Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Túlzás-e a túlzás?

2015. február 06. - ZorróAszter

 

 

Többen kifogásolták a GORDON BLEUdségei című írásomnak főleg első mondatában foglaltakat.


Ezeknek a régi kedves olvasóimnak, akik esetleg megbotránkoztak ezen a bevezető mondatomon, azoknak szíves figyelmébe ajánlanám ezt a mai fejleményt:

Eichmannéhoz hasonlította Merkel magyarországi látogatását az, akitől ezt a legkevésbé várnánk: Heisler András Mazsihisz-elnök

http://nol.hu/belfold/eichmann-heisler-es-merkel-1514367

Bár még mindig reménykedek benne, hogy csak a gyülisek bokrosodtak meg és nem a MAZSIHISZ vezetője segghülye.


Sokkal szerencsésebb lenne, ha még a melegbárok sztárcsippendél táncosa lenne a MAZSIHISZ elnöke, mert akkor könnyebben lehetne viccet faragni a dologból.

Esetleg a melegbárban lehetne megtartani a MAZSIHISZ sajtótájékoztatóját tangabugyiban vidám hangulatú összejövetel formájában.


Így viszont ország-világ megbizonyosodhat róla, hogy Magyarország továbbra is a tökkelütött hülyék országa. A miniszterelnöktől a legegyszerűbb alkalmazottakig, a nagyvállalkozótól, bankvezértől a hajléktalanokig, a legősibb vallásoktól a legfrissebbek képviselőiig.


Mondjuk lehetne rosszabb is. Mondjuk ha például a tízmillió pszichopata országa lennénk.


De legalább senki se fog csodálkozni már, ha legközelebb a német kancellárt a MAZSIHISZ vezetői vicces kedvükben karlendítéssel és Heil Hitlerrel köszöntik majd a zsinagógánál.


Akkor már azt fogják írni a világlapok, hogy néha mintha már a fejlődés biztató jelei is mutatkoznának rajtunk. Vagy ha nem is mindenkin, de legalábbis a magyarországi zsidókon.



2015. 02. 06.


További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

 


Ajánlott linkek:

GORDON BLEUdségei

Eichmann, Heisler és Merkel

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr458907132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gordon. 2015.02.06. 14:25:43

Ön láthatóan továbbra is értelmezési nehézségekkel küzd. Pedig ott a cikkeben a magyarázat szó szerint: "A Mazsihisz Kommunikációs Irodája közleményben reagált, kifogásolva, hogy az Index úgy állítja be, mintha a Mazsihisz elnöke „bármilyen formában Adolf Eichmannhoz hasonlította volna Angela Merkel történelmi látogatását". Heisler András nyilatkozatában arról szólt, Németország milyen nagy történelmi utat járt be a soától napjainkig."
Az elhangzottak pedig: „Történelmi epizód volt a magyar zsidóság éle­tében Angela Merkel Dohány utcai zsinagógában tett látogatása. Német részről utoljára Adolf Eichmann volt ilyen magas rangú vendégünk."
Aki ezt Angela Merkel Eichmanhoz való azonosító megállapításként képes felfogni, az valóban értelmi és erkölcsi kihívásokkal küzd.
Érdemes lenne meggondolnia, hogy ezt a postot is vegy le idő előtt, mint azt az előzővel tette, egyébként helyesen!
Ma zsidó hetet tart?

ZorróAszter 2015.02.06. 14:50:36

Kedves Gordon!

"Érdemes lenne meggondolnia, hogy ezt a postot is vegy le idő előtt, mint azt az előzővel tette, egyébként helyesen!"

Milyen posztot is vettem én le idő előtt?

"A közlemény ugyanakkor nem állítja, hogy a Hetek olyan kijelentést tulajdonított Heislernek, amit ő nem mondott. "

Ha csak ennyit mondott, akkor:

1. Akinek a vendégéről bármilyen értelmezésben Eichmann, a baltás gyilkos vagy a búbópestis jut eszébe, az idióta.

Hacsak nem akarja szándékosan megsérteni a vendégét.

2. Azonkívül az NSZK kancellárjának a tisztségét összehasonlítani a GESTAPO B-4 jelű osztályának osztályvezetői tisztségével szintúgy azt mutatja, hogy az elkövető vagy meg akarja sérteni a kancellárt, vagy azt se tudja, mit beszél.

napos 2015.02.06. 15:01:48

Azért a Mazsihiszröl nem kéne az országra általánosítani.
Ha már a cigánybünözéröl sem illik beszélni valamelyik Gazsi-család rémtettei alapján.

Gordon. 2015.02.06. 15:07:26

Ha már kérdi, elmondhatom, hogy előző dicső postját kerestem tegnap késő este, amikor még bőven fent kellett volna lennie, de lekerült a frissülőből idő előtt. A dátum ellenőrzésekor azt találtam, hogy a post felhelyezésének dátuma közel 10 órával az első komment előttire van álljtva, febr 3. 22.47-re, míg az első komment másnap 8.20-kor érkezett. Nyilvánvaló képtelenség, de magam is emlékszem, hogy a kommentek azonnal megindultak ekkora otrombaságra. Legalább ne rontsa el a kijózanodásának a kedvező hatását azzal, hogy azt visszavonja.

A maga erőszakolt értelmezése az elhangzott nyilatkozat tartalmáról csak önt minősíti, miközben a kézenfekvő értelmezést a cikk, amire Ön hivatkozik, tartalmazza.

Quick 2015.02.06. 15:09:10

Kedves Zorro!

Valóban két esélyes a kijelentés: vagy fogalma sincs mit beszél, vagy szándékosan meg akarta sérteni a kancellár asszonyt... Ezen el lehet lamentálgatni ok és okozat összefüggésében, ha a simán hülyeséget félretesszük, de egy biztos: szó nélkül nem lehet elmenni mellett!
A pluszt én küldtem Önnek, mert díjazom a szellemességét! :-))))

ZorróAszter 2015.02.06. 15:09:36

Kedves Napos!

Nem is a MAZSIHISZről általánosítottam az országra, hanem az országról a MAZSIHISZra.

Mert ugye ezt megelőzően mutatta ki Orbán nemzetközi sajtótájékoztatón ország-világ előtt, hogy egy rendszerváltó párt mai miniszterelnöke nemhogy nem tudja, hogy a liberális demokrácia szóösszetételben a liberálisnak semmi köze semmilyen politikai liberalizmushoz, hanem hosszú hónapok alatt sem jött erre rá. Vagyis röviden: egy ökör.

Tehát Angela Merkelnek volt szerencséje csupa hülyével találkozni rövid magyarországi tartózkodása alatt.

Ami kétségtelenül, sőt sokkal jobb, mintha csupa hülyével találkozott volna mondjuk egy hetes itttartózkodása alatt.

Quick 2015.02.06. 15:10:14

Gordon, kedves!

A zsidó hetet ha emlékezetem nem csal Önök kezdték el! Ez csak annak a folytatása!

ZorróAszter 2015.02.06. 15:13:20

5. Quick
2015. 02. 06. 15:09

Kedves Quick!

Köszönöm. Rámfér.

De ezzel mintha egyedül tetszene lenni :o)

ZorróAszter 2015.02.06. 15:14:29

mármint azzal hogy "díjazom a szellemességét"

:o)

ZorróAszter 2015.02.06. 15:30:05

Egyébként minden rosszban van valami jó is.

Teher alatt nő a pálma.

Merthát itt ez a sok hülye náci meg antiszemita.

Ha a zsidók mindegyike csupa intelligens, szimpatikus, jól beszélő úriember lenne, az összes balos, antifasiszta, antirasszista teljes szellemi tespedségbe sülyedne velük szemben.

Így viszont ha a nácik nem is, de legalább a zsidók növelik a kihívást és nem hagynak minket ellustulni.

Mert ilyen Landeszmann meg Heisler stílusú benyögések után ugyebár kész virtuozitás és acélos edzettség szükségeltetik fellépni valamilyen rasszista beszólás ellen.

Quick 2015.02.06. 16:34:46

Zorro, kérem!

:))))

Tudja, értem is meg nem is ezt az egészet. Külső szemlélőként nekem most az elmúlt napok történéseiből az jött le, hogy ez egy tudatos hangulatkeltés. Feszült a helyzet, nagy fontosságú volt Merkel látogatása, még nagyobb Putyiné. Elég nagy bajban van már ez az ország ahhoz, hogy még az oroszok ellen kellene hangolni a tömegeket. Ráadásul úgy, hogy belső feszültséget kelteni az itt élők között. Mondjuk a bérbloggereken nem csodálkozom, ők azt teszik, amit mondanak nekik, de Gordon egy igan nagy tudású, tájékozott úriember. Nem értem, hogy éppen most neki ebbe miért kellett beszállnia...
Ennyire félnének Putyintól, más országban? Akkor mit szóljunk mi, akik a saját otthonunk és az itt élők helyzttét szeretnénk előre mutatóbbnak tudni. Ehhez aztán éppen nem kell egy szított egymásnak ugrás...

Ami szellemességét illeti, ne gondolja, hogy egyedül vagyok azzal, hogy egyetértek Önnel! Csak ilyen vagy olyan megfontolásból ne mernek erről szólni.
Pedig nagyon fontos lenne megvitatni ezeket a kérdéseket, úgy, ahogy Pietnikkel elkezdték!

Nyírfa2 2015.02.06. 17:03:03

Nem hasonlította. Ellenben jókora keserűség árad a közleményből, utalva a növekvő durva antiszemitizmusra. Aki akar, az tud olvasni a sorok között.

Quick, eddig jóízűnek tartottam a mi ZorróAszterünk humorát, de ebben a posztban semmi szellemeset nem találok. Ellenkezőleg, ízléstelen.

Akinek pedig már sok a zsidók " érzékenykedése ", vagy úgy gondolja, hogy üzletelnek a történelmük során átélt tragédiákkal , az támassza alá konkrét esetekkel a véleményét. Különben kénytelen leszek azt hinni, hogy jó sokan várják a pogromok szikráját.


Én sem kertelek: ostoba, únintelligens, visszataszító attitűdnek tartom a zsidózást - bárkitől.

Quick 2015.02.06. 18:05:46

Nyírfa!

Ebben is egyetértünk, hogy mindenfajta stigmázás, megkülönböztetés visszataszító attitüd! A zsidózás éppúgy, mint a komcsizás, nácizás, ezek összemosása... Senki nem várja a pogromok szikráját, ellenkezőleg! Jómagam éppen a csiholásán háborodtam fel!

ZorróAszter 2015.02.06. 18:06:24

4. Gordon.
2015. 02. 06. 15:07

Kedves Gordon!

Próbáljon meg legalább egyszer igazat mondani.

Meglátja ha elkezdi, hogy nem nehéz. Nem kell ennyire félni tőle.

Amikor utóljára néztem tegnap este valamikor, akkor még három bejegyzés volt előttem a kifutás előtt.

Pietnik olvtárs pedig még 20:35 meg kellett találjon a címlapon, mert ekkor kommentelt először.

A címlapról Cuba Libre Blogika fasizmusa túrt ki 21:26-kor. Vagy esetleg Osszián cikke negyed órával korábban.


Ezeken kívül itt az "Ön Agyzsugorító propaganda a setét lyukból" című írása:

23:21-kor tette fel

Az első komment pedig

1. saller3d
2014. 08. 29. 4:31

Vagyis több mint öt órával később az első egy ritka koránkelőtől. Pedig összesen 121 komment volt hozzá.

Akkor meg miről hablatyol itt?

Azt hiszi, ha összevissza csúsztatgat, meg hazudozik, és majd a huszadik alkalomnál lesz olyan, hogy nem tudom fehéren-feketén bizonyítani, hogy hazudik, akkor majd lesz még valaki aki hisz Önnek?

Hol van az az olvtárs, aki kommentelt, tehát olvasta a cikkem, és igazolja Önnek, hogy a cikkemben eredetileg zsidó sírok szerepeltek szovjet sírok helyett, csak átjavítottam??????

Bele se mert kezdeni a tanú gyűjtésbe, mert mikor leírta, tudta hogy hazudik.

ZorróAszter 2015.02.06. 18:13:29

Kedves Quick!

Sokan ellentétes táborokban egyaránt félreértik a helyzetet.

Oroszország nem a Szovjetunió.

Putyin nem Sztálin.

De még Brezsnyev sem.

Putyinnak nagyobb hatalma van, mint Sztálinnak.

És Sztálinnal ellentétben kiszámíthatatlan.

Az indulatai időről időre elragadják.

ZorróAszter 2015.02.06. 18:17:28

Kedves Nyírfa!

Ön félreért valamit.

Ha a "zsidó" szó kiejtése lenne az antiszemitizmus lényege, mércéje, akkor a Tóra lenne az egyik vagy a legfontosabb antiszemita alapvetés.

A valódi antiszemiták képesek arra, hogy a prpagandájukban akár egyetlen egyszer se ejtsék ki a zsidó szót.

Gordon. 2015.02.06. 18:27:45

Tudom, kár az olyanokkal, mint Ön szóba állni, de mint írtam, este 10.47-kor tette volna fel a postját és csak több, mint 10 órával később jött volna az első reakció? Én úgy emlékszem, sokan reagáltak az otrombaságra rögtön. Este 10 óra még főszezon!.
De mindegy, maga csak tiporja a szovjet katonák sírját és kisebbítse a nácik bűneit, amikor akaratlanul ártatlanok tömegeinek meghurcolását és kivégzését ismeri el a sztalini SZU-ban, elfeledkezve otromba blődségeiről, amikkel mást vádol ugyanezért. Időponttól függetlenül!
Maga olyan bolond megszállott, hogy még az ellen is csapkodva tiltakozik, ami magára nézve kedvező véleményt jelentene.
Itt is meg kell jegyeznem, sajnos időnként megfeledkezem egyx alapvető jótanácsról: soha ne állj le bolondokkal, megszállottakkal, aljasokkal vitázni, mert lehúznak a saját szintjükre és ott símán legyőznek ebbéli rutinjukkal. Most megtettem, és igazolva látom onnel kapcsolatban a bölcs tanács tartalmát.
Hát akkor további kellemes zsidózást, személyeskedést, csapkodást és a katonasírok további gyalázásában és a náci bűnök kisebbítésében lelt örömet kívánok magának a továbbiakban is.
Ez a postja is csak olyan alantas és ostoba, mint az előző, remélem, felfogja. De persze a gusztus személyenként változik, az Öné ilyen, hát istenem.

ZorróAszter 2015.02.06. 18:55:45

Kedves Gordon!

Ön fárasztó. Ön szerint van itt olyan szellemi fogyatékos, aki ne venné észre, hogy

4. Gordon.
2015. 02. 06. 15:07

alatt azzal vádol, hogy a cikk kifutása előtt az óra visszaállításával levettem a cikket a címlapról?
És csak most kezd másról hablatyolni, mikor megmutattam, hogy Pietnik 20:35-kor még a címlapon talált, és hogy a 21 után feltett cikkek túrtak ki a címlapról?

Jó. Akkor ezeknek a hülyéknek a kedvéért az egész kommentjét idemásolom:
--------------------------------------------------------------------------------------------

4. Gordon.
2015. 02. 06. 15:07

Ha már kérdi, elmondhatom, hogy előző dicső postját kerestem tegnap késő este, amikor még bőven fent kellett volna lennie, de lekerült a frissülőből idő előtt. A dátum ellenőrzésekor azt találtam, hogy a post felhelyezésének dátuma közel 10 órával az első komment előttire van álljtva, febr 3. 22.47-re, míg az első komment másnap 8.20-kor érkezett. Nyilvánvaló képtelenség, de magam is emlékszem, hogy a kommentek azonnal megindultak ekkora otrombaságra. Legalább ne rontsa el a kijózanodásának a kedvező hatását azzal, hogy azt visszavonja.

A maga erőszakolt értelmezése az elhangzott nyilatkozat tartalmáról csak önt minősíti, miközben a kézenfekvő értelmezést a cikk, amire Ön hivatkozik, tartalmazza.

Quick 2015.02.06. 19:05:40

Gordon, kedves!

Nézze, én az Ön helyében örülnék, ha egy hozzám hasonló felkészültségű vitapartnerre találnék! Már pedig Önök mind a ketten okosak, műveltek, nem is kicsit! Nem utasítanám el eleve a beszélgetést, lett légyen bármiről is szó, s hagyatkoznék a Bólogató Jánosokra! Jól esik a dícséret, elhiszem, de abból nem igazán sül ki semmi, míg egy érdemi vitával el lehet jutni valahova, ha nem is a megoldásig! De az "igazad van, mert te is kicsi huszár, meg én is kicsi huszár, hej de jó is így nekünk - ! bizony még soha sehol nem vezetett sehova! Értelmes megoldásokhoz biztosan nem!

Cuba Libre c.C. 2015.02.06. 19:41:02

14.

kedves ZorróAszter !

Tiltakozom !!!! Egyáltalán nem az én bejegyzésem túrta ki a frissülőkből, mert a kissé szerencsétlen cikkem megjelenése után is olvasgattam Önnél a kommenteket. még a frissülőkben ..:-)
Hangsúlyozom:...nem én tehetek a világ minden bajáról...:-)
Ön gyakran túl szigorú velem..:-)

Quick 2015.02.06. 21:33:09

ZoroAszter - 15

Hát, amikor Putyint úgy elragadták az indulatai, hogy haza vitette az off shore cégekbe síbolt vagyonokat, azt csak díjazni tudtam! De nagyon tapsolnék annak a magyar politikusnak, aki ezt itthon meglépné! :)

Nyírfa2 2015.02.06. 21:35:47

16. ZorróAszter

Kedves ' Aszter, nem hiszem, hogy félreérteném. Nem az ellen berzenkedem, hogy a zsidót zsidónak nevezzük, hanem, jeleztem, hogy a jelen posztja, szerintem az Ön által citált közlemény félremagyarázása , valamint, hogy a minősítései, számomra , ízléstelenek.

A többi Quicknek íródott.

Nyírfa2 2015.02.06. 21:50:10

Quick, az emberek jó része nagyon könnyen befolyásolható és megfélemlíthető.
Hogy mennyire témánál vagyunk: most kapcsoltam el az ATV-ről, mert dokumentum-filmet adnak az amerikai neonácikról, akik új Holokausztot hirdetnek.
Olyan vékony a mezsgye, Quick, figyelnünk kell, hogy ne álljunk neki kiirtani egymást - és mindig a szavainkkal kezdődik, hiszen ezekkel adunk hangot az érzelmeinknek.

Csakhogy az érzelmek mindig zavarosak, és nagyon hamis gondolatokat tudnak sugallni.

Quick 2015.02.06. 23:26:36

Nyírfa!

Eddig én ritkán csalódtam a saját érzelmeimben... igaz, főleg egészen egyszerű, hétköznapi dolgokról szólnak... A fontosabb érzelmi döntéseim után mondottakat át szoktam gondolni, kicsit mintha férfi aggyal gondolkodnék olyankor... Arra bizony figyelnünk kell, nehogy belerántsanak olyan helyzetekbe, amikor átlépjük a mezsgyét! Mert az érdek alapon, konkréten pénzzel működtetett befolyásolást olyan profin csinálják ma már, hogy ember legyen a talpán, aki nem mozdul rá!

ZorróAszter 2015.02.06. 23:58:29

Kedves Cuba Libre!

Ezer bocsánat.

Úgy spekuláltam ki, hogy Önök egyike túrt ki, hogy az Önök után következő olvtárs reggel tette fel a posztját. Ha tehát még 5-én este eltűnt az én bejegyzésem, akkor csak Önök egyike lehetett a BŰNÖS :o)

De ha Ön Gordon előtt balját a Biblián nyugosztva, jobbját UFF!!!-ra emelve megesküszik, hogy éjjel még látta a frissülőben a cikkem, akkor minden meg van bocsájtva.

Gordon ugyanis szemlátomást a fejébe vette, hogy addig hazudozik, míg valamelyik hazugságának cáfolására nem lesz tárgyi bizonyítékom.

Vagy hiteles tanúm se.

ZorróAszter 2015.02.07. 00:21:56

Kedves Nyírfa!

Még mindig reménykedem benne, hogy a gyülisek a Hetekben szándékosan meghamisították Heisler mondókáját a MAZSIHISZen belüli hatalmi harcok miatt bosszúból.

De ha nem. Ha a gyülis újságírók a Hetekben nem meghamisították azt, amit Heisler mondott, hanem Heisler minimum annyit mondott, hogy

„Történelmi epizód volt a magyar zsidóság éle­tében Angela Merkel Dohány utcai zsinagógában tett látogatása. Német részről utoljára Adolf Eichmann volt ilyen magas rangú vendégünk."

akkor egy idióta.

Mert a vendégem nem juttatja eszembe a búbópestist, a baltás gyilkost vagy Eichmannt.

És az NSZK kancellári tisztségének nagyságát nem mondom hasonlónak a GESTAPO egyik osztályvezetői posztjával.

Hestler jól kivetetően anyanyelvi szinten beszéli a magyart. Sőt szerintem a magyar az anyanyelve.

Akkor pedig csak az a két lehetőség maradt: vagy egy ökör, vagy szándékosan vérig akarja sérteni a kancellárt.

ZorróAszter 2015.02.07. 00:29:09

23. Nyírfa2
2015. 02. 06. 21:50

Kedves Nyírfa!

Éppen erről van szó.

Hogy miközben a Nácipárt Magyarországon a második legnépszerűbb, legnagyobb párt, közben vannak hülyék, akik azzal foglalkoznak, hogy a Szovjetuniót a nácikkal hasonlítják össze nácipropagandából vett példázatok alapján.

Csak azért, mert a burzsujlakáj nyugati propaganda egy részéből azt találták ki, hogy most ez a módi.

Holott lehet, hogy Sztálinnak, a Szovjetuniónak, a Vörös Hadseregnek köszönhetik az életüket akár közvetlenül is.

Nyírfa2 2015.02.07. 10:56:37

Kedves 'Aszter, Önnek abban igaza van, hogy a hóhérnak nem a vendég-titulus jár, kivéve egyetlen esetet, amikor a kiszolgáltatottságomat öntöm maró gúnyba.
Erre céloztam e szövegrésszel: ".. jókora keserűség árad a közleményből, utalva a növekvő durva antiszemitizmusra. "

Nem tudjuk, mi minden hangzott el a megbeszéléseken. Érte-e csalódás az itthoni zsidóságot, hiszen ez a kitétel is segélykiáltás a javából: " A látogatás számunkra azt üzeni, hogy Németország figyel az európai kisebbségekre, az európai zsidóságra, és kiemelten Közép-Kelet-Euró­pa legnagyobb zsidó közösségére, a magyarra."

Kiemelten a magyarra. Nem csak szégyen ez nekünk, hanem elrettentő is: ennyire hajlunk a fasizálódásra.

Nem is jött volna Merkel asszony, ha nem kap meghívást Szegedről - ezt , figyelmetlenségem folytán, én is Osszitól tudom. Nem is jött volna. De kapóra jött a meghívás az orosz gáz miatt, Paks miatt, az RTL miatt, az ukránok miatt, és, ha már erre járt, egy kicsit megpaskolta a mi Viktorunk popóját, ejnye-.ejnye, hát miket csinálsz, te gyerek, és, igen, demonstrálva a németek elkötelezettségét, vizitált a magyar zsidóság képviselőinél.

Tudja, mi fáj a legjobban? Az, hogy bebizonyosodott, a Néppárt érdekei előbbre valóak a közzésségépítésnél.
Pedig milyen húzóerő lenne az igazságosság, a testvériség..........abbahagyom, mielőtt teljesen lelombozódom, mert ebben a pillanatban ez reménytelenül távolinak tűnik.

Nyírfa2 2015.02.07. 11:53:20

Sztálin, ha már nem hagyhatom szó nélkül: gyakorló elmebeteg volt. Lenin nem véletlenül óvta a pártot a megválasztásától. Hogy mégis ő vette át az irányítást, ez meghatározta a SZU irányvonalát . Bár mindig nagyon érdekelt, hogy mi, mikor és miért történik a világunkban , olyan mélységekig soha nem hatoltam, amely már történészi tudással érne fel - tehát, nem állíthatom, hogy az orosz történelem - vagy bármely országé - nyitott könyvként hever előttem. De az összefüggések, maga a folyamat , annak lényege feltárul , ha érzelemmentesen vizsgálódunk.
Hozzáteszem, az érzelmek mindig reakcióként keletkeznek, hamis következtetésekre sarkallnak - teljesen más az intuitív, érzésalapú gondolkodás ( ez annyira fontos, hogy szívem szerint csupa nagy betűvel írnám ) .

Lenin , felkészültségénél, intelligenciájánál fogva alkalmas volt a forradalom levezénylésére. Problémaérzékenységét és - megoldókészségét jelzi a NEP-korszak is.
De Leninből is csak egy volt.
Szerencsére , Sztálinból is. Sokszor gondoltam át, sor került volna-e Sztálingrád elfoglalására, és egyáltalán a német előrenyomulásra, ha a szovjet hadvezetés nem hagyatkozik a megnemtámadási szerződés vélt biztonságára.

Én Hmmmm posztjától tudatosan maradtam távol, hiszen ismerem a motiváltságát - ez azonban nem az ő emberségének a megkérdőjelezése, csupán utalás a politikai nézeteire!
Hogy Gordon a Hmmmm által megjelenített filmekre alapozta a saját írását, ez ok volt arra, hogy az ő blogterében se alkalmatlankodjam. Azért bele-beleolvasgattam -főleg a kommentekbe.
Kizárólag saját véleményként: Sztálin is, Hitler is, beteg emberek voltak, más-más környezetben, más-más hatások által befolyásolva, más motivációkkal. Bár Sztálin is tömeggyilkos lett , és tudomásom szerint Oroszországban - még nem a SZU -, is jelen volt és aktív az antiszemitizmus - és az előítéletek megszűnéséhez nem elég rendszert váltani - , azt azért nem merném állítani, hogy Sztálin egy az egyben fasiszta lett volna - de hajlott rá.
A világháborút pedig nem ő nyerte meg, hanem az orosz nép a ki nem végzett tisztek, tábornokok vezetésével, amelynek örök időkig hálával illik adóznunk.

Mindenesetre ez a parázs - és, sajnos, méltatlanul elmérgesedett - vita arra ösztökél, hogy levegyek a polcról egy-egy könyvet - és ezt köszönöm.

ZorróAszter 2015.02.07. 13:18:19

Kedves Nyírfa!

Bocs, de megint nem értek valamit. Mire tetszett azt mondani, hogy " a hóhérnak nem a vendég-titulus jár"

Mert ez így egyértelműen úgy hangzik, hogy Angela Merkelre.

Amit én nem értek.

Sztálin:

Mint mondtam, Sztálinról meg van a véleményem. És megvan az a véleményem is, hogy ma képtelenség Sztálin szerepét megitélni, mert csak elvakult védelmezése vagy elvakult pocskondiázásajöhet szóba.

Pedig nem lehet megitélni a szerepét a cárizmus, a világháború és polgárháború kegyetlensége és milliós hullahegyei nélkül.

Azonkívül ott a folytathatatlan káosz. A különféle baloldali csoportok, a szociáldemokraták, a szociálforradalmárok, az anarchisták, és ezek különféle egymással harcoló csoportjai.

Aztán ott a bolsevik párt, amiben szintén számtalan csoport. És a káosz nyomán a katasztrófa előérzete.

Aztán az elhallgatott tény: a bolsevikok nemcsak a kommunisták bizalmát bírva kormányoztak. Ott voltak azok, akik karrieristák voltak. És főleg nagy tömegben azok, akik a pokolba kívánták a cárt és a rendszerét, és egyedül a bolsevikokról hitték, hogy hatékonyan megakadályozzák, hogy a cári rendszer visszatérjen.

Aztán ott vannak a különféle csoportok: a világforradalmat erőltető csoport. Akikről ha elhinné a világ, hogy legalább részben hatékonyak, újra megtámadnák a Szovjetuniót. És ott vannak azok, akik nyitnának a mensevikek és eszerek felé, de azzal a társutas cárizmusgyűlölők leszakadnának, mert éppen róluk gondolják tömegesen, hogy ők előbb-utóbb megbuknának, és visszajönne a cárizmus valami német vagy emigráns orosz herceg cárral.

Na most például ha valaki látja ezt a képet, akkor gondolhatja azt, hogy Sztálin miért nem szép finoman került hatalomra és miért nem szép finoman kezdett el kormányozni ebben a káoszban?

És hát jön még a többi kérdés, amit Cuba Librének is feltettem: hogyha Sztálin olyan egyértelműen bűnös, akkor miért kell még nyilvánvaló hazugságokkal is jó alaposan feldíszíteni?

Cuba Libre c.C. 2015.02.07. 20:03:15

Kedves ZorróAszter !

Bár egyszer ezt már megbeszéltük, én azt hiszem, erről egyszer még kellene egy nagyobbat beszélgetni. Az rendben van, ha 1924-ről és környékéről azt mondja, hogy káosz volt és erős kézre volt szükség. íde érdekes módon Stalin kivételes kegyetlenségeit nem ekkor követte el, hanem jóval később, amikor már megszilárdult a hatalma.
Ebből pedig az következik, hogy a Szovjetunio kiemelkedő "bűnüldözés" nélkül is fejlődési pályára tudott álni , de mindarra amit a Jagodák és Jezsovok ,Beriják idejében tettek, abban a formában semmi szükség nem volt, ezért nevezhető Stalin időszaka a kétségtelenül hatalmas ipari és gazdasági sikerek ellenére rémuralomnak.
Hogy most valaki ráakaszt-e valamit Stalinra vagy sem, annak nincs jelentősége, mert a lényegen nem változtat.

Nyírfa2 2015.02.07. 20:37:10

Kedves 'Aszter, hiszen úgy kezdtem a mondatomat, hogy Önnek abban igaza van...,.

Miben is? Idézem: " Német részről utoljára Adolf Eichmann volt ilyen magas rangú vendégünk."

" Mert a vendégem nem juttatja eszembe a búbópestist, a baltás gyilkost vagy Eichmannt.

Így rendben van?

Sztálinnal kapcsolatban nem véletlenül írtam, hogy egészen más környezetben, más hatások által befolyásolva, más motivációval lett egy ország vezére. Ha csak a polgárháborút említjük, már az is sok, különösen, hogy óriási területen, sok-sok nemzetiséget kellett összefogni egy új ideológia mentén, miközben irtózatos szegénység tizedelte a lakosságot.
Ehhez képest a későbbiekben legyűrni a jól felszerelt, szervezett német hadigépezetet......le a kalappal.

Abban feltétlenül egyetértek Önnel, hogy, bár egyetlen országot sem lehet a mindenkori történelmi környezetéből kiemelve értékelni, a saját kulturális közeg végül is meghatározza , de legalábbis előre vetíti a kritikus többség várható választásait.

ZorróAszter 2015.02.07. 23:50:06

Kedves Cuba Libre!

Nem válaszolt 25-re, hogy hány óra tájban látta még fenn az előző posztomat a címlapon?

1930 az körülbelül az az időszak, amikor a polgárháborús zűrzavar leülepedett, és úgy láttszott külsőségeiben, hogy visszaállt a rend. És akkor derült ki, hogy a zűrzavar továbbra is megvan immár konszolidált külsőségek közepette.

Mindenki mindenkivel szövetkezik mindenki ellen. A gyárak nem sztrájkolnak, de alig termelnek.

Szabadság van. Mindenki azt mond, amit akar. A cseka is azt visz el akit akar. Mégsincs az emberekben veszélyérzés. Azt hiszik, ha nem agitálnak a szovjethatalom megdöntésére, bármit mondhatnak és tehetnek.

Németországban Hitler a hatalom közelében, majd a hatalomban. Sztálin meg a többiek látják, hogyha ez még egy kicsit így megy tovább, összedől az egész magától, és jön a restauráció.
Főleg ha az említett társutasok tömegével kezdik mondogatni, hogy ennél még a cár is jobb volt.

ZorróAszter 2015.02.07. 23:55:23

Kedves Nyírfa!

Rendicsek. Csak a szórendet még mindig nem értem, de OK.

Igen, de a politika éppen arról szól, hogy a kritikus többség ne azt válassza, amit spontán módon választana.

Cuba Libre c.C. 2015.02.08. 00:30:16

Kedves ZorróAszter !

Nem szeretnék hamis tanú lenni, de amikor 21.36 körül feltettem a bejegyzésemet, akkor az emlékeim szerint ott volt, többször is belenéztem, mert érdekelt, hogy ki mit írt még.
Valami apróbb dologra meg mernék esküdni, hogy még pietnik hozzászólását is néztem, amikor a bejegyzés a frissülőkben volt, de valószínűleg pietnik is azért írt bele, mert még ott látta.
Így emlékszem, és az maradt meg bennem, hogy reggel lett, mire én nem láttam ott először, tehát valamikor 0.00 óra és reggel 9.00, 9.30 között futott ki.

ZorróAszter 2015.02.08. 00:46:23

Akkor köszi.

Én az írások dátumozásából próbáltam kiokoskodni, hogyha Gordon legalább abban igazat mondott, hogy késő éjjel már nem volt fenn, akkor ki lehetett az aki kitúrt :o)

Viszont örömmel láttam már az előbb is, hogy a "kitúrt" kifejezés kissé bosszantotta :o)

Cuba Libre c.C. 2015.02.08. 11:13:44

..azért ezen a Stalinizmus - kérdésen még gondolkodom egy kicsit. Lehet, hogy Önnek több dologban van igaza , mint elsőre gondoltam.

Nyírfa2 2015.02.08. 11:38:56

34. ZorróAszter

Jó, tisztázom,:

Írtam vala: "... a hóhérnak nem a vendég-titulus jár..."

Adolf Eichmannt a Harmadik Birodalom főhóhérjaként tartja számon a közvélekedés.

Újraolvasva az érintett mondatokat, most úgy látom, kihagytam egy gondolatlépcsőt, ez valóban lehet zavaró. Nem kötöttem össze az Ön mondanivalóját az enyémmel, hanem rögtön az én értelmezésemmel indítottam.

Elnézést, éppen eleget papolok a megfogalmazás fontosságáról, mégis hibázom.
Szánom-.bánom, :)

ZorróAszter 2015.02.08. 13:18:22

Kedves Cuba Libre!

Tényleg érdekes téma. Főleg vannak tök érdekes párhuzamok a francia forradalommal kapcsolatosan is.

ZorróAszter 2015.02.08. 13:20:28

Kedves Nyírfa!

Semmi baj. Ez mindenkivel előfordul. :o)

pietnik 2015.02.08. 15:39:33

Azt hiszem,hogy Zorró cikkét,amihez én utólag írtam hozzá,már előbb levették!Valszeg a szerkik!!
Történt már ilyen,és mostanában egyre sűrübben!Főleg akkor,mikor epésen kegyetlen hozzászólások íródnak!
Észrevettem,(nem akarok ám tetszelegni semmiféle szerepben!!),hogy amikor nem a hivatalos történelem-szemlélet,és szajkózott történelem-hamisító szöveget próbálok helyretenni,akkor már írás közben eltűnik a szövegem,nem tudom elküldeni,vagy az érintett post eltűnik,amit nagy nehezen tudok előkeríteni!!
Az ominózus post esetében az történt,hogy az első hozzászólásnál még kint volt a frissülőben,de a következő válasz-hozzászólásnál már nem,és úgy írtam még két hozzászólást,hogy a postot zorro nickjére kattintva kerestem meg,elég körülményesen!!
Én abban biztos vagyok ,hogy nem Zorró vette ki a frissülőből!!Egyébként elég kemény hangot használtam egyes kommentelőkkel szemben,és a "hivatásos" történelemmel szemben is!
Ezt csináltam már sokszor,és már nagyon sokszor tüntek el hozzászólásaim,vagy maguk a postok!!
Ezt eddig nem vettétek észre?!

pietnik 2015.02.08. 15:40:35

Ja!Majd elfeledtem!Ezt a postot is úgy találtam meg,hogy kerestem azt a bizonyosat,hogy megnézzem,hova fejlődött az a vita!

pietnik 2015.02.08. 15:51:50

Nos,kérem,utána néztem(na,az meg egy nyelvtanilag vitatott kérdés,hogy az utána néztem,vagy utánanéztem,az hogy az utána itt igekötő lehet-e!Valamikor nagyon tisztába voltam ezekkel,de mostanában annyi hülyeséggel hozakodnak elő,hogy csak na!!)
a G.bleudségei címszó alatti postban a 75.öst még a frissülőben írtam be,de Zorró arra adott válaszának olvasásához a saját oldalán kellett megkeresnem!!
Így oké?!

pietnik 2015.02.08. 16:08:44

És akkor,hogy folytassam azt ottani eszmecserét(mivel szorosan összefügg a két post!),az lenne a valós kérdésem,hogy miért éppen Sztálin ,és a Kádár-rezsimet szidjuk,vagy éppen miért is velük példálózunk?!
Ha jól tudom,itt már volt párszor kérdés erről,és volt rá válasz is!Részemről az volt a megjegyzés,hogy pl.miért utaljuk a baloldali érzelműeket oda,hogy megtapasztalják az észak-koreai rezsim,vagy a kubai rezsim "áldásos" szféráját!?Most van pl. a kubai nyitás napirenden,amire a kezdeti lelkesedést hamar lelombozta az amerikai elnököt Castro megnyilatkozása!Rendben van,nyithatunk,de csak akkor ha a guantanamoi támaszpontot az USA visszaadja,és kifizeti azt a mérhetetlen kárt,amit az 50 évig tartó embargóval, a Disznó öböli háborúval,az ellenforradalmár emigráció,és az ellenzéki kubaiak támogatásával okozott!!
Vagy Észak-Korea állandó macerálásával késztette őket a védekezésre,atomfegyver építésére!?
És érdekes,hogy viszont senki nem emlegeti a vörös khemerk regnálását,a három milliónál több halottat,az ország sivataggá tételét,és azt sem emlegetik,hogy a világ egyik legnagyobb gazembere Pol Pot teljes nyugalomban töltötte végnapjait nyugati támogatással!?Pedig hát ő is ,állítólag kommunista volt(jahh,persze!!),akkor miért nem vonták felelősségre őt,és gyilkos csatlósait?! Vagy miért nem emlegetik úgy,mint a kommunizmus rémtetteinek megtestesítőjét!?Miért éppen Sztálin a célpont,miért ő a Sátán?!Ja,hogy orrba vert jó pár politikust?!
Szóval,azért nem olyan fekete a kommunista ördög sem,hogy ne lehetne ,ha megsímogatni nem is,de rátekinteni!
De azért ezt a témát ezennekl befejeztem,nem szándékozom még egyszer feldrótoztatni a koszorúereimet emberi hülyeség miatt!És ez alatt a hülyeség alatt nem zorró esetleges kiszólásait értem!!

ZorróAszter 2015.02.09. 08:09:51

Kedves Pietnik!

Nem hiszem, hogy a szerkik töröltek volna, mert amikor utoljára látam a címlapon, akkor még hárman voltak előttem. Szóval az volt bennem, hogy nemsokára kifut. Tehát az is tuti hogy nem Telema túrt ki 18:11-kor.

talema febr. 5. 18:11 Orbán Viktor: Nem akarunk multikulturális társadalmat
Ossián febr. 5. 21:11 Ősz Váradon
Cuba L febr. 5. 21:26 Blogika fasizmus
PuPu. . febr. 5. 23:13 NAGY FIDESZ TÉBOLYDA
aliz2. . . febr. 5. 23:58 inkongruens kései levél
maxval febr. 6. 07:07 Taktika

43. pietnik
2015. 02. 08. 15:51
"Így oké?!"

Így OK!!! Lebukott Cuba Libre!!!

Nyíhuhuhúúú :o)
süti beállítások módosítása