtődik, és kezdhető a fejés előlről.

Jó lehet még valamilyen irtó hülye nevű régi gyógynövény is, például réti macskatakony vagy erdei bolhapitypang. De igazi profi valami ismeretlen külföldi gyomnövényt választ.

 

Esetleg szélsőjobbos népieskedők érdeklődésére apellálva valami ősmagyaros hangzásút is lehet: például szuttyogó bürköskosbor vagy nádi borbolyanyál.

 

Gondoskodni kell még különféle tanúsítványokról is. Nem baj, ha csak arról szól, hogy a termék nem életveszélyes, nem mérgező, nem rákkeltő, nem robban fel, forgalomba hozható. A vásárlók legfeljebb 0,01%-a olvas ilyesmit.

 

Könnyen beadható, hogy a tanúsítvány szerint a találmány zseniális, a varázsszertől még a holtak is táncraperdültek, vagy hogy rendszeres szedése után Gobbi Hilda még cigánykerekezni is tudott, pedig azt még lánykorában se.


Mi a kapitalizmus legnagyobb csodája?


Szemétből, a semmiből - legfeljebb hiszékenységből - pénzt csinálni.


Hacsak mindannyian meg nem okosodunk.


Bár ennek elkerüléséről gondoskodik a korszerű tömegoktatás globálissá váló rendszere.


2013. 06. 30.


További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr748907240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grincs 2013.06.30. 18:48:09

Tudod, amíg lóxar van, veréb is van!
Nagyon jó, igaz, amit írtál, de nem kéne reklámozni!
Nem is értem, h a szerkik ezt miért engedik?

ZorróAszter 2013.06.30. 18:49:40

Nem engedik. Mingyá megint letiltanak.

Engem :o)

Osszián 2013.06.30. 19:14:04

Én az ilyen címektől (írtam Gordonnak is) egyből beparázok, mert előre tudom, hogy egy mukkot se fogok belőle érteni. Annyit tudok, hogy ex nihilo nihil, tehát ezért nincs még feltalálva a perpetuum mobile, így a hablatyot kihagyom. (Azzal a fallosz alakú turbinával is így vagyok)

Hanem Zorro, gyógynövények azok valóban vannak, hiszem nem egy szintetikus bogyónak is az az alapja.

ZorróAszter 2013.06.30. 19:29:21

Ez így igaz. Sok gyógynövénynek van bizonyíthatóan hatásos hatóanyaga, sok ősi terápiának van bizonyítható gyógyhatása, de én most nem a gyógyszerészekről, orvosokról, kutatókról írtam, hanem a kuruzslókról, áltudósokról és csalókról.

:o)

ZorróAszter 2013.06.30. 19:34:58

Ja még Ossziánnak:

De azért viszont dühös vagyok, amikor végzett orvosok, gyógyszerészek állnak be a kuruzslók mögé, és terjesztik az ostobaságokat jó pénzért.

Csodát persze nem várok - pénz beszél - de remélem, legalább tudják, hol a határ.

4elefánt 2013.06.30. 19:49:41

Talán rágondoltál:
hu.wikipedia.org/wiki/Egely_György Szakmája szerint mérnök, nem fizikus!
Bár dolgozott a KFKI-ben is azt hiszem ha eredményes lett volna nem engedik szélnek pár év után
Talán JZoli sem volt az iskolában mikor a hőtant oktatták.

Osszián 2013.06.30. 20:03:53

4-5.

Ezzel viszont tökéletesen egyetértek, nem is hiszed mennyire. Utálom a szemfényvesztőket.

Pár éve sikerült betelefonálnom valami jósnő műsorába, gyorsan elmondtam, hogy a legjobb helyük nem egy légkondicionált studióban lenne, hanem a börtönben csalásért, és a járatlan, hiszékeny emberek kihasználásáért. Csak hápogtak - viszont villámgyorsan lekevertek, de attól fogva a műsor végéig egyetlen telefonáló nem volt.

Ott van az a Kovács András, aki minden betelefonálónak (közben hókusz-pókuszol valamit valami papír fölött) azt mondja, hogy rossz helyen van az ágya, mert vízér, meg mi minden van alatta, rendeljék meg nála az ingás vizsgálatot, 60 ezer, de a jó alvásért megéri...:-)

Osszián 2013.06.30. 20:05:41

"Talán JZoli sem volt az iskolában mikor a hőtant oktatták."

:-))))))))

Én se, elefánt, legalábbis nem nagyon emlékszem...-)

Viszont nem hirdetek semmiféle kazánokat.

Kokó 2013.06.30. 20:07:59

Valószínűleg rá gondolt 'Aszter...
A '90-es évek elején "szakértősködött, a Fehérvári "gabonakörök" jelenségénél, és égette le magát a sárga földig...
Olyan sugárzásokat mért, ami nincs is, meg gravitációs anomáliákat bizonyított, meg mindenféle földönkívüli technikákat azonosított, hogy visítottam a röhögéstől...:-)))
Egyébként meg J Zolihoz....
A hőszivattyú technológia működik, hiszen mindenkinek van is otthon. Úgy hívják hűtőgép...:-))
De az fogyaszt energiát, nem termel... Vannak hatásfok javító technikák, de a 0,7 cos fí csak álomhatár....
És igaza van 'Aszternek, kb húsz évenként bepróbálkoznak....

little 2013.06.30. 20:23:30

Kedves Zorró. Ez a kavitációs kazán szerintem is... hmmm....egy kicsit meredek. Én a kapitalizmust nem vádolnám a süket produktumok néhai felbukkanásáért. A bukás ilyen esetben gyors. Mert ugye van Viesssman kazán is, meg Sulzer, (ha nagyot akarsz), meg más. A legjobbak...
Szakmabeli vagyok...a legjobbat a kapitalizmus termeli ki...ezt tudnod kellene...nem a szocik.

oldalborda 2013.06.30. 20:52:44

10. little , Te ennyire korlátolt vagy ? Nem néznél körül valami ismeret-anyagban ?

Vannak ismerőseid, akik tudják miket zagyválsz össze, és elfogadják a köszönésedet ?

solide 2013.06.30. 21:22:53

11. oldalborda

Igen van. Például én. Tisztelettel.

Kokó 2013.06.30. 21:23:22

Little, Te a szélhámosok szelekcióját is a piacra bíznád?
Pedig azok az igazságszolgáltatás sarai...
Viszont az eredeti tőkefelhalmozásba valóban beilleszthetők....:-)))
Mert hát az még most is folyik...
De hát ez neked nem számít bűnnek tudom....

solide 2013.06.30. 21:27:05

ZorróAszter

Ezúttal egyetértünk, bár két apró megjegyzésem lenne. Dr. Egyedi Györgyöt nem ismerek, ha viszont tényleg Egelyre gondoltál, akkor is illő lenne pontosan írni a nevét, ha negatív példaként hozod föl.

A második, little-hez hasonlóan nem egészen világos számomra, hogy ez az átverősdi dolog hogyan és miért is kapcsolódna össze speciálisan a kapitalizmussal. A csalók, az áltudósok, a gyorsan nagy pénzt akarók rendszerfüggetlenül dolgoznak.

4elefánt 2013.06.30. 21:28:42

9-re Kokó,
Ott ismert a körfolyamat, honnan milyen, és mennyi energiát vonunk el, és mennyi a fajlagos energia ráfordítás, hova távozik a hő.
Itt viszont a "feltaláló" (csaló) nem adja ki a számításait, honnan miből, hogyan keletkezik az a hőmennyiség. Hivatkozik egy érdekes szóra, amiről úgy gondolja elég homályosak róla az ismereteink, így azt magyaráz bele amit ő akar. A hiszékeny embereknek bemagyarázhatja, hogy az a (súrlódási) energia ami abban a rendszerben a folyadékot melegíti kizárólag a kavitáció hatására keletkezik, és még sokszorosa a befektetett villamosenergiának. A reklámozott készüléke állítólag 5,5kW villamos energiából 22kW-t állít elő. Ha ez igaz már nem is kell erőművet építeni Pakson.

ZorróAszter 2013.06.30. 21:58:22

Kedves Olvtársak!

Hát persze hogy nem dr. Egyedi György! Csak így viccesebb. :o)

Mint ahogy nincs aloha kurkuru vera plusz nevű készítmény se. De bárki kitalálhatja, hogy melyik két csodaszerre gondoltam, amikor összeszerkesztettem őket egyé.

:o)

ZorróAszter 2013.06.30. 22:02:45

7. Osszián 2013. 06. 30. 20:03

Nagyon jól tetted. Sajna én nem vagyok ilyen bátor.

Meg lusta is vagyok.

Kovács András táltoskirály: Nem a kedvenc filmrendezőm fia????

Egyébként amikor azt írtam korábban, hogy ősi táltosnemzetség kései leszármazottja vagyok, kivételesen nem vicceltem.

Viszont ettől a Kovács Andrástól feláll a szőr a hátamon, akkor is ha táltosnak mondja magát.

ZorróAszter 2013.06.30. 22:04:56

9. Kokó 2013. 06. 30. 20:07

Kedves Kokó!

Hát persze hogy csak viccoltam dr. Egyedi Györggyel :o)

Ismerem mint a rosszpénzt.

ZorróAszter 2013.06.30. 22:11:04

10. little 2013. 06. 30. 20:23
14. solide 2013. 06. 30. 21:27

Kedves Little és Solide!

A kapitalizmusnak köszönhetjük a tudományos és technikai forradalmat. Nem felejtettem el.

A kedvencem Isambard Kingdom Brunel.
Ha most nem hisznek nekem
zorroaszter.uw.hu/archives/2011/11/01/Antonioni_es_a_Guglis-Matrixos_Idogep/ szerintem tetszeni fog Önöknek.

De amit a kapitalizmus is behozott a hátán a középkorból maradványként, hát ezeket a csalókat is.

ZorróAszter 2013.06.30. 22:26:43

6. 4elefánt 2013. 06. 30. 19:49

Kedves 4elefánt!

Igen, rá gondoltam, és a dr. Egyedi Györggyel csak viccelni próbáltam, de akkor nem sok sikerrel, úgy látom :o)

Viszont mintha úgy emlékeztem volna, hogy fizikus. Vagy fizikus is.

Vagy rosszul emlékszem?

solide 2013.06.30. 22:35:53

19. ZorróAszter

Ez a beidézett írás akkor elkerülte figyelmem. Az egyik ottani képaláíráshoz kiegészítésként:, a Je t'aime csak abban az értelemben volt Jane Birkin száma, hogy lemezen vele jelent meg először. A szerző - és társelőadó - Serge Gainsbourg. De azóta már az is nyilvánosságot kapott, hogy a dalt eredendően Brigitte Bardot-nak szánta, sőt, volt is felvétel, csak Bardot visszakozott, így a lemez nem került piacra.
Gainsbourg meg emellett még rengeteg nagy slágert írt több előadónak. De ez már messze vezetne, és egy másik bejegyzés önálló tárgya lehetne.

ZorróAszter 2013.06.30. 22:47:04

Igen. BB úgy látszik, ilyen szempontból szemérmesebb volt.

Bár nekem valahol megvan az a felvétel is, ahol BB nyöszörög.

solide 2013.06.30. 22:49:10

Bocsánat, rosszul fogalmaztam. Megjelent később, csak akkor visszakozott, és így lett az első megjelenés Birkiné.

solide 2013.06.30. 22:52:11

21. plusz

Ja, és a dalon kívül Serge és Jane kapcsolatának még Charlotte megszületését is köszönheti a világ. Már legalábbis a világ népességén belül az olyanok biztosan, mint én, mivel nagy rajongója vagyok! :)

ZorróAszter 2013.06.30. 22:52:27

Igen. Én is így értettem.

Sokáig titok volt asszem, hogy BB volt az első, és mintha csak legutóbb, pár éve bukkant volna fel a BBs felvétel.

little 2013.06.30. 23:04:34

re 11. oldalborda
2013. 06. 30. 20:52
Mérnök vagyok, eredetileg hőerőgépész később épületgépész. Kazánokhoz értek. Te mihez értesz?
re 13. Kokó
2013. 06. 30. 21:23
Fenntartom a kapitalizmusban szélhámosoknak, legalább is hosszútávon nincsen helye.
A felfedezőknek, vállalkozóknak, igen. Henry Ford, Edison, Heller (az utóbbi magyar) jó példák erre.

Osszián 2013.06.30. 23:10:24

ZorróAszter (szerkesztő)
2013. 06. 30. 22:02

7. Osszián 2013. 06. 30. 20:03

Nagyon jól tetted. Sajna én nem vagyok ilyen bátor.

Meg lusta is vagyok.

Kovács András táltoskirály: Nem a kedvenc filmrendezőm fia????"

Nem, dehogy, isten ments.

Viszont elvette a 600 milliós áfacsalásért lesittelt volt Benkő élettársat, és felvette a nevét, így most Kovács Magyar András - együtt szélhámoskodnak, szívcsakrák, meg Pilis, meg vízér.... nagy sikerük van bizonyos körökben.

ZorróAszter 2013.06.30. 23:18:24

27. Osszián 2013. 06. 30. 23:10

Már tök megijedtem. Mert még mintha az arca is hasonlítana.

Meg mernék esküdni - bár mégse - hogy pár éve még csontkovács és masszőr volt és a hüvelymasszázst reklámozta.

Melyik Benkő?

Kokó 2013.06.30. 23:18:40

Little, azt hiszem Teller Edére gondolsz, biztos csak elbillentyűzted...:-)))
Szerintem, még rövid távon sincs helye a szélhámosoknak, ráadásul se itt se ott....
Te azért ennél megengedőbb vagy, legalábbis az "első millióg" biztosan...:-)))

Kokó 2013.06.30. 23:22:35

Nem vegyész vagy Little? Vagy az is?
Mintha valami olyasmit írtál volna, hogy Bfűzfőn lettél volna gyakorlaton...
De biztos rosszul emlékszem....

ZorróAszter 2013.06.30. 23:23:01

26. little 2013. 06. 30. 23:04

"Mérnök vagyok, eredetileg hőerőgépész később épületgépész. Kazánokhoz értek."

Hű! Akkor ezt a cikket Önnek kellett volna megírni.

Ha a legjobbak hallgatnak, akkor tényleg visszatér a középkor.

"Fenntartom a kapitalizmusban szélhámosoknak, legalább is hosszútávon nincsen helye."

Az lehet, ha az a hosszú táv több ezer év, mert az elmúlt fél évezredben igencsak hemzsegtek a csalók.

oldalborda 2013.06.30. 23:47:19

26. little ! sajnálom, hogy kollégaként ilyeneket írsz, amit. Heller professzor miként került a kapitalista oldalra ?
A kapitalista környezet a szélhámosoknak kifejezetten kedvező lehetőségeket teremt, ha jobban megismered Te IS észreveheted.

Azért gondoltam - korábbi hozzászólásomban - a tanulmányozást ( úgy általában ) javasolni, mert érdekes felfedezéseket tehetnél a magasabb szellemi színvonalt megjelenítők társadalmi állására vonatkozóan, illetve ideológiai környezetük tekintetében, akár visszamenőleg a történelmi századokban IS ! El fogsz ámulni !

lord 2013.07.01. 08:48:53

És a sz@r eladásához napjainkban itt van a rendszerváltásunk utáni legjobb módszer, a tömegtájékoztatás csúcsa: a legkülönbözőbb ÁRÚ BEMUTATÓK!
Az ÁRÚ BEMUTATÓK, ahová a legválogatottabb ajándék ígéretekkel csalják oda a gyanútlan, és sok esetben tájékozatlan embereket, és a bóvliért 3-4 szeres árat kérve adnak túl a portékáikon.

Osszián 2013.07.01. 09:38:28

Utánaböngésztem, Kovács András rendezőnek van fia: Kovács András Bálint filmesztéta, az ELTE tanszékvezetője.

Benkő Péterről van szó. Az élettársa asszem Magyar Ildikó valami lovasiskolát szervezett, kastéllyal, miegymással, ahogy kell, ezeket azonban áfacsalásokból (fiktív számlák) gründolta össze mintegy 600 millió ft. értékben. Elkapták, a színészt is perbefogták, de az tök ártatlan volt, hihető, hogy azt képzelte, a kastélyok potyognak az égből.

Aztán volt valamennyi böri, amikor kiszabadult, összeállt ezzel a táltossal. De valahogy még jó darabig a kastélyban laktak, ott voltak a szeánszok, vagy mik.

A táltosról írt a Bencsik lap (Demokrata), azt digitalizálta a kuruc, érdemes odakattintani:

http://kuruc.info/r/6/76594/

Egy hétvégi tanfolyamos 9 millát kaszál a táltos, miközben indiánnak öltözve mindenfélét zagyvál, meg szellemet idéz:

A tanítás következő fázisában csoda történt. Közkívánatra Szörényi Levente, a Dalai láma, végül Orbán Viktor szellemének megidézése szerepelt napirenden. A teremben pálcával kimért helyen Kovács András szerint világosabb folt jelent meg, amit az első sorokban ülők láthattak, majd többen odamentek és elmondásuk szerint tapogattak is valamit."

És ezeket a hókusz-pókuszolásokat büntetlenül űzi.

little 2013.07.01. 12:34:41

re 29. és 30. Kokó
Ja hőerőgépészként dolgoztam első állásomként a Vegytervben, akik vegyiműveket terveztek. Van ott sok kazán, gőz, fűtés, hűtés.
Nem Teller Edére hanem egykori professzoromra Heller Lászlóra gondoltam, bocsánat ez többeknek nem volt tiszta:
hu.wikipedia.org/wiki/Heller–Forgó-féle_hűtőelemek_gyártása Eladta találmányát a fránya kapitalistáknak (szabadalmaztatta) és már akkor is Mercit hajtott...

re 32. oldalborda
2013. 06. 30. 23:47
Lásd fennti válaszom Kokónak re Heller.
A kapitalizmusban dolgokat el kell adni. Ugyan rövid távon meg lehet embereket téveszteni...hosszabb távon nem. Én így látom.

ZorróAszter 2013.07.01. 13:06:13

Kedves Lord!

A másik, amikor az ügynök szegény öregekre sóz rá sokszoros áron valamit.

Konkrétan egyik ismerősöm mamájára valami edénykészletet, egy másikéra szintén több százezer forintos poszívót.

Szerencsére mind a két esetben sikerült visszacsinálni a boltot, de eléggé macerás volt.

ZorróAszter 2013.07.01. 13:16:25

34. Osszián 2013. 07. 01. 9:38

Tiszta szerencse. Már megijedtem.

Nekem egyébként a Falak az egyik kedvecem, de gőzöm sincs, miért? Fekete-fehér dokumentarista játékfilm, mint a Hideg napok.

Benkő: Ja! Köszi. Így már leesett.

Pár nappal korábban, hogy elővették, nyilatkozott valamilyen riporternek, és azt találta mondani, hogy az apját és őt azért üldözték az átkosban, mert az apja vitéz volt.

Majdnem beleállítottam a baltát a tévébe, de aztán eszembe jutott, hogy művészeknek többet kell elnézni, mint másoknak, úgyhogy lehiggadtam. :o)

Didgeridoo 2013.07.01. 14:46:47

Sokat gondolkodtam azon, hogy vajon ez a jelenség, amiről a poszt szól, mennyire a kapitalizmus elkerülhetetlen velejárója, esetleg a lényege lehet, vagy csak nekünk van szerencsénk találkozni vele nap mint nap. Főleg, ha idős rokonainkat beszervezik valami ügynöknek, akit meggyőznek a szerek hatásosságáról. Ettől kezdve ajándékként kapjuk meg, és minden hónapban van valami, amit a rájuk, vagy ránk sóznak. Tartozik ehhez valami pontszámítás, vagy mi a fityfene, meg oktatás és továbbképzés, hogy hogyan kell eladni ezt a sz.r-t, gondolom pénzért. Szerintem ez nem a kapitalizmus velejárója, csak a nagyobb szabadság miatt ezek jönnek be, munkahely kevés van, ígéret meg sok. Eleinte nem is mondják meg, hogy mi az a szuper jó üzlet, amivel otthonról akár havi többszázezer forintot is lehet keresni. Szóval hiányzik valami olyasmi, mint a fogyasztói érdekvédelem, vagy a munkavállalói érdekvédelem, vagy fene tudja mi. De nagyon hiányzik.

ZorróAszter 2013.07.01. 15:00:57

Kedves Didgeridoo!

A kommunizmusban az ilyesmi el volt nyomva. Ha valaki ilyesmire adta a fejét, fél éven belül a börtönben csücsült kuruzslásért, csalásért. Jobb esetben pénzbüntetésre itélték kontárkodásért.

Kicsit váratlanul ért ezek után minket ez a hatalmas dömping csalókból.

Nyugaton már fél évezred alatt valamelyest hozzászoktak a kapitalizmus eme virágához.

Osszián 2013.07.01. 16:12:00

."Nekem egyébként a Falak az egyik kedvencem, de gőzöm sincs, miért? Fekete-fehér dokumentarista játékfilm, mint a Hideg napok."

Zorró, én fekete-fehér mániás vagyok, a véleményem, hogy a színesfilmmel a mozi megszűnt művészet lenni.
A kedvenceim a némafilmek.

Most nagyon várok egy felújítást 14-ből, Jászai Marival.

hvg.hu/kultura/20080402_kertesz_mihaly_jaszai_mari_kolozsvar

ZorróAszter 2013.07.01. 20:20:04

Én is szeretem a fekete-fehér filmeket, de nem vagyok olyan szigorú a szinesekkel szemben sem, mint Te.

Ez a film, amit említettél, tényleg nagyon érdekes lehet.

Tök szomorú, mik veszhettek el a háborúk meg a hanyagság miatt.

Már az alexandriai könyvtár is.

Ez a Várkonyi vajon a Várkonyi Zoltán apja lehetett? Hamár eddig is családfáztunk.

ZorróAszter 2013.07.01. 22:11:01

Egyébként akit érdekel JZoli tanúsítványa, azt a
TSÚ Technický Skúšobný Ústav Piešťany, azaz
Pöstyéni Műszaki Vizsgáló Intézet állította ki.

Hogy miről, azt olvassa el, aki tud szlovákul.

oldalborda 2013.07.01. 22:52:37

ad litle !

A kapitalista világ előnyeként aposztrofálod a találmányokat ( értelmes ? , gondolj bele ! ). aminek a gyakorlat ( tanulmányozd a találmányok keletkezésének földrajzi helyét, és idejét IS ! ) ellent mond.

A Heller-Forgó féle hűtőtorony terve IS a szocializmust építgető időben, és helyen fogant meg, és a találmány ' levédése' egy műszaki gyakorlat. Hogy abból - mert világszerte építették - a találmány tervezője hasznot húzott, az IS a szocialista rendszer adta lehetőséget igazolja, lehetővé tette !

Végezetül - ellent mondva korábbi hozzászólásodnak - az állapítható meg, hogy a találmányok nem politikai oldalhoz kötöttek, hanem a tehetséghez !

Kokó 2013.07.02. 08:32:43

Kösz az infót Little!
Hellerig nem terjednek ki az ismereteim, a technikumban nem mentünk ilyen mélyen bele...

Little hiszen a rövid távokkal van baj... Mindig vannak rövid távú csirkefogók, és ezzel a csirkefogászat permanensé válik... Ezért tudnak megalakulni a maffiák, a bűnszövetkezetek....
Aztán már csak egy kis pénzmosási manőver, és a csirkefogó egyszer csak "tisztes polgárrá" avandzsál... Ha meg ezt állami szintre emeled, már itt is van a "demokrácia" egy speciális átlényegülése...
süti beállítások módosítása