Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

ZorróAszter

ZorróAszter

Moziban voltam tegnap - Káin gyermekei II.

2012. április 22. - ZorróAszter

Tegnap moziban voltam. Nem messze innen, mondhatni egy köpésre. Egy kis szutykos régi moziban, a zéta Reticuli 4-en.

Nem is válogattam sokat. Beültem az első előadásra. És már az első pillanatban láttam, hogy ez valami sci-fi horror lesz.

Nem nagyon szeretem ezt a műfajt.

De az már felháborító, hogy a filmben mi, emberek voltunk a szörnyek.

Csak tudnám, hol van ilyenkor a földi nagykövet, meg a kultúrális attasé.

Biztos egy becsületsűlyesztőben vedelik azt a lilászöld löttyöt, aminek most nem jut eszembe a neve.

 

Aztán ami mindennek a teteje, a vacak gépen a film elszakadt, és kigyulladtak a fények. A kis nyolcszemű polipok előbb rám néztek, aztán egymásra, aztán valami sivító hangot hallatva villámgyorsan szertemásztak. Tíz másodperc alatt kiürült az egész ótvaros mozi. De nemcsak a mozi, az egész környék.

 

Pár percig vártam, aztán bosszúsan haza indultam.

 

Ilyen egy hülye napot! - füstölögtem magamban.

 

 

2012. 04. 22.

 

További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

A bejegyzés trackback címe:

https://zorroaszter.blog.hu/api/trackback/id/tr988907342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árpapa 2012.04.22. 15:18:35

Kár volt otthagyni azt a mozit, magam ilyenekhez vagyok szokva, ha még fekete - fehér is akkor akár elgyaloglok újra nézni.
Sok évtizede nem voltam moziban, de unokáim mesélik, hogy már háromdés mozi van, a szörnyek leugranak a vászonról, a golyók a fül mellett süvítenek.
Én megmaradtam a karcosoknál.
Láttam egy digitális filmet, Északi erdőségekről, gyönyörű táj, fantasztikus hegyek, meg medve, beszűrődő fény, de annyira digitális volt, hogy egy pókháló sem lászott, egy porszem sem a beszűrődő fényben, ezért aztán digitális filmeket sem nézem, helyette barangolok az erdőben és tépkedem a pofámba akadt pókhálót.

ZorróAszter 2012.04.22. 16:22:05

Kedves Paplanyos!

Bevallom, én is jobban szeretem már a régi filmeket. Tele van a bugyrom a Baltás gyilkos 8.-al meg a Fejszés rém VI.-tal. Még a 60-as, 70-es, 80-as évekbeli magyar filmeket is szivesebben nézem. Néha még meglepetést is okoznak, mert régen hat lóval se tudtak volna behúzni ilyenekre, így van amit premierként látok.

Meg van olyan is, amit a Jóistennek nem találok már, és sehol sem vetítik. Pl. a Hanyatt-homlokot, az Áramütést, vagy pl. a Brooklyni testvért.

Ja és kb. ugyanebből az időszakból a külföldieket is. Talán itt a 60-as éveket nem annyira.

De biztos benne, hogy elég figyelmesen olvasott? :o)

medve1942 2012.04.22. 17:44:19

www.youtube.com/watch?v=35cLo7d07Xs

Ez a "cantina scene" a Csillagok háborújából, amikor Luke Skywalkernek azt mondják az érdekes külsejű törzsvendégek, hogy "nem tetszik a pofája"... Hát igen, van, ahol az ember a szörny. (Hát még belül!)

ZorróAszter 2012.04.22. 17:58:55

Jójó. De ez még a Káin gyermekei témához kapcsolódna.
Én sem a külcsinről, hanem a belbecsről szerettem volna írni: nem az esztétikáról, hanem az etikáról.

A zéta Reticuli 4 csak 39 fényévre van. Végignézték egyenes adásban az egész történelmünket, a legutóbbit 73-ig tévén is.

lujza 2012.04.22. 18:01:22

Időnként nem tudom szétválasztani, hogy a saját nyomoromtól tör rám a világfájdalom, vagy a világ nyomorától...

ZorróAszter 2012.04.22. 18:03:33

Ja meg a koanok témájához is kapcsolódik. :o)

granicsar 2012.04.22. 19:08:32

Nemtom mit szívtál a moziban, vagy mit lőttél be, de nem semmi!!! Jó anyag lehetett. Főként a nyolcszemű polip. Mert ugye a polipnak általában karja nyolc, de szeme... Ha összefutunk valaha, megkinálhatnál :))))

ZorróAszter 2012.04.22. 19:30:31

Kedves Granicsár!

Sajna én nem járok kedvenc novoszibirszki internetbögrecsárdájában, de ha Pesten jár, vendégem egy jó konyakra.

Vagy ha a zéta Reticuli 4-en futnánk össze, akkor egy finom behűtött lilászöld Lillaálmára.

granicsar 2012.04.22. 20:27:54

Köszönöm a meghívást, kedves Zorró von Aszter. Alkalomadtán élni is fogok vele...
Mikor én, anno még a múlt században, kies hajlékom szomszédságában lévő Cirkó Gejzír nevezetű mozgókép vetítő műintézmény törzsvendége voltam. (Lórinc pap tér, nyócker) és Tarkovszkij filmek többszöri élvezetével ütöttem agyon a holt időt, bérelt helyem volt a hátsó falnál lévő dívánon. Ahol persze kényúr létemből fakadóan, teljes hosszában el szoktam volt heveredni és finom teák élvezetével dobtam fel magam arra a szintre, ahonnan új perspektívák nyíltak meg előttem a Nosztalgia című alkotás műélvezetében. Mondanom sem kell, hogy az azóta eltelt több mint tíz év tapasztalata csak még jobban elgondolkodtat a film képeinek sorozatán.
Node hol van már a Cirkó gejzír, hol van az én dívánom és ki készít már nekem film közben teát?
Látja, kedves Zorró von Aszter, sic transit gloria mundi....
Ja, mostanában a házamban lévő Illuzion művészfilmszinháznak vagyok sűrű látogatója. Az egykoron volt, de talán ma is létező budapesti filmmúzeum helyi megfelelője. Nézzen Andzej Wajda filmeket. A Márványember lenyűgöző.... Vagy azt nem is ő rendezte? A fene. Mindegy, attól még jó a film.

Nyifu1 2012.04.22. 20:37:33

Évek óta nem láttam egy rendes filmet, - de ritkán is próbálkozom ...
:)))

ZorróAszter 2012.04.22. 20:47:03

9. granicsar 2012. 04. 22. 20:27

Valamiért Andzej Wajdát nem szeretem. Inkább Krzysztof Zanussit.

Viszont Tarkovszkijt én is nagyon szeretem. Kivéve talán az Iván gyermekkorát, mert az rémes.

De a többit nagyon.

Sőt még Nyikita Mihalkovot is. Az Etűdök gépzongorára meg is van.

ZorróAszter 2012.04.22. 20:50:18

10. Nyifu1 2012. 04. 22. 20:37

Akkor ezt meg kell néznie! Ez biztosan tetszene. A címe:

A földönbelüliek támadása

a lissi 2012.04.22. 22:11:57

12. ZorróAszter (szerkesztő)
2012. 04. 22. 20:50

A földönbelüliek támadása ???
Ön a realista műfajt kedveli kedves ZorróAszter?
Javasolhatnám Welles Aranypolgárát?
Tipikus Kain leszármazotti jellem Kane citizen, és mintha egyre többen lennének Kene-ek.
Mint a kis nyolcszemű polipok.
Azt mondja, tíz másodpercen belül kiürült az egész ótvaros mozi. Ühüm.

granicsar 2012.04.22. 22:50:04

Ja, megint Káinról mélázunk? Akkor javaslom az Édentől keletre filmet. Megnéztem vagy tizennéhányszor.

ZorróAszter 2012.04.22. 22:50:06

Kedves A.lissi!

>A földönbelüliek támadása ???
Szerény és hevenyészett fordításomban.
Az eredeti cím a plakáton ß~°° {Đo#

Igen. Jó megfigyelő. Leginkább a hiperrealista dokumentarista stílus híve vagyok, mint aztat szerény bejegyzésem is mutatja.

Káin-Kane kapcsolat érdekes. Még nem gondoltam erre.

De a cím az előző bejegyzésemre utal.
Kicsit annak a folytatása:
zorroaszter.uw.hu/archives/2012/04/16/Kain_gyermekei/
Ja és mint Medve1942 olvtársunknak is mondtam itt, hogy részben a koanosnak is.

ZorróAszter 2012.04.22. 23:00:37

14. granicsar 2012. 04. 22. 22:50

Engem kissrác koromban sokkolt, amikor James Dean az arcával kitöri a vonatablakot. Azóta nem is láttam, és nem is olvastam. Pedig tényleg érdekes lenne ebben a témában.

granicsar 2012.04.22. 23:05:26

Látni én is régen láttam. Nem is tudom, vetitik-e mostanában ? Meg újraolvasni se ártana, így vén fejjel...

Nyifu1 2012.04.23. 07:33:32

..., ÉN az ilyen Földönkívülis filmeket nem szeretem! - a Star Warst sem néztem ....
:)))

ZorróAszter 2012.04.23. 08:58:24

Sajna az utóbbi húsz évben szinte minden sci-fi horror lett. Esetleg valami paródiaszerűség. Én a Solaris, Űrodüsszea, Androméda törzs, Szárnyas fejvadász típusú sci-fiket szeretem. Illetve szeretném.

Fannyvár 2012.04.23. 11:14:40

...egyszerre azt vesszük észre, hogy alig maradtunk- ilyen emberszerűek? - egy kevés absynth szürcsölése után észre sem véve, valami véletlenül itt felejtett, lerohadt külvárosi vetítőbe szédültünk be...a mocskos életbe!!!...."ezek" a bunkók nem tisztelik azt a néhány őshonos, génmanipulálásból valami csoda folytán kívül rekedt egyedet sem? Nem látják "ezek" a fától az erdőt!! Majd jól úgy járnak mint mi! Oszt jó napot! :


Bocs....kedves ZorróAszter :)


amugy nem oly régen az Immortals-t volt szerencsém 3Dben látni...pontosabban tátott szájjal bámulni...


Vessen meg aki akar...nekem nagyon tetszett...Igy kell ezt csinálni!!! De csak így szabad, ahogyan az Immortals rendezője tette...alább ne adjuk...pölö a Xéna , Herkules és egyéb szörnyedvények...áááááá....nem is folytatom :))


üdvözelttel



Fanny

ZorróAszter 2012.04.23. 21:07:05

Kedves Fanny!

Ez az Immortals sci-fi?
süti beállítások módosítása